PGA Elküldve Január11, 2013 Megoszt Elküldve Január11, 2013 Sziasztok! Eléggé le van rongyolódva a középső kipufogó dobom, ki is fúj az alján. Egyelőre kapott egy kis tákolást, de hamarosan cserélni kell. 12 évet bírt ki (még a gyári volt). Próbálom olcsóbban megoldani a cserét, mint a gyári. Van valakinek tapasztalata kedvező árú utángyártott dobbal, vagy amennyivel olcsóbbak, mint a gyári, annyival kevesebbet is bírnak ki? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Január11, 2013 Megoszt Elküldve Január11, 2013 Sziasztok! Eléggé le van rongyolódva a középső kipufogó dobom, ki is fúj az alján. Egyelőre kapott egy kis tákolást, de hamarosan cserélni kell. 12 évet bírt ki (még a gyári volt). Próbálom olcsóbban megoldani a cserét, mint a gyári. Van valakinek tapasztalata kedvező árú utángyártott dobbal, vagy amennyivel olcsóbbak, mint a gyári, annyival kevesebbet is bírnak ki? bosal vagy walker -t ajánlanám Link to comment Megosztás: More sharing options...
Qpack Elküldve Január12, 2013 Megoszt Elküldve Január12, 2013 bosal vagy walker -t ajánlanám Bosal volt fent nálam is, ami egyenlőre lekerült a rezonátor cserekor, de a kipufogós is mondta, hogy a Bosal minősége romlik ..., én sem értettem hogy lehet az, hogy az egy éves középső rész csövei a hegesztésnél mindenhol korrodáltak (dobnál a csövek hossz varratainál..mindenhol....) egyenlőre vissza ment a gyári befedve, a Bosal tartalék lett....semmi baja így még három évig elmegy (befedve) azt mondta a kipufogós. szóval inkább Walker... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lazlo Elküldve Január12, 2013 Megoszt Elküldve Január12, 2013 Sziasztok! Nagy a baj! Nagyon tél van és repkednek a minuszok,és hát természetesen reggel fagyos a szélvédő! A hiba a következő:egyik napról a másikra,(ahogy ez lenni szokott) a beáramló levegőt irányító kapcsolóm megadta magát,de csak úgy félig! Ez azt jelenti hogy a levegőt mindenhova tudom irányítani,(láb, láb+szélvédő, közép állás, közép állás+felső,)kivéve a szélvédőre! Ha jobb irányba tekerem a kapcsolót mintha üresbe tenném,(amikor a szélvédőre irányítom)ha pedig az órával ellentétes irányba, akkor meg szintecsak nagy erölködés árán tudom felső+közép állásba kapcsolni! Valakinek valami ötlete vagy esetleg egy összeg hogy a javittatás mibe kerül? Köszöntem! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Árpiska Elküldve Január12, 2013 Megoszt Elküldve Január12, 2013 Történt az, hogy egy héttel ezelőtt -7 fok körül volt és az autó gyújtást követően 3 hengerezett. Leállítottam, majd újbóli gyújtáskor abbahagyta. Mentem vele 20km-t és következő újraindításkor ugyanezt csinálta. Újraindításkor már nem volt probléma. Azóta NEM volt gond, de kivillogtattam mentett hibákat és 3. és 4. henger gyújtás kimaradást jelzett. Ma próbáltam levenni olajkupakot motor tetejéről és nehezen csavartam ki, mire kijött látom hogy sárga trutyi van rajta. Levettem motor szelepfedélt és annak belsejében itt ott szintén megjelent a trutyi. A vezérműtengelynél nem látszik semmi, motorolaj is tisztának tűnik. A twinport modul és szelepfedél közötti vastagabb cső belseje szintén trutyi. A kocsit hidegen 2000-2500 fordulat között szoktam hajtani, üzemi hőmérsékleten 2500-3000 között. 2008-as Z14XEP motoros Astra G-ről van szó... Történt már hasonló valakinél, vagy van valakinek ötlete mi okozhatja ezt? Köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Január12, 2013 Megoszt Elküldve Január12, 2013 Történt az, hogy egy héttel ezelőtt -7 fok körül volt és az autó gyújtást követően 3 hengerezett. Leállítottam, majd újbóli gyújtáskor abbahagyta. Mentem vele 20km-t és következő újraindításkor ugyanezt csinálta. Újraindításkor már nem volt probléma. Azóta NEM volt gond, de kivillogtattam mentett hibákat és 3. és 4. henger gyújtás kimaradást jelzett. Ma próbáltam levenni olajkupakot motor tetejéről és nehezen csavartam ki, mire kijött látom hogy sárga trutyi van rajta. Levettem motor szelepfedélt és annak belsejében itt ott szintén megjelent a trutyi. A vezérműtengelynél nem látszik semmi, motorolaj is tisztának tűnik. A twinport modul és szelepfedél közötti vastagabb cső belseje szintén trutyi. A kocsit hidegen 2000-2500 fordulat között szoktam hajtani, üzemi hőmérsékleten 2500-3000 között. 2008-as Z14XEP motoros Astra G-ről van szó... Történt már hasonló valakinél, vagy van valakinek ötlete mi okozhatja ezt? Köszönöm! 3 hengerezés álltalában akkor van, ha az egyik hengerben gyújtáskimaradást észlel, és azt a hengert lekapcsolja olyankor, hogy a katalizátor ne károsodjon. A gyújtáskimaradásnak sok oka lehet ( gyertya, befecskendezés, gyújtótrafó stb...) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tomi 1.6 Elküldve Január12, 2013 Megoszt Elküldve Január12, 2013 Történt az, hogy egy héttel ezelőtt -7 fok körül volt és az autó gyújtást követően 3 hengerezett. Leállítottam, majd újbóli gyújtáskor abbahagyta. Mentem vele 20km-t és következő újraindításkor ugyanezt csinálta. Újraindításkor már nem volt probléma. Azóta NEM volt gond, de kivillogtattam mentett hibákat és 3. és 4. henger gyújtás kimaradást jelzett. Ma próbáltam levenni olajkupakot motor tetejéről és nehezen csavartam ki, mire kijött látom hogy sárga trutyi van rajta. Levettem motor szelepfedélt és annak belsejében itt ott szintén megjelent a trutyi. A vezérműtengelynél nem látszik semmi, motorolaj is tisztának tűnik. A twinport modul és szelepfedél közötti vastagabb cső belseje szintén trutyi. A kocsit hidegen 2000-2500 fordulat között szoktam hajtani, üzemi hőmérsékleten 2500-3000 között. 2008-as Z14XEP motoros Astra G-ről van szó... Történt már hasonló valakinél, vagy van valakinek ötlete mi okozhatja ezt? Köszönöm! Szia! Valószínű, hogy rövid utakon használod és a pára kicsapódik. Ez van. Tavasszal olajcsere. Üzemi hőmérsékleten 3000-4000 között használd inkább. <_< Üdv. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Árpiska Elküldve Január12, 2013 Megoszt Elküldve Január12, 2013 3 hengerezés álltalában akkor van, ha az egyik hengerben gyújtáskimaradást észlel, és azt a hengert lekapcsolja olyankor, hogy a katalizátor ne károsodjon. A gyújtáskimaradásnak sok oka lehet ( gyertya, befecskendezés, gyújtótrafó stb...) Igen,ezzel tisztában vagyok,sokszor leírtátok a fórumban! Sárga trutyi izgat nagyon. Ez olajvizesedés miatt van.Vagy víz jutott a rendszerbe vagh melegszik valami. Szelepszorulás okozhat ilyet? Miért csak a csőben és fedél tetején rakodott le? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Árpiska Elküldve Január12, 2013 Megoszt Elküldve Január12, 2013 3 hengerezés álltalában akkor van, ha az egyik hengerben gyújtáskimaradást észlel, és azt a hengert lekapcsolja olyankor, hogy a katalizátor ne károsodjon. A gyújtáskimaradásnak sok oka lehet ( gyertya, befecskendezés, gyújtótrafó stb...) Igen,ezzel tisztában vagyok,sokszor leírtátok a fórumban! Sárga trutyi izgat nagyon. Ez olajvizesedés miatt van. Vagy víz jutott a rendszerbe vagy melegszik valami. Szelepszorulás okozhat ilyet? Miért csak a csőben és fedél tetején rakódott le? Kocsiban 38000km van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Január12, 2013 Megoszt Elküldve Január12, 2013 Egyáltalán nem biztos hogy víz jutott a motorodba. Az a "cappuccinohab"-szerű valami ugyan valóban attól keletkezik ha a motorolaj vízzel keveredik, de ilyenkor télen ennek az is lehet az oka hogy a hideg fém alkatrészeken (a motor belsejében) lecsapódik a levegő nedvességtartalma pára formájában, és ez kerül bele a motorolajba. Amúgy ezt egyszerű kideríteni: menj vele egyszer hosszabb távot (30km+) hogy a motornak legyen ideje átmelegedni, és akkor el kell tűnnie ennek a habnak, leállítás után ha leveszed az olajbetöltő sapkát, elvileg nem fogod látni. Ha mégis akkor sanszos hogy hengerfejes az autód. Általánosságban véve fogadd meg Tomi 1.6 tanácsát: használd hosszabb távokon és/vagy magasabb fordulaton, akkor a pára nem tud lecsapódni. Egyébként ártatlannak tűnik, de szélsőséges esetben komoly bajt is okozhat: én már jártam úgy hogy ez a trutyi eltömítette a kartergázcsövet, majd egy hideg éjszaka után abba belefagyott, és a következő indításkor a karterban keletkező túlnyomás nem tudott hova elmenni, míg végül kinyomta a főtengelyszimmeringet, aminek következtében pillanatok alatt elfolyt az összes motorolaj. Mivel ez ráadásul autópályán következett be elég nagy terhelésnél, a vége motorgenerál lett. Link to comment Megosztás: More sharing options...
bocs Elküldve Január12, 2013 Megoszt Elküldve Január12, 2013 A mozgató rudazat több részből áll, nem kell az egészet egyben megvenned. Nézd meg erről a képről hogy hányas számú alkatrész kell, és ha megvan mondok cikkszámot meg árat: Szia Gábor! Sikerült szétszednem a vasat (megszenvedtem vele,főleg az ablaktörlő karok leszedésével),az 5-ös számú alkatrész bal oldalán van kikopva egy műanyag kütyü,amibe egy gömbfej pattan bele. Elég könnyen bele pattan, és viszonylag könnyen ki is lehet pattintani a helyéről. Viszont a kormány oldali ablak spricnit ki kell cserélnem,mert a csövet olyan nehezen lehetett lehúzni róla,hogy sikerült eltörnöm. :blush: Plusz most már ki kell cserélnem a szélvédő előtti takaró műanyagot,mert eddig is elállt a két széle,de most,hogy leszedtem,már normálisan visszarakni nem tudtam (még jobban eláll),teljesen szét van rohadva a két szélén a fém. Köszi a segítséget előre is! Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Január12, 2013 Megoszt Elküldve Január12, 2013 Sztem annak a gömbfejnek a fészke az 5-ös számú alkatrésszel egyben van (ezt amúgy kapcsolórúdnak hívják hivatalosan), legalábbis külön nincsen cikkszáma. Ez a kapcsolórúd a 12 73 058-as katalógusszámon (cikkszám: 9117725) elérhető, és nagyságrendileg 3500-4000Ft-ba kerül. Ablakmosófúvókám lehet hogy van egy, bár nem tudom melyik oldali, de ha már úgyis cserélni kell akkor itt a remek alaklom az Insignia fúvókák beépítésére. Sokkal jobban porlaszt és nem drága, amikor én vettem 2 éve, akkor nagyjából 650Ft volt darabja. Katalógusszámuk 14 51 330 (jobb oldali) és 14 51 329 (bal oldali). Ha a szélvédő alsó szélén levő műanyaggal bevont fém takaróelem kell (nem az amiben az ablakmosófúvókák vannak, hanem ami közvetlenül az üvegre van ráhúzva), akkor azt a 0163860 katalógusszámon (cikkszám: 90560029) kaphatod meg, és gyáriban ~11e, utángyártottban ~6e Ft-ba kerül. Link to comment Megosztás: More sharing options...
PGA Elküldve Január12, 2013 Megoszt Elküldve Január12, 2013 Elek, Qpack, köszönöm! Ránézek erre a Walker-témára. Más. Most vizsgázott az autóm és EURO II-t, meg kék matricát kaptam Z14XE-re. Betegek a szabályok... Link to comment Megosztás: More sharing options...
bocs Elküldve Január12, 2013 Megoszt Elküldve Január12, 2013 Sztem annak a gömbfejnek a fészke az 5-ös számú alkatrésszel egyben van (ezt amúgy kapcsolórúdnak hívják hivatalosan), legalábbis külön nincsen cikkszáma. Ez a kapcsolórúd a 12 73 058-as katalógusszámon (cikkszám: 9117725) elérhető, és nagyságrendileg 3500-4000Ft-ba kerül. Ablakmosófúvókám lehet hogy van egy, bár nem tudom melyik oldali, de ha már úgyis cserélni kell akkor itt a remek alaklom az Insignia fúvókák beépítésére. Sokkal jobban porlaszt és nem drága, amikor én vettem 2 éve, akkor nagyjából 650Ft volt darabja. Katalógusszámuk 14 51 330 (jobb oldali) és 14 51 329 (bal oldali). Ha a szélvédő alsó szélén levő műanyaggal bevont fém takaróelem kell (nem az amiben az ablakmosófúvókák vannak, hanem ami közvetlenül az üvegre van ráhúzva), akkor azt a 0163860 katalógusszámon (cikkszám: 90560029) kaphatod meg, és gyáriban ~11e, utángyártottban ~6e Ft-ba kerül. Nekem tökéletesen megfelel az is ha rúddal eggyütt veszem meg,mert szerintem azt a műanyag kütyüt egy örökkévalóság lehet kivarázsolni onnan. Nekem is megfordult a fejemben,hogy Insignia fúvókát veszek,csak emlékeim szerint valaki panaszkodott itt a fórumon,hogy gyenge a G Astra ablakmosó szivattyúja hozzá,és nem teríti rendesen az anyagot,és speckó szerszám kell a beállításához. Gondolom simán bemegy a régi helyére. Az első szélvédő alsó díszlécet most néztem Cromax-ban 4700ft-ért,(igaz utángyártott). Nem tudom van-e valakinek tapasztalata itt a fórumon evvel az utángyártott holmival ( szélvédődíszléc)? Köszönöm a segítségedet,és az infót! Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Január12, 2013 Megoszt Elküldve Január12, 2013 Insignia fúvóka: az hülyeség hogy gyenge a szivattyú, én legalábbis még nem vettem észre ilyesmit. Az igaz viszont hogy speciális szerszám kell a beállításához. Jaigen, simán belemegy a gyári helyére. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Geopake Elküldve Január12, 2013 Megoszt Elküldve Január12, 2013 Én nem értem ezt a hosszabb úton való használatot meg a pörgetést.10 km-re dolgozom,akkor most menjek kerülővel hogy bemelegedjen és pörgessem?Nekem nincs a sapkán se trutyi se nem 3 hengerezik.Mondjuk 2 hetente lemegyünk anyósékhoz 80 km-re de nem pályán.Mióta megszüntették a 3 napos díjat,azóta nem veszek.Néha néha megpörgetem,de nem jellemző.Ha beszarik a motor berakom a kocsit a kertbe és beültetem muskátlival. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hegyi Elküldve Január13, 2013 Megoszt Elküldve Január13, 2013 Ha beszarik a motor berakom a kocsit a kertbe és beültetem muskátlival. Ez a megoldás nagyon tetszik! :icon13: Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyurigyerek Elküldve Január13, 2013 Megoszt Elküldve Január13, 2013 Ha beszarik a motor berakom a kocsit a kertbe és beültetem muskátlival. Ez a megoldás nagyon tetszik! :icon13: Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyurigyerek Elküldve Január13, 2013 Megoszt Elküldve Január13, 2013 Ha beszarik a motor berakom a kocsit a kertbe és beültetem muskátlival. Ez a megoldás nagyon tetszik! :icon13: De tyúkólnak se lenne utolsó :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Árpiska Elküldve Január13, 2013 Megoszt Elküldve Január13, 2013 Egyáltalán nem biztos hogy víz jutott a motorodba. Az a "cappuccinohab"-szerű valami ugyan valóban attól keletkezik ha a motorolaj vízzel keveredik, de ilyenkor télen ennek az is lehet az oka hogy a hideg fém alkatrészeken (a motor belsejében) lecsapódik a levegő nedvességtartalma pára formájában, és ez kerül bele a motorolajba. Amúgy ezt egyszerű kideríteni: menj vele egyszer hosszabb távot (30km+) hogy a motornak legyen ideje átmelegedni, és akkor el kell tűnnie ennek a habnak, leállítás után ha leveszed az olajbetöltő sapkát, elvileg nem fogod látni. Ha mégis akkor sanszos hogy hengerfejes az autód.. Bocsi, most lesz pár kérdésem, szeretném minél jobban ismerni masinát: - merre tűnik el a hab nagyobb pörgetés után? - mire szolgál a vékonyabb cső a szelepfedélre csatlakoztatva? - vastagabb csövön friss levegő és a kipufogóból visszakeringetett gáz kerül vissza, ha jól tudom!? - motorra fogatott modul egyébként a visszakeringetésre szolgál (van eset h ki kell takarítani)? - ti üzemire melegítéskor mennyire engeditek felmenni fordulatot? - sokat olvasok itt a hidrotőkés problémáról, ezt mi okozza? Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Január13, 2013 Megoszt Elküldve Január13, 2013 Bocsi, most lesz pár kérdésem, szeretném minél jobban ismerni masinát: - merre tűnik el a hab nagyobb pörgetés után? - mire szolgál a vékonyabb cső a szelepfedélre csatlakoztatva? - vastagabb csövön friss levegő és a kipufogóból visszakeringetett gáz kerül vissza, ha jól tudom!? - motorra fogatott modul egyébként a visszakeringetésre szolgál (van eset h ki kell takarítani)? - ti üzemire melegítéskor mennyire engeditek felmenni fordulatot? - sokat olvasok itt a hidrotőkés problémáról, ezt mi okozza? Ha bemelegszik, akkor elpárolog... Vékony cső is kartelgáz cső. Én olyan 2500-ig pörgetem. Hidrótőkés probléma? Max a rossz olaj. Link to comment Megosztás: More sharing options...
KMiki Elküldve Január13, 2013 Megoszt Elküldve Január13, 2013 Elek, Qpack, köszönöm! Ránézek erre a Walker-témára. Más. Most vizsgázott az autóm és EURO II-t, meg kék matricát kaptam Z14XE-re. Betegek a szabályok... Üdv! Nekem tavaly novemberben cserélték EURO II-ről IV-re egy 2000-es évjáratú Z16XE-en. Változott a D1; D2; D3 bejegyzés is. Tényleg nagy a homály ezen a téren... Link to comment Megosztás: More sharing options...
szürkeastra Elküldve Január13, 2013 Megoszt Elküldve Január13, 2013 Nekem tökéletesen megfelel az is ha rúddal eggyütt veszem meg,mert szerintem azt a műanyag kütyüt egy örökkévalóság lehet kivarázsolni onnan. Nekem is megfordult a fejemben,hogy Insignia fúvókát veszek,csak emlékeim szerint valaki panaszkodott itt a fórumon,hogy gyenge a G Astra ablakmosó szivattyúja hozzá,és nem teríti rendesen az anyagot,és speckó szerszám kell a beállításához. Gondolom simán bemegy a régi helyére. Az első szélvédő alsó díszlécet most néztem Cromax-ban 4700ft-ért,(igaz utángyártott). Nem tudom van-e valakinek tapasztalata itt a fórumon evvel az utángyártott holmival ( szélvédődíszléc)? Köszönöm a segítségedet,és az infót! Nekem is Insignia fúvókám van, nincs vele semmi baj, nagyon jól működik. A beállító szerszám nem nagy dolog, ha van esztergályos ismerősöd, vagy kis kézügyességed. Az enyémet magam csináltam, oszlopos fúrógép, valamint tűreszelő készlet segítségével. A rajzot meg valamelyik fórumtárstól kaptam. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Január13, 2013 Megoszt Elküldve Január13, 2013 Nekem is Insignia fúvókám van, nincs vele semmi baj, nagyon jól működik. A beállító szerszám nem nagy dolog, ha van esztergályos ismerősöd, vagy kis kézügyességed. Az enyémet magam csináltam, oszlopos fúrógép, valamint tűreszelő készlet segítségével. A rajzot meg valamelyik fórumtárstól kaptam. Jól működik, csak gyengén terít... De én nem vennék bele még egyszer. Link to comment Megosztás: More sharing options...
PGA Elküldve Január13, 2013 Megoszt Elküldve Január13, 2013 Üdv! Nekem tavaly novemberben cserélték EURO II-ről IV-re egy 2000-es évjáratú Z16XE-en. Változott a D1; D2; D3 bejegyzés is. Tényleg nagy a homály ezen a téren... Adminisztrációs hókuszpókusz az egész, ahogy ez itthon működik, a műszaki tartalomhoz kevés a köze... Vizsgakor egy kicsit szoktam köpködni magamban, de együtt lehet ezzel élni... :icon10: Az mondjuk rosszul esne, ha valami kemény szmogban ki lennék tiltva vele pl. Budapestről. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts