Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Na és ha úgy döntök hogy megcsinálom leellenőrzöm itthon akkor mit nézzek mire figyeljek, hogy ellenőrzöm hogy megvan-e húzva a csapágyfedél??

Vegyek nyomatékkulcsot??

Nekem a munkahelyemen van gépműhely, ott néztük meg a srácokkal tavasszal. Az egész nem volt több idő körbemagyarázással, anekdokkál, mint 25 perc. Egyúttal gyertya ellenőrzés is belefér, csatlakozások átnézése, stb. A tömítést nagyon szépen, fonoman le lehet venni és vissza, nem cseréltük. Azóta is porszáraz a blokk.

Link to comment
Megosztás:

Na és ha úgy döntök hogy megcsinálom leellenőrzöm itthon akkor mit nézzek mire figyeljek, hogy ellenőrzöm hogy megvan-e húzva a csapágyfedél??

Vegyek nyomatékkulcsot??

Erről van szó: http://www.kephost.c...gfc2devb8c6.jpg

Belülről kifelé haladva körkörösen haladsz, nyomaték 8 nm (ha jól emlékszem). Nyomatékkulcs kell! Ha nincs, akkor szerviz. Egy jó youtube video a témában:

Lehetséges végeredmény: http://www.kephost.c...1v3tivw3tww.jpg

:(

Link to comment
Megosztás:

Erről van szó: http://www.kephost.c...gfc2devb8c6.jpg

Belülről kifelé haladva körkörösen haladsz, nyomaték 8 nm (ha jól emlékszem). Nyomatékkulcs kell! Ha nincs, akkor szerviz. Egy jó youtube video a témában:

Lehetséges végeredmény: http://www.kephost.c...1v3tivw3tww.jpg

:(

Én csak utána húztam, nem szedtem ki a csavarokat, s nem kapott menetrögzítőt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Nem kimondott műszaki problémám van az autóval, de úgy találtam ebben a témába írom le. 2003-as Astrám van. Az utóbbi esős időben az autó beázott. Végig a bal alsó lemezekeb áll a víz, a bal hátsó lábtérben tocsog a szőnyeg, annyira nedves. Nem tudom, hogy álló helyzetben ázott be az autó, vagy menet közben, mikor szakadsó esőben közlekedtem vele. Elöl a vízelvezetők nincsenek eltömődve, a kérdegumik nem mozdultak el. Tetőablakom nincsen, motorban minden folyadék megvan, tehát onnen sem folyt el semmi. Természetesen nem lyukas az autó alja sem. Máshol víz nincsen az autóban, a csomagtér is teljesen száraz, pótkerék alatt is.

A vezetőoldali lábtérben a szőnyeg nem vizes, viszont fel lett emelve az autó és a vezetőoldali taposólemez alatt ki lett nyukasztva a gumidugó, csepegett a víz onnan is. Egy kis emelkedőn szoktam megállni orral felfelé, ezért lehet, hogy a hátsó lábtérben a szőnyeg is csurom víz. Fogalmam sincs honnan jöhet be a víz. A jobb oldali padlólemezben nincs víz (legalábbis a gumidugókból az alján nem jött ki semmi, mikor kilyukasztottam néhányat).

Szét fogom szedni a belsejét, mert így nem maradhat télire. Ha valakinek valami ötlete van, honnan kerülhetett be ilyen mennyiségű víz nagyban megkönnyíteni a dolgom. Egyelőre tanácstalanul állok a dolog előtt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Nem kimondott műszaki problémám van az autóval, de úgy találtam ebben a témába írom le. 2003-as Astrám van. Az utóbbi esős időben az autó beázott. Végig a bal alsó lemezekeb áll a víz, a bal hátsó lábtérben tocsog a szőnyeg, annyira nedves. Nem tudom, hogy álló helyzetben ázott be az autó, vagy menet közben, mikor szakadsó esőben közlekedtem vele. Elöl a vízelvezetők nincsenek eltömődve, a kérdegumik nem mozdultak el. Tetőablakom nincsen, motorban minden folyadék megvan, tehát onnen sem folyt el semmi. Természetesen nem lyukas az autó alja sem. Máshol víz nincsen az autóban, a csomagtér is teljesen száraz, pótkerék alatt is.

A vezetőoldali lábtérben a szőnyeg nem vizes, viszont fel lett emelve az autó és a vezetőoldali taposólemez alatt ki lett nyukasztva a gumidugó, csepegett a víz onnan is. Egy kis emelkedőn szoktam megállni orral felfelé, ezért lehet, hogy a hátsó lábtérben a szőnyeg is csurom víz. Fogalmam sincs honnan jöhet be a víz. A jobb oldali padlólemezben nincs víz (legalábbis a gumidugókból az alján nem jött ki semmi, mikor kilyukasztottam néhányat).

Szét fogom szedni a belsejét, mert így nem maradhat télire. Ha valakinek valami ötlete van, honnan kerülhetett be ilyen mennyiségű víz nagyban megkönnyíteni a dolgom. Egyelőre tanácstalanul állok a dolog előtt.

Csak egy ötlet . Nem lehet hogy a hátsó lábfűtés csöveibe távozott az elől a szellőzőbe bekerülő víz? Az a legalacsonyabb pontja a szellőzőknek.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a hasznos infokat, akkor nekiindulok a gyakorlati hibakeresésnek, aztán mekklátjuk mi lesz . :)

Üdv.

Astra

No nekimentem a generátor kibontásának, és nem jártam sikerrel . :(

Két csavar tartja, egy rövid fönt, egy ~130mm hosszú meg lent .

A fölsőt ki tudtam venni, az alsót jobbra kéne kihúzni de ott jobboldali sárvédőív ami miatt nem lehet kivenni .

Valaki tudna nekem némi infoval segíteni, hogyan kell kiszerelni a generátort egy 2004 es Z18XE motoros Astraból ?

Üdv.

Astra

Link to comment
Megosztás:

No nekimentem a generátor kibontásának, és nem jártam sikerrel . :(

Két csavar tartja, egy rövid fönt, egy ~130mm hosszú meg lent .

A fölsőt ki tudtam venni, az alsót jobbra kéne kihúzni de ott jobboldali sárvédőív ami miatt nem lehet kivenni .

Valaki tudna nekem némi infoval segíteni, hogyan kell kiszerelni a generátort egy 2004 es Z18XE motoros Astraból ?

Üdv.

Astra

A hosszú csavart nem a kerék felé hanem ha szemből nézed akkor jobbra kell kihúzni.Egy felé tudod csak nyilván afelé ahol nem az anya volt hanem a csavar feje. Nekem Z14XE motorom de nekem simán kijött. Miért kell kiszerelni nincsen töltés? Én is küzdöttem hatalmasat a töltéssel nekem ugyan volt de kevés. Hiába lett új szabályzó meg vadi új diódasor nem lett jó. Egy bontott generátor volt a megoldás. De a lényeg hogy a hülye szerelők tanácsaira hallgatva kifizettem a 2 alkatrészre 23 ezer ft-t ami pénzkidobás volt.

Link to comment
Megosztás:

A hosszú csavart nem a kerék felé hanem ha szemből nézed akkor jobbra kell kihúzni.Egy felé tudod csak nyilván afelé ahol nem az anya volt hanem a csavar feje. Nekem Z14XE motorom de nekem simán kijött. Miért kell kiszerelni nincsen töltés? Én is küzdöttem hatalmasat a töltéssel nekem ugyan volt de kevés. Hiába lett új szabályzó meg vadi új diódasor nem lett jó. Egy bontott generátor volt a megoldás. De a lényeg hogy a hülye szerelők tanácsaira hallgatva kifizettem a 2 alkatrészre 23 ezer ft-t ami pénzkidobás volt.

A hosszú csavar feje a jobb első kerék felé van .

Csakis a jobb első kerék felé lehetne kihúzni, de nincs elég hely .

A generátor töltése alacsony 13,5V körül van .

Azt irogatták itt a szakik, hogy 14.0-14,2V az ideális töltőfeszültség érték e .

Én is aggódom amiatt, hogy alacsony az érték, és amiatt is, hogy ráküldök egy szerelőt aki levesz majd néhány tízezerrel, és semmi sem változik .

Azért akartam kivenni a generátort, hogy a szénkefék állapotát megvizsgáljam .

Ha ott hibázna, azt magam is megtudnám javítani .

Üdv.

Astra

Link to comment
Megosztás:

A hosszú csavar feje a jobb első kerék felé van .

Csakis a jobb első kerék felé lehetne kihúzni, de nincs elég hely .

A generátor töltése alacsony 13,5V körül van .

Azt irogatták itt a szakik, hogy 14.0-14,2V az ideális töltőfeszültség érték e .

Én is aggódom amiatt, hogy alacsony az érték, és amiatt is, hogy ráküldök egy szerelőt aki levesz majd néhány tízezerrel, és semmi sem változik .

Azért akartam kivenni a generátort, hogy a szénkefék állapotát megvizsgáljam .

Ha ott hibázna, azt magam is megtudnám javítani .

Üdv.

Astra

Mekkora fordulaton nézted?

4000-es fordulaton mérd meg!

Link to comment
Megosztás:

Üdv.Boldog új évet mindenkinek!

Van egy G 1,4 Z14XE 04' szóval AGR szelep nincs gyárilag,nem tudom mitől lehet,de olyat tapasztalok hogy:

Amikor elindulok általánosságba egyenletesen nyomom a gázt lassan pörgetem és kapcsolok 1800-2200 fordulatnál nincs is gond amikor nem jön mögöttem senki szépen sporolósan haladok 90-100 tempo.Az autó jól viselkedik,de amikor padlóznám neki 1500-2000 fordulat között szinte mindegyik sebességben rángat vagy darabosan gyorsul.Persze ha mondjuk leforgatom 3000-ig,a következő fokozatban már nem tapasztalom mert akkor már nem 1500-2000 között vagyok.A gyertyák,vezérlés most lett nem rég cserélve.Lehet hogy pörgetnem kéne jobban a kicsikét?A sűrűn amint lehet 5.-be kapcsolás nem jó neki?1600 alatt már visszakapcsolok általában.

A másik gondom hogy sajna írtam már itt,de nem írt rá senki,a kanyarokban bedőlés,kilengése az autónak.Azóta nézettem padon a lengéscsillpítokat,azok még jóval tűréshatár felett vannak.Mi okozhatja hogy 60-nal már egy 120 fokos kanyarban bedől az autó?

Köszönöm a válaszokat.

Link to comment
Megosztás:

Üdv.Boldog új évet mindenkinek!

Van egy G 1,4 Z14XE 04' szóval AGR szelep nincs gyárilag,nem tudom mitől lehet,de olyat tapasztalok hogy:

Amikor elindulok általánosságba egyenletesen nyomom a gázt lassan pörgetem és kapcsolok 1800-2200 fordulatnál nincs is gond amikor nem jön mögöttem senki szépen sporolósan haladok 90-100 tempo.Az autó jól viselkedik,de amikor padlóznám neki 1500-2000 fordulat között szinte mindegyik sebességben rángat vagy darabosan gyorsul.Persze ha mondjuk leforgatom 3000-ig,a következő fokozatban már nem tapasztalom mert akkor már nem 1500-2000 között vagyok.A gyertyák,vezérlés most lett nem rég cserélve.Lehet hogy pörgetnem kéne jobban a kicsikét?A sűrűn amint lehet 5.-be kapcsolás nem jó neki?1600 alatt már visszakapcsolok általában.

A másik gondom hogy sajna írtam már itt,de nem írt rá senki,a kanyarokban bedőlés,kilengése az autónak.Azóta nézettem padon a lengéscsillpítokat,azok még jóval tűréshatár felett vannak.Mi okozhatja hogy 60-nal már egy 120 fokos kanyarban bedől az autó?

Köszönöm a válaszokat.

1600 alatt kapcsolsz vissza? Ne viccelj, 2000 alatt már vissza kellene, és még akkor is kíméletes vagy! 2000 alatt NE használd a kocsit sokat, mert nem tesz jót a motornak! Lehet egy fagyizás (igaz hideg van) nem ártana a kocsinak. Milyen távon használod? Szoktál autópályán menni?

Link to comment
Megosztás:

Mekkora fordulaton nézted?

4000-es fordulaton mérd meg!

Úgy vettem észre, hogy nem függ fordulatszámtól a töltőfeszültség értéke .

Nem is lenne logikus, mert ötödikben 4000-es fordulaton 140km/h a sebesség, és nem járunk mindig ilyen gyorsan .

Mellesleg szerintem ez a feszültségszabályzó dolga is, hogy a töltőfeszültséget normális értéken tartsa, eltekintve az extrém alacsony fordulattól, vagy az extrém elektromos fogyasztóktól .

Egyébként a feszültséget egy ilyen eszközzel figyeltem menet közben is folyamatosan .

A pontosságát egy komolyabb feszültségmérővel is ellenőriztem, nem mutat félrevezető értéket .

41%2BA69pWTEL._SS500_.jpg

Üdv.

Astra

Link to comment
Megosztás:

Úgy vettem észre, hogy nem függ fordulatszámtól a töltőfeszültség értéke .

Nem is lenne logikus, mert ötödikben 4000-es fordulaton 140km/h a sebesség, és nem járunk mindig ilyen gyorsan .

Mellesleg szerintem ez a feszültségszabályzó dolga is, hogy a töltőfeszültséget normális értéken tartsa, eltekintve az extrém alacsony fordulattól, vagy az extrém elektromos fogyasztóktól .

Egyébként a feszültséget egy ilyen eszközzel figyeltem menet közben is folyamatosan .

A pontosságát egy komolyabb feszültségmérővel is ellenőriztem, nem mutat félrevezető értéket .

41%2BA69pWTEL._SS500_.jpg

Üdv.

Astra

Az akksi sarkain kellene mérni, nem ezzel!

A 4000rpm-et a szervizkönyv írja elő!

Mérd meg DMM-el a sarkokon, és írd meg, hogy azzal mennyi. Addig meg ne parázz!

Link to comment
Megosztás:

1600 alatt kapcsolsz vissza? Ne viccelj, 2000 alatt már vissza kellene, és még akkor is kíméletes vagy! 2000 alatt NE használd a kocsit sokat, mert nem tesz jót a motornak! Lehet egy fagyizás (igaz hideg van) nem ártana a kocsinak. Milyen távon használod? Szoktál autópályán menni?

Szinte csak hosszú távon használom naponta,reggel 25km meg vissza 25km,rövid távon,helyben nem .Pályázni nem szoktam.Fagyizás?Mi az?:D

Köszi a segítséged!

Link to comment
Megosztás:

Mértem már ott is, akár ezzel is meg, komolyabb (METEX M-4650CR) feszültségmérővel is .

Az eredmény ugyanaz .

Nem vagyok profi, de vagyok annyira amperfertőzött, hogy nem hagyhattam ki, hogy az akkupólusokon is reámérjek .

Egyedül a 4000rpm-et nem próbáltam, mert még nincs itthon a járgány, meg még a fejemben vannak egy nemrég megtett hosszabb út mérési eredményei, amik miatt aggódom .

Üdv.

Astra

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Tudna valaki valamilyen tanácsot adni.Van egy opel astra g kombi 2002 évjáratú 1.7turbó dizel 55kw-os kocsim Nincs töltésem és szervóm a müszerfalon a töltés lámpa ég és egy ideig az abs.Autó diagnosztikán volt de csak kontakt hibát mutatott de azt nem hogy hol.Kulcsot is cseréltetem benne zárat és betétet.Kérem ha tud valaki valamit irjon már elvesztetem minden reményt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Tudna valaki valamilyen tanácsot adni.Van egy opel astra g kombi 2002 évjáratú 1.7turbó dizel 55kw-os kocsim Nincs töltésem és szervóm a müszerfalon a töltés lámpa ég és egy ideig az abs.Autó diagnosztikán volt de csak kontakt hibát mutatott de azt nem hogy hol.Kulcsot is cseréltetem benne zárat és betétet.Kérem ha tud valaki valamit irjon már elvesztetem minden reményt.

Nem akarlak elkeseríteni de valószínűleg a generátorod adta meg magát. Nekem is 2004-es isuzu Astrám van . Az első generátort amikor megjavítattam kiderült cak 60 A-es ami kevés a klíma miatt. Mivel használtan vettem valószínűleg bontottan rakta bele az előző tulaj. Mikor 2. alkalommal lehalt vettem bele egy bontott 100 A-est. 1 évig bírta majd a nyáron megint javíttatni kelett. A szervó és abs miatt ne aggódj ha lesz töltésed nem lesz gond velük . mivel nem tölt a generátor lekapcsolja az autó működéséhez nem feltétlen szükséges fogyasztókat hogy tovább bírja az aksi.

Link to comment
Megosztás:

Fagyizás?Mi az? :D

Itteni szleng a hosszabb távú tempósabb használatra, sok esetben segít mert kiégeti a lerakódásokat a fojtószelepházból/EGR-ből, miegymásból.

A korrekt kivitelezése úgy történik hogy legalább 50-60km-t kell megtenni viszonylag magas (benzineseknél 5000, dízeleknél 3000 körüli) fordulatszámon.

Ehhez nem kell feltétlen gyorsan menni, lehet harmadikban is menni ilyen fordulaton ha nem akarsz pályamatricát venni emiatt (ez a fordulatszám még 5. fokozatban is jóval túl van a megengedett 130km/h-s sebességen autópályán is). A lényeg a konstans magas fordulat, tehát hosszabb közlekedési lámpa és elágazás/elsőbbségadási kötelezettség nélküli útszakaszt kell választani. Legjobb ha lakott terület sem esik útba.

A név ("fagyizás") pedig onnan ered hogy budapestieknek például egy lehetséges kivitelezési mód hogy beülnek az autóba és az említett fordulatszámon elmennek Székesfehérvárra fagyizni majd vissza, így megvan a megfelelő távolság. Persze ilyenkor télen nem muszáj a fagyihoz ragaszkodni... :D

Link to comment
Megosztás:

Itteni szleng a hosszabb távú tempósabb használatra, sok esetben segít mert kiégeti a lerakódásokat a fojtószelepházból/EGR-ből, miegymásból.

A korrekt kivitelezése úgy történik hogy legalább 50-60km-t kell megtenni viszonylag magas (benzineseknél 5000, dízeleknél 3000 körüli) fordulatszámon.

Ehhez nem kell feltétlen gyorsan menni, lehet harmadikban is menni ilyen fordulaton ha nem akarsz pályamatricát venni emiatt (ez a fordulatszám még 5. fokozatban is jóval túl van a megengedett 130km/h-s sebességen autópályán is). A lényeg a konstans magas fordulat, tehát hosszabb közlekedési lámpa és elágazás/elsőbbségadási kötelezettség nélküli útszakaszt kell választani. Legjobb ha lakott terület sem esik útba.

A név ("fagyizás") pedig onnan ered hogy budapestieknek például egy lehetséges kivitelezési mód hogy beülnek az autóba és az említett fordulatszámon elmennek Székesfehérvárra fagyizni majd vissza, így megvan a megfelelő távolság. Persze ilyenkor télen nem muszáj a fagyihoz ragaszkodni... :D

Gondoltam valami ilyesmi lehet a dologban,de ez a fagyizás ez kész,rendben van megoldjuk ezt is ,addig is próbálom pörgősebbre venni az autókázgatást :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A véleményeteket szeretném kérni: cserélt már valaki középső kézifék kötelet?

Mik a tapasztalatok? Vegyek gyári kötelet, vagy jó az utángyártott is?

Az egyik 20k, a másik 7k. Használt már valaki utángyártottat?

Köszönöm

Nekem bevált az utángyártott, de azt tapasztaltam, hogy vannak potok ahol kidörzsöli a karosszéria. Villanyszerelő boltban vetem vastag zsugorcsövet és ebből tettem a kritikus pontokra. Ez volt két éve, eddig jó.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A véleményeteket szeretném kérni: cserélt már valaki középső kézifék kötelet?

Mik a tapasztalatok? Vegyek gyári kötelet, vagy jó az utángyártott is?

Az egyik 20k, a másik 7k. Használt már valaki utángyártottat?

Köszönöm

Nekem bevált az utángyártott, de azt tapasztaltam, hogy vannak potok ahol kidörzsöli a karosszéria. Villanyszerelő boltban vetem vastag zsugorcsövet és ebből tettem a kritikus pontokra. Ez volt két éve, eddig jó.

Nekem is utángyártott van . Nem vettem észre hogy nyúlott volna , DE : Hideg ídőben annyira zsugorodik a hossza hogy holtjáték nélkül marad. Valamint be is szokott fagyni -5 alatt. Mondjuk ezt olajozással beépítés előtt lehet hogy lehetne orvosolni. De gondolom utángyártot és utángyártott között is van különbség.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.