Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

"Részlegesen eldugultak a járatok" mitől? a régi olajtól?? csak kérdem!

Tisztára diesel hangja van... nem gázolaj van benne?? :D :D

Amúgy valóban olyan olajhiányos hangja van, szint jól áll?

Egy kis segítség --> úgy lestem:

Az olajszint ellenőrzés fontos pontjai:

- vízszintes talaj

- meleg motor

- leállítás után kb 5 perc várakozás, hogy lecsorogjon a hf-ből is

- nívó kihúz, letöröl, visszadug, ismét kihúz és csak ekkor ellenőrzés

- motorhoz való nívó pálca

Na igen, ez érdekes téma. Olajszintet hideg vagy meleg motornál kell ellenőrizni? Sok helyen hideget javasol, de Opel könyvbe meleg motort írnak. Én hideg motornál szoktam nézni

Link to comment
Megosztás:

Na igen, ez érdekes téma. Olajszintet hideg vagy meleg motornál kell ellenőrizni? Sok helyen hideget javasol, de Opel könyvbe meleg motort írnak. Én hideg motornál szoktam nézni

Hallgass Morpheusra és üzemmeleg motornál leállítás után várj néhány percet, és utána mérj olajszintet.

Link to comment
Megosztás:

Na igen, ez érdekes téma. Olajszintet hideg vagy meleg motornál kell ellenőrizni? Sok helyen hideget javasol, de Opel könyvbe meleg motort írnak. Én hideg motornál szoktam nézni

Látom a kommentekből van némi kis fogalomzavar, (ezt nem sértésnek szánom, csak segítségnek)

Olajszint:

"Olajszint ellenőrzés előtt járassa a motort pár percig, majd állítsa le, és várjon pár percet, hogy az olaj visszafolyjon, alacsonyabb külső hőmérsékleten több idő szükséges.Ezután húzza ki a nívó pálcát....."

Az olajszint ellenőrzéskor mindig a netto (hasznos) olajmennyiséget kell ellenőrizni, azért kell előtte járatni előtte a motort, hogy a járatok, hidrotőkék, stb. telítettek legyenek. A motor leállítása után még egy ideig a nyomástartó szelepek nem engedik visszafolyni az olajat az olajtovábbító járatokból. A nyomástartó szelepek tömítettsége üzem-meleg állapotban megfelelő, de hideg motornál visszaeresztenek. Ezért írják a meleg motornál történő ellenőrzést.

Hidrotőke (egyébkét hidraulikus szelepemelő):

A szelepfedél alól előtörő kellemetlen csattogó, kereplő hangok forrása gyakran a hidraulikus szelepemelő. A képen látható a belseje, amelynek legfontosabb része a hidraulikus elem. Sárga keretben látható az a furat, amelyen keresztül a nyomás alatt álló motorolaj a szelepemelő belsejébe jut, kékkel jelölve azt a kisüllyesztett felületet, ahol az olaj a hidraulikus elem dugattyújának tetején kiképzett üregbe kerül.

hidr.jpg

A hidraulikus elem egyik része maga a ház, melynek finoman megmunkált furata ad helyet a dugattyúnak. (Ez a fenti fotón jól látható) A két alkatrész rendkívül kis illesztési hézaggal (néhány mikron) kapcsolódik egymáshoz, amely hézag mint olajszivárgó rés is szolgál. A ház és a dugattyú közé egy nyomórugó kerül, melynek a szelephézag kiegyenlítésben van szerepe. A dugattyú integrált része egy golyós visszacsapó szelep. Amikor a vezértengely bütyke lefelé nyomja a kiegyenlítőt, a visszacsapó szelep zár, és mivel a hidraulikus elemből az olajszivárgó résen csak csekély mennyiségű olaj képes megszökni, a hidraulikus kiegyenlítő gyakorlatilag szilárd elemként viselkedik. A bütyök elfordulása után a nyomórugó biztosítja a szelephézag kiegyenlítést, a visszacsapó szelep a megváltozott nyomásviszonyok miatt nyit, és a dugattyú felső, üreges részéből pótlódik az az olajmennyiség, ami az olajszivárgó résen távozott a hidraulikus elem belsejéből.

hidrkie.jpg

Amikor a motort megállítjuk, néhány kiegyenlítő a hozzá tartozó bütyök nyomása alatt marad, ilyenkor elég idő marad arra, hogy az olajszivárgó résen a normál működésnél több olaj elfolyjon, a hidraulikus elem belseje jobban kiürül. Ebben az esetben előfordul, hogy a motor indítása után rövid ideig csattogó hangot hallunk.

Ha a csattogó hang erősödik, vagy nem szűnik meg, annak oka a feltöltőjáratok eltömődése, vagy a visszacsapószelep leragadása is lehet.

A szelepemelőknek az a felülete, amely a vezértengellyel érintkezik, a gyárban enyhén domború kialakítást kap, a domborúság mértéke 0,38 mm.

Sokezer megtett km. után ez a domborúság lekopik, a felület közel sík, majd homorú lesz, miközben a vezértengely bütykei is kopnak.

Az utángyártott, silány minőségű szelepemelőkkel kapcsolatos egyik gyakori hiba éppen az "újkori domborúság" nem megfelelő mértéke, és az alkatrészek durva megmunkálása ott, ahol nagyon finom felületre, szűk tűrésmezőre lenne szükség.

Ezért nem javasolt a silány minőségű "noname" utángyártott alkatrészek beépítése, természetesen itt is tisztelet a kivételnek.

A hidrotőke kopogó hangja "sajnos" hideg állapotban elfogadott.

Ezzel a tesztlaborban sem igazán tudtunk semmit sem kezdeni...

Üdv: Zoli

Link to comment
Megosztás:

Látom a kommentekből van némi kis fogalomzavar, (ezt nem sértésnek szánom, csak segítségnek)

Olajszint:

"Olajszint ellenőrzés előtt járassa a motort pár percig, majd állítsa le, és várjon pár percet, hogy az olaj visszafolyjon, alacsonyabb külső hőmérsékleten több idő szükséges.Ezután húzza ki a nívó pálcát....."

Az olajszint ellenőrzéskor mindig a netto (hasznos) olajmennyiséget kell ellenőrizni, azért kell előtte járatni előtte a motort, hogy a járatok, hidrotőkék, stb. telítettek legyenek. A motor leállítása után még egy ideig a nyomástartó szelepek nem engedik visszafolyni az olajat az olajtovábbító járatokból. A nyomástartó szelepek tömítettsége üzem-meleg állapotban megfelelő, de hideg motornál visszaeresztenek. Ezért írják a meleg motornál történő ellenőrzést.

Hidrotőke (egyébkét hidraulikus szelepemelő):

A szelepfedél alól előtörő kellemetlen csattogó, kereplő hangok forrása gyakran a hidraulikus szelepemelő. A képen látható a belseje, amelynek legfontosabb része a hidraulikus elem. Sárga keretben látható az a furat, amelyen keresztül a nyomás alatt álló motorolaj a szelepemelő belsejébe jut, kékkel jelölve azt a kisüllyesztett felületet, ahol az olaj a hidraulikus elem dugattyújának tetején kiképzett üregbe kerül.

hidr.jpg

A hidraulikus elem egyik része maga a ház, melynek finoman megmunkált furata ad helyet a dugattyúnak. (Ez a fenti fotón jól látható) A két alkatrész rendkívül kis illesztési hézaggal (néhány mikron) kapcsolódik egymáshoz, amely hézag mint olajszivárgó rés is szolgál. A ház és a dugattyú közé egy nyomórugó kerül, melynek a szelephézag kiegyenlítésben van szerepe. A dugattyú integrált része egy golyós visszacsapó szelep. Amikor a vezértengely bütyke lefelé nyomja a kiegyenlítőt, a visszacsapó szelep zár, és mivel a hidraulikus elemből az olajszivárgó résen csak csekély mennyiségű olaj képes megszökni, a hidraulikus kiegyenlítő gyakorlatilag szilárd elemként viselkedik. A bütyök elfordulása után a nyomórugó biztosítja a szelephézag kiegyenlítést, a visszacsapó szelep a megváltozott nyomásviszonyok miatt nyit, és a dugattyú felső, üreges részéből pótlódik az az olajmennyiség, ami az olajszivárgó résen távozott a hidraulikus elem belsejéből.

hidrkie.jpg

Amikor a motort megállítjuk, néhány kiegyenlítő a hozzá tartozó bütyök nyomása alatt marad, ilyenkor elég idő marad arra, hogy az olajszivárgó résen a normál működésnél több olaj elfolyjon, a hidraulikus elem belseje jobban kiürül. Ebben az esetben előfordul, hogy a motor indítása után rövid ideig csattogó hangot hallunk.

Ha a csattogó hang erősödik, vagy nem szűnik meg, annak oka a feltöltőjáratok eltömődése, vagy a visszacsapószelep leragadása is lehet.

A szelepemelőknek az a felülete, amely a vezértengellyel érintkezik, a gyárban enyhén domború kialakítást kap, a domborúság mértéke 0,38 mm.

Sokezer megtett km. után ez a domborúság lekopik, a felület közel sík, majd homorú lesz, miközben a vezértengely bütykei is kopnak.

Az utángyártott, silány minőségű szelepemelőkkel kapcsolatos egyik gyakori hiba éppen az "újkori domborúság" nem megfelelő mértéke, és az alkatrészek durva megmunkálása ott, ahol nagyon finom felületre, szűk tűrésmezőre lenne szükség.

Ezért nem javasolt a silány minőségű "noname" utángyártott alkatrészek beépítése, természetesen itt is tisztelet a kivételnek.

A hidrotőke kopogó hangja "sajnos" hideg állapotban elfogadott.

Ezzel a tesztlaborban sem igazán tudtunk semmit sem kezdeni...

Üdv: Zoli

ezt az olajszint ellenőrzést nem kell szerentem ennyire túlmisztifikálni. valószínűleg van némi különbség hideg, vagy éppen pár perce leállított szintje között, de...

egyrészt ez a különbség nem számottevő...

másrészt ha mindig reggel, hideg motornál nézed meg, ugyanúgy látni fogod ha fogy. ha pontos ha nem, ha feltöltöttél olajjáratokat ha nem. viszonyítást fogsz mérni, mit változott a legutolsó mérésedhez képest. s ez így is pont azt fogja mutatni, amire egy szintellenőrzéskor kíváncsi vagy.

mondjuk a vízszintes talaj az nem árt :icon1:

a hidrotőke bemutatása remek..köszönjük :icon13:

Link to comment
Megosztás:

"Részlegesen eldugultak a járatok" mitől? a régi olajtól?? csak kérdem!

Tisztára diesel hangja van... nem gázolaj van benne?? :D :D

Amúgy valóban olyan olajhiányos hangja van, szint jól áll?

Egy kis segítség --> úgy lestem:

Az olajszint ellenőrzés fontos pontjai:

- vízszintes talaj

- meleg motor

- leállítás után kb 5 perc várakozás, hogy lecsorogjon a hf-ből is

- nívó kihúz, letöröl, visszadug, ismét kihúz és csak ekkor ellenőrzés

- motorhoz való nívó pálca

Kösz mindenkinek!

Egyenes talajon néztem, és mindig inkább túltöltöm az olajszintet mert az opel szarvízbe is ezt javasolták meg ecotek...!

A jelenséget nem lehet semmilyen periodussal össze hozni , mikor milyen kedve van és akkor csetteg, ugyan ez volt 6 honappal ezelött mikor kicseréltük a tőkéket. Eddig semmi gond nem volt! Mostanába kezte ezt az időszakos csettegést , első indításnál semmi gond azt várok vele 8-10 percet és akkor csetteg! ha pl: a 20-percben indítom akkor szintén jó! Na erre valami magyrázat?

Link to comment
Megosztás:

Kösz mindenkinek!

Egyenes talajon néztem, és mindig inkább túltöltöm az olajszintet mert az opel szarvízbe is ezt javasolták meg ecotek...!

A jelenséget nem lehet semmilyen periodussal össze hozni , mikor milyen kedve van és akkor csetteg, ugyan ez volt 6 honappal ezelött mikor kicseréltük a tőkéket. Eddig semmi gond nem volt! Mostanába kezte ezt az időszakos csettegést , első indításnál semmi gond azt várok vele 8-10 percet és akkor csetteg! ha pl: a 20-percben indítom akkor szintén jó! Na erre valami magyrázat?

Túltölteni káros, mert a megemelkedett üzemi nyomás jobban fogja feszíteni a szimmeringet. A gyári ajánlás a nívópálca 50-75% közötti értéke. A szerviz meg ne javasoljon ilyesmit, mert fizetni te fogsz, nem pedig ők.

A csettegés lehet az olajjáratok eltömődése miatt is, kevés olajat kap és szárazon fut. Motor indítást követően (hidegen) az első másodpercekben lehet ilyen hangja, amíg feltermeli az olajat mindenhova. Ha továbbra is gond van vele, akkor keressél egy hozzáértő szakit, ami nehezebb, mint gondolnád :(

Link to comment
Megosztás:

Túltölteni káros, mert a megemelkedett üzemi nyomás jobban fogja feszíteni a szimmeringet. A gyári ajánlás a nívópálca 50-75% közötti értéke. A szerviz meg ne javasoljon ilyesmit, mert fizetni te fogsz, nem pedig ők. A csettegés lehet az olajjáratok eltömődése miatt is, kevés olajat kap és szárazon fut. Motor indítást követően (hidegen) az első másodpercekben lehet ilyen hangja, amíg feltermeli az olajat mindenhova. Ha továbbra is gond van vele, akkor keressél egy hozzáértő szakit, ami nehezebb, mint gondolnád :(

Értem én de még sem! Ha az olaj beöntő nyillást kitekerem onnan kellene kifröcsögni az olajnak? Nyomást azt érzek ha járó motor mellett kitekerem de semmi extra!! Létezhet az, hogy az olajnyomás szabályzó szelep ha szar akkor csak pl: egy hidrotőke csattogna? Igazán nem értem ezt az időszakos dolgot! PL: egy napig semmi baj, aztán folyamatos és gondol egyet akkor megint jó! 8-10 perc utáni indításnál csattog de a 20-percben már nem? Nyomaték minden rendbe mert az autó ha csattog vagy se akkor is jól megy semmi alapjárati ingadozás semmi olaj fogyás és nem zabál!

Erre valami megoldás ? Ötlet valami opel szaki akinek megtudnám mutatni?

Nagyon elvagyok keseredve!

z14xep

Link to comment
Megosztás:

Értem én de még sem! Ha az olaj beöntő nyillást kitekerem onnan kellene kifröcsögni az olajnak? Nyomást azt érzek ha járó motor mellett kitekerem de semmi extra!! Létezhet az, hogy az olajnyomás szabályzó szelep ha szar akkor csak pl: egy hidrotőke csattogna? Igazán nem értem ezt az időszakos dolgot! PL: egy napig semmi baj, aztán folyamatos és gondol egyet akkor megint jó! 8-10 perc utáni indításnál csattog de a 20-percben már nem? Nyomaték minden rendbe mert az autó ha csattog vagy se akkor is jól megy semmi alapjárati ingadozás semmi olaj fogyás és nem zabál!

Erre valami megoldás ? Ötlet valami opel szaki akinek megtudnám mutatni?

Nagyon elvagyok keseredve!

z14xep

Ha leveszed az olaj sapkát, mivel alatta nincs "fröcsögés gátló" és azért mert menet közben nem szedegetjük le a sapkát, ezért igen fog föcsögni-kicsit!

Ha az olajnyomás szabályozó szelep nek nincs köze, csak egy, hidrótökéhez, mindhez van köze...

Időszakos csattogást valamilyen szinten össze lehet kötni rövidtávú utakkal, mert amelyik hidró épp csattog lehet még nem töltődött fel teljesen! Ha hosszabb útra mész vele utána is van ilyen jelenség?

Nyomatékhoz sok köze nincs azon nem fogod észre venni, se az alapjáraton..

Megeshet hogy csak az egyik valamelyik, hidrótőkéd fel mondta a szolgálatot, és nem szeretne tovább olajjal, haverkodni, lehet már a méh telepre vágyik!

Csak egy 16szelepes mocinál ez igen csak kihívás megtalálni!

De az is lehet hogy valami kosz van a rendszerben, és idöszakosan valamelyiket megtalálja, mert elég könnyű azt a kis furatot eltömíteni ami benne van!

Olajcsere volt már?

Link to comment
Megosztás:

Pár napja írtam, hogy megvalósítom a légtömegtisztító projektet. Beszámolnék róla. Beszereztem egy ilyet:

http://www.bardiauto...yagok/-CRC10433

Pár napja az autó olajcsere-szűröcsére kapcsán a szerelőnél járt. Oda adtam neki a sprayt, hogy fújjanak be a légtömegmérőhöz. Elmondása szerint ez is meg történt a légszűrő cserével együtt.

Tény és való, hogy megszűnt a rángatás állandó adott sebességnél (akár 50 km/h, akár 110 km/h-ról is beszélünk). De emellett egy mellékhatás is párosult. Piszok magas lett az alapjárat. 700-800 helyett 1400-1500 a fordulat (hideg és melegen is). Váltáskor nem esik vissza a fordulat 2000 alá egyből. Ha üresbe hagyom akkor is kell 8-10 mp mire visszatér 2000-ről az 1400-as alapjáratra. Szegény gyalogosok minden zebrán azt hiszek türelmetlenségben bőgetem a motort, s közéjük akarok hajtani <_< Ja és a motorfék hatása szinte nulla :icon1:

Hiba kódom csak a megszokott 2-es lambda szonda hiba, nincs új.

A szerelőm szerint ők ha tisztítják akkor féktisztítóval szokták, de ez is ritkán fordul elő. Szerinte majd be fog állni az alapjárat normálisra csak járni kell vele. Elmúlt két nap és 240 km, még nem történt meg.

Esetleg valami ötlet, vélemény? Lehet elindítottam egy domino effektust?

Motorkód: Z14XE, 2000-es évjárat

Hello nálam akkor volt ez amikor egy merev beledugos cső ott a pillangószelepnél kicsúszott,ugyan ez volt hogy magas volt az alapjárat.Kitisztitottam a szivótorkot és kicsuszhatott nem vettem észre mert ez eléggé ott van már az utastérnél,más szöbgöl egyből láttam mi a hiba. azt nézd meg hátha.

Link to comment
Megosztás:

Ezekben a nedves időkben olyan jó hangja van a dobfékemnek... Ha előre megyek, akkor kb 50m fékezés kell neki, hogy a súrlódó hang elhallgasson, hátra fele pedig ha tolatok, akkor erős nyikorgás... Tavaly nem volt ilyen gondom...

Én már elkezdtem a hátsó tárcsafék projektet. Várom a jó időt, hogy le tudjam festeni a féknyergeket és utána mehet a beépítés!

Link to comment
Megosztás:

Ha leveszed az olaj sapkát, mivel alatta nincs "fröcsögés gátló" és azért mert menet közben nem szedegetjük le a sapkát, ezért igen fog föcsögni-kicsit! Ha az olajnyomás szabályozó szelep nek nincs köze, csak egy, hidrótökéhez, mindhez van köze... Időszakos csattogást valamilyen szinten össze lehet kötni rövidtávú utakkal, mert amelyik hidró épp csattog lehet még nem töltődött fel teljesen! Ha hosszabb útra mész vele utána is van ilyen jelenség? Nyomatékhoz sok köze nincs azon nem fogod észre venni, se az alapjáraton.. Megeshet hogy csak az egyik valamelyik, hidrótőkéd fel mondta a szolgálatot, és nem szeretne tovább olajjal, haverkodni, lehet már a méh telepre vágyik! Csak egy 16szelepes mocinál ez igen csak kihívás megtalálni! De az is lehet hogy valami kosz van a rendszerben, és idöszakosan valamelyiket megtalálja, mert elég könnyű azt a kis furatot eltömíteni ami benne van! Olajcsere volt már?

Természetesen volt olaj csere,5w30Eni (Agip) i-Sint MS 5W-30 elötte pedig tisztítás!Azt már az elöbbiekben leírtam, hogy tavaly nyáron volt cserélve a hidrotőke, na akkor biztos több hidro volt tönkre mert az sokkal hangosabban csattogott !

Ma például sokat mentem az autóval és semmi gond. Majd holnap csattog.Egyébkén nem nagyon használom rövid távon szerintem 30-100 km az nem olyan rövid!Egyszóval nem is tudom mitévő legyek! Műszaki pedig a nyakamon! Remélem ezért nem küldik vissza!

Link to comment
Megosztás:

Természetesen volt olaj csere,5w30Eni (Agip) i-Sint MS 5W-30 elötte pedig tisztítás!Azt már az elöbbiekben leírtam, hogy tavaly nyáron volt cserélve a hidrotőke, na akkor biztos több hidro volt tönkre mert az sokkal hangosabban csattogott !

Ma például sokat mentem az autóval és semmi gond. Majd holnap csattog.Egyébkén nem nagyon használom rövid távon szerintem 30-100 km az nem olyan rövid!Egyszóval nem is tudom mitévő legyek! Műszaki pedig a nyakamon! Remélem ezért nem küldik vissza!

Nekem is csattog 2-3 másodpercig, amíg nincs kellő olajnyomás...

Link to comment
Megosztás:

Természetesen volt olaj csere,5w30Eni (Agip) i-Sint MS 5W-30 elötte pedig tisztítás!Azt már az elöbbiekben leírtam, hogy tavaly nyáron volt cserélve a hidrotőke, na akkor biztos több hidro volt tönkre mert az sokkal hangosabban csattogott !

Ma például sokat mentem az autóval és semmi gond. Majd holnap csattog.Egyébkén nem nagyon használom rövid távon szerintem 30-100 km az nem olyan rövid!Egyszóval nem is tudom mitévő legyek! Műszaki pedig a nyakamon! Remélem ezért nem küldik vissza!

Keress meg egy jó szakembert ezzel a csattogással.

Pl. itt a fórumon Wessz-nek jó híre van. Keresd meg.

Link to comment
Megosztás:

Természetesen volt olaj csere,5w30Eni (Agip) i-Sint MS 5W-30 elötte pedig tisztítás!Azt már az elöbbiekben leírtam, hogy tavaly nyáron volt cserélve a hidrotőke, na akkor biztos több hidro volt tönkre mert az sokkal hangosabban csattogott !

Ma például sokat mentem az autóval és semmi gond. Majd holnap csattog.Egyébkén nem nagyon használom rövid távon szerintem 30-100 km az nem olyan rövid!Egyszóval nem is tudom mitévő legyek! Műszaki pedig a nyakamon! Remélem ezért nem küldik vissza!

biztos hogy az összes hidrotökét cserélték?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tudja valaki hogy az alábbi képen pirossal bekarikázott zöld színű relében lévő 560ohm-os párhuzamos ellenállásnak van valami szerepe,

vagy lehet ezt a relét ellenállás nélküli típussal is helyettesíteni. Akinek kapcsolási rajza van erről a részről az kérem nézze meg.

Z14XE motorkódú 2004-es évjáratú autóról lenne szó.

Köszi minden infót!

Íme a relé képe:

Link

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tudja valaki hogy az alábbi képen pirossal bekarikázott zöld színű relében lévő 560ohm-os párhuzamos ellenállásnak van valami szerepe,

vagy lehet ezt a relét ellenállás nélküli típussal is helyettesíteni. Akinek kapcsolási rajza van erről a részről az kérem nézze meg.

Z14XE motorkódú 2004-es évjáratú autóról lenne szó.

Köszi minden infót!

Íme a relé képe:

Link

A tranziens feszültség korlátozása miatt kell. Ha nincs korlátozás, akkor a multitimer elszállhat. (diódát gyakrabban alkalmazzák)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.