Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok! z14xep

Szerintetek ha ismét hidrotőke lenne a ludas akkor mit cseréljek ki az autón?

Komplett hengerfejet? Amibe benne van minden? Konkrétan bontottra gondoltam! Lehet már elérhető áron kapni őket.

Mi tudna még időszakosan kattogni? Nem értem 6 hónap alatt, hogy lehet megint szar, miokor nem mentem vele javítás óta 5000 km-t. Olaj is jó bele castrol magnatec 5w40. Nem barna szép átlátszó színe van még mindig!

Amit észre vettem még, hogy nem melegszik fel rendesen a hőfokom,átlagosan 80 fok alatt van. A szelep fedélnél barna trutyi mutyi az van, ez bizonyára a hideg moci miatt. termosztát csütörtökön cserélve lesz!!

E miatt nem lehet , hogy károsodott volna a moci? Bár addig soha nem húzattam ki míg nem mozdult a mutató.

Válaszotokat előre is köszi!

Valaki szaki aki menézné a sárkányt?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! z14xep

Szerintetek ha ismét hidrotőke lenne a ludas akkor mit cseréljek ki az autón?

Komplett hengerfejet? Amibe benne van minden? Konkrétan bontottra gondoltam! Lehet már elérhető áron kapni őket.

Mi tudna még időszakosan kattogni? Nem értem 6 hónap alatt, hogy lehet megint szar, miokor nem mentem vele javítás óta 5000 km-t. Olaj is jó bele castrol magnatec 5w40. Nem barna szép átlátszó színe van még mindig!

Amit észre vettem még, hogy nem melegszik fel rendesen a hőfokom,átlagosan 80 fok alatt van. A szelep fedélnél barna trutyi mutyi az van, ez bizonyára a hideg moci miatt. termosztát csütörtökön cserélve lesz!!

E miatt nem lehet , hogy károsodott volna a moci? Bár addig soha nem húzattam ki míg nem mozdult a mutató.

Válaszotokat előre is köszi!

Valaki szaki aki menézné a sárkányt?

Üdv!

Bár dízeles vagyok, volt benzines kocsim. A fehér trutyi az olaj kicsapódása ha jól tudom. Ha víz van ott és habos rendesen akkor hengerfejes.

Viszont, nem lehet, hogy túl "vékony" az olajad? Nekem Escortom volt, abban is csattogott a hidrotőke, 10-40W olajjal már nem volt tapasztalható. Én erre gondolnék először. Próbálj másik olajat szerintem, az még olcsóbb verzió....

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Bár dízeles vagyok, volt benzines kocsim. A fehér trutyi az olaj kicsapódása ha jól tudom. Ha víz van ott és habos rendesen akkor hengerfejes.

Viszont, nem lehet, hogy túl "vékony" az olajad? Nekem Escortom volt, abban is csattogott a hidrotőke, 10-40W olajjal már nem volt tapasztalható. Én erre gondolnék először. Próbálj másik olajat szerintem, az még olcsóbb verzió....

Jó az az olaj ami benne van, a 10w40 nem belevaló.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Bár dízeles vagyok, volt benzines kocsim. A fehér trutyi az olaj kicsapódása ha jól tudom. Ha víz van ott és habos rendesen akkor hengerfejes.

Viszont, nem lehet, hogy túl "vékony" az olajad? Nekem Escortom volt, abban is csattogott a hidrotőke, 10-40W olajjal már nem volt tapasztalható. Én erre gondolnék először. Próbálj másik olajat szerintem, az még olcsóbb verzió....

Szerencsére csak trutyi van ott semmi vizesedés! Ami zavar, hogy 6 -hónapja volt javítva ill, cserélve a hidrotőke, és ennyi idő alatt újra szar lenne?

Link to comment
Megosztás:

Szerencsére csak trutyi van ott semmi vizesedés! Ami zavar, hogy 6 -hónapja volt javítva ill, cserélve a hidrotőke, és ennyi idő alatt újra szar lenne?

Nekem csak olajat kell rátöltenem. Lehet, hogy kevés az olajad? A GM állítólag 1000km alatt 7dl olajfogyasztást ír a felső határnak. Ettől feljebb van gond a motorral. Érdekes, nem? :)

Link to comment
Megosztás:

Nekem csak olajat kell rátöltenem. Lehet, hogy kevés az olajad? A GM állítólag 1000km alatt 7dl olajfogyasztást ír a felső határnak. Ettől feljebb van gond a motorral. Érdekes, nem? :)

Hát ez az, hogy gyakorlatilag semmi olaj nem fogy belőle, és még a fogyasztás is jó!!!!Ugyan ez volt vele 6-hónapja, hogy időszakosan jön elő!

Érdekes a dolog, mert úgy kezdődött, hogy lánc és feszítő csere, aztán kezdődött a csattogás, hidrotőke csere aztán minden ok és kezdődik megint.... vááá kifutok a világból. Elég drága autó

Link to comment
Megosztás:

Hát ez az, hogy gyakorlatilag semmi olaj nem fogy belőle, és még a fogyasztás is jó!!!!Ugyan ez volt vele 6-hónapja, hogy időszakosan jön elő!

Érdekes a dolog, mert úgy kezdődött, hogy lánc és feszítő csere, aztán kezdődött a csattogás, hidrotőke csere aztán minden ok és kezdődik megint.... vááá kifutok a világból. Elég drága autó

Én úgy tudom a hidrotőkék ritkábban mennek tönkre (nem mondom, hogy soha), sokszor azt cseréltetik ki az emberrel, mert hang alapján annak tűnik, de valójában mással van a gond.

Link to comment
Megosztás:

Én úgy tudom a hidrotőkék ritkábban mennek tönkre (nem mondom, hogy soha), sokszor azt cseréltetik ki az emberrel, mert hang alapján annak tűnik, de valójában mással van a gond.

Oké lehet, hogy igazad van de cser után nem volt gond ! igaz most kezdte megint...

Valaki opel szaki?

Link to comment
Megosztás:

Oké lehet, hogy igazad van de cser után nem volt gond ! igaz most kezdte megint...

Valaki opel szaki?

Szia!

Nekem egy 2001-es 1.2-es benzines láncos G Astrám van. Nagyon szeretem, szinte makulátlan állapotban van. Csak a motorral van valami nekem is.

Nekem a következőt produkálja. Nyáron abszolút csendes üzem, semmi gond, de tényleg. Kb. októbertől májusig, amíg hidegebb az idő, de főleg télen kopog a motor. De csak és kimondottan hidegindításnál. A reggeli első beindítástól kb 3-5 percig ütemes kopogó hang hallatszik a motor közepe felöl, ha szembe állunk vele. Iszonyúan dühített és dühít a mai napig engem is. Én 3 szerelőnél voltam, mind a 3 mást mondott. Az első verzió szerint abszolút opel hang, hibamentes a motor. Második szaki szerint valami szívótorok rudacskák kikoptak és azok kopognak, de nem mérvadó. A harmadik szerelő mester (!) szerint az egyik hengerben az egyik dugattyú palástja, vagy gyűrűje meg van kopva és amíg hideg a motor, nem kap elég olajfilmet addig "kolompol" és ezért hallani a kopogó hangot. Hasonlít a hidrotőkére, de mégsem ez a hang, ezt mondta a szerelő is. Javítható, de teljes motorbontás és felújítás kell.

Nekem semmilyen erőveszteség, semmilyen olajfogyasztás vagy benzinfogyasztás nem jött elő, megy gyönyörűen, csak kopog már-már mint egy dieseles. Rohadt idegesítő.

Az autó órájában 120E km van, de semmilyen alkatrészén nem látszik meg, hogy 3-400E km lenne benn, miáltal tényleg szétkopott volna a motor.

Én is tanácstalan vagyok, mint Te, hová kellene elvinni, ahol TÉNYLEG értelmes és korrekt diagnózist állítanak fel?!

Amúgy nem tudott levideózni a motor hangját és feltenni ide? Kiváncsi lennék milyen a Tiéd hangja, vagyis a kopogó hang.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nekem egy 2001-es 1.2-es benzines láncos G Astrám van. Nagyon szeretem, szinte makulátlan állapotban van. Csak a motorral van valami nekem is.

Nekem a következőt produkálja. Nyáron abszolút csendes üzem, semmi gond, de tényleg. Kb. októbertől májusig, amíg hidegebb az idő, de főleg télen kopog a motor. De csak és kimondottan hidegindításnál. A reggeli első beindítástól kb 3-5 percig ütemes kopogó hang hallatszik a motor közepe felöl, ha szembe állunk vele. Iszonyúan dühített és dühít a mai napig engem is. Én 3 szerelőnél voltam, mind a 3 mást mondott. Az első verzió szerint abszolút opel hang, hibamentes a motor. Második szaki szerint valami szívótorok rudacskák kikoptak és azok kopognak, de nem mérvadó. A harmadik szerelő mester (!) szerint az egyik hengerben az egyik dugattyú palástja, vagy gyűrűje meg van kopva és amíg hideg a motor, nem kap elég olajfilmet addig "kolompol" és ezért hallani a kopogó hangot. Hasonlít a hidrotőkére, de mégsem ez a hang, ezt mondta a szerelő is. Javítható, de teljes motorbontás és felújítás kell.

Nekem semmilyen erőveszteség, semmilyen olajfogyasztás vagy benzinfogyasztás nem jött elő, megy gyönyörűen, csak kopog már-már mint egy dieseles. Rohadt idegesítő.

Az autó órájában 120E km van, de semmilyen alkatrészén nem látszik meg, hogy 3-400E km lenne benn, miáltal tényleg szétkopott volna a motor.

Én is tanácstalan vagyok, mint Te, hová kellene elvinni, ahol TÉNYLEG értelmes és korrekt diagnózist állítanak fel?!

Amúgy nem tudott levideózni a motor hangját és feltenni ide? Kiváncsi lennék milyen a Tiéd hangja, vagyis a kopogó hang.

a motor természetellenes hangjait fülelni kizárólag akkor "érdemes", amikor már természetes körülmények között pöfög. azaz már üzemmeleg. hogy egyéb esetekben (nálad pont hidegen) nem odavaló hangokat is ad, az bár lehet valami hibaforrás kezdete, de foglalkozni vele szerintem felesleges. főleg, hogy semmi egyéb rendellenességgel nem párosul.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Ma takarítottam a verdát aztán kiszedtem a szőnyegeket. A vezető oldalon mintha nedvességet találtam volna.

De maga a padlókárpit kopp száraz, csak ott ahol van az a kis gumibetét a padlókárpitban, na ott volt nedves a gumibetét, meg

a gyári opelos szőnyeg azon része ami a gumi felett van pont.

Benyúlkáltam ott a padlószőnyeg körül ahova tudtam, de száraz minden.

De én ezen kívül gumitálcákat használok tehát nedvesség arról nem

jut le. A tartályban kb egy hónapja jelöltem be a vízszintet alkoholos filctollal csak úgy magamnak, de nem látok szintkülönbséget.

Most kitöröltem szárazra aztán kíváncsi leszek, hogy a következő hosszabb út után milyen lesz...

De ha mégis csöpögne annál a bizonyos tömítésnél akkor azt hol találom pontosan? Nagy bontással jár?

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nekem egy 2001-es 1.2-es benzines láncos G Astrám van. Nagyon szeretem, szinte makulátlan állapotban van. Csak a motorral van valami nekem is...

Próbáld ki, hogy egy-egy hosszabb úton egészséges (4000 körüli) fordulatot adsz neki. Hadd legyen egy kis öntisztulása motornak, a korom, koksz hadd égjen le.

Tudom, ez olyan „igyál meleg vizet”-tanács, de sok esetben csodát tud tenni.

Az autó (műszaki) kímélete nem egyenlő például az alacsony fordulaton járással.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nekem egy 2001-es 1.2-es benzines láncos G Astrám van. Nagyon szeretem, szinte makulátlan állapotban van. Csak a motorral van valami nekem is.

Nekem a következőt produkálja. Nyáron abszolút csendes üzem, semmi gond, de tényleg. Kb. októbertől májusig, amíg hidegebb az idő, de főleg télen kopog a motor. De csak és kimondottan hidegindításnál. A reggeli első beindítástól kb 3-5 percig ütemes kopogó hang hallatszik a motor közepe felöl, ha szembe állunk vele. Iszonyúan dühített és dühít a mai napig engem is. Én 3 szerelőnél voltam, mind a 3 mást mondott. Az első verzió szerint abszolút opel hang, hibamentes a motor. Második szaki szerint valami szívótorok rudacskák kikoptak és azok kopognak, de nem mérvadó. A harmadik szerelő mester (!) szerint az egyik hengerben az egyik dugattyú palástja, vagy gyűrűje meg van kopva és amíg hideg a motor, nem kap elég olajfilmet addig "kolompol" és ezért hallani a kopogó hangot. Hasonlít a hidrotőkére, de mégsem ez a hang, ezt mondta a szerelő is. Javítható, de teljes motorbontás és felújítás kell.

Nekem semmilyen erőveszteség, semmilyen olajfogyasztás vagy benzinfogyasztás nem jött elő, megy gyönyörűen, csak kopog már-már mint egy dieseles. Rohadt idegesítő.

Az autó órájában 120E km van, de semmilyen alkatrészén nem látszik meg, hogy 3-400E km lenne benn, miáltal tényleg szétkopott volna a motor.

Én is tanácstalan vagyok, mint Te, hová kellene elvinni, ahol TÉNYLEG értelmes és korrekt diagnózist állítanak fel?!

Amúgy nem tudott levideózni a motor hangját és feltenni ide? Kiváncsi lennék milyen a Tiéd hangja, vagyis a kopogó hang.

Szia!

Nekem egy 2001-es 1.2-es benzines láncos G Astrám van. Nagyon szeretem, szinte makulátlan állapotban van. Csak a motorral van valami nekem is.

Nekem a következőt produkálja. Nyáron abszolút csendes üzem, semmi gond, de tényleg. Kb. októbertől májusig, amíg hidegebb az idő, de főleg télen kopog a motor. De csak és kimondottan hidegindításnál. A reggeli első beindítástól kb 3-5 percig ütemes kopogó hang hallatszik a motor közepe felöl, ha szembe állunk vele. Iszonyúan dühített és dühít a mai napig engem is. Én 3 szerelőnél voltam, mind a 3 mást mondott. Az első verzió szerint abszolút opel hang, hibamentes a motor. Második szaki szerint valami szívótorok rudacskák kikoptak és azok kopognak, de nem mérvadó. A harmadik szerelő mester (!) szerint az egyik hengerben az egyik dugattyú palástja, vagy gyűrűje meg van kopva és amíg hideg a motor, nem kap elég olajfilmet addig "kolompol" és ezért hallani a kopogó hangot. Hasonlít a hidrotőkére, de mégsem ez a hang, ezt mondta a szerelő is. Javítható, de teljes motorbontás és felújítás kell.

Nekem semmilyen erőveszteség, semmilyen olajfogyasztás vagy benzinfogyasztás nem jött elő, megy gyönyörűen, csak kopog már-már mint egy dieseles. Rohadt idegesítő.

Az autó órájában 120E km van, de semmilyen alkatrészén nem látszik meg, hogy 3-400E km lenne benn, miáltal tényleg szétkopott volna a motor.

Én is tanácstalan vagyok, mint Te, hová kellene elvinni, ahol TÉNYLEG értelmes és korrekt diagnózist állítanak fel?!

Amúgy nem tudott levideózni a motor hangját és feltenni ide? Kiváncsi lennék milyen a Tiéd hangja, vagyis a kopogó hang.

Szia!

Persze lehet feltenni videót, de ha meg szeretnéd hallgatni a hidrotőke hangom akkor kicsit vissza kell ovsanod mert már mutattam itt az illetékeseknek! :-)

Egyébként nálam az autó ahogy gondolja akkor csattog nem rendszeres! Olyan mind ha a hidrotőke elengedné az olajat és vissza kell neki töltődni!

Bár ma melegen is produkálta aztán gondolt egyet és kussba van! Hihetetlen mennyi gond volt 8 év alatt az autómmal nagyon, nagyon sok pénzt költöttem rá és még mindig nem jó haragszom az opelre:-(

Közbe én is vissza olvastam itt a link!

ilyen volt a hang! Most egy kicsit halkabb

Ezért kérdezgetem nincs -e valakinek opel szakija aki profi!

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Ma lettem figyelmes arra, hogy gyújtás ráadásakkor indítózás előtt nem sípol egy rövidet az autó. Eddig csippant egyet, de most semmi.

Nektek sípol egyet gyújtás ráadásakkor?

Üdv: Laci

Szia!

Csak ha nyitva van a bal első ajtó akkor sípol,ha be van csukva akkor nem,feltéve hogy ugyanarra a sípolásra gondolunk.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Csak ha nyitva van a bal első ajtó akkor sípol,ha be van csukva akkor nem,feltéve hogy ugyanarra a sípolásra gondolunk.

Üdv!

Ma lettem figyelmes arra, hogy gyújtás ráadásakkor indítózás előtt nem sípol egy rövidet az autó. Eddig csippant egyet, de most semmi.

Nektek sípol egyet gyújtás ráadásakkor?

Üdv: Laci

Ha jól tudom a benzinpumpának is van egy jellegzetes hangja mikor ráadod a gyújtást. Úgymond ez az "automata szivató"

Nem lehet hogy azt a hangot keresed?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.