andris83 Elküldve December31, 2012 Megoszt Elküldve December31, 2012 Nekem is utángyártott van . Nem vettem észre hogy nyúlott volna , DE : Hideg ídőben annyira zsugorodik a hossza hogy holtjáték nélkül marad. Valamint be is szokott fagyni -5 alatt. Mondjuk ezt olajozással beépítés előtt lehet hogy lehetne orvosolni. De gondolom utángyártot és utángyártott között is van különbség. -5be szerintem a gyári is befagyna, ezért nem javasolt télen kéziféket használni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
GH Elküldve December31, 2012 Megoszt Elküldve December31, 2012 -5be szerintem a gyári is befagyna, ezért nem javasolt télen kéziféket használni. Nekem soha nem fagyott be se az F-en se a G-n 10 év alatt... de lehet hogy csak szerencsém van :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
PGA Elküldve December31, 2012 Megoszt Elküldve December31, 2012 Ha megsérül a bovden-védő gumi, akkor felszivárog a nedvesség kötélben és bizony befagy. Persze, ha nincs csapadék, meg zömében száraz az út, akkor nem jön elő a probléma, mindenesetre télen nem ajánlott használni a kéziféket. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve December31, 2012 Megoszt Elküldve December31, 2012 Ezt nagyon rossz helyre szúrtam be! Légyszi töröljétek! Link to comment Megosztás: More sharing options...
ampervadasz Elküldve December31, 2012 Megoszt Elküldve December31, 2012 Villamosságinál ki lehet méretni a generátort vagy valami műszerrel.De az autódiagnosztika mért nem jelezte csak annyit jelzet hogy kontakt hiba de hogy hol azt nemtudta.Az valamit befolyásol hogy két hete elment a kilóméter világításom . Ha ez kérdés akart lenni, akkor igen, ki lehet mérni. Igazából nem is értem mit néztek, nem tudom milyen diagnosztikán voltál, de ha hozzám azzal jön valaki, hogy égve marad a töltéslámpa, az első mozdulatom, hogy ráakasztok egy multimétert az akksira. Egy sima egyszerű feszültségmérő kell hozzá, rámérsz az akkumulátor pólusaira járó motornál, feltöltött akkumulátor esetén már alapjáraton is 14-14,4V között kell lenni a feszültségnek. Ha kevesebb az kevés, ha több az sok. Ha ugyan annyi mint álló motornál, akkor egyáltalán nincs töltés. A műszervilágításnak nem valószínű, hogy köze van hozzá, valószínűleg ott csak az izzók mentek ki. Vidd el egy autóvillamossági szerelőhöz, meg fogja oldani a problémát. Link to comment Megosztás: More sharing options...
AstraCDX Elküldve Január1, 2013 Megoszt Elküldve Január1, 2013 Ha ez kérdés akart lenni, akkor igen, ki lehet mérni. Igazából nem is értem mit néztek, nem tudom milyen diagnosztikán voltál, de ha hozzám azzal jön valaki, hogy égve marad a töltéslámpa, az első mozdulatom, hogy ráakasztok egy multimétert az akksira. Egy sima egyszerű feszültségmérő kell hozzá, rámérsz az akkumulátor pólusaira járó motornál, feltöltött akkumulátor esetén már alapjáraton is 14-14,4V között kell lenni a feszültségnek. Ha kevesebb az kevés, ha több az sok. Ha ugyan annyi mint álló motornál, akkor egyáltalán nincs töltés. A műszervilágításnak nem valószínű, hogy köze van hozzá, valószínűleg ott csak az izzók mentek ki. Vidd el egy autóvillamossági szerelőhöz, meg fogja oldani a problémát. B.U.É.K. minden fórumlakónak ! :icon1: Nálam épp alacsony a töltőfeszültség, 13,4-13,8V között mozog . És nem fordulatszám függő . 2004 Astra G Caravan Z18XE, ~70000km . Mi okozhatja ezt a hibát ? Üdv. Astra Link to comment Megosztás: More sharing options...
Barnus100 Elküldve Január1, 2013 Megoszt Elküldve Január1, 2013 Ha ez kérdés akart lenni, akkor igen, ki lehet mérni. Igazából nem is értem mit néztek, nem tudom milyen diagnosztikán voltál, de ha hozzám azzal jön valaki, hogy égve marad a töltéslámpa, az első mozdulatom, hogy ráakasztok egy multimétert az akksira. Egy sima egyszerű feszültségmérő kell hozzá, rámérsz az akkumulátor pólusaira járó motornál, feltöltött akkumulátor esetén már alapjáraton is 14-14,4V között kell lenni a feszültségnek. Ha kevesebb az kevés, ha több az sok. Ha ugyan annyi mint álló motornál, akkor egyáltalán nincs töltés. A műszervilágításnak nem valószínű, hogy köze van hozzá, valószínűleg ott csak az izzók mentek ki. Vidd el egy autóvillamossági szerelőhöz, meg fogja oldani a problémát. AZ akksiba 15.4 mértek Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Január1, 2013 Megoszt Elküldve Január1, 2013 AZ akksiba 15.4 mértek Akarod mondani az akksi sarukon? Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyurigyerek Elküldve Január1, 2013 Megoszt Elküldve Január1, 2013 AZ akksiba 15.4 mértek :blink: :o :o :o :o :o Szerintem ez feszültségszabályzó lesz. Azért nyomta ki a műszerfal világítást is. Remélhetőleg az aksit nem küldte még el. Sokat ne közlekedj vele. És szerintem ne oda vidd vissza ahonnan kontakt hibával engedtek az utadra :omg: Link to comment Megosztás: More sharing options...
nnazgul Elküldve Január1, 2013 Megoszt Elküldve Január1, 2013 Tisztelt fórumosok! BUÉK mindenkinek! Idei első autós élményem már a mai napon megvolt: Délután 4 körül indítottam volna az astrát, de a motor nem indult be, Akksi rendben volt, indítózott, ahogy kell. Kínlódtam vele jópár percig, aztán kínomban bikázni is próbáltuk - hátha mégis akksi - de úgy sem ment. Miután röviden betoltuk, a motor elsőre beindult, majd az előttünk álló 300 km-t rendben, probléma nélkül abszolválta. Hibajelzés nincs, látszólag minden ok. Volt már egy ilyen eset korábban, kb egy hónapja, akkor többszöri próbálkozás után a motor beindult. Már az is rendkívül szokatlan volt, az autó addig mindig hibátlanul indult. Van-e esetleg valakinek valami ötlete, hogy mit kellene ellenőrizni? Eddig különösebb gond nem volt az autóval, és nem szeretném, ha otthagyna valahol, vagy pont akkor nem indulna, mikor a legnagyobb szükség lenne rá. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Direkt Elküldve Január2, 2013 Megoszt Elküldve Január2, 2013 Csak egy ötlet . Nem lehet hogy a hátsó lábfűtés csöveibe távozott az elől a szellőzőbe bekerülő víz? Az a legalacsonyabb pontja a szellőzőknek. A szellőző csövei szárazak. Szét lett szedve az autó, de még nem sikerült megtalálni, hol került be víz. Negyedórán át volt áztatva slaggal, de nem lehetett látni belülről semmit. Lehet megvárom amíg szakadó eső jön és akkor fogok vele menni egy kört. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Barnus100 Elküldve Január2, 2013 Megoszt Elküldve Január2, 2013 Akarod mondani az akksi sarukon? sarukon Link to comment Megosztás: More sharing options...
astraboy Elküldve Január3, 2013 Megoszt Elküldve Január3, 2013 Sziasztok! Van egy 2002 évj. 1.4 16V G Astrám. Kb.:1 éve nem hallom,hogy gyújtáskor indulna az üzemanyag szivattyú de az autó indul és megy is csak van főbb hiba ami miatt ezt kiakartam zárni.Reléi működnek és kiadják a feszültséget is.Ha egy vezetékkel direktbe kötöm a 30 és 87 pontot akkor hallom,hogy indul a szivattyú.Mi lehet a gond? Főbb hiba:ez a hiba is kb.:1 éve jelentkezett de ritkán.Elindulás után pár száz méterrel kigyullad a check lámpa a motor nem húz olyan mint egy"traktor" ill. 1-2 henger nem menne. 55km/h sebesség felett a check lámpa villog folyamatos gázpedál nyomásnál ha elveszem a lábam a gázpedálról akkor folyamatosan ég ha ismét rálépek a gázpedálra és 55km/h felett vagyok akkor ismét villog.Ekkor hibakód olvasás történt ami alapján AGR(EGR) szelep és Gyújtó trafó lett cserélve(után gyártottra) de a hiba megmaradt.Mivel jött a tavasz és a nyár a hiba megszűnt ill. egyszer vagy kétszer jelentkezett.Most,hogy bejöttek a hidegek így mindennapos lett a hiba.Ha van valami ötletetek azt megköszönném.Ja és menet közben ha üresbe rakom a váltót akkor egy pillanatra leesik a fordulatszám 500-ra. Link to comment Megosztás: More sharing options...
astraboy Elküldve Január3, 2013 Megoszt Elküldve Január3, 2013 2001 G ASTRA Z14XE 3HENGEREZIK ÜDV. Az én problémám is ugyan ez. De letörték a bajcom. Nálam 3 éve újra jelentkező TÉLI probléma .Végig jártam az utat , hogy elmebetegnek nézessem magam: olajcsere-szűrő légszürő gyertyák komplett trafó üzamanyag szürő benzin pumpa tanktisztittás ( ez nem semmi volt) agr szelep lezárás, kiiktatás , aztán vissza agr szelep csere MOST TARTOK OTT , HOGY TÖBB HELYRŐL KAPOM AZ INFÓT HOGY , SZELEPSZORULÁS OKOZZA A HIBÁT.( HENGERFEJ LE BEMÉRNI , A VELE JÁRÓK , STB. 250.000 HUF) NA EZT NEM ---------------- EGY 100 EZER KM-ES AUTÓ ----------------SZENVEDJEN VELE MÁS IS -----------ELEGEM VAN GYŰLÖLÖM Link to comment Megosztás: More sharing options...
potyo Elküldve Január3, 2013 Megoszt Elküldve Január3, 2013 2001 G ASTRA Z14XE 3HENGEREZIK ÜDV. Az én problémám is ugyan ez. De letörték a bajcom. Nálam 3 éve újra jelentkező TÉLI probléma .Végig jártam az utat , hogy elmebetegnek nézessem magam: olajcsere-szűrő légszürő gyertyák komplett trafó üzamanyag szürő benzin pumpa tanktisztittás ( ez nem semmi volt) agr szelep lezárás, kiiktatás , aztán vissza agr szelep csere MOST TARTOK OTT , HOGY TÖBB HELYRŐL KAPOM AZ INFÓT HOGY , SZELEPSZORULÁS OKOZZA A HIBÁT.( HENGERFEJ LE BEMÉRNI , A VELE JÁRÓK , STB. 250.000 HUF) NA EZT NEM ---------------- EGY 100 EZER KM-ES AUTÓ ----------------SZENVEDJEN VELE MÁS IS -----------ELEGEM VAN GYŰLÖLÖM Amikor épp nem háromhengerezik, akkor kergesd meg egy kicsit. Autópályán menj vele 20-25 percig sebességhatáron (már úgy értve, hogy 130+óra csalása+objektív felelősség határa, tehát úgy 145-150 között), esetleg ne is ötödik, hanem negyedik fokozatban. Ez állítólag szokott segíteni, kipucolja a motort és megszűnteti a lerakódást, ami miatt szorul a szelep. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Január3, 2013 Megoszt Elküldve Január3, 2013 Én megértem a felháborodásokat ilyen szelepszorulás-ügyben, de csak nekem tűnik úgy hogy ezért igazából mindenki saját magát (jó, esetleg az előző tulajt) okolhatja? Úgy értem ez nem konstrukciós hiba, ezért nem a márkát kell szidni, hanem tudomásul kéne venni hogy a hengerenkénti négyszelepes motorok már nem alacsony fordulatra vannak optimalizálva, nem kell városban erőltetni az ötödiket, és pláne nem alapjáratnál alig magasabb (értsd: kétezres) fordulaton kell elváltani. Ez nem dízel... Véleményem szerint sokkal kevesebb káros lerakódás keletkezne a motorban ha rendesen használnák, talán még az EGR is később szorulna meg. Jó, értem én hogy drága a benzin, de valaki bebizonyította már hogy jelentősen kevesebbet eszik ha korán elváltanak? Sztem nem... Én pl. 60-nál váltom a negyediket és prémium benzinnel járok (oké, ezt nem kell mindenkinek, én is a chip miatt teszem), de azt se tudom mi az a lerakódás: szelepszorulásom sose volt, fojtószelepházat akkor tisztítottam utoljára amikor hozzám került az autó, EGR-em meg nincs hálistennek. És az autó erős mint a bika (önmagához képest, Mc-Elek ne mosolyogj! :D), és egyáltalán nem eszik sokat, meg lehet nézni az aláírásomban. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gyula519 Elküldve Január3, 2013 Megoszt Elküldve Január3, 2013 2001 G ASTRA Z14XE 3HENGEREZIK ÜDV. Az én problémám is ugyan ez. De letörték a bajcom. Nálam 3 éve újra jelentkező TÉLI probléma .Végig jártam az utat , hogy elmebetegnek nézessem magam: olajcsere-szűrő légszürő gyertyák komplett trafó üzamanyag szürő benzin pumpa tanktisztittás ( ez nem semmi volt) agr szelep lezárás, kiiktatás , aztán vissza agr szelep csere MOST TARTOK OTT , HOGY TÖBB HELYRŐL KAPOM AZ INFÓT HOGY , SZELEPSZORULÁS OKOZZA A HIBÁT.( HENGERFEJ LE BEMÉRNI , A VELE JÁRÓK , STB. 250.000 HUF) NA EZT NEM ---------------- EGY 100 EZER KM-ES AUTÓ ----------------SZENVEDJEN VELE MÁS IS -----------ELEGEM VAN GYŰLÖLÖM Nálam is ez a hiba fordult elő, hasonlókat tettem én is, de egy idő után újból kidobta a sárga lámpát gyújtáskimaradásra.Megzavartam 5-6 ezres fordulat között 100 km-en át, +szeleptisztító és injektortisztító adalék,de a megoldást a hengerfej felújítás hozott. Szelepvezetők cseréjére is szükség volt. Sajnos a szelep megragad, mert kokszos és tapadóssá válik, megszorul, ezért dobja a hibakódot. De a vége 120-nál megállt, nem tudom ki mondta a 250-et. Esetleg PÜ-ben javasolhatok szervizt. Valszeg tgabika76 cartársnak igaza van, hogy nem kapcsol fel ötödikbe csak nagyobb fordulaton, de én már öregecske mókus vagyok, így nem zavarom a fordulatot magasabb szintre. Ezért fizethettem meg ennek az árát a felújítással. Egyébként Z16XEP 95-ös évjárat és szintén 100 e km-nél kezdődtek a bajok. :angry: Link to comment Megosztás: More sharing options...
bocs Elküldve Január3, 2013 Megoszt Elküldve Január3, 2013 Nálam is ez a hiba fordult elő, hasonlókat tettem én is, de egy idő után újból kidobta a sárga lámpát gyújtáskimaradásra.Megzavartam 5-6 ezres fordulat között 100 km-en át, +szeleptisztító és injektortisztító adalék,de a megoldást a hengerfej felújítás hozott. Szelepvezetők cseréjére is szükség volt. Sajnos a szelep megragad, mert kokszos és tapadóssá válik, megszorul, ezért dobja a hibakódot. De a vége 120-nál megállt, nem tudom ki mondta a 250-et. Esetleg PÜ-ben javasolhatok szervizt. Valszeg tgabika76 cartársnak igaza van, hogy nem kapcsol fel ötödikbe csak nagyobb fordulaton, de én már öregecske mókus vagyok, így nem zavarom a fordulatot magasabb szintre. Ezért fizethettem meg ennek az árát a felújítással. Egyébként Z16XEP 95-ös évjárat és szintén 100 e km-nél kezdődtek a bajok. :angry: Nem 2005-ös? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
potyo Elküldve Január3, 2013 Megoszt Elküldve Január3, 2013 Nálam is ez a hiba fordult elő, hasonlókat tettem én is, de egy idő után újból kidobta a sárga lámpát gyújtáskimaradásra.Megzavartam 5-6 ezres fordulat között 100 km-en át, +szeleptisztító és injektortisztító adalék,de a megoldást a hengerfej felújítás hozott. Szelepvezetők cseréjére is szükség volt. Sajnos a szelep megragad, mert kokszos és tapadóssá válik, megszorul, ezért dobja a hibakódot. De a vége 120-nál megállt, nem tudom ki mondta a 250-et. Esetleg PÜ-ben javasolhatok szervizt. Valszeg tgabika76 cartársnak igaza van, hogy nem kapcsol fel ötödikbe csak nagyobb fordulaton, de én már öregecske mókus vagyok, így nem zavarom a fordulatot magasabb szintre. Ezért fizethettem meg ennek az árát a felújítással. Egyébként Z16XEP 95-ös évjárat és szintén 100 e km-nél kezdődtek a bajok. :angry: Igen, az alapján, hogy nekem egy vezérléselmászás miatti felújítás megállt nagyjából ennyinél, ennek sem lenne szabad többe kerülnie. Összes szelep cseréje, összes szelepvezető cseréje, vezérműszíj, hosszbordás szíj (ez indította az egész problémát), tömítések, egyik vezérműtengely (igaz, bontottra), aprólékok, munkadíjjal együtt 450€-ba (az nagyjából 130 000 forint) fájt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gyula519 Elküldve Január3, 2013 Megoszt Elküldve Január3, 2013 Nem 2005-ös? :) Bocs, de 2005-ös. :blush: Link to comment Megosztás: More sharing options...
kobraCode Elküldve Január3, 2013 Megoszt Elküldve Január3, 2013 Sziasztok, olvasom a hozzászólásokat és megdöbbenve ülök itt a gép előtt. Valóban ilyen gondokat okozhat az ha valaki alacsony fordulatszámon közlekedik az autóval? Mi számít itt alacsonynak? 2000-alatt? Azt sem értem (vagyis értem hogy lerakódik a sok korom meg minden) de miért kell ennyire pörgetni a gépet, hiszen nem 2 ütemű motor dolgozik benne hogy 4-5000-es fordulat lenne a normális tartománya. De akkor az egész lényege az hogy 2-3000 között tartani a fordulatot és így megúszni egy több 100e Ft-ot kóstáló felújítást? Én még csak 58.000 km-nél járók, nem szeretnék később így járni <_< Vagy ez már csak az újabb Opeleknél gond? Vagy mindegyiknél? Hogy is van ez pontosan? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bombero Elküldve Január3, 2013 Megoszt Elküldve Január3, 2013 2001 G ASTRA Z14XE 3HENGEREZIK ÜDV. EGY 100 EZER KM-ES AUTÓ ----------------SZENVEDJEN VELE MÁS IS -----------ELEGEM VAN GYŰLÖLÖM Olvasd el ezt a Népítéletben! Hátha segít! Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Január3, 2013 Megoszt Elküldve Január3, 2013 Sziasztok, olvasom a hozzászólásokat és megdöbbenve ülök itt a gép előtt. Valóban ilyen gondokat okozhat az ha valaki alacsony fordulatszámon közlekedik az autóval? Mi számít itt alacsonynak? 2000-alatt? Azt sem értem (vagyis értem hogy lerakódik a sok korom meg minden) de miért kell ennyire pörgetni a gépet, hiszen nem 2 ütemű motor dolgozik benne hogy 4-5000-es fordulat lenne a normális tartománya. De akkor az egész lényege az hogy 2-3000 között tartani a fordulatot és így megúszni egy több 100e Ft-ot kóstáló felújítást? Én még csak 58.000 km-nél járók, nem szeretnék később így járni <_< Vagy ez már csak az újabb Opeleknél gond? Vagy mindegyiknél? Hogy is van ez pontosan? Nem kell feltétlenül 4-5000-es fordulaton pörgetni, de elég széles az üzemi fordulatszámtartomány (a ~800-as alapjárattól a ~6500-as leszabályozásig), mégis mindenki csak az alsó felét használja. Én még kicsit magasabb fordulaton is használom mint amit írtál, 3500, néha 4000 körül szoktam elváltani. Sokat elárul például hogy a te motorod a legnagyobb nyomatékot 4000-es fordulatszámon adja le, azaz a hatásfoka (fogyasztás/teljesítmény aránya) itt a legjobb. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Geopake Elküldve Január3, 2013 Megoszt Elküldve Január3, 2013 A kollégámnak Z14XE motoros Astrája van.200 ezer km.körül van benne(100 ezernél vette),de úgy vezet mint egy nyugdíjas.50-nél már 5.ben van,de nem szorult meg neki a szelep.Ráadásul megvan győződve róla,hogy abba 10W-40-es olaj kell,mert a szerelője szerint a belevalót eszi:)Az enyémben 118 ezer van,néha megpörgetem,ha egyedül vagyok,mert az asszony kiabál,hogy ez nem helikopter:)Lejár a hitel róla lassan,akkor veszek újból egy C20NE motoros kombit. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve Január4, 2013 Megoszt Elküldve Január4, 2013 T Geopake! Z motorkódtól a GM-LL-A-025, GM-LL-B-025 a követelmény, de inkább az aktuális GM Dexos 2-t teljesítő motorolaj. Szerelőtől, baráttól, jóakarótól, - néha kézikönyvtől - függetlenül. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts