astra 8 Elküldve Január30, 2013 Megoszt Elküldve Január30, 2013 Üdv. Ahogy az előttem szóló cartárs is említi, a többletfogyasztás a legkisebb baj, a nyitva ragadt termosztát miatti tartós hidegüzem gyilkolni fogja a motorodat. Most cseréltem ki most mar szauna van bent :) Remélem kicsit a fogyi lentebb megy 8-9 litert meg ette (nyitva volt a termosztat kekbol ki se ment) Link to comment Megosztás: More sharing options...
theduke Elküldve Január30, 2013 Megoszt Elküldve Január30, 2013 Z16XE motorvezérlő Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hegyi Elküldve Január30, 2013 Megoszt Elküldve Január30, 2013 Köszönöm a válaszokat! Annyi mákom van, hogy a burkolat csak leesett, de nem törött le, csak a tükör törött, de 1/4-e bent maradt. A szilánkokat nem szedtem össze. Holnapra itt van a tükör a Cromaxba. :) Meg van a holnap esti programom. Amúgy könnyű cserélni? Szia! Igen könnyű cserélni. Lepattintod a csipogót 3 bolha fogja ebből kettő kijövős a harmadik akasztós! És 2 e vagy 3 (nem emlékszem már pontosan) csillag csavar fogja. Ezekre vigyázz mert ha beesik a kárpit mögé az gatya utána lehet pecázni vagy kárpitot bontani. :D le az elektromos csati és lent is van. Lehúzott ablakkal könnyebb mert meg tudod fogni a tükröt. A borítással kapcsolatban, nem akarlak elkeseríteni, de nem sok esély van rá, hogy passzolni fog az új tükörre hiába gyári. :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
theduke Elküldve Január30, 2013 Megoszt Elküldve Január30, 2013 Z16XE motorvezérlő Sziasztok! Olvasgattam korábban a fórumot és nekem is adódott egy motorvezérlős problémám, megosztanám hátha segít valakinek. Egy 2000es évjáratú, 1.6-os G Astrám van 150e-el (amennyiben korábbi tulajoknál nem volt tekerve). Kb. egy éve vásároltam és minden rendben volt néhány hónappal ezelőttig, amikor a következő hibakódok örvendeztettek: P1122 - Accelerator Pedal Position Sensor 2 Voltage Low (02) - Not present P1550 - Limp Home - Electronic Throttle Control Limited Performance (0A) - Not present P1120 - Accelerator Pedal Position Sensor 1-2 Correlation (08) - Not presentelentkezett a motorvezérlős hiba a következő hibakódokkal: Felhívtam néhány szervízt és mindenki motorvezérlő cserét ajánlott nem mondva semmi konkrétat. Mivel számomra ez nem igen jó indok volt gondoltam utánnanézek. Megmértem a gázpedál potmétereit és jók voltak, változtak és a kapcsirajz alapján vissza lehetett az vezetni a megmért értékeket. Az zavar(t), hogy a hiba kezdetben csak azután jelentkezett miután a motor elérte a munkahőmérsékletet. Míg később már randomban... Jött a fojtószelep, zárt házú Delphi gyártású és nem lehet rocsolás nélkül szétszedni. :( Ezért őt kihagytam, megmérni még nem mértem, de mivel érdekelt a motorvezérlő, szétszedtem azt is. Íme egy kép a motorvezérlő belsejéről, kapcsirajzal kiegészítve (fojtószelep és a gázpedál vezérlését illető rész): --úgy látszik nem tudom csatolni, akit érdekel jelezzen és átküldöm--- Nem látszott égett alkatrész, a bondolás kicsit kusza de viszont nem törtek fel (pedig azt vártam), hogy a bondolás lesz elpattanva. Ami érdekes, hogy elégé mozgékonyak, össze is lehettett érinteni őket. Érzéssel eltávolítottam őket egymástól és ezután egy 100km-ig nem volt újabb hiba. Az alsó bondokat nehéz megközelíteni, nincs kizárva, hogy ott lehet a törés ami rezgéssel néha elválik. Úgyhogy sajnos nem sikerült még lezárni a témát, da hamarosan megérkezik az opcom-om és futok vele még néhány kört. Kár, hogy nem lehet loggolni adatokat az opcom-al, hogy látható legyen merről jön a hiba. Igaz szkóppal meg lehetne mérni de azt sajnos nem tudom kivitelezni. :) Ha netalán rossz topicot választottam, légyszi helyezzétek át... Köszi! Üdv! Link to comment Megosztás: More sharing options...
terry13 Elküldve Január30, 2013 Megoszt Elküldve Január30, 2013 Sziasztok. Ingadozik a viz hofoka. Egyszer 90 fok majd lemegy 80 ala es vissza kb 5-10 percenkent. De a 90 fokot ritkan eri el. CSereljek termosztatot? Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve Január30, 2013 Megoszt Elküldve Január30, 2013 T terry13! "... CSeréljek ..." Igen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zig Elküldve Január30, 2013 Megoszt Elküldve Január30, 2013 Sziasztok. Úgy látom nem csak nekem volt termosztáttal gondom. Nekem már cserélve lett, de a fok igy is kb 82~83-ig megy fel. Hallottam olyat hogy teszterrel kell utánna állítani. Ez igaz? Amúgy üzemhőmérséklet mennyi kéne legyen normálisan? 2003-as 1,6 os benzines, motorkódot nem tudok hirtelen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
robi09 Elküldve Január31, 2013 Megoszt Elküldve Január31, 2013 Hello. EGR vakoló lemez műszaki rajzot tud valaki nekem adni??? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Yuri Elküldve Január31, 2013 Megoszt Elküldve Január31, 2013 Hello. EGR vakoló lemez műszaki rajzot tud valaki nekem adni??? Nincs kicsit túl lihegve ez a hőfok/termosztát dolog? Nekem télen (szinte) meg se mozdul a vízhőfok mutatóm, se a G astrába, se az F astrámba, de anno még fater kadettjában sem. Ő télen még kartont is tett a hűtő elé és még akkor is éppen hogy csak látni lehetett, hogy kitért a mutató. Senki ne értsen félre! Nem akarok kritizálni senkit, csak én azt vettem észre, hogy ez opel-oknál így van. Pl suzukinál néhány perc után beáll feles értékre, de opelnál nem igazán tér ki a mutató...Milyen kitérés lenne a normális? Link to comment Megosztás: More sharing options...
terry13 Elküldve Január31, 2013 Megoszt Elküldve Január31, 2013 Ezt szeretnem tudni en is. Mert nem tudom hogy mi a normalis ilyenkor. De erdekes, hogy eleri a 90 fokot csak nem tartja Link to comment Megosztás: More sharing options...
DarthVödör Elküldve Január31, 2013 Megoszt Elküldve Január31, 2013 (edited) On 2013. 01. 30. at 16:24, Yuri írta: On 2013. 01. 30. at 17:43, terry13 írta: Módosítva Április6, 2016 : DarthVödör Link to comment Megosztás: More sharing options...
ampervadasz Elküldve Január31, 2013 Megoszt Elküldve Január31, 2013 Nincs kicsit túl lihegve ez a hőfok/termosztát dolog? Nekem télen (szinte) meg se mozdul a vízhőfok mutatóm, se a G astrába, se az F astrámba, de anno még fater kadettjában sem. Ő télen még kartont is tett a hűtő elé és még akkor is éppen hogy csak látni lehetett, hogy kitért a mutató. Senki ne értsen félre! Nem akarok kritizálni senkit, csak én azt vettem észre, hogy ez opel-oknál így van. Pl suzukinál néhány perc után beáll feles értékre, de opelnál nem igazán tér ki a mutató...Milyen kitérés lenne a normális? Az enyém ennek elég rendesen ellentmond. Ez mindig beáll télen kicsit alá, nyáron kicsit fölé a 90 foknak, és onnantól mintha odaszögelték volna a mutatót. Nem tudom mennyire van túllihegve, ebben én sem vagyok szaki, de szerintem ez lenne a normális. Link to comment Megosztás: More sharing options...
robi09 Elküldve Január31, 2013 Megoszt Elküldve Január31, 2013 Hello. EGR vakoló lemez műszaki rajzot tud valaki nekem adni??? Link to comment Megosztás: More sharing options...
steve78 Elküldve Január31, 2013 Megoszt Elküldve Január31, 2013 Hello. EGR vakoló lemez műszaki rajzot tud valaki nekem adni??? Attól nem fogsz hamarabb kapni, hogy három óránként beírod. Link to comment Megosztás: More sharing options...
attila93 Elküldve Január31, 2013 Megoszt Elküldve Január31, 2013 Sziasztok! Lenne egy olyan kérdésem, hogy ahol a motorolajt öntöm bele ott vajszínű trutyi jelent meg, de a hűtőfolyadékomból nem fogyott semmi! Viszont nem tudom, hogy megfelelő-e de kb 4000 km alatt fogyott el a nívópálca beosztása szerint két csíknyi motorolaj, és utána szeretnék tölteni is de nem tudom hogy milyen motorolajt vegyek. Remélem, tudtok segíteniJ Válaszokat előre is köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Január31, 2013 Megoszt Elküldve Január31, 2013 Sziasztok! Lenne egy olyan kérdésem, hogy ahol a motorolajt öntöm bele ott vajszínű trutyi jelent meg, de a hűtőfolyadékomból nem fogyott semmi! Viszont nem tudom, hogy megfelelő-e de kb 4000 km alatt fogyott el a nívópálca beosztása szerint két csíknyi motorolaj, és utána szeretnék tölteni is de nem tudom hogy milyen motorolajt vegyek. Remélem, tudtok segíteniJ Válaszokat előre is köszönöm. A tejföl ilyenkor természetes, főleg ha rövidebb távon használod, sztem 20km felett elmegy. (én napi 2*13km-nél észreveszem, de ha felmegyek Bp-re, meg vissza akkor elillan) 4000e km alatt 4dl olaj nem sok, de csak ugyan olyan olajat tölts bele, amilyen benne van. Amúgy nem ereszt valahol a blokkod? Vagy ha nem akkor megeszi, de az még nem sok. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pnpogany Elküldve Január31, 2013 Megoszt Elküldve Január31, 2013 X16SZR motorral szerelt G-astra története, ami felpörög, és beesik a gázpedál..... Akkor köszönöm a segítséget, megoldottam a kérdést, semmi köze nem volt a sensorhoz, szimplán a pillangó szelep tengelye volt tele piszokkal, és úgy szorult, mint a fene... Amikor beindítod, és mégy vele, belülről a keverék, meg a meleg miatt kenődik, így nem szorul, de amikor megállsz, kicsit hül, az a piszok ami benne van a tengelynél, feloldódik, és elkezd szorulni a tengely, bizonyos pozicióban be is állhat... :) Ennyi csupán,takarítás mindenféle eszközzel,Würth-ös spray, egyebek, elmennek a nagy autószerelők a fenébe... A teljes ráköltött összeg emiatt a "kis" hiba meghaladta a 70ezret, nevetséges hogy ezt az autószerelők nem tudták kiszűrni... Még egyszer köszi mindenki! 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
attila93 Elküldve Január31, 2013 Megoszt Elküldve Január31, 2013 Köszi, a gyors választ. Hát azt nem tudom, hogy milyen olaj van bent:(, de holnap akkor megkérdezem a szerelőt, mert mikor megvettük az autót nyáron akkor lett benn cserélve. Azt nem tudom, hogy ereszt-e, de holnap átnézem vagy berakok estére alá egy karton lapot, aztán ha, ereszt akkor úgyis meglátszik majd rajta. Link to comment Megosztás: More sharing options...
retfirD Elküldve Január31, 2013 Megoszt Elküldve Január31, 2013 Attól nem fogsz hamarabb kapni, hogy három óránként beírod. De hamarabb elfogy az 5 hozzászólása! Jó pont, hogy legalább nem 5 különböző helyre írja! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
biggieboy Elküldve Január31, 2013 Megoszt Elküldve Január31, 2013 Sziasztok! Van egy kombi G astrám és elvágták a benzincsövemet alul (http://kepfeltoltes.hu/view/130131/F_nyk_p0103_www.kepfeltoltes.hu_.jpg) közvetlenül a tank előtt, kicsit durva az új ára 28ezer Ft. És az a baj, hogy teljesen nyitott alúlról nem tudom a 2másik karosszériaváltozatnál hogy van megoldva. Tud vki vmilyen megoldást mondani amivel ki lehet ezt védeni ha mégegyszer megpróbálkoznának ezzel? A nyomorult férgek levettek kb 25l benzint de 4szerannyi kárt okoztak vele, remélem találok bontottat, ha nem akkor 45e ftba fog fájni kb. Köszi a segítséget előre is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ha4nz Elküldve Január31, 2013 Megoszt Elküldve Január31, 2013 Sziasztok! Van egy kombi G astrám és elvágták a benzincsövemet alul (http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg) közvetlenül a tank előtt, kicsit durva az új ára 28ezer Ft. És az a baj, hogy teljesen nyitott alúlról nem tudom a 2másik karosszériaváltozatnál hogy van megoldva. Tud vki vmilyen megoldást mondani amivel ki lehet ezt védeni ha mégegyszer megpróbálkoznának ezzel? A nyomorult férgek levettek kb 25l benzint de 4szerannyi kárt okoztak vele, remélem találok bontottat, ha nem akkor 45e ftba fog fájni kb. Köszi a segítséget előre is. Mindegyiknél így van. Nekem a tankot fúrták meg, de ez a benzincső nem tétel. kb 60cm hosszú meg két awab bilincs és 30 perc a csere aknán. Ha kell akkor privátban megbeszéljük és kaphatsz tőlem egy ilyet, de ha az egész beöntő cső kell akkor egyben is eladó. Csak azt nem értem ki az a balfék aki ennyit vagdalja ezt a csövet, utána meg bedug rajta egy lopócsövet és még meg is szívja. Alul a tankot megfúrja és kap pont annyi benzint ami benne van-5 litert kb. Én tankcsere után aláraktam egy 4-es lemezt megfúrás ellen. Remélem van elrettentő ereje. Robi: Szedd le az EGR-t és rögtön meglátod. Ha meg egyet csináltál, akkor megvannak a méretek. Vagy csak a kontúrját ha publikálnád azt én is megköszönném! Pl sörösdobozból tökéletes "falazóanyaghoz" jutsz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
infielder Elküldve Február1, 2013 Megoszt Elküldve Február1, 2013 Egy általános műszaki problémával küzdök már jó 3 éve, mégpedig, hogy ingázik a fordulatszám, rángat a motor, gyorsításkor nem, csak fordulatszám tartáskor, hideg motornál alig, bemelegedettnél már nagyon. EGR szelep pucolás, ledugózás, karterpucolás, légszívócső tömörségellenőrzés, hengerenkénti kompressziómérés, pillangószelep csere, gyújtótrafó csere, lambda-szonda csere, mindhiába. Aztán P0300. Ismét mindenki mást mond, mi a hiba. Ezekután 8db kipufogószelep csere, szelepszárszimeringek, hengerfejtömítés, vízpumpa, főtengelyszimmering, vezérműszíj, görgők, feszítő, minden búbánat cseréje. És innentől a hiba megszűnni látszik, újból van ereje alacsonyabb fordulatszámon is, megy mint a rakéta. Vagyis mégsem. Megint ingázik a fordulat, de, csak hosszabb fordulatszám tartáskor, nem azonnal mint azelőtt. 1000km-rel a nagyszervíz után elmegy az olajnyomás. Ismét mindenki mást mond mi a hiba, már a 113. szakembernél tartok, hát akkor olajpumpacsere. (Mint kiderült, nemkellettvolna). 500km múlva a blokkba beleszabott és eltörött görgőcsavar kitekeredik, vezérműszíj lefut, összekalapál minden mindent, ahogy kell. Szakember garanciába összerakja, megy szépen, természetesen a ford.szám. ingázik, rángat, és most... zabálja az olajat :w00t: . Egy hónap alatt kb. 6-800km, a felső nívótól az alsóig fogy. Egy gázadáskor vagy féldeci folyadék jön ki a kipufogón. A hűtővíz nem fogy. Az agyamra megy már, de még mivel próbálkozhatnék mielőtt kidobnám az egészet a szemétbe? Repedt a hengerfej? Törött a dugattyúgyűrű? Megéri szétborítani az egészet megint, kimérni, javítani, összerakni? Vegyek egy komplett motort bele? :confused: Pedig úgy szeretem a kis GéAstrámat :wub: . [2003.05][Z14XE][155e km] Link to comment Megosztás: More sharing options...
pnpogany Elküldve Február1, 2013 Megoszt Elküldve Február1, 2013 X16SZR motorral szerel G-astra története, ami felpörög, és beesik a gázpedál..... Akkor köszönöm a segítséget, megoldottam a kérdést, semmi köze nem volt a sensorhoz, szimplán a pillangó szelep tengelye volt tele piszokkal, és úgy szorult, mint a fene... Amikor beindítod, és mégy vele, belülről a keverék, meg a meleg miatt kenődik, így nem szorul, de amikor megállsz, kicsit hül, az a piszok ami benne van a tengelynél, feloldódik, és elkezd szorulni a tengely, bizonyos pozicióban be is állhat... :) Ennyi csupán,takarítás mindenféle eszközzel,Würth-ös spray, egyebek, elmennek a nagy autószerelők a fenébe... A teljes ráköltött összeg emiatt a "kis" hiba meghaladta a 70ezret, nevetséges hogy ezt az autószerelők nem tudták kiszűrni... Még egyszer köszi mindenki! Link to comment Megosztás: More sharing options...
szürkeastra Elküldve Február1, 2013 Megoszt Elküldve Február1, 2013 Sziasztok! Nem tudja valaki hogy lehet levenni az első ülések oldaláról a műanyag takarót? Link to comment Megosztás: More sharing options...
borzd505 Elküldve Február2, 2013 Megoszt Elküldve Február2, 2013 Egy általános műszaki problémával küzdök már jó 3 éve, mégpedig, hogy ingázik a fordulatszám, rángat a motor, gyorsításkor nem, csak fordulatszám tartáskor, hideg motornál alig, bemelegedettnél már nagyon. EGR szelep pucolás, ledugózás, karterpucolás, légszívócső tömörségellenőrzés, hengerenkénti kompressziómérés, pillangószelep csere, gyújtótrafó csere, lambda-szonda csere, mindhiába. Aztán P0300. Ismét mindenki mást mond, mi a hiba. Ezekután 8db kipufogószelep csere, szelepszárszimeringek, hengerfejtömítés, vízpumpa, főtengelyszimmering, vezérműszíj, görgők, feszítő, minden búbánat cseréje. És innentől a hiba megszűnni látszik, újból van ereje alacsonyabb fordulatszámon is, megy mint a rakéta. Vagyis mégsem. Megint ingázik a fordulat, de, csak hosszabb fordulatszám tartáskor, nem azonnal mint azelőtt. 1000km-rel a nagyszervíz után elmegy az olajnyomás. Ismét mindenki mást mond mi a hiba, már a 113. szakembernél tartok, hát akkor olajpumpacsere. (Mint kiderült, nemkellettvolna). 500km múlva a blokkba beleszabott és eltörött görgőcsavar kitekeredik, vezérműszíj lefut, összekalapál minden mindent, ahogy kell. Szakember garanciába összerakja, megy szépen, természetesen a ford.szám. ingázik, rángat, és most... zabálja az olajat :w00t: . Egy hónap alatt kb. 6-800km, a felső nívótól az alsóig fogy. Egy gázadáskor vagy féldeci folyadék jön ki a kipufogón. A hűtővíz nem fogy. Az agyamra megy már, de még mivel próbálkozhatnék mielőtt kidobnám az egészet a szemétbe? Repedt a hengerfej? Törött a dugattyúgyűrű? Megéri szétborítani az egészet megint, kimérni, javítani, összerakni? Vegyek egy komplett motort bele? :confused: Pedig úgy szeretem a kis GéAstrámat :wub: . [2003.05][Z14XE][155e km] Hát azt már meg sem merem kérdezni, hogy mennyit költöttél rá, illetve meddig nem volt autód. Fura szerelőkkel hozott téged össze a sors. Nekem amikor átégett a hármas dugattyúm, azt javasolta a szerelő, hogy vegyek egy bontott motort mert ezzel innentől csak a bajom lesz. Érdekes ez az Opel, 135e km-nél motorcsere, ami már volt hengerfejes is. Sajnos ezek már rég nem igazi Opelek, az F astrát azóta is visszasírom. Most van benne 167 ezer km és már a harmadik váltó. Erre is komplett cserét javasoltak, mert többe van javítani mint egy bontott, ami még ha rizikós is, de elvileg gyári. Itt is a fantasztikus anyagminőség. Mindkét esetben egy erőteljesebb elindulás következtében a bolygó keréről potyogtak a fogak, amik aztán hamar megtették hatásukat az áramló olajban. X14XE motor 140 ezer Ft, váltó 35 ezer. És akkor még ott vannak a rohadó kipufogók. Már nem is tudom hányadik van rajta. Érdekes a céges ugyan olyan korú Toyota 4-szer annyi km-el gyári bontatlan motor, váltó, gyári 14 éves kipufogó. Az miért nem rohad le, törik el, ég át? Az a baj, hogy az opelt már nem érdemes eladni, megy ahogy megy, de ki tudja meddig. Ne haragudjatok, de ez már régóta bennem motoszkált, mialatt végigolvastam ezt a fórumot. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts