mantec Elküldve Január15, 2013 Megoszt Elküldve Január15, 2013 T palicska! "... akciós ..." A veterán jlezést is megkaphajta. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyalázó Elküldve Január16, 2013 Megoszt Elküldve Január16, 2013 Sziasztok! z14xep Szerintetek ha ismét hidrotőke lenne a ludas akkor mit cseréljek ki az autón? Komplett hengerfejet? Amibe benne van minden? Konkrétan bontottra gondoltam! Lehet már elérhető áron kapni őket. Mi tudna még időszakosan kattogni? Nem értem 6 hónap alatt, hogy lehet megint szar, miokor nem mentem vele javítás óta 5000 km-t. Olaj is jó bele castrol magnatec 5w40. Nem barna szép átlátszó színe van még mindig! Amit észre vettem még, hogy nem melegszik fel rendesen a hőfokom,átlagosan 80 fok alatt van. A szelep fedélnél barna trutyi mutyi az van, ez bizonyára a hideg moci miatt. termosztát csütörtökön cserélve lesz!! E miatt nem lehet , hogy károsodott volna a moci? Bár addig soha nem húzattam ki míg nem mozdult a mutató. Válaszotokat előre is köszi! Valaki szaki aki menézné a sárkányt? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Handbrake Elküldve Január16, 2013 Megoszt Elküldve Január16, 2013 Sziasztok! z14xep Szerintetek ha ismét hidrotőke lenne a ludas akkor mit cseréljek ki az autón? Komplett hengerfejet? Amibe benne van minden? Konkrétan bontottra gondoltam! Lehet már elérhető áron kapni őket. Mi tudna még időszakosan kattogni? Nem értem 6 hónap alatt, hogy lehet megint szar, miokor nem mentem vele javítás óta 5000 km-t. Olaj is jó bele castrol magnatec 5w40. Nem barna szép átlátszó színe van még mindig! Amit észre vettem még, hogy nem melegszik fel rendesen a hőfokom,átlagosan 80 fok alatt van. A szelep fedélnél barna trutyi mutyi az van, ez bizonyára a hideg moci miatt. termosztát csütörtökön cserélve lesz!! E miatt nem lehet , hogy károsodott volna a moci? Bár addig soha nem húzattam ki míg nem mozdult a mutató. Válaszotokat előre is köszi! Valaki szaki aki menézné a sárkányt? Üdv! Bár dízeles vagyok, volt benzines kocsim. A fehér trutyi az olaj kicsapódása ha jól tudom. Ha víz van ott és habos rendesen akkor hengerfejes. Viszont, nem lehet, hogy túl "vékony" az olajad? Nekem Escortom volt, abban is csattogott a hidrotőke, 10-40W olajjal már nem volt tapasztalható. Én erre gondolnék először. Próbálj másik olajat szerintem, az még olcsóbb verzió.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
andris83 Elküldve Január16, 2013 Megoszt Elküldve Január16, 2013 Üdv! Bár dízeles vagyok, volt benzines kocsim. A fehér trutyi az olaj kicsapódása ha jól tudom. Ha víz van ott és habos rendesen akkor hengerfejes. Viszont, nem lehet, hogy túl "vékony" az olajad? Nekem Escortom volt, abban is csattogott a hidrotőke, 10-40W olajjal már nem volt tapasztalható. Én erre gondolnék először. Próbálj másik olajat szerintem, az még olcsóbb verzió.... Jó az az olaj ami benne van, a 10w40 nem belevaló. Link to comment Megosztás: More sharing options...
motorosgabor Elküldve Január16, 2013 Megoszt Elküldve Január16, 2013 Sziasztok! A 2005-ös z14xep-s astrámon a fordulatszámmérő nem megy. Illetve ha megy, akkor eléggé "remegős", vagy valótlant mutat és beragad. Ez elő szokott fordulni? Mennyire nehéz az egységet kiszerelni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
nemeth_laca Elküldve Január16, 2013 Megoszt Elküldve Január16, 2013 Folyik a radiátor,vagy a csap engedhet...ha termosztát nyitva lenne,akkor nehezebben melegedne a vize,vagy nem is melegszik fel,vagy ha kint mégy vele,gyorsan visszahül De gondolom akkor lehet látni, hogy fogy a víz.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyalázó Elküldve Január16, 2013 Megoszt Elküldve Január16, 2013 Üdv! Bár dízeles vagyok, volt benzines kocsim. A fehér trutyi az olaj kicsapódása ha jól tudom. Ha víz van ott és habos rendesen akkor hengerfejes. Viszont, nem lehet, hogy túl "vékony" az olajad? Nekem Escortom volt, abban is csattogott a hidrotőke, 10-40W olajjal már nem volt tapasztalható. Én erre gondolnék először. Próbálj másik olajat szerintem, az még olcsóbb verzió.... Szerencsére csak trutyi van ott semmi vizesedés! Ami zavar, hogy 6 -hónapja volt javítva ill, cserélve a hidrotőke, és ennyi idő alatt újra szar lenne? Link to comment Megosztás: More sharing options...
smartinho16 Elküldve Január16, 2013 Megoszt Elküldve Január16, 2013 Jó az az olaj ami benne van, a 10w40 nem belevaló. Nekem 192.000 km-nél már azt javasolták inkább... 7000 km után elevett annyi olajat, h kopogott a hidrotőke. Ráöntöttem a maradék magnatecet és már nem is kopog! :) Állítólag a Selenia olajat nem eszi meg. De ki tudja ezt? :o :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
smartinho16 Elküldve Január16, 2013 Megoszt Elküldve Január16, 2013 Szerencsére csak trutyi van ott semmi vizesedés! Ami zavar, hogy 6 -hónapja volt javítva ill, cserélve a hidrotőke, és ennyi idő alatt újra szar lenne? Nekem csak olajat kell rátöltenem. Lehet, hogy kevés az olajad? A GM állítólag 1000km alatt 7dl olajfogyasztást ír a felső határnak. Ettől feljebb van gond a motorral. Érdekes, nem? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyalázó Elküldve Január16, 2013 Megoszt Elküldve Január16, 2013 Nekem csak olajat kell rátöltenem. Lehet, hogy kevés az olajad? A GM állítólag 1000km alatt 7dl olajfogyasztást ír a felső határnak. Ettől feljebb van gond a motorral. Érdekes, nem? :) Hát ez az, hogy gyakorlatilag semmi olaj nem fogy belőle, és még a fogyasztás is jó!!!!Ugyan ez volt vele 6-hónapja, hogy időszakosan jön elő! Érdekes a dolog, mert úgy kezdődött, hogy lánc és feszítő csere, aztán kezdődött a csattogás, hidrotőke csere aztán minden ok és kezdődik megint.... vááá kifutok a világból. Elég drága autó Link to comment Megosztás: More sharing options...
andris83 Elküldve Január16, 2013 Megoszt Elküldve Január16, 2013 Hát ez az, hogy gyakorlatilag semmi olaj nem fogy belőle, és még a fogyasztás is jó!!!!Ugyan ez volt vele 6-hónapja, hogy időszakosan jön elő! Érdekes a dolog, mert úgy kezdődött, hogy lánc és feszítő csere, aztán kezdődött a csattogás, hidrotőke csere aztán minden ok és kezdődik megint.... vááá kifutok a világból. Elég drága autó Én úgy tudom a hidrotőkék ritkábban mennek tönkre (nem mondom, hogy soha), sokszor azt cseréltetik ki az emberrel, mert hang alapján annak tűnik, de valójában mással van a gond. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyalázó Elküldve Január17, 2013 Megoszt Elküldve Január17, 2013 Én úgy tudom a hidrotőkék ritkábban mennek tönkre (nem mondom, hogy soha), sokszor azt cseréltetik ki az emberrel, mert hang alapján annak tűnik, de valójában mással van a gond. Oké lehet, hogy igazad van de cser után nem volt gond ! igaz most kezdte megint... Valaki opel szaki? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Golyó26 Elküldve Január17, 2013 Megoszt Elküldve Január17, 2013 Oké lehet, hogy igazad van de cser után nem volt gond ! igaz most kezdte megint... Valaki opel szaki? Szia! Nekem egy 2001-es 1.2-es benzines láncos G Astrám van. Nagyon szeretem, szinte makulátlan állapotban van. Csak a motorral van valami nekem is. Nekem a következőt produkálja. Nyáron abszolút csendes üzem, semmi gond, de tényleg. Kb. októbertől májusig, amíg hidegebb az idő, de főleg télen kopog a motor. De csak és kimondottan hidegindításnál. A reggeli első beindítástól kb 3-5 percig ütemes kopogó hang hallatszik a motor közepe felöl, ha szembe állunk vele. Iszonyúan dühített és dühít a mai napig engem is. Én 3 szerelőnél voltam, mind a 3 mást mondott. Az első verzió szerint abszolút opel hang, hibamentes a motor. Második szaki szerint valami szívótorok rudacskák kikoptak és azok kopognak, de nem mérvadó. A harmadik szerelő mester (!) szerint az egyik hengerben az egyik dugattyú palástja, vagy gyűrűje meg van kopva és amíg hideg a motor, nem kap elég olajfilmet addig "kolompol" és ezért hallani a kopogó hangot. Hasonlít a hidrotőkére, de mégsem ez a hang, ezt mondta a szerelő is. Javítható, de teljes motorbontás és felújítás kell. Nekem semmilyen erőveszteség, semmilyen olajfogyasztás vagy benzinfogyasztás nem jött elő, megy gyönyörűen, csak kopog már-már mint egy dieseles. Rohadt idegesítő. Az autó órájában 120E km van, de semmilyen alkatrészén nem látszik meg, hogy 3-400E km lenne benn, miáltal tényleg szétkopott volna a motor. Én is tanácstalan vagyok, mint Te, hová kellene elvinni, ahol TÉNYLEG értelmes és korrekt diagnózist állítanak fel?! Amúgy nem tudott levideózni a motor hangját és feltenni ide? Kiváncsi lennék milyen a Tiéd hangja, vagyis a kopogó hang. Link to comment Megosztás: More sharing options...
rozsav Elküldve Január17, 2013 Megoszt Elküldve Január17, 2013 Szia! Nekem egy 2001-es 1.2-es benzines láncos G Astrám van. Nagyon szeretem, szinte makulátlan állapotban van. Csak a motorral van valami nekem is. Nekem a következőt produkálja. Nyáron abszolút csendes üzem, semmi gond, de tényleg. Kb. októbertől májusig, amíg hidegebb az idő, de főleg télen kopog a motor. De csak és kimondottan hidegindításnál. A reggeli első beindítástól kb 3-5 percig ütemes kopogó hang hallatszik a motor közepe felöl, ha szembe állunk vele. Iszonyúan dühített és dühít a mai napig engem is. Én 3 szerelőnél voltam, mind a 3 mást mondott. Az első verzió szerint abszolút opel hang, hibamentes a motor. Második szaki szerint valami szívótorok rudacskák kikoptak és azok kopognak, de nem mérvadó. A harmadik szerelő mester (!) szerint az egyik hengerben az egyik dugattyú palástja, vagy gyűrűje meg van kopva és amíg hideg a motor, nem kap elég olajfilmet addig "kolompol" és ezért hallani a kopogó hangot. Hasonlít a hidrotőkére, de mégsem ez a hang, ezt mondta a szerelő is. Javítható, de teljes motorbontás és felújítás kell. Nekem semmilyen erőveszteség, semmilyen olajfogyasztás vagy benzinfogyasztás nem jött elő, megy gyönyörűen, csak kopog már-már mint egy dieseles. Rohadt idegesítő. Az autó órájában 120E km van, de semmilyen alkatrészén nem látszik meg, hogy 3-400E km lenne benn, miáltal tényleg szétkopott volna a motor. Én is tanácstalan vagyok, mint Te, hová kellene elvinni, ahol TÉNYLEG értelmes és korrekt diagnózist állítanak fel?! Amúgy nem tudott levideózni a motor hangját és feltenni ide? Kiváncsi lennék milyen a Tiéd hangja, vagyis a kopogó hang. a motor természetellenes hangjait fülelni kizárólag akkor "érdemes", amikor már természetes körülmények között pöfög. azaz már üzemmeleg. hogy egyéb esetekben (nálad pont hidegen) nem odavaló hangokat is ad, az bár lehet valami hibaforrás kezdete, de foglalkozni vele szerintem felesleges. főleg, hogy semmi egyéb rendellenességgel nem párosul. Link to comment Megosztás: More sharing options...
nemeth_laca Elküldve Január17, 2013 Megoszt Elküldve Január17, 2013 Hali! Ma takarítottam a verdát aztán kiszedtem a szőnyegeket. A vezető oldalon mintha nedvességet találtam volna. De maga a padlókárpit kopp száraz, csak ott ahol van az a kis gumibetét a padlókárpitban, na ott volt nedves a gumibetét, meg a gyári opelos szőnyeg azon része ami a gumi felett van pont. Benyúlkáltam ott a padlószőnyeg körül ahova tudtam, de száraz minden. De én ezen kívül gumitálcákat használok tehát nedvesség arról nem jut le. A tartályban kb egy hónapja jelöltem be a vízszintet alkoholos filctollal csak úgy magamnak, de nem látok szintkülönbséget. Most kitöröltem szárazra aztán kíváncsi leszek, hogy a következő hosszabb út után milyen lesz... De ha mégis csöpögne annál a bizonyos tömítésnél akkor azt hol találom pontosan? Nagy bontással jár? Üdv! Link to comment Megosztás: More sharing options...
PGA Elküldve Január17, 2013 Megoszt Elküldve Január17, 2013 Szia! Nekem egy 2001-es 1.2-es benzines láncos G Astrám van. Nagyon szeretem, szinte makulátlan állapotban van. Csak a motorral van valami nekem is... Próbáld ki, hogy egy-egy hosszabb úton egészséges (4000 körüli) fordulatot adsz neki. Hadd legyen egy kis öntisztulása motornak, a korom, koksz hadd égjen le. Tudom, ez olyan „igyál meleg vizet”-tanács, de sok esetben csodát tud tenni. Az autó (műszaki) kímélete nem egyenlő például az alacsony fordulaton járással. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyalázó Elküldve Január17, 2013 Megoszt Elküldve Január17, 2013 Szia! Nekem egy 2001-es 1.2-es benzines láncos G Astrám van. Nagyon szeretem, szinte makulátlan állapotban van. Csak a motorral van valami nekem is. Nekem a következőt produkálja. Nyáron abszolút csendes üzem, semmi gond, de tényleg. Kb. októbertől májusig, amíg hidegebb az idő, de főleg télen kopog a motor. De csak és kimondottan hidegindításnál. A reggeli első beindítástól kb 3-5 percig ütemes kopogó hang hallatszik a motor közepe felöl, ha szembe állunk vele. Iszonyúan dühített és dühít a mai napig engem is. Én 3 szerelőnél voltam, mind a 3 mást mondott. Az első verzió szerint abszolút opel hang, hibamentes a motor. Második szaki szerint valami szívótorok rudacskák kikoptak és azok kopognak, de nem mérvadó. A harmadik szerelő mester (!) szerint az egyik hengerben az egyik dugattyú palástja, vagy gyűrűje meg van kopva és amíg hideg a motor, nem kap elég olajfilmet addig "kolompol" és ezért hallani a kopogó hangot. Hasonlít a hidrotőkére, de mégsem ez a hang, ezt mondta a szerelő is. Javítható, de teljes motorbontás és felújítás kell. Nekem semmilyen erőveszteség, semmilyen olajfogyasztás vagy benzinfogyasztás nem jött elő, megy gyönyörűen, csak kopog már-már mint egy dieseles. Rohadt idegesítő. Az autó órájában 120E km van, de semmilyen alkatrészén nem látszik meg, hogy 3-400E km lenne benn, miáltal tényleg szétkopott volna a motor. Én is tanácstalan vagyok, mint Te, hová kellene elvinni, ahol TÉNYLEG értelmes és korrekt diagnózist állítanak fel?! Amúgy nem tudott levideózni a motor hangját és feltenni ide? Kiváncsi lennék milyen a Tiéd hangja, vagyis a kopogó hang. Szia! Nekem egy 2001-es 1.2-es benzines láncos G Astrám van. Nagyon szeretem, szinte makulátlan állapotban van. Csak a motorral van valami nekem is. Nekem a következőt produkálja. Nyáron abszolút csendes üzem, semmi gond, de tényleg. Kb. októbertől májusig, amíg hidegebb az idő, de főleg télen kopog a motor. De csak és kimondottan hidegindításnál. A reggeli első beindítástól kb 3-5 percig ütemes kopogó hang hallatszik a motor közepe felöl, ha szembe állunk vele. Iszonyúan dühített és dühít a mai napig engem is. Én 3 szerelőnél voltam, mind a 3 mást mondott. Az első verzió szerint abszolút opel hang, hibamentes a motor. Második szaki szerint valami szívótorok rudacskák kikoptak és azok kopognak, de nem mérvadó. A harmadik szerelő mester (!) szerint az egyik hengerben az egyik dugattyú palástja, vagy gyűrűje meg van kopva és amíg hideg a motor, nem kap elég olajfilmet addig "kolompol" és ezért hallani a kopogó hangot. Hasonlít a hidrotőkére, de mégsem ez a hang, ezt mondta a szerelő is. Javítható, de teljes motorbontás és felújítás kell. Nekem semmilyen erőveszteség, semmilyen olajfogyasztás vagy benzinfogyasztás nem jött elő, megy gyönyörűen, csak kopog már-már mint egy dieseles. Rohadt idegesítő. Az autó órájában 120E km van, de semmilyen alkatrészén nem látszik meg, hogy 3-400E km lenne benn, miáltal tényleg szétkopott volna a motor. Én is tanácstalan vagyok, mint Te, hová kellene elvinni, ahol TÉNYLEG értelmes és korrekt diagnózist állítanak fel?! Amúgy nem tudott levideózni a motor hangját és feltenni ide? Kiváncsi lennék milyen a Tiéd hangja, vagyis a kopogó hang. Szia! Persze lehet feltenni videót, de ha meg szeretnéd hallgatni a hidrotőke hangom akkor kicsit vissza kell ovsanod mert már mutattam itt az illetékeseknek! :-) Egyébként nálam az autó ahogy gondolja akkor csattog nem rendszeres! Olyan mind ha a hidrotőke elengedné az olajat és vissza kell neki töltődni! Bár ma melegen is produkálta aztán gondolt egyet és kussba van! Hihetetlen mennyi gond volt 8 év alatt az autómmal nagyon, nagyon sok pénzt költöttem rá és még mindig nem jó haragszom az opelre:-( Közbe én is vissza olvastam itt a link! ilyen volt a hang! Most egy kicsit halkabb Ezért kérdezgetem nincs -e valakinek opel szakija aki profi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
smartinho16 Elküldve Január17, 2013 Megoszt Elküldve Január17, 2013 Sziasztok! Lenne egy kérdésem. X16XEL motor, termosztát csere. Házat, tömítést is kell cserélni, vagy elég magát a termosztátot? Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve Január17, 2013 Megoszt Elküldve Január17, 2013 T smartinho16! Csak egyben van. X16XEL Termosztát GM alkatrészszám: 90573326 Opel katalógusszám: 13 38 331 Wahler 4208.92D Swag 40 92 8349 Febi 28349 Topran 205 731 Link to comment Megosztás: More sharing options...
norbi2 Elküldve Január17, 2013 Megoszt Elküldve Január17, 2013 sziasztok! Van nekem egy astra g 1.7 dti,és kérdeznék olyat,hogy lehetséges e olyan hogy az önindito hatással lehet e az adagolora gyujtáskor kapcsolatban elecktronikailag. kösz elöre is! :icon1: Link to comment Megosztás: More sharing options...
lacám Elküldve Január17, 2013 Megoszt Elküldve Január17, 2013 Üdv! Ma lettem figyelmes arra, hogy gyújtás ráadásakkor indítózás előtt nem sípol egy rövidet az autó. Eddig csippant egyet, de most semmi. Nektek sípol egyet gyújtás ráadásakkor? Üdv: Laci Link to comment Megosztás: More sharing options...
bocs Elküldve Január17, 2013 Megoszt Elküldve Január17, 2013 Üdv! Ma lettem figyelmes arra, hogy gyújtás ráadásakkor indítózás előtt nem sípol egy rövidet az autó. Eddig csippant egyet, de most semmi. Nektek sípol egyet gyújtás ráadásakkor? Üdv: Laci Szia! Csak ha nyitva van a bal első ajtó akkor sípol,ha be van csukva akkor nem,feltéve hogy ugyanarra a sípolásra gondolunk. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kobraCode Elküldve Január17, 2013 Megoszt Elküldve Január17, 2013 Szia! Csak ha nyitva van a bal első ajtó akkor sípol,ha be van csukva akkor nem,feltéve hogy ugyanarra a sípolásra gondolunk. Üdv! Ma lettem figyelmes arra, hogy gyújtás ráadásakkor indítózás előtt nem sípol egy rövidet az autó. Eddig csippant egyet, de most semmi. Nektek sípol egyet gyújtás ráadásakkor? Üdv: Laci Ha jól tudom a benzinpumpának is van egy jellegzetes hangja mikor ráadod a gyújtást. Úgymond ez az "automata szivató" Nem lehet hogy azt a hangot keresed? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lipi-G Elküldve Január17, 2013 Megoszt Elküldve Január17, 2013 autómata szívató?inkább ac pumpa...az a tanknál van,as az a hang onnan jön... Link to comment Megosztás: More sharing options...
kobraCode Elküldve Január17, 2013 Megoszt Elküldve Január17, 2013 autómata szívató?inkább ac pumpa...az a tanknál van,as az a hang onnan jön... nem vagyok szakember :blush: , körbeírom ahogy tudom :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts