Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok! A korábbiakban írtam hogy ingadozik az alapjáratom ill. nagyon leengedi a kuplung benyomásánál pl váltáskor. Na tegnap este annyira leengedte hogy le is fulladt. Utána gond nélkül indult. Általában meleg motornál fordul elő de akkor se mindíg (bár mostanában egyre sűrűbben ). Tanácsolta valaki hogy a folytószelepház koszos és azért de levettem a műanyagot róla és elég tisztának tűnt. Gondolok még az alapjárat állítómotorra de nem vágom hogy pontosan hol van az X12XE-s motoron. Valami ötlet a hibára? ill merre van az alapjárati motor?

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

Motorproblémával fordulnék hozzátok! 1.4 16V-s Astra G-m az utóbbi fél évben olyat csinál havonta 1-2 alkalommal, hogy beindítom az autót, érezni hogy ott van benne az erő de alig akar elindulni 1800-2000-es fordulattól viszont nagyon megindul, és váltásnál amikor felengedem a kuplungot és már nyomom a gázt durran 1et a kipufogó. Eltömődés lehet a kipuf. rendszerben, vagy valami összegyűlhetett benne? Valami jó ötlet vagy tuti tipp nagyon jól jönne. :) :D

Köszönöm előre is!

Üdv:

Zsolt

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

Motorproblémával fordulnék hozzátok! 1.4 16V-s Astra G-m az utóbbi fél évben olyat csinál havonta 1-2 alkalommal, hogy beindítom az autót, érezni hogy ott van benne az erő de alig akar elindulni 1800-2000-es fordulattól viszont nagyon megindul, és váltásnál amikor felengedem a kuplungot és már nyomom a gázt durran 1et a kipufogó. Eltömődés lehet a kipuf. rendszerben, vagy valami összegyűlhetett benne? Valami jó ötlet vagy tuti tipp nagyon jól jönne. :) :D

Köszönöm előre is!

Üdv:

Zsolt

Írj egy Motorkódot!

Link to comment
Megosztás:

mennyi km ment bele annyi idő alatt?

Hali.Semmi nem vilog egyedül ez a hibakód van .Most 1 napja rendesen megy de a hibakód fennáll.Holnap gyertyát cserélek benne és meglátom mi lessz.Igaz már 7 évesek a gyertyák,mióta megvettem nem volt cserélve.Köszi a segitséget.

Sziasztok.Ismét itt.A hibám ismét fenn áll gyujtáskimaradás.Közben cseréltek trafósort ,gyertyát (gyárit) 2 nap mulva ismét jelenkezik a hiba. Felismert gyujtás kimaradás (0300)kód.Szerelő szerint hengerfej le szelepek beállitása mert ott a gond.Valaki tud valamit hasonlóról?? SOS,mert választ kén adnom hogy leveheti e vagy mi lenne a teendő.

WYNN'S - EGR tisztító spray 200ml ezt is ajánlotta egy szaki .próba képpen.

Link to comment
Megosztás:

akkor km ben. megnéztem a szerviz füzit. tehát az első trafó sor csere 124.569 nél volt a második 194.230

kb 70 e km. lehet sok neki de nem kéne. most delphi van benne előtte is az volt kint van a gariba a polcon. bár nem tom rá van e írva de holnap megnézem

Nem akarok hülyeséget írni, de nem lehet, hogy a gyertyák nyírják ki a trafódat?

Nekem egy autószerelő mondta, hogy a bele nem való gyertyák, mint a "sportgyertyák" tönkretehetik... Azt mondták nekem is, mikor 1 hengerem nem ment, lehet, h trafó, de előbb gyertya csere. A gyertyacserével megoldódott a probléma! :P

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.Ismét itt.A hibám ismét fenn áll gyujtáskimaradás.Közben cseréltek trafósort ,gyertyát (gyárit) 2 nap mulva ismét jelenkezik a hiba. Felismert gyujtás kimaradás (0300)kód.Szerelő szerint hengerfej le szelepek beállitása mert ott a gond.Valaki tud valamit hasonlóról?? SOS,mert választ kén adnom hogy leveheti e vagy mi lenne a teendő.

WYNN'S - EGR tisztító spray 200ml ezt is ajánlotta egy szaki .próba képpen.

Nekem is ez volt, sajna hengerfejgenerál lett a vége. A szelepek megszorultak a kokszosodás miatt, amit semmilyen csodagyógyszer nem javított meg (adalék, tisztítás,felsőkenő stb.), ezért teljesen fel kellett újítani. 100 rugó körüli a móka. Korábban EGR is lett cserélve, de nem az okozta, meg trafósor is, próbaképp. Végig lehet própálgatni mindent, de csak a hengerfej generál használ. A megszorult szelep hengerében gyujtáskimaradást észlel és az ECU ezt a hibakódot dobja ki, ami kicsit félrevezető is lehet, de ha gyertyacsere, trafósor csere nem használ, akkor a fentiek az érvényesek.

Link to comment
Megosztás:

Hát azt már meg sem merem kérdezni, hogy mennyit költöttél rá, illetve meddig nem volt autód. Fura szerelőkkel hozott téged össze a sors. Nekem amikor átégett a hármas dugattyúm, azt javasolta a szerelő, hogy vegyek egy bontott motort mert ezzel innentől csak a bajom lesz. Érdekes ez az Opel, 135e km-nél motorcsere, ami már volt hengerfejes is. Sajnos ezek már rég nem igazi Opelek, az F astrát azóta is visszasírom. Most van benne 167 ezer km és már a harmadik váltó. Erre is komplett cserét javasoltak, mert többe van javítani mint egy bontott, ami még ha rizikós is, de elvileg gyári. Itt is a fantasztikus anyagminőség. Mindkét esetben egy erőteljesebb elindulás következtében a bolygó keréről potyogtak a fogak, amik aztán hamar megtették hatásukat az áramló olajban. X14XE motor 140 ezer Ft, váltó 35 ezer. És akkor még ott vannak a rohadó kipufogók. Már nem is tudom hányadik van rajta. Érdekes a céges ugyan olyan korú Toyota 4-szer annyi km-el gyári bontatlan motor, váltó, gyári 14 éves kipufogó. Az miért nem rohad le, törik el, ég át?

Az a baj, hogy az opelt már nem érdemes eladni, megy ahogy megy, de ki tudja meddig. Ne haragudjatok, de ez már régóta bennem motoszkált, mialatt végigolvastam ezt a fórumot.

Találtam két képet a váltócskámról:http://kepfeltoltes.hu/view/130207/K_p079_www.kepfeltoltes.hu_.jpghttp://kepfeltoltes.hu/view/130207/K_p078_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

akkor vegyél toyota-t

3 szoktunk javítani... az egyiknél 25ekm kiugrott a dugattyú a motor oldalán

a másik hengerfejes és rohad a kipufogója (kb100-120ekm és 8év)

a harmadik 130ekmnél kettöstőmegű csere, DPF problémák ,EGR problémák, valszeg már haldoklik a porlasztó csúcs is benne 160ekm van benne

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Nekem is a termosztáttal lenne gondom, menet közben a hőfok mutató elég gyorsan 80 fok alá megy.Azt szeretném kérdezni, ez jó lenne bele?http://autoalkatreszwebaruhaz.hu/termektulajdonsagok.php?cikkszam=4242.92D&ktypnr=10163

Nem szeretnék olyat rendelni ami nem jó bele, mint úgy általában szokott lenni, hogy végén még sem bele való.

2004/1.4/16/Z14Xe20CD

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! ma kitakarítottam a folytószelep házat kívül belül csillog de az alapjárat még mindíg szarakszik. Alapjárati léptetőmotor az X12XE motoron szerintem nem tud koszolódni de jól befújtam WD-40-el. Valamivel talán jobb lett az alapjárat ill mostmár nem mindíg engedi le kb 500ford/min-re. Ezeken kívül mi okozhatja még? Előre is köszi a segítséget

http://img10.imageshack.us/img10/8394/x12xe.jpg <--- ezen kívül van.(Leerlauf-regler/-schrittmotor)

Link to comment
Megosztás:

akkor vegyél toyota-t

3 szoktunk javítani... az egyiknél 25ekm kiugrott a dugattyú a motor oldalán

a másik hengerfejes és rohad a kipufogója (kb100-120ekm és 8év)

a harmadik 130ekmnél kettöstőmegű csere, DPF problémák ,EGR problémák, valszeg már haldoklik a porlasztó csúcs is benne 160ekm van benne

Nem vitakozni akarok, de minkét Toyota karcolja a 400 ezer km-t, öten tapossák és nincsen egyiknek sem semmi baja a kötelező dolgokon kívül. Anno F Astra-m volt, meg voltam vele elégedve, bíztam a márkában ezért vettem újonnan G-t is, de ez nem autó, ez ipari hulladék kategória. Érdemes lenne összeszámolni, hányan panaszkodtok csak trafó hibára, három hengerezésre. Nekem még a gyári van benne, de olvasva a fórumot már fel vagyok rá készülve. Ezek tények.

Elnézést, ha valakit megsértettem a soraimmal, de ennyi bajom összesen nem volt még kocsival mint ezzel az egyel. Szívesen veszem a válaszodat, de mive vitát nem akarok nyitni (nem erről szól a fórum) válaszolni nem fogok rá.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Első féktárcsa vásárlásban vagyok.Érdeklődnék,hogy milyen márkát ajánlatok mint hozzáértők?Nekem topran-t ajánlottak de úgy halllottam az nem a legjobb pedig német ha jól tudom.Brembo,esetleg bosch?

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Féktárcsával kapcsolatban én is... Hozzávetőlegesen mennyi futást bír ki a gyári első tárcsa? (2004 Z14XE, 83e km)

A mostani, az autóm élete során a 2. tárcsában (GM) most van 118.000 km. Van már válla nem mondom, de még nem cserés.

Link to comment
Megosztás:

Nem vitakozni akarok, de minkét Toyota karcolja a 400 ezer km-t, öten tapossák és nincsen egyiknek sem semmi baja a kötelező dolgokon kívül. Anno F Astra-m volt, meg voltam vele elégedve, bíztam a márkában ezért vettem újonnan G-t is, de ez nem autó, ez ipari hulladék kategória. Érdemes lenne összeszámolni, hányan panaszkodtok csak trafó hibára, három hengerezésre. Nekem még a gyári van benne, de olvasva a fórumot már fel vagyok rá készülve. Ezek tények.

Elnézést, ha valakit megsértettem a soraimmal, de ennyi bajom összesen nem volt még kocsival mint ezzel az egyel. Szívesen veszem a válaszodat, de mive vitát nem akarok nyitni (nem erről szól a fórum) válaszolni nem fogok rá.

1. A fórumot böngészve azért kitűnik, hogy a dadogó-háromhengerező autók zömében hideg üzemben, rövid utakon üzemelnek. Üzemanyag kímélés miatt nagyrészt tötymörögnek velük. Az ilyesmit az F Astra "egyszerűbb" technikája jobban tolerálja.

2. Lehet, hogy belenyúltál egy hétfői / pénteki autóba. Van ilyen.

3. Más - nem ipari hulladékot kínáló - márkák autószalonjai is várják a kedves vásárlókat.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! ma kitakarítottam a folytószelep házat kívül belül csillog de az alapjárat még mindíg szarakszik. Alapjárati léptetőmotor az X12XE motoron szerintem nem tud koszolódni de jól befújtam WD-40-el. Valamivel talán jobb lett az alapjárat ill mostmár nem mindíg engedi le kb 500ford/min-re. Ezeken kívül mi okozhatja még? Előre is köszi a segítséget

http://img10.imagesh.../8394/x12xe.jpg <--- ezen kívül van.(Leerlauf-regler/-schrittmotor)

Nálam mindig magasabb az alapjárat, mint 500rpm, szerintem ez így jó. 6-700körülre áll be melegen.

A szelepfedélbe csatlakozik egy vékony és egy vastag cső. Azokat tisztítsd ki, amennyiben szükséges.

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

Motorproblémával fordulnék hozzátok! 1.4 16V-s Astra G-m az utóbbi fél évben olyat csinál havonta 1-2 alkalommal, hogy beindítom az autót, érezni hogy ott van benne az erő de alig akar elindulni 1800-2000-es fordulattól viszont nagyon megindul, és váltásnál amikor felengedem a kuplungot és már nyomom a gázt durran 1et a kipufogó. Eltömődés lehet a kipuf. rendszerben, vagy valami összegyűlhetett benne? Valami jó ötlet vagy tuti tipp nagyon jól jönne. :) :D

Köszönöm előre is!

Üdv:

Zsolt

Úgy tűnik mintha keverékképzési gondod lenne.. csak tippelek, szerintem a lambdaszonda, vagy injektor az ECU miatt, de lehet csak kox gondja van és egy takarítás ráférne a szívotorokra..

De javítsanaka ki a többiek ha nem így van!

Link to comment
Megosztás:

Nálam mindig magasabb az alapjárat, mint 500rpm, szerintem ez így jó. 6-700körülre áll be melegen.

A szelepfedélbe csatlakozik egy vékony és egy vastag cső. Azokat tisztítsd ki, amennyiben szükséges.

Kösz a választ. Nálam az a baj hogy ha bemelegszik a kocsi még ha csak kb 70-80 c-ra is, és ha kiveszem menet közben üresbe akkor leejti nagyon a fordulatot 500 alá (majdnem lefullad, sőt egyszer le is fulladt) és onnan áll vissza a normál 700-800-as értékre. onnan már nincs gond ,azt tartja. folytószelepház tiszta,gyertyák szürők újak, alapjárati motoron pedig nem látszik ill nem tud látszani hogy hibás lenne, valamint elkoszolódni sem tud mert ezen olyan mint a corsákon tehát kívül van mint a linken. Potyára nem szeretnék venni egy újat mert elég drága(14000HUF)főleg ha nem is az a hiba. Valami ötlet még,hogy mitől lehet? Hallottam hogy az AGR szelep is okozhatja de ha az lenne a hibás akkor menet közben is lenne valami rendellenesség nem?

http://img08.aprod.hu/images_aprodhu/16342911_3_644x461_bosch-gyari-alapjarati-motor-x10xe-es-x12xe-motorokhoz-autoalkatresz-felszereles.jpg

Link to comment
Megosztás:

1. A fórumot böngészve azért kitűnik, hogy a dadogó-háromhengerező autók zömében hideg üzemben, rövid utakon üzemelnek. Üzemanyag kímélés miatt nagyrészt tötymörögnek velük. Az ilyesmit az F Astra "egyszerűbb" technikája jobban tolerálja.

2. Lehet, hogy belenyúltál egy hétfői / pénteki autóba. Van ilyen.

3. Más - nem ipari hulladékot kínáló - márkák autószalonjai is várják a kedves vásárlókat.

Jól mondod. A G astra nem annyira rossz kocsi, nem is emlegetve az F-es kocsikat (nem opel Astra F!), ott sokkal több a probléma...

Nálam eddig 96e km alatt: gariban egy féltengely szimering, garín kívül: olajszűrőház tömítés és egy lambda szonda mondta fel a szolgálatot, semmi más...

Ha valaki nem megbízható helyről veszi, akkor ne szidja, lehet 2-3x annyi km van a kocsiban, mint amennyit a km óra mutat .. Illetve ha városban használja ott a 100e km sokkal jobban igénybe veszi a kocsit, mint egy országút-autópályán használt 200e km-es kocsit....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma vettem észre (de lehet, hogy már korábban is ilyen volt), hogy a fojtószelep (?) környéke olajos. Csináltam róla egy képet is, hátha rosszul gondolom, és valami más alkatrész.

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

Az lenne a kérdésem, hogy ez természetes, vagy valami gond lehet? (Bár gyanítom, ennek nem így kellene kinézni... :unsure: )

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.