Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Azt a fekete takarót kell leszedni.

De így a szélvédő díszcsíkot és az ablaktörlő lapátokat is le kell szedni...

Ő a szellőző rácsról beszélt nem?

Légfúvót irt meg, hogy lebukik.

Siasztok. Az aproblemam, hogy azanyosules feloli levego fuvoka nem tartja a poziciojat, szoval mindig lebukik, nemszorul ugy mint a tobbi. Mi lehet aproblema? letorhetet valami muanyag ful ami tartotta?

Link to comment
Megosztás:

Igen. Szellozo racs. Szoval, hogy kell kiszedni?

Kísérőoldali fúvóka kiszerelése:

1. Nyissuk ki a kesztyűtartót

2.Csavarjuk ki a fúvóka alsó csavarjait a kesztyűtartón

3.Billentsük ki a fúvókabetétet ütközésig ekkor a két felső csavar láthatóvá válik.

Csavarjuk ki a őket és vegyük ki a fúvókát.

Astra G igy csináld ezt írja.

Én még nem szedtem ki de most kimentem megnézni és ha kinyitod a kesztyűtartót ott csak annak a csavarjai vannak. Lehet kikéne szedni a kesztyűtartót bár ezt nem írja.

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

:)

T Nagy Misu !

Megvolt a mai bölcsességed ...

Most mér' mondod?! Rettentő fontos megfelelő szakítószilárdságú és minőségileg szigorúan ellenőrzött és elfogadott csavar az ajtókapcsolóba. Az egy biztonsági szempontból kritikus alkatrész, akármi nem tartja meg! :D

Link to comment
Megosztás:

Én egyszerű ember 2011ben a Rational AG-nak fejlesztettem és teszteltem az új szériás gépeit (a Rational AG-nak piaci részesedés világ viszonylatban 54% !!!)

Évi 60000 darab , de tudom ez semmi :)

Ahelyett hogy minden reggel (és ha lehet este is) térdre borulnál az autód előtt, mert csoda okos emberek ám azok akik azt csinálták!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szerintetek mi tévő legyek ha időszakosan csattog a hidrotőke megint? Most inkább a kipufogó oldalnál hallom? Cseréljem le az olajat probáljak valami másikat?

Jelenlegi 5w40 magnatec castrol! Lehet, hogy valamiért elengedi az olajat? létezhet ilyen?nem értem. Az autó szerelőm azt ajánlotta, hogy ő kiprobálná agip olajjal.

Vélemény?

Ezt néztem ki:

Eni I-sint 5W-40 4Liter

Specifikáció:

API SM/CF

ACEA A3/B4

VW 502 00 + 505 00

MB 229.3

BMW LL01

GM LL-B-025

Porsche

RENAULT RN0700, 0710

Link to comment
Megosztás:

SZiasztok!

Egy astra g 1.7 dti van.

Igazábol meddig kell hogy rámelegidsenek a motorra az izzitogyertyák mikor ráadjuk a gyujtást mert az enyém csak kb 3,4 másodpercig csinálja. Meg miböl dudjuk megálapitani mikor nem jók az izzitok ,vagy legalábis valamelyik nem jó pl ?

Aki tud valamit erröl irjon.

Kösz elöre is. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Igen. Szellozo racs. Szoval, hogy kell kiszedni?

Kísérőoldali fúvóka kiszerelése:

1. Nyissuk ki a kesztyűtartót

2.Csavarjuk ki a fúvóka alsó csavarjait a kesztyűtartón

3.Billentsük ki a fúvókabetétet ütközésig ekkor a két felső csavar láthatóvá válik.

Csavarjuk ki a őket és vegyük ki a fúvókát.

Astra G igy csináld ezt írja.

Én még nem szedtem ki de most kimentem megnézni és ha kinyitod a kesztyűtartót ott csak annak a csavarjai vannak. Lehet kikéne szedni a kesztyűtartót bár ezt nem írja.

Üdv!

Sziasztok!

Nekem is az anyós oldali szellőző rács leffent le.

Pici lapos fejü csavarhúzóval óvatosan kiszedtem, két oldalt benyúlva,de a kesztyű tartót nem kellett leszednem,és semmilyen más csavart.

Ennek a szellőző rácsnak a két oldalán van egy -egy pici fül,az egyik befelé állt,dugtam mögé egy pici lemez darabkát,ezálltal kifelé feszítette a fület,visszaraktam a helyére és máris tökéletes lett.

Igaz egy kicsit most szorul,de legalább nem leffen le,oda állítom ahová akarom.

Link to comment
Megosztás:

T gyalázó!

"... agip ..."

Férjezett nevén: ENI.

Az említett motorolaj semmilyen GM (Opel) jóváhagyással nem rendelkezik. Ezért GM (Opel) motorban nem való.

Az ENI konszern GM Dexos 2 követelményt - a kenőolajgyártó szerint - teljesítő motorolaja:

eni i-Sint MS 5W-30.

T mantec!

Látom nagyon otthon vagy, ebben az olaj témában :icon1: Tudnál nekem ajánlani valami motorolaj adalékot így a nagy hidegekre, vagy kamu mind? Mert a minap nézegettem a tescoba,( igaz onnan nem vennék, elgondolkodtam rajta) de gondoltam előtte bekérdezek ide, hátha tud valaki valami jót ajánlani!

Link to comment
Megosztás:

Kísérőoldali fúvóka kiszerelése:

1. Nyissuk ki a kesztyűtartót

2.Csavarjuk ki a fúvóka alsó csavarjait a kesztyűtartón

3.Billentsük ki a fúvókabetétet ütközésig ekkor a két felső csavar láthatóvá válik.

Csavarjuk ki a őket és vegyük ki a fúvókát.

Astra G igy csináld ezt írja.

Én még nem szedtem ki de most kimentem megnézni és ha kinyitod a kesztyűtartót ott csak annak a csavarjai vannak. Lehet kikéne szedni a kesztyűtartót bár ezt nem írja.

Üdv!

Lehet hogy ezt írja de én már szedtem szét másként is. A rácsot középen fogóval megfogva ki lehet pattintani a helyéről, vagyis mozgatva lefelé fölfelé és finoman előre húzva kijön. Utána akár jöhetnek a csavarok is, de ha tényleg az a problémája hogy lebukik a rács nem marad a helyén akkor más csinálnék. Hajtogatnék egy darab kemény papírt, betűzném mellé hogy megszoruljon és máris állíthatóvá, újra kiszedhetővé vállt a dolog. Ragasztani, faragni sem kellene rajta. De mondom ezt csak én csinálnám így...

Link to comment
Megosztás:

Lehet hogy ezt írja de én már szedtem szét másként is. A rácsot középen fogóval megfogva ki lehet pattintani a helyéről, vagyis mozgatva lefelé fölfelé és finoman előre húzva kijön. Utána akár jöhetnek a csavarok is, de ha tényleg az a problémája hogy lebukik a rács nem marad a helyén akkor más csinálnék. Hajtogatnék egy darab kemény papírt, betűzném mellé hogy megszoruljon és máris állíthatóvá, újra kiszedhetővé vállt a dolog. Ragasztani, faragni sem kellene rajta. De mondom ezt csak én csinálnám így...

Ez is jó, de az opel ezt a megoldást se fogadná el mint a nem megfelelő szilárdságú és színű ajtó nyitás érzékelő bizgentyű csavarboltos csavart. :D :D

Link to comment
Megosztás:

Ez is jó, de az opel ezt a megoldást se fogadná el mint a nem megfelelő szilárdságú és színű ajtó nyitás érzékelő bizgentyű csavarboltos csavart. :D :D

Lehet, de én nem is vagyok szerelő! Tehát nálam a szaknyelv és szakdolgok nem használta engedélyezett :D Tehát úgy csinálom ahogy tudom, vagy ahogy tanácsolják :smartass:

Link to comment
Megosztás:

SZiasztok!

Egy astra g 1.7 dti van.

Igazábol meddig kell hogy rámelegidsenek a motorra az izzitogyertyák mikor ráadjuk a gyujtást mert az enyém csak kb 3,4 másodpercig csinálja. Meg miböl dudjuk megálapitani mikor nem jók az izzitok ,vagy legalábis valamelyik nem jó pl ?

Aki tud valamit erröl irjon.

Kösz elöre is. :icon1:

Hali ebbe az időben teljesen jó a 3-4 mp akkor már simán vörösen izzik. Ha hidegebb van értem azt jóval 0 fok alatt akkor sem izzít 5-8mp nél többet. A könnyebb indulást úgy tudod elősegíteni ha többször ráteszed a gyújtást. De 3nál többször semmi értelme. Ugyanis az előkamrába vannak az izzógyertyák tehát ha az még meleg és ráspriccel a porlasztócsúcs akkor az berobban. Meg azért nem kis terhelés az amúgy sem a csúcson levő akksinak. Én a céges oktáviába max 2 szer szoktam végigvárni az izzítást.

Izzógyertya ellenőrzés házilag: Fogsz egy kb 1-1,5 méter legalább 1,5mm2es szigeltelt vezetéket (lehetőleg hajlékony rezet). Egyik végét megpucolod kb 3-4 centi hosszan és az akksi pozitívjára rátekered a másik végére vigyázva ha ne érjen neki semminek (hatalmas rövidzárlat). Majd a másik felét a vezetéknek az előzőleg az izzítókról lehúzott pipák helyére hozzáérinted. Amelyik szikrázik mikor nekiérinted az jó amelyik nem, vagy csak nagyon picit az rossz vagy már igencsak a végét járja. Csak egy rövid időre érintsd neki nem kell rajta tartani. A szikrázás a lényeg. Ha végeztél kábel vége akkuról leteker pipák vissza, ha van köztük rossz akkor mind csere. 10es csőkulcsal házilag kivitelezhető.

Link to comment
Megosztás:

T gyalázó!

"... agip ..."

Férjezett nevén: ENI.

Az említett motorolaj semmilyen GM (Opel) jóváhagyással nem rendelkezik. Ezért GM (Opel) motorban nem való.

Az ENI konszern GM Dexos 2 követelményt - a kenőolajgyártó szerint - teljesítő motorolaja:

eni i-Sint MS 5W-30.

Értem és köszi!

Milyen olajat tegyek bele ? Mobil 1? Melyik az az olaj ami tényleg jó? GM-en kívül!!!

Link to comment
Megosztás:

T gyalázó!

"... tényleg jó ..."

Hogy melyik jó, azt nem tudom.

Mindegyik teljesíti a gyártóművi követelményt.

Manapság a mezőnyből kiemelkedik a Mobil 1 ESP 0W-40 motorolaj.

Egyetlen, mely teljesíti a gyártóművi előírást (GM Dexos 2) és API Group IV-es, poli-alfa-olefin (PAO) alapolajból készül.

A mezőny többi tagja API Group III-as, hidrokrakk (HC) alapolajból készül.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem is az anyós oldali szellőző rács leffent le.

Pici lapos fejü csavarhúzóval óvatosan kiszedtem, két oldalt benyúlva,de a kesztyű tartót nem kellett leszednem,és semmilyen más csavart.

Ennek a szellőző rácsnak a két oldalán van egy -egy pici fül,az egyik befelé állt,dugtam mögé egy pici lemez darabkát,ezálltal kifelé feszítette a fület,visszaraktam a helyére és máris tökéletes lett.

Igaz egy kicsit most szorul,de legalább nem leffen le,oda állítom ahová akarom.

A lényeg, hogy a rácsot teljesen lefelé irányítod, és ebben a pozícióban kell meghúzni kifelé, így könnyen kijön, ugyan is a rács két oldalán van egy-egy horony.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Segítség kellene!

Van egy 1998-as 1.6 16v g-astra-m! Ami már 4-éve a tulajdonomba van az lenne a problémám hogy drasztikusan sokat fogyaszt! Mit értek drasztikus alatt 100km-en 3-4-literrel eszik többet! És elég furcsa hangja van olyan hangja van mint egy traktornak! A gyertyák jók a gyújtó trafó ujj és az üzemanyag szűrő ujj! Az első hengerben lévő gyertya mindig be szennyeződik olajos lesz az a henger megy csak néha ki hagy! Az egr szelepem rossz volt de mivel nem volt 50-ezer forintom ujjat venni ezért lezárattam és már fél éve hibátlanul működik a kocsi lezárt egr-el vagyis működött! tudnátok segíteni hogy mi lehet a baja vagy hogy hova vigyem és mit nézessek meg rajta??? Előre is köszönöm a segítségeteket!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Segítség kellene!

Van egy 1998-as 1.6 16v g-astra-m! Ami már 4-éve a tulajdonomba van az lenne a problémám hogy drasztikusan sokat fogyaszt! Mit értek drasztikus alatt 100km-en 3-4-literrel eszik többet! És elég furcsa hangja van olyan hangja van mint egy traktornak! A gyertyák jók a gyújtó trafó ujj és az üzemanyag szűrő ujj! Az első hengerben lévő gyertya mindig be szennyeződik olajos lesz az a henger megy csak néha ki hagy! Az egr szelepem rossz volt de mivel nem volt 50-ezer forintom ujjat venni ezért lezárattam és már fél éve hibátlanul működik a kocsi lezárt egr-el vagyis működött! tudnátok segíteni hogy mi lehet a baja vagy hogy hova vigyem és mit nézessek meg rajta??? Előre is köszönöm a segítségeteket!

SZia!

SZerintem akkor a motorral lesz a probléma,meg hát az a henger.

Meg kell azt nézetni,a fogyasztás is annak tehetö ki lehet.

az olajat fogyasztja a motor?

meg ha megtuláztatod füstöl?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. kiszedtem a kesztyutartot, hogy megnezem milyen a szellozetto rendszer, ami delphi(nem tudom mejk a jobb, ez vagy a behr), es eszrevettem, hogy a kesztyutarto vilagitasa nem mukodik. Hat eleg amator modon van kitalalva. Nem er ossze a ket fem palcika igy meg van szakadva az aramkor. Erdekes, hogy amikor bezarom osszeer. Probaltam fesziteni jo helyre de semmi eredmeny, inkabb lehuztam a kabelt es ugy tettem vissza. Nem tudjatok ,hogyan lehet normalisan mukodesre birni? Ja es,hogy jo ez adelphi szellozo rendszer?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.