Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok!

Ma vettem észre (de lehet, hogy már korábban is ilyen volt), hogy a fojtószelep (?) környéke olajos. Csináltam róla egy képet is, hátha rosszul gondolom, és valami más alkatrész.

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

Az lenne a kérdésem, hogy ez természetes, vagy valami gond lehet? (Bár gyanítom, ennek nem így kellene kinézni... :unsure: )

A kartelgázból származó olaj folyt oda ki.

Nem lehet, hogy a bilincs nincs meghúzva? Vagy esetleg repedt a csöved.

Elküldve

Ma néztem az alapjárati motort és az enyémen egy mikrokapcsolós fajta van. Általában ez a mikrokapcsoló megy tönkre benne, de viszont nekem müködik mert mozog a tolókúp a végén ami állítja ugye a fojtószelepet, szóval az alapjárati motor jó. Arra gondoltam hogy a hiba talán a fojtószelep állás érzékelőben van, mert ugye az adja a jelet az alapjárati motornak hogy mennyire korrigáljon. vélemény? :icon1:

Elküldve

Ma néztem az alapjárati motort és az enyémen egy mikrokapcsolós fajta van. Általában ez a mikrokapcsoló megy tönkre benne, de viszont nekem müködik mert mozog a tolókúp a végén ami állítja ugye a fojtószelepet, szóval az alapjárati motor jó. Arra gondoltam hogy a hiba talán a fojtószelep állás érzékelőben van, mert ugye az adja a jelet az alapjárati motornak hogy mennyire korrigáljon. vélemény? :icon1:

a poti szokott rossz lenni ..

volt valami cserélve mostanában ?

Elküldve

T bami!

ATE PowerDisc

Az autósboltok kínálatát nézve (pl Cromax,Müllerautó stb.) ezt a márkát nem igazán láttam viszont van mellette csomó más típus,aránylag normális áron,gondolom ezek közt is van 1-2 jobb minőségű,ezért gondoltam ha valaki tapasztalata alapján tudna segíteni a választásban.Sokkal még nem vagyok előrébb.

Azért köszönöm!

Elküldve

Sziasztok!

Ma vettem észre (de lehet, hogy már korábban is ilyen volt), hogy a fojtószelep (?) környéke olajos. Csináltam róla egy képet is, hátha rosszul gondolom, és valami más alkatrész.

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

Az lenne a kérdésem, hogy ez természetes, vagy valami gond lehet? (Bár gyanítom, ennek nem így kellene kinézni... :unsure: )

Szia!

Csatlakoznék imy cartárs véleményéhez, a kartergáz csövedből származik az a "lé".

A fényképen mintha látszana is egy függőleges repedés a vastag csövön, meg az is látszik, hogy már "megette az idő".

Elküldve

Üdvözlök mindenkit!Egy ismerősömnek gondja van az Opel Astra Caravan 2.0 dti 2001-es autójával.Csak behúzatásra indul utána rendben megy nem szaggat.Leállás után kb 0-3 óra elteltéig indul,de kb 3 óra letelte után már nem csak megint úgy, ha behúzatja.Gázolajszűrő tiszta.Előtte pedig visszacsapószelep is bevan építve.Résolajnál nyomást tart.Hibakódot nem jelez.Ennyi infót adott meg.Ha van ötlet akkor szívesen venné az észrevételeket amiket továbbitanék felé- és persze ha kérdések merülnének fel, akkor azt is továbbitom majd felé!Előre is köszönöm a nevében.

Elküldve

Jól mondod. A G astra nem annyira rossz kocsi, nem is emlegetve az F-es kocsikat (nem opel Astra F!), ott sokkal több a probléma...

Nálam eddig 96e km alatt: gariban egy féltengely szimering, garín kívül: olajszűrőház tömítés és egy lambda szonda mondta fel a szolgálatot, semmi más...

Ha valaki nem megbízható helyről veszi, akkor ne szidja, lehet 2-3x annyi km van a kocsiban, mint amennyit a km óra mutat .. Illetve ha városban használja ott a 100e km sokkal jobban igénybe veszi a kocsit, mint monitor123456

országút-autópályán használt 200e km-es kocsit....

Opel szalonból vettem 4km volt benne. Mindegy így jártam, csak nekem furcsa ez a sok hiba. Lekopogom elektromosan semmi baja! és a karosszériára sincs egy szavam se, sehol még egy rozsdafolt se. Folytószelepházat azt sem tudom hol van, soha nem takarítottam. Sokat autópályázom, 3500-4500-as fordulaton. Ettől függetlenül viszont nem értem, hogy miért ég át egy dugattyú és miért törnek a diffi fogai, illetve miért kell 2-3 évente kipufogó hátsó dobot cserélni. Tudom hogy kondenzvíz, de más autóknál? Rengeteg G Astrát látok rohadt kipufogóval.

Elküldve

Üdvözlök mindenkit!Egy ismerősömnek gondja van az Opel Astra Caravan 2.0 dti 2001-es autójával.Csak behúzatásra indul utána rendben megy nem szaggat.Leállás után kb 0-3 óra elteltéig indul,de kb 3 óra letelte után már nem csak megint úgy, ha behúzatja.Gázolajszűrő tiszta.Előtte pedig visszacsapószelep is bevan építve.Résolajnál nyomást tart.Hibakódot nem jelez.Ennyi infót adott meg.Ha van ötlet akkor szívesen venné az észrevételeket amiket továbbitanék felé- és persze ha kérdések merülnének fel, akkor azt is továbbitom majd felé!Előre is köszönöm a nevében.

Izzítás rendben van? Esetleg izzító relé ,biztosíték?

Elküldve

Opel szalonból vettem 4km volt benne. Mindegy így jártam, csak nekem furcsa ez a sok hiba. Lekopogom elektromosan semmi baja! és a karosszériára sincs egy szavam se, sehol még egy rozsdafolt se. Folytószelepházat azt sem tudom hol van, soha nem takarítottam. Sokat autópályázom, 3500-4500-as fordulaton. Ettől függetlenül viszont nem értem, hogy miért ég át egy dugattyú és miért törnek a diffi fogai, illetve miért kell 2-3 évente kipufogó hátsó dobot cserélni. Tudom hogy kondenzvíz, de más autóknál? Rengeteg G Astrát látok rohadt kipufogóval.

Ez mind a rövid utak hátránya. Nekem 5 éves múlt, és még gyári a dob, nincs semmi baja. Igaz én min dolgozni járok (12km), rövid távokon keveset megy. Havonta min1x 500km Bp oda vissza. Jah, és az LPG-ből még több a kondenzvíz....

A dugattyúd is a rövid táv, majd hosszabb távon való meghajtás eredménye, hogy kokszos, és átizzott....

Elküldve

Ez mind a rövid utak hátránya. Nekem 5 éves múlt, és még gyári a dob, nincs semmi baja. Igaz én min dolgozni járok (12km), rövid távokon keveset megy. Havonta min1x 500km Bp oda vissza. Jah, és az LPG-ből még több a kondenzvíz....

A dugattyúd is a rövid táv, majd hosszabb távon való meghajtás eredménye, hogy kokszos, és átizzott....

Nyáron cseréltem a dobot és az opel szervizes kifúrta egy 3-as fúróval az alját. Állítólag így tovább fog tartani, mert kifolyik a víz csak műszakin lehet gond a tömítetlenség miatt. Szerinted van értelme?

Elküldve

Üdvözlök mindenkit!Egy ismerősömnek gondja van az Opel Astra Caravan 2.0 dti 2001-es autójával.Csak behúzatásra indul utána rendben megy nem szaggat.Leállás után kb 0-3 óra elteltéig indul,de kb 3 óra letelte után már nem csak megint úgy, ha behúzatja.Gázolajszűrő tiszta.Előtte pedig visszacsapószelep is bevan építve.Résolajnál nyomást tart.Hibakódot nem jelez.Ennyi infót adott meg.Ha van ötlet akkor szívesen venné az észrevételeket amiket továbbitanék felé- és persze ha kérdések merülnének fel, akkor azt is továbbitom majd felé!Előre is köszönöm a nevében.

szerintem traverz gyűrű csere megoldja a problémát ;)

Elküldve

Nyáron cseréltem a dobot és az opel szervizes kifúrta egy 3-as fúróval az alját. Állítólag így tovább fog tartani, mert kifolyik a víz csak műszakin lehet gond a tömítetlenség miatt. Szerinted van értelme?

Ki kifolyik, de inkább hosszabb távon kellene használni (tudom, az ne mindig kivitelezhető)

Elküldve

Szia!

Csatlakoznék imy cartárs véleményéhez, a kartergáz csövedből származik az a "lé".

A fényképen mintha látszana is egy függőleges repedés a vastag csövön, meg az is látszik, hogy már "megette az idő".

Köszönöm neked és imy-nek is a tippet, utána nézek. Amúgy ez okozhat valamilyen nagyobb gondot idővel? Vagy befolyásolhatja a motor működését akár már most is? Ilyenkor télen nem használom sokat a kocsit, csak városban elhanyagolható távolságokat megyek vele, nagyon ritkán kicsit hosszabb táv. Ha nem lehet nagyobb baj belőle, akkor tavaszig elodázom a javítást (már ha repedés van és cserélni kell, a bilincset meg meg tudom húzni), összevonva a gumi, folyadék cserékkel, illetve a listán már szerepel a fojtószelepház tisztítás is.

Elküldve

Szia!

A gyári kipuffogó még 90ekm után is hibátlan állapotú megfelelő körülmények között. És ez 8 év alatt jött össze. Nem értem a 2-3 évet. Ott valami mas baj lehet.

Opel szalonból vettem 4km volt benne. Mindegy így jártam, csak nekem furcsa ez a sok hiba. Lekopogom elektromosan semmi baja! és a karosszériára sincs egy szavam se, sehol még egy rozsdafolt se. Folytószelepházat azt sem tudom hol van, soha nem takarítottam. Sokat autópályázom, 3500-4500-as fordulaton. Ettől függetlenül viszont nem értem, hogy miért ég át egy dugattyú és miért törnek a diffi fogai, illetve miért kell 2-3 évente kipufogó hátsó dobot cserélni. Tudom hogy kondenzvíz, de más autóknál? Rengeteg G Astrát látok rohadt kipufogóval.

Elküldve

Köszönöm neked és imy-nek is a tippet, utána nézek. Amúgy ez okozhat valamilyen nagyobb gondot idővel? Vagy befolyásolhatja a motor működését akár már most is? Ilyenkor télen nem használom sokat a kocsit, csak városban elhanyagolható távolságokat megyek vele, nagyon ritkán kicsit hosszabb táv. Ha nem lehet nagyobb baj belőle, akkor tavaszig elodázom a javítást (már ha repedés van és cserélni kell, a bilincset meg meg tudom húzni), összevonva a gumi, folyadék cserékkel, illetve a listán már szerepel a fojtószelepház tisztítás is.

Az olajfojás nem, de a csövek legyenek épek, nézd meg tényleg, hogy nincs-e elrepedve.

Elküldve

Akkor már az ember vesz rá egy sportdobot, és az nem rohad szét. :)

Pláne, ha savállóból van... :) Paraginál műbizonylatos dobot kapni 15k körül, középdobnak ennél jobb nem is kell. Hátra is lehet, akár csendesebb verzióban is, bár hangosabb, mormogósabb, mint a gyári. De ha valakit ez nem zavar... Örök élet, meg egy nap... :)

Elküldve

nemtom mi a titok ,de nem eggyel találkoztam hogy gyári külsőleg makulátlan (15éves) , az utángyári amit amit én raktam fel (2évés) ,már látszott rajta a rozsda ... legyen az ferroz vagy walker ..

íme az enyém ,és mellette az új rendszer :) :

a1_2013_2_10_zmz7vkib1f_tn.jpg

Elküldve

nemtom mi a titok ,de nem eggyel találkoztam hogy gyári külsőleg makulátlan (15éves) , az utángyári amit amit én raktam fel (2évés) ,már látszott rajta a rozsda ... legyen az ferroz vagy walker ..

íme az enyém ,és mellette az új rendszer :) :

a1_2013_2_10_zmz7vkib1f_tn.jpg

Szép munka! :) Belül nem türemkednek ki a varratok? El lehet ezt kerülni vhogy? Varrat->Szűkítés->Nem kívánt turbulencia?

Elküldve

Úgy tűnik mintha keverékképzési gondod lenne.. csak tippelek, szerintem a lambdaszonda, vagy injektor az ECU miatt, de lehet csak kox gondja van és egy takarítás ráférne a szívotorokra..

De javítsanaka ki a többiek ha nem így van!

Köszönöm az ötletet. Nem tudom... a levegő szívó oldali részét a pilangó szelepig 3-4 havonta szoktam takarítani. Gyertyák + benzin szűrő is kb 2.000 km-el ezelőtt lettek cserélve. Azon is gondolkodtam, hogy nem e lehet valami eltömődés (koszt felszedett a tankból, vagy valami hasonló) a tanknál, vagy az AC pumpánál. Ha negyed felett van a benzinem akkor normálisan megy az autó, de ha már fogy a nafta akkor szokott jönni ez a jelenség.

Elküldve

Szép munka! :) Belül nem türemkednek ki a varratok? El lehet ezt kerülni vhogy? Varrat->Szűkítés->Nem kívánt turbulencia?

Nem folyt be a varrat ,awi-val lehet finom munkát csinálni ;)

Elküldve

Nekem is állandóan lerohadt a Vectráról a hátsó dob.Csináltattam a Proexnél egy sportdobot,még mindig az van rajta.Ennek vagy 6 éve.Az Astrán a gyári van még,de már nem bírja sokáig,itt-ott rozsdás.A Lengyel lemez hamar elrohad az a baj.Ezért nem tartott sokáig a Polski Fiat sem.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.