Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

2001 G ASTRA Z14XE

3HENGEREZIK

ÜDV.

Az én problémám is ugyan ez.

De letörték a bajcom.

Nálam 3 éve újra jelentkező TÉLI probléma .Végig jártam az utat , hogy elmebetegnek nézessem magam:

olajcsere-szűrő

légszürő

gyertyák

komplett trafó

üzamanyag szürő

benzin pumpa

tanktisztittás ( ez nem semmi volt)

agr szelep lezárás, kiiktatás , aztán vissza

agr szelep csere

MOST TARTOK OTT , HOGY TÖBB HELYRŐL KAPOM AZ INFÓT HOGY , SZELEPSZORULÁS OKOZZA A HIBÁT.( HENGERFEJ LE BEMÉRNI , A VELE JÁRÓK , STB. 250.000 HUF)

NA EZT NEM ---------------- EGY 100 EZER KM-ES AUTÓ

----------------SZENVEDJEN VELE MÁS IS -----------ELEGEM VAN

GYŰLÖLÖM

Üdv.Köszi az infót.Megadod a telefonszámodat?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

olvasom a hozzászólásokat és megdöbbenve ülök itt a gép előtt. Valóban ilyen gondokat okozhat az ha valaki alacsony fordulatszámon közlekedik az autóval? Mi számít itt alacsonynak? 2000-alatt?

Azt sem értem (vagyis értem hogy lerakódik a sok korom meg minden) de miért kell ennyire pörgetni a gépet, hiszen nem 2 ütemű motor dolgozik benne hogy 4-5000-es fordulat lenne a normális tartománya.

De akkor az egész lényege az hogy 2-3000 között tartani a fordulatot és így megúszni egy több 100e Ft-ot kóstáló felújítást?

Én még csak 58.000 km-nél járók, nem szeretnék később így járni <_< Vagy ez már csak az újabb Opeleknél gond? Vagy mindegyiknél? Hogy is van ez pontosan?

Ahogy tgabika is írja fentebb, ez a probléma - márkafüggetlenül - az újabb 16 szelepes technika velejárója.

Sokáig nekem se esett kezemre/lábamra a motor relatíve magasabb fordulaton tartása, de pár éve belecsúsztam egy motorgenerálba: az egyik dugattyúm teteje beolvadt, mikor felizzott rajta a lerakódott korom és koksz, egy tempósabb menet után (160 ezer km körül volt ez).

Előtte eszegette már az olajat is. Akkor még 10W40-est használtam bele, mondván, ha úgyis eszi, hát olcsóbban meg lehet úszni az utántöltögetést.

Hát, én láttam szétborítva a motoromat, siralmas látvány volt... Nem tudom, ha a belevaló olajat használom, ilyen mértékű lett volna-e a kokszolódás és akkor is bekövetkezett volna-e ez..., de szerintem nem éri meg okoskodni az olajon, meg a szerelő mit mond, meg a Jóska bácsi mit mond, meg majd én azért is 10W40 Castrolt rakok bele...

Szóval, én ezóta fordulaton tartom a gépet, nem váltok el alacsony fordulaton és 10.000 km-enként lecserélem az olajamat a gyártóművi előírásoknak megfelelőre.

Link to comment
Megosztás:

Ahogy tgabika is írja fentebb, ez a probléma - márkafüggetlenül - az újabb 16 szelepes technika velejárója.

Sokáig nekem se esett kezemre/lábamra a motor relatíve magasabb fordulaton tartása, de pár éve belecsúsztam egy motorgenerálba: az egyik dugattyúm teteje beolvadt, mikor felizzott rajta a lerakódott korom és koksz, egy tempósabb menet után (160 ezer km körül volt ez).

Előtte eszegette már az olajat is. Akkor még 10W40-est használtam bele, mondván, ha úgyis eszi, hát olcsóbban meg lehet úszni az utántöltögetést.

Hát, én láttam szétborítva a motoromat, siralmas látvány volt... Nem tudom, ha a belevaló olajat használom, ilyen mértékű lett volna-e a kokszolódás és akkor is bekövetkezett volna-e ez..., de szerintem nem éri meg okoskodni az olajon, meg a szerelő mit mond, meg a Jóska bácsi mit mond, meg majd én azért is 10W40 Castrolt rakok bele...

Szóval, én ezóta fordulaton tartom a gépet, nem váltok el alacsony fordulaton és 10.000 km-enként lecserélem az olajamat a gyártóművi előírásoknak megfelelőre.

ÉS , HOGY MAGYARÁZOM MEG EGY NŐNEK, HOGY TOLD NEKI, PÖRGESD.

KI UGRIK VELE A HOLDRA !

Link to comment
Megosztás:

Gyakorlat teszi a mestert... én se tudok mondjuk palacsintát sütni, de nem is erőltetem, mert folyton elb@sznám. Két megoldás van, ha már mindenáron magam akarom megsütni a palacsintámat: vagy megtanulom rendesen elkészíteni, vagy folyamatosan dobálom ki a szemétre amit csinálok. ;)

Autót vezetni se kötelező, de ha nem is akar megtanulni rendesen, akkor ne panaszkodjon ha sokat kell javíttatni a verdát... vagy ahogy én is mással süttetem a palacsintát, úgy lehet közlekedni utasként vagy busszal, taxival is.

Link to comment
Megosztás:

Én is ezt mondom a kollégámnak:)Mondjuk keres bőven van pénze javíttatni:)

Valószínű, hogy a kivételek egyike, ami nem akar kifeküdni a félszintetikus olajtól. :icon1:

Vagy már készülődik, csak jól álcázza? :blink:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egyik barátomnak van egy x20dtl-es G Astrája, két kérdésem lenne ezzel kapcsolatban:

- nagyon párásodik az autó, pedig klímás, de az se tudja párátlanítani, sőt attól talán még jobban bepárásodik, ha bekapcsolja. Azt hallottam, a klíma vízkivezető csöve lehet eldugulva, ha van egyéb ötletetek, szívesen fogadom. Ill. érdekel, hogyan lehet kitakarítani azt a csövet, hol lehet hozzáférni.

- érdekelne, milyen olajat, és milyen sűrűn cserélve ajánlotok hozzá?

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egyik barátomnak van egy x20dtl-es G Astrája, két kérdésem lenne ezzel kapcsolatban:

- nagyon párásodik az autó, pedig klímás, de az se tudja párátlanítani, sőt attól talán még jobban bepárásodik, ha bekapcsolja. Azt hallottam, a klíma vízkivezető csöve lehet eldugulva, ha van egyéb ötletetek, szívesen fogadom. Ill. érdekel, hogyan lehet kitakarítani azt a csövet, hol lehet hozzáférni.

- érdekelne, milyen olajat, és milyen sűrűn cserélve ajánlotok hozzá?

Köszi!

nézzétek meg a zsalut .. és annak a vákuum vezetékeit és vezérlését (asszem az még vákuumos)

ja hogy gastra ... :)

akkor a zsalut nézzétek meg hogy mozog-e a gomb nyomásra

Link to comment
Megosztás:

Még mindig nem tudom eldönteni hogy jo e a termosztát.A mutató szerint 85fok nál kezd melegedni az alsó cső.Addig hideg és a felső csőnek a hütőre menő szakasza is hideg(nagyobb szakasza a termosztátnál, még éppen meg lehet fogni..De sok idő kell neki mire eléri, legutóbb itt valaki azt irta 5 percet kell várni.

Link to comment
Megosztás:

Gyakorlat teszi a mestert... én se tudok mondjuk palacsintát sütni, de nem is erőltetem, mert folyton elb@sznám. Két megoldás van, ha már mindenáron magam akarom megsütni a palacsintámat: vagy megtanulom rendesen elkészíteni, vagy folyamatosan dobálom ki a szemétre amit csinálok. ;)

Autót vezetni se kötelező, de ha nem is akar megtanulni rendesen, akkor ne panaszkodjon ha sokat kell javíttatni a verdát... vagy ahogy én is mással süttetem a palacsintát, úgy lehet közlekedni utasként vagy busszal, taxival is.

Ő azért tud bánni a gézpedállal nő létére. ;)

Link to comment
Megosztás:

Valószínű, hogy a kivételek egyike, ami nem akar kifeküdni a félszintetikus olajtól. :icon1:

Vagy már készülődik, csak jól álcázza? :blink:

Nem vagyok kenéstechnikai szakember, de a félszintetikus olaj is olaj, kenésre van az is kitalálva, szerintem ha nem tapossa nagyon a gázpedált, nem várja meg az olajcsere ciklus végét, nem extrém módon használja az autót (pl. sok rövid út hideg motorral, vagy épp az ellentéte, folyamatos 150 autópályán), akkor nem hiszem, hogy rá lehet mondani, hogy bármi is közvetlenül az olaj nem megfelelősége miatt ment tönkre.

Link to comment
Megosztás:

Még mindig nem tudom eldönteni hogy jo e a termosztát.A mutató szerint 85fok nál kezd melegedni az alsó cső.Addig hideg és a felső csőnek a hütőre menő szakasza is hideg(nagyobb szakasza a termosztátnál, még éppen meg lehet fogni..De sok idő kell neki mire eléri, legutóbb itt valaki azt irta 5 percet kell várni.

Öt perc az nem sok, szerintem rendben van a termosztát. Menet közben már jól tartja a hőmérsékletet, nem esik vissza a mutató?

Link to comment
Megosztás:

Nem vagyok kenéstechnikai szakember, de a félszintetikus olaj is olaj, kenésre van az is kitalálva, szerintem ha nem tapossa nagyon a gázpedált, nem várja meg az olajcsere ciklus végét, nem extrém módon használja az autót (pl. sok rövid út hideg motorral, vagy épp az ellentéte, folyamatos 150 autópályán), akkor nem hiszem, hogy rá lehet mondani, hogy bármi is közvetlenül az olaj nem megfelelősége miatt ment tönkre.

Szerintem itthon a "sok rövid út hideg motorral"-használat igen elterjedt, sőt jellemző, mely során szedjük össze a kopás 80-90%-át. Szóval nagyon is fontos a hideg viszonyok közötti kenés. De a kenés az egy dolog.

A másik, amit a szétszedett motoromnál is láttam, az az intenzív lerakódás képződés. Ha már vannak kisebb-nagyobb tömítettségi gondok a motorban, pláne nem mindegy, hogy az elégő olaj milyen tulajdonságú, mennyire "jól ég", mennyi szutykot hagy maga után. Ráadásul a csodálatos AGR-en keresztül a motort a saját salakanyagával visszaetetjük, amiben szintén van olajszármazék (persze ennek pl. a katalizátor se örül).

Szóval ebből a szempontból se mindegy a dolog. Persze a "károkozás" kifejlődése lassú folyamat, a jellemzően kis hazai futásteljesítményeknél kevésszer "borul ki a bili", de ettől még van.

(Lehet, túlmisztifikálom a dolog jelentőségét, de a motorgenerálom ára azért kiábrándító volt...)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!:

1 olyan kérdésem lenne hogy a külsö hörmésékletet nem jelzi ki jó volt aztán meg kergült ijen 55-60 fokokat mutatott de mos meg semmi az első lőkősbe van a mérő ha jól tudom ?

ez most cserés annak a jele vagy mit lehet vele csinálni szerintetek?

valakinek volt már ijen?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!:

1 olyan kérdésem lenne hogy a külsö hörmésékletet nem jelzi ki jó volt aztán meg kergült ijen 55-60 fokokat mutatott de mos meg semmi az első lőkősbe van a mérő ha jól tudom ?

ez most cserés annak a jele vagy mit lehet vele csinálni szerintetek?

valakinek volt már ijen?

1 Helyre írunk 1 kérdést!!!!! :omg: :excl:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!:

1 olyan kérdésem lenne hogy a külsö hörmésékletet nem jelzi ki jó volt aztán meg kergült ijen 55-60 fokokat mutatott de mos meg semmi az első lőkősbe van a mérő ha jól tudom ?

ez most cserés annak a jele vagy mit lehet vele csinálni szerintetek?

valakinek volt már ijen?

Igen jól tudod, nagyon látható helyen van, nem lehet eltéveszteni. A csere megoldja a problémát.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Van egy 2002-es 1.4-es G astrám aminek a két hátsó ajtajába az előző tulaj beszerelt gyári elektromos ablakemelőt. Az ajtóba megvan a hozzá tartozó vezeték, ott az ablakemelő rá is van kötve. Viszont a b oszlopban lévő vezetékben már nincs ott az ablakemelő vezetéke.

Ha veszek hozzá nem gyári vezetéket (gyárit nem tudok sehol szerezni) úgy megoldható valahogy? ha igen hová kell bekötni hogy működjön?

Remélem valaki tud segíteni mert elég idegesítő hogy nem használható a hátsó ablak.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.