Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Üdv.

Ahogy az előttem szóló cartárs is említi, a többletfogyasztás a legkisebb baj, a nyitva ragadt termosztát miatti tartós hidegüzem gyilkolni fogja a motorodat.

Most cseréltem ki most mar szauna van bent :) Remélem kicsit a fogyi lentebb megy 8-9 litert meg ette (nyitva volt a termosztat kekbol ki se ment)

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a válaszokat!

Annyi mákom van, hogy a burkolat csak leesett, de nem törött le, csak a tükör törött, de 1/4-e bent maradt. A szilánkokat nem szedtem össze. Holnapra itt van a tükör a Cromaxba. :) Meg van a holnap esti programom. Amúgy könnyű cserélni?

Szia!

Igen könnyű cserélni. Lepattintod a csipogót 3 bolha fogja ebből kettő kijövős a harmadik akasztós! És 2 e vagy 3 (nem emlékszem már pontosan) csillag csavar fogja. Ezekre vigyázz mert ha beesik a kárpit mögé az gatya utána lehet pecázni vagy kárpitot bontani. :D

le az elektromos csati és lent is van. Lehúzott ablakkal könnyebb mert meg tudod fogni a tükröt. A borítással kapcsolatban, nem akarlak elkeseríteni, de nem sok esély van rá, hogy passzolni fog az új tükörre hiába gyári. :(

Link to comment
Megosztás:

Z16XE motorvezérlő

Sziasztok!

Olvasgattam korábban a fórumot és nekem is adódott egy motorvezérlős problémám, megosztanám hátha segít valakinek.

Egy 2000es évjáratú, 1.6-os G Astrám van 150e-el (amennyiben korábbi tulajoknál nem volt tekerve).

Kb. egy éve vásároltam és minden rendben volt néhány hónappal ezelőttig, amikor a következő hibakódok örvendeztettek:

P1122 - Accelerator Pedal Position Sensor 2 Voltage Low

(02) - Not present

P1550 - Limp Home - Electronic Throttle Control Limited Performance

(0A) - Not present

P1120 - Accelerator Pedal Position Sensor 1-2 Correlation

(08) - Not presentelentkezett a motorvezérlős hiba a következő hibakódokkal:

Felhívtam néhány szervízt és mindenki motorvezérlő cserét ajánlott nem mondva semmi konkrétat.

Mivel számomra ez nem igen jó indok volt gondoltam utánnanézek.

Megmértem a gázpedál potmétereit és jók voltak, változtak és a kapcsirajz alapján vissza lehetett az vezetni a megmért értékeket.

Az zavar(t), hogy a hiba kezdetben csak azután jelentkezett miután a motor elérte a munkahőmérsékletet. Míg később már randomban...

Jött a fojtószelep, zárt házú Delphi gyártású és nem lehet rocsolás nélkül szétszedni. :(

Ezért őt kihagytam, megmérni még nem mértem, de mivel érdekelt a motorvezérlő, szétszedtem azt is.

Íme egy kép a motorvezérlő belsejéről, kapcsirajzal kiegészítve (fojtószelep és a gázpedál vezérlését illető rész):

--úgy látszik nem tudom csatolni, akit érdekel jelezzen és átküldöm---

Nem látszott égett alkatrész, a bondolás kicsit kusza de viszont nem törtek fel (pedig azt vártam), hogy a bondolás lesz elpattanva.

Ami érdekes, hogy elégé mozgékonyak, össze is lehettett érinteni őket. Érzéssel eltávolítottam őket egymástól és ezután egy 100km-ig nem volt újabb hiba.

Az alsó bondokat nehéz megközelíteni, nincs kizárva, hogy ott lehet a törés ami rezgéssel néha elválik.

Úgyhogy sajnos nem sikerült még lezárni a témát, da hamarosan megérkezik az opcom-om és futok vele még néhány kört.

Kár, hogy nem lehet loggolni adatokat az opcom-al, hogy látható legyen merről jön a hiba.

Igaz szkóppal meg lehetne mérni de azt sajnos nem tudom kivitelezni. :)

Ha netalán rossz topicot választottam, légyszi helyezzétek át... Köszi!

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Úgy látom nem csak nekem volt termosztáttal gondom. Nekem már cserélve lett, de a fok igy is kb 82~83-ig megy fel. Hallottam olyat hogy teszterrel kell utánna állítani. Ez igaz? Amúgy üzemhőmérséklet mennyi kéne legyen normálisan? 2003-as 1,6 os benzines, motorkódot nem tudok hirtelen.

Link to comment
Megosztás:

Hello.

EGR vakoló lemez műszaki rajzot tud valaki nekem adni???

Nincs kicsit túl lihegve ez a hőfok/termosztát dolog? Nekem télen (szinte) meg se mozdul a vízhőfok mutatóm, se a G astrába, se az F astrámba, de anno még fater kadettjában sem. Ő télen még kartont is tett a hűtő elé és még akkor is éppen hogy csak látni lehetett, hogy kitért a mutató.

Senki ne értsen félre! Nem akarok kritizálni senkit, csak én azt vettem észre, hogy ez opel-oknál így van. Pl suzukinál néhány perc után beáll feles értékre, de opelnál nem igazán tér ki a mutató...Milyen kitérés lenne a normális?

Link to comment
Megosztás:

Nincs kicsit túl lihegve ez a hőfok/termosztát dolog? Nekem télen (szinte) meg se mozdul a vízhőfok mutatóm, se a G astrába, se az F astrámba, de anno még fater kadettjában sem. Ő télen még kartont is tett a hűtő elé és még akkor is éppen hogy csak látni lehetett, hogy kitért a mutató.

Senki ne értsen félre! Nem akarok kritizálni senkit, csak én azt vettem észre, hogy ez opel-oknál így van. Pl suzukinál néhány perc után beáll feles értékre, de opelnál nem igazán tér ki a mutató...Milyen kitérés lenne a normális?

Az enyém ennek elég rendesen ellentmond. Ez mindig beáll télen kicsit alá, nyáron kicsit fölé a 90 foknak, és onnantól mintha odaszögelték volna a mutatót. Nem tudom mennyire van túllihegve, ebben én sem vagyok szaki, de szerintem ez lenne a normális.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy olyan kérdésem, hogy ahol a motorolajt öntöm bele ott vajszínű trutyi jelent meg, de a hűtőfolyadékomból nem fogyott semmi! Viszont nem tudom, hogy megfelelő-e de kb 4000 km alatt fogyott el a nívópálca beosztása szerint két csíknyi motorolaj, és utána szeretnék tölteni is de nem tudom hogy milyen motorolajt vegyek. Remélem, tudtok segíteniJ

Válaszokat előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy olyan kérdésem, hogy ahol a motorolajt öntöm bele ott vajszínű trutyi jelent meg, de a hűtőfolyadékomból nem fogyott semmi! Viszont nem tudom, hogy megfelelő-e de kb 4000 km alatt fogyott el a nívópálca beosztása szerint két csíknyi motorolaj, és utána szeretnék tölteni is de nem tudom hogy milyen motorolajt vegyek. Remélem, tudtok segíteniJ

Válaszokat előre is köszönöm.

A tejföl ilyenkor természetes, főleg ha rövidebb távon használod, sztem 20km felett elmegy. (én napi 2*13km-nél észreveszem, de ha felmegyek Bp-re, meg vissza akkor elillan)

4000e km alatt 4dl olaj nem sok, de csak ugyan olyan olajat tölts bele, amilyen benne van. Amúgy nem ereszt valahol a blokkod? Vagy ha nem akkor megeszi, de az még nem sok.

Link to comment
Megosztás:

X16SZR motorral szerelt G-astra története, ami felpörög, és beesik a gázpedál.....

Akkor köszönöm a segítséget, megoldottam a kérdést, semmi köze nem volt a sensorhoz, szimplán a pillangó szelep tengelye volt tele piszokkal, és úgy szorult, mint a fene...

Amikor beindítod, és mégy vele, belülről a keverék, meg a meleg miatt kenődik, így nem szorul, de amikor megállsz, kicsit hül, az a piszok ami benne van a tengelynél, feloldódik, és elkezd szorulni a tengely, bizonyos pozicióban be is állhat...

:)

Ennyi csupán,takarítás mindenféle eszközzel,Würth-ös spray, egyebek, elmennek a nagy autószerelők a fenébe...

A teljes ráköltött összeg emiatt a "kis" hiba meghaladta a 70ezret, nevetséges hogy ezt az autószerelők nem tudták kiszűrni...

Még egyszer köszi mindenki!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Köszi, a gyors választ. Hát azt nem tudom, hogy milyen olaj van bent:(, de holnap akkor megkérdezem a szerelőt, mert mikor megvettük az autót nyáron akkor lett benn cserélve.

Azt nem tudom, hogy ereszt-e, de holnap átnézem vagy berakok estére alá egy karton lapot, aztán ha, ereszt akkor úgyis meglátszik majd rajta.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy kombi G astrám és elvágták a benzincsövemet alul (http://kepfeltoltes.hu/view/130131/F_nyk_p0103_www.kepfeltoltes.hu_.jpg) közvetlenül a tank előtt, kicsit durva az új ára 28ezer Ft. És az a baj, hogy teljesen nyitott alúlról nem tudom a 2másik karosszériaváltozatnál hogy van megoldva. Tud vki vmilyen megoldást mondani amivel ki lehet ezt védeni ha mégegyszer megpróbálkoznának ezzel? A nyomorult férgek levettek kb 25l benzint de 4szerannyi kárt okoztak vele, remélem találok bontottat, ha nem akkor 45e ftba fog fájni kb.

Köszi a segítséget előre is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy kombi G astrám és elvágták a benzincsövemet alul (http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg) közvetlenül a tank előtt, kicsit durva az új ára 28ezer Ft. És az a baj, hogy teljesen nyitott alúlról nem tudom a 2másik karosszériaváltozatnál hogy van megoldva. Tud vki vmilyen megoldást mondani amivel ki lehet ezt védeni ha mégegyszer megpróbálkoznának ezzel? A nyomorult férgek levettek kb 25l benzint de 4szerannyi kárt okoztak vele, remélem találok bontottat, ha nem akkor 45e ftba fog fájni kb.

Köszi a segítséget előre is.

Mindegyiknél így van. Nekem a tankot fúrták meg, de ez a benzincső nem tétel. kb 60cm hosszú meg két awab bilincs és 30 perc a csere aknán. Ha kell akkor privátban megbeszéljük és kaphatsz tőlem egy ilyet, de ha az egész beöntő cső kell akkor egyben is eladó.

Csak azt nem értem ki az a balfék aki ennyit vagdalja ezt a csövet, utána meg bedug rajta egy lopócsövet és még meg is szívja. Alul a tankot megfúrja és kap pont annyi benzint ami benne van-5 litert kb. Én tankcsere után aláraktam egy 4-es lemezt megfúrás ellen. Remélem van elrettentő ereje.

Robi: Szedd le az EGR-t és rögtön meglátod. Ha meg egyet csináltál, akkor megvannak a méretek. Vagy csak a kontúrját ha publikálnád azt én is megköszönném! Pl sörösdobozból tökéletes "falazóanyaghoz" jutsz.

Link to comment
Megosztás:

Egy általános műszaki problémával küzdök már jó 3 éve, mégpedig, hogy ingázik a fordulatszám, rángat a motor, gyorsításkor nem, csak fordulatszám tartáskor, hideg motornál alig, bemelegedettnél már nagyon. EGR szelep pucolás, ledugózás, karterpucolás, légszívócső tömörségellenőrzés, hengerenkénti kompressziómérés, pillangószelep csere, gyújtótrafó csere, lambda-szonda csere, mindhiába. Aztán P0300. Ismét mindenki mást mond, mi a hiba. Ezekután 8db kipufogószelep csere, szelepszárszimeringek, hengerfejtömítés, vízpumpa, főtengelyszimmering, vezérműszíj, görgők, feszítő, minden búbánat cseréje. És innentől a hiba megszűnni látszik, újból van ereje alacsonyabb fordulatszámon is, megy mint a rakéta. Vagyis mégsem. Megint ingázik a fordulat, de, csak hosszabb fordulatszám tartáskor, nem azonnal mint azelőtt. 1000km-rel a nagyszervíz után elmegy az olajnyomás. Ismét mindenki mást mond mi a hiba, már a 113. szakembernél tartok, hát akkor olajpumpacsere. (Mint kiderült, nemkellettvolna). 500km múlva a blokkba beleszabott és eltörött görgőcsavar kitekeredik, vezérműszíj lefut, összekalapál minden mindent, ahogy kell. Szakember garanciába összerakja, megy szépen, természetesen a ford.szám. ingázik, rángat, és most... zabálja az olajat :w00t: . Egy hónap alatt kb. 6-800km, a felső nívótól az alsóig fogy. Egy gázadáskor vagy féldeci folyadék jön ki a kipufogón. A hűtővíz nem fogy. Az agyamra megy már, de még mivel próbálkozhatnék mielőtt kidobnám az egészet a szemétbe? Repedt a hengerfej? Törött a dugattyúgyűrű? Megéri szétborítani az egészet megint, kimérni, javítani, összerakni? Vegyek egy komplett motort bele? :confused: Pedig úgy szeretem a kis GéAstrámat :wub: . [2003.05][Z14XE][155e km]

Link to comment
Megosztás:

X16SZR motorral szerel G-astra története, ami felpörög, és beesik a gázpedál.....

Akkor köszönöm a segítséget, megoldottam a kérdést, semmi köze nem volt a sensorhoz, szimplán a pillangó szelep tengelye volt tele piszokkal, és úgy szorult, mint a fene...

Amikor beindítod, és mégy vele, belülről a keverék, meg a meleg miatt kenődik, így nem szorul, de amikor megállsz, kicsit hül, az a piszok ami benne van a tengelynél, feloldódik, és elkezd szorulni a tengely, bizonyos pozicióban be is állhat...

:)

Ennyi csupán,takarítás mindenféle eszközzel,Würth-ös spray, egyebek, elmennek a nagy autószerelők a fenébe...

A teljes ráköltött összeg emiatt a "kis" hiba meghaladta a 70ezret, nevetséges hogy ezt az autószerelők nem tudták kiszűrni...

Még egyszer köszi mindenki!

Link to comment
Megosztás:

Egy általános műszaki problémával küzdök már jó 3 éve, mégpedig, hogy ingázik a fordulatszám, rángat a motor, gyorsításkor nem, csak fordulatszám tartáskor, hideg motornál alig, bemelegedettnél már nagyon. EGR szelep pucolás, ledugózás, karterpucolás, légszívócső tömörségellenőrzés, hengerenkénti kompressziómérés, pillangószelep csere, gyújtótrafó csere, lambda-szonda csere, mindhiába. Aztán P0300. Ismét mindenki mást mond, mi a hiba. Ezekután 8db kipufogószelep csere, szelepszárszimeringek, hengerfejtömítés, vízpumpa, főtengelyszimmering, vezérműszíj, görgők, feszítő, minden búbánat cseréje. És innentől a hiba megszűnni látszik, újból van ereje alacsonyabb fordulatszámon is, megy mint a rakéta. Vagyis mégsem. Megint ingázik a fordulat, de, csak hosszabb fordulatszám tartáskor, nem azonnal mint azelőtt. 1000km-rel a nagyszervíz után elmegy az olajnyomás. Ismét mindenki mást mond mi a hiba, már a 113. szakembernél tartok, hát akkor olajpumpacsere. (Mint kiderült, nemkellettvolna). 500km múlva a blokkba beleszabott és eltörött görgőcsavar kitekeredik, vezérműszíj lefut, összekalapál minden mindent, ahogy kell. Szakember garanciába összerakja, megy szépen, természetesen a ford.szám. ingázik, rángat, és most... zabálja az olajat :w00t: . Egy hónap alatt kb. 6-800km, a felső nívótól az alsóig fogy. Egy gázadáskor vagy féldeci folyadék jön ki a kipufogón. A hűtővíz nem fogy. Az agyamra megy már, de még mivel próbálkozhatnék mielőtt kidobnám az egészet a szemétbe? Repedt a hengerfej? Törött a dugattyúgyűrű? Megéri szétborítani az egészet megint, kimérni, javítani, összerakni? Vegyek egy komplett motort bele? :confused: Pedig úgy szeretem a kis GéAstrámat :wub: . [2003.05][Z14XE][155e km]

Hát azt már meg sem merem kérdezni, hogy mennyit költöttél rá, illetve meddig nem volt autód. Fura szerelőkkel hozott téged össze a sors. Nekem amikor átégett a hármas dugattyúm, azt javasolta a szerelő, hogy vegyek egy bontott motort mert ezzel innentől csak a bajom lesz. Érdekes ez az Opel, 135e km-nél motorcsere, ami már volt hengerfejes is. Sajnos ezek már rég nem igazi Opelek, az F astrát azóta is visszasírom. Most van benne 167 ezer km és már a harmadik váltó. Erre is komplett cserét javasoltak, mert többe van javítani mint egy bontott, ami még ha rizikós is, de elvileg gyári. Itt is a fantasztikus anyagminőség. Mindkét esetben egy erőteljesebb elindulás következtében a bolygó keréről potyogtak a fogak, amik aztán hamar megtették hatásukat az áramló olajban. X14XE motor 140 ezer Ft, váltó 35 ezer. És akkor még ott vannak a rohadó kipufogók. Már nem is tudom hányadik van rajta. Érdekes a céges ugyan olyan korú Toyota 4-szer annyi km-el gyári bontatlan motor, váltó, gyári 14 éves kipufogó. Az miért nem rohad le, törik el, ég át?

Az a baj, hogy az opelt már nem érdemes eladni, megy ahogy megy, de ki tudja meddig. Ne haragudjatok, de ez már régóta bennem motoszkált, mialatt végigolvastam ezt a fórumot.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.