Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

a kipufogó sztem rossz anyag miatt van nekem 98 as a paripám és eddig hátsó dobot meg étmenő csövet kellett cserélni. a gyárit elfelejtettem maradt a gyártott rozsdamentes. természetesen egy picit nagyobb átmérővel van még a leömlő ami gyári. ha az is beteg lesz akkor azt is gyártatok. nem sport dob a hátsó hanem sima szigetelt pici hsnggal. jobban is ugrik nincs annyi folytás élmény volt a váltás után repülőrajtal indulni

eladni meg tényleg nem éri meg anno 4 felett volt az ára most 3 kilót talán kapnék érte. ennyiért meg el áll a garázsba vaxolva pihentetve. mégis modern sutóból öröm étülni az astrába ez még autó nem vmi számitógép álltal hajtott vacak. bocs a kis offért.

Link to comment
Megosztás:

Sajnos ismét hátsó fék problémával küzdök, bár úgy néz ki, most nem lehet akkor a baj, mint legutóbb, viszont most a bal oldallal van a gond. Még tél előtt volt komplett hátsó cserebere (betét+dob), pár napja jött elő egy olyan dolog, hogy alacsony tempóról (kb. 20 km/h-tól) fékezve a bal hátsó fék felől halk ütemes nyikorgó hang hallatszik. Magasabb tempónál nem hallani, csak amikor már elérhet ezt a tempót, attól viszont egészen megállásig. Szerintetek mitől lehet? Azért gondolom, hogy nincs nagy baja, mert legutóbb a jobb hátsónál nagyon hangos súrlódás+lüktetés is volt, bármilyen tempónál, itt meg semmi mellékes tünet, csak amit írtam.

Link to comment
Megosztás:

Egy általános műszaki problémával küzdök már jó 3 éve, mégpedig, hogy ingázik a fordulatszám, rángat a motor, gyorsításkor nem, csak fordulatszám tartáskor, hideg motornál alig, bemelegedettnél már nagyon. EGR szelep pucolás, ledugózás, karterpucolás, légszívócső tömörségellenőrzés, hengerenkénti kompressziómérés, pillangószelep csere, gyújtótrafó csere, lambda-szonda csere, mindhiába. Aztán P0300. Ismét mindenki mást mond, mi a hiba. Ezekután 8db kipufogószelep csere, szelepszárszimeringek, hengerfejtömítés, vízpumpa, főtengelyszimmering, vezérműszíj, görgők, feszítő, minden búbánat cseréje. És innentől a hiba megszűnni látszik, újból van ereje alacsonyabb fordulatszámon is, megy mint a rakéta. Vagyis mégsem. Megint ingázik a fordulat, de, csak hosszabb fordulatszám tartáskor, nem azonnal mint azelőtt. 1000km-rel a nagyszervíz után elmegy az olajnyomás. Ismét mindenki mást mond mi a hiba, már a 113. szakembernél tartok, hát akkor olajpumpacsere. (Mint kiderült, nemkellettvolna). 500km múlva a blokkba beleszabott és eltörött görgőcsavar kitekeredik, vezérműszíj lefut, összekalapál minden mindent, ahogy kell. Szakember garanciába összerakja, megy szépen, természetesen a ford.szám. ingázik, rángat, és most... zabálja az olajat :w00t: . Egy hónap alatt kb. 6-800km, a felső nívótól az alsóig fogy. Egy gázadáskor vagy féldeci folyadék jön ki a kipufogón. A hűtővíz nem fogy. Az agyamra megy már, de még mivel próbálkozhatnék mielőtt kidobnám az egészet a szemétbe? Repedt a hengerfej? Törött a dugattyúgyűrű? Megéri szétborítani az egészet megint, kimérni, javítani, összerakni? Vegyek egy komplett motort bele? :confused: Pedig úgy szeretem a kis GéAstrámat :wub: . [2003.05][Z14XE][155e km]

Az utolsó mondatért: :icon13:

Az ECU körül is érdemes lenne szétnézni, lehet, hogy valami banális kontakthiba vagy esetleg valamelyik forrasztás nem 100%-os. Benzinpumpát pl. megviccelheti az ilyesmi, de bármi mást is.

Link to comment
Megosztás:

Hát azt már meg sem merem kérdezni, hogy mennyit költöttél rá, illetve meddig nem volt autód. Fura szerelőkkel hozott téged össze a sors. Nekem amikor átégett a hármas dugattyúm, azt javasolta a szerelő, hogy vegyek egy bontott motort mert ezzel innentől csak a bajom lesz. Érdekes ez az Opel, 135e km-nél motorcsere, ami már volt hengerfejes is. Sajnos ezek már rég nem igazi Opelek, az F astrát azóta is visszasírom. Most van benne 167 ezer km és már a harmadik váltó. Erre is komplett cserét javasoltak, mert többe van javítani mint egy bontott, ami még ha rizikós is, de elvileg gyári. Itt is a fantasztikus anyagminőség. Mindkét esetben egy erőteljesebb elindulás következtében a bolygó keréről potyogtak a fogak, amik aztán hamar megtették hatásukat az áramló olajban. X14XE motor 140 ezer Ft, váltó 35 ezer. És akkor még ott vannak a rohadó kipufogók. Már nem is tudom hányadik van rajta. Érdekes a céges ugyan olyan korú Toyota 4-szer annyi km-el gyári bontatlan motor, váltó, gyári 14 éves kipufogó. Az miért nem rohad le, törik el, ég át?

Az a baj, hogy az opelt már nem érdemes eladni, megy ahogy megy, de ki tudja meddig. Ne haragudjatok, de ez már régóta bennem motoszkált, mialatt végigolvastam ezt a fórumot.

Hát nem tudom... Elég erőteljes lehetett az az elindulás. Azért nem jellemző az, hogy ilyenektől szétfoszlik a G Astra.

Kipufogó témához: én 12 évesen még pl. csak hátsó dobot cseréltem, bár igaz, hogy a középsőm már kezdi komolyan elhagyni magát. De ez korrekt. Sokat számíthat pl. a sok rövid út: a felhalmozódó kondenzvíz hamarabb megeszi belülről a dobokat, mint pl. egy céges autónál, ami sokat fut melegen...

És úgy általában a sokszor felmelegedő-lehűlő motor a rövid utakkal, az ilyenkor nem tökéletes kenéssel - melegágya a gyakoribb hibáknak. Nem mindegy, hogy autópályán, egyenletesen haladva kerül a gépbe a sok km, vagy állandóan nyaggatva.

Link to comment
Megosztás:

Hali! Ingadozik az alapjáratom :-S olyan mindha a kocsi magától adna egy gázfroccsöt és felmegy olyan 1400 ford/min-ig utána leejti kb 600-ra majd beáll a normal értékre. Mitől lehet ez? (nem mindíg csinálja) opel astra g 99-es 1.2 16v x12xe motor

szia

takarítsd ki a folytószelepházat ,mert tele van lerakodással és szorul a pillangószeleped!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy nem tudjátok hogy kell leszedni a burkolatot a hátsó ülés mellől bal oldalt?

Azt a részét kéne ami pont az ülés hátsó részénél és a háttámla oldalánál van. Az láttam hogy ki kell

bűvészkedni a háttámlát is mert csak úgy tud kijönni a műanyag mivel a háttámla tengelye átmegy rajta.

De nem láttam csavart vagy ilyesmit szóval gondolom hogy pattintva van. Nem tudjátok hol vannak a fülek

ahol vigyáznom kell?

Link to comment
Megosztás:

Szerintem inkább azok az Astrák hullanak szét aminek az óráját visszatekerték 500 ezerről 100 ezerre.A gyanútlan vevő meg megveszi.Aki újonnan vette az meg anyaghibás vagy selejt vagy hétfőn gyártották.A kollegám 1.4 -es Astrájában 200 ezer km van ráadásul 10-40 es olajjal hajtja és semmi baja.Én nem értem,hogyan eshet szét egy motor 135 ezer km-nél amire vigyáznak.Na persze 2 km alatt is tönkre lehet tenni egy motort,nekem sikerült egy 2107-es Ladánál:)

Link to comment
Megosztás:

Hát nem titok, eddig 180k az össz deficit a ford.szám ingázás megszüntetésére, és állt az autó júniustól szeptemberig miután ledobta a párszáz kilóméteres vezérműszíjat, meg összekalapálta a párszáz kilóméteres szelepeket. Amúgy a 8 kipufogószelep csere után megszűnt a 3 hengerezés, pöfögés, de a ford.szám ingázás nem, tehát árnyékra vetődtem a sok alkatrészcserével, a 130k km-es vezérműszíjon egy darab repedés törés foszlás nem volt, semmi, melléraktam a zsírújhoz nem is tudtam 1 perc múlva melyik volt fenn, melyik az új. Ennyit a 80k km-es javasolt szíjcseréről. Elment volna mégegyszer 130k km-t. Amiután ledobta a vezérműszíjat első ránézésre egyből motorcsere ugrott be már akkor, de azis rizikós, ki tudja hogyan volt használva, olajcserék hogyan voltak, mik a rejtett hibái, stb... Szerencsémre a koma aki beleszabta a görgőcsavart gariba megmókolta mert hát elk*rta, nem kicsit, nagyon, de hát szarabb lett mint volt, mert pusztítja az olajat, fröcsög a folyadék a kipufogóból, és ingázik a fordulat. Persze mindig a 'tuti tippet' kaptam a szerelőkre hogy: 'hát őmá a '70es években is opelt javított, keni, vágja, stb...' Ja a kipufogóm már 5 évesen kezdett rohadni, ami egy vicckategória.

Link to comment
Megosztás:

Az utolsó mondatért: :icon13:

Az ECU körül is érdemes lenne szétnézni, lehet, hogy valami banális kontakthiba vagy esetleg valamelyik forrasztás nem 100%-os. Benzinpumpát pl. megviccelheti az ilyesmi, de bármi mást is.

Már nagyon-nagyon-nagyon régóta gyanús nekem az a motorvezérlő, hogy abban lesz az error erre a fordulatszám ingázós őröletre. Bár eddig ezt senki sem forszírozta hogy az lehet. Hogyan lehet azt megállapítani? Cserével gondolom én. Csakhogy egy másik motorvezérlő integrálása egy másik motorhoz, én úgy érzem az nem egy kisiparos meló. Na és akkor még ottvan az RF, a rizikófaktor hogy mégse az, mint a trafósorral, a lambda szondával, a fojtószelepházzal, stb...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni: mitől lehet az, hogy ilyen esős, szutykos időben véleltlenszerűen fulladozik az autó? Konstans gázpedállás mellett hirtelen megtorpan, majd elkezd rángatni a motor, ami néhány másodperc elteltével megszűnik és ismét "erőre kap" az autó. Légszűrő, gyertyák, benzinszűrő kb 3000 km-t futottak. Száraz időben semmi gond. Hibakód nincs.

Az ötleteket előre is köszönöm.

Tacso

Link to comment
Megosztás:

Helló belló! z14xep

Szerintetek érdemes lecserélnem az olajat, ha újra elkezdett csattogni a hidrotőkém? Előzmények: még tavaly nyáron cserére szorult most újra elkezdett csattogni de nagyon ritkán kb úgy hetente egyszer egy pillanatra! Kíváncsiságból letekertem az olajszűrőt és megint találtam benne a régiből darabokat, ugyan is tavaly sajna szét mállott az új szűrő "biztos gyenge minőséget adtak"! Lehetséges , hogy még maradt benne valami, és érdemes lenne leszedni az olajteknőt kitakarítani?

Vagy még gondoltam arra is, hogy az olaj viszkozitása lehet! Ugyan is inkább hidegbe hallani és nem a reggeli indításnál ez sajna változó!

Ami benne van: Castrol Magnatec 5W-40 Most amire gondoltam: Eni (Agip) i-Sint MS 5W-30 Sokan dicsérték

Gm olaj szóba se jöhet mert azzal nagyon rossz tapasztalataim vannak!

Véleményeiteket előre is köszi.

Link to comment
Megosztás:

Helló belló! z14xep

Szerintetek érdemes lecserélnem az olajat, ha újra elkezdett csattogni a hidrotőkém? Előzmények: még tavaly nyáron cserére szorult most újra elkezdett csattogni de nagyon ritkán kb úgy hetente egyszer egy pillanatra! Kíváncsiságból letekertem az olajszűrőt és megint találtam benne a régiből darabokat, ugyan is tavaly sajna szét mállott az új szűrő "biztos gyenge minőséget adtak"! Lehetséges , hogy még maradt benne valami, és érdemes lenne leszedni az olajteknőt kitakarítani?

Gm olaj szóba se jöhet mert azzal nagyon rossz tapasztalataim vannak!

Véleményeiteket előre is köszi.

Amit én tennék a helyedben: motormosóval megjáratnám, majd leengedném a szutykot. Ezután csere (akár olcsóbb olajjal is, szűrővel), gurulnék 1000 km-t, majd újra olaj és szűrő csere (GM 5w-30 és gyári szűrő). Az első olaj még takarítana, illetve a motormosó maradékot is vinné magával. Utána az új olaj már tiszta környezetben dolgozna. A GM olajjal sincs baj, ha megbízható helyről veszed, nem pedig "olajnak látszó tárgyat" sóznak rád. Nekem is az dolgozik a gépben, kívűlről alig hallod meg a motor járását. Első lépésben pedig le lehet venni a deknit, ahogy írtad.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A jobb hátsó ablakom ferdén indul lefele, ezért szorul mikor letekerem az ablakot. Sima manuális az emelő, levettem a kárpitot hogy megnézzem lehet-e állítani rajta valamit, de a mechanika helye fix (pop-szegecs) és az emelést is csak egy kar végzi. Kerestem képet neten, gyári emelő van benne, az ajtó pedig nem volt törve. Mi lehet elállítódva? Találkozott valaki már hasonló hibával?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A jobb hátsó ablakom ferdén indul lefele, ezért szorul mikor letekerem az ablakot. Sima manuális az emelő, levettem a kárpitot hogy megnézzem lehet-e állítani rajta valamit, de a mechanika helye fix (pop-szegecs) és az emelést is csak egy kar végzi. Kerestem képet neten, gyári emelő van benne, az ajtó pedig nem volt törve. Mi lehet elállítódva? Találkozott valaki már hasonló hibával?

Én rápróbálnék egy kis kenésre az üveg sínjeinél...

Bár igaz, a WD40 nehezen jön le az üvegről, de megoldható.

Lehet, hogy csak szorul maga az üveg és így nem sima az útja lefelé.

De ez csak egy tipp! Bajod nem lehet belőle! :D

Link to comment
Megosztás:

T. Krajcso

Nekem egy suzuki swiftel volt ilyen bajom kb 4 évig és 196Ft-os baja volt. :-) Patikában tudsz venni glicerint és azzal fülpiszkáló segítségével szépen bekened a gumisint az ajtóban.(garantált siker) ! [0,5dl bőven elég lesz]

Köszönöm, megpróbálom a kenegetést mert nem találtam semmi rendelleneset az ajtóban :)

Link to comment
Megosztás:

T. Krajcso

Nekem egy suzuki swiftel volt ilyen bajom kb 4 évig és 196Ft-os baja volt. :-) Patikában tudsz venni glicerint és azzal fülpiszkáló segítségével szépen bekened a gumisint az ajtóban.(garantált siker) ! [0,5dl bőven elég lesz]

Helló Pajzs89!

Ha már "szóba" került,az igaz,hogy az autógumi oldalát is be szokták kenni evvel a glicerinnel,és ez álltal az apróbb hajszálrepedések nem repednek olyan hamar szét?

Van valami mellékhatása a gumira nézve,vagy teljesen ártalmatlan?

Link to comment
Megosztás:

Helló Pajzs89!

Ha már "szóba" került,az igaz,hogy az autógumi oldalát is be szokták kenni evvel a glicerinnel,és ez álltal az apróbb hajszálrepedések nem repednek olyan hamar szét?

Van valami mellékhatása a gumira nézve,vagy teljesen ártalmatlan?

Én be szoktam vele kenni de csak akkor ha elrakom őket a következő szezonra. Mellékhatásról nem tudok beszámolni elvileg puhítja a gumit és ápol. :-D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A hozzáértőket kérdezném,hogy melyik márkájú trafóhidat ajánlott megvenni még a gyárin kívül?Tudom régebben már olvastam itt erről de nem találom.( 2007-es.Z14 XEP).

Köszönöm!

bosch

a többi pénz kidobás

nem jelmező hogy tönkre megy benne a trafó

menj biztosra

Link to comment
Megosztás:

Helló Pajzs89!

Ha már "szóba" került,az igaz,hogy az autógumi oldalát is be szokták kenni evvel a glicerinnel,és ez álltal az apróbb hajszálrepedések nem repednek olyan hamar szét?

Van valami mellékhatása a gumira nézve,vagy teljesen ártalmatlan?

Én be szoktam vele kenni de csak akkor ha elrakom őket a következő szezonra. Mellékhatásról nem tudok beszámolni elvileg puhítja a gumit és ápol. :-D

Nekem is így tanácsolták.

Köszönöm! :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Mostanában olyat csinál a kocsi,hogy amikor jobbra kanyarodok akkor "nyíg" valami.Olyan mintha hozzáérne a gumi valamihez.Érdekes hangja van,balra kanyarodásnál nem csinálja,illetve ha megyek vele pár km-t akkor elhallgat.Mintha megcsúszna az ékszíj vagy valami ilyesmi hanghoz tudnám hasonlítani.Mi lehet ez?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.