Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Hali!

Úgy hallom mostanság mintha a jobb eleje felől kopogó hang jönne, de csak földúton tehát mikor jobban terhelve van a futómű. Sűrű gyors kopogás.

Ez mi lehet? Lengéscsillapító? Vagy a stabilizátor rúd?

Nekem is ez a jelenség volt és jobb oldali kormányösszekötőt cserltettem. Azóta ismét halk és csendes. Ellenőrizni is tudod, ha felemeled és leveszed a kereket.

Link to comment
Megosztás:

Leveszem és megmozgatom? Mennyibe került ez a hadművelet?

Szia!

Delphit kapsz 5.000 körül, de érdemes cserélni mind a két oldalit. Utána egy futómű beállítás nem árt.

Előtte győződj meg róla, hogy nem e az axiálcsuklód adta meg magát. Nálam konkrétan az kezdett el kopogni, ha az az kicsit drágább max duplája.

Link to comment
Megosztás:

Tisztelt Fórumozók!

Astra G tulajdonos vagyok jómagam is. 2005/04-es évjárat 1.4 twinport. 1 hónapja vettem a kocsit.

Vásárlás után a motortérből a vezérműlánc felől fémes "cicerő" "láncszerű" hangokat hallottam, ami nem nagyon tetszett a fülemnek.

Úgy vettem észre ha bemelegzsik a motor akkor gyengül ez a hang. Sőt, valamikor nem is jön elő.

Ekkor tévedtem erre az oldalra és olvastam el millió hozzászólást ahol szembesültem a "tipikus" hibával: vezérmű tengely csapágyfedél leszorító csavarok.

Ellenőriztem, az alvázszám alapján nem tartozik a kocsim a visszahívott kocsik csoportjába.

Felkerestem az egyik budapesti nagy márkaszervízt és bevittem a kocsit, hogy vizsgálják meg ezt a problémát. Telefonba mondták, hogy ők nem észlelnek semmi rendellenes hangot.

Kértem, hogy ennek ellenére ellenőrizzék a leszorító csavarokat. Leszdeték a szelepfedelet és ellenőrizték. Azt mondták minden rendben és semmiféle hibát nem találtak.

Amikor odavittem a kocsit akkor épp nem adta azt a hangot amiért vittem.

De azóta is folyamatosan.

A szervíz az elvégzett munkáról adott jegyzőkönyvet természetesen. A bajom az, hogy továbbra is fémesen "serceg","kattog" a motortér a lánc felől. Kétlem, hogy ennek alapból ilyennek kellene lennie.

Lenne valakinek ötlete, hogy most mit tegyek? Vigyem el másik szakszervízbe és nézessem meg ott is? Bár nem szívesen fieztnék kis ismét ezért az ellenőrzésért közel 20 rugót.

Olajcsere (10w40) nyáron volt azóta 14e km-t lett beletéve.

Még a szervízben javasolták hogy ha akarom cseréltessem ki a láncot cirke 120e Ft-ért. Egy 7-8 éves kocsinál talán ez nem szükséges 130e VALÓS km-rel.

Köszönöm!

Üdv:

Attila

Link to comment
Megosztás:

Tisztelt Fórumozók!

Astra G tulajdonos vagyok jómagam is. 2005/04-es évjárat 1.4 twinport. 1 hónapja vettem a kocsit.

Vásárlás után a motortérből a vezérműlánc felől fémes "cicerő" "láncszerű" hangokat hallottam, ami nem nagyon tetszett a fülemnek.

Úgy vettem észre ha bemelegzsik a motor akkor gyengül ez a hang. Sőt, valamikor nem is jön elő.

Ekkor tévedtem erre az oldalra és olvastam el millió hozzászólást ahol szembesültem a "tipikus" hibával: vezérmű tengely csapágyfedél leszorító csavarok.

Ellenőriztem, az alvázszám alapján nem tartozik a kocsim a visszahívott kocsik csoportjába.

Felkerestem az egyik budapesti nagy márkaszervízt és bevittem a kocsit, hogy vizsgálják meg ezt a problémát. Telefonba mondták, hogy ők nem észlelnek semmi rendellenes hangot.

Kértem, hogy ennek ellenére ellenőrizzék a leszorító csavarokat. Leszdeték a szelepfedelet és ellenőrizték. Azt mondták minden rendben és semmiféle hibát nem találtak.

Amikor odavittem a kocsit akkor épp nem adta azt a hangot amiért vittem.

De azóta is folyamatosan.

A szervíz az elvégzett munkáról adott jegyzőkönyvet természetesen. A bajom az, hogy továbbra is fémesen "serceg","kattog" a motortér a lánc felől. Kétlem, hogy ennek alapból ilyennek kellene lennie.

Lenne valakinek ötlete, hogy most mit tegyek? Vigyem el másik szakszervízbe és nézessem meg ott is? Bár nem szívesen fieztnék kis ismét ezért az ellenőrzésért közel 20 rugót.

Olajcsere (10w40) nyáron volt azóta 14e km-t lett beletéve.

Még a szervízben javasolták hogy ha akarom cseréltessem ki a láncot cirke 120e Ft-ért. Egy 7-8 éves kocsinál talán ez nem szükséges 130e VALÓS km-rel.

Köszönöm!

Üdv:

Attila

Olajcsere (10w40) nyáron volt azóta 14e km-t lett beletéve.

Ez az olaj NEM való a kocsidba!

Link to comment
Megosztás:

Olajcsere (10w40) nyáron volt azóta 14e km-t lett beletéve.

Ez az olaj NEM való a kocsidba!

majd 20 rugót kértek ezért az ellenőrzésért? nem semmi azért. én magamnak nem kapkodva is negyed óra alatt megvizsgáltam.

szerintem hallgass imy cartársra, s első körben tegyél bele előírt olajat...állítólak a láncfeszítő igen érzékeny az olajminőségre....öööö...bocs, most látom nem jó helyre írtam :omg: ...de itt is jó lesz...majd megtalálja a címzett :D

Link to comment
Megosztás:

Leveszem és megmozgatom? Mennyibe került ez a hadművelet?

Nekem nagyon baráti ára volt az alkatrésznek. Delphi-t raktak bele. 2800Ft+ a beszerelés. A beszerelést azért nem tudom pontosan, mert mást is csináltattam a kocsin. Első féktárcsát, betétet, váltó oldali főtengely szimeringet és olajdekni tömítést(amiért vissza is kell mennem, mert csak cseppen) is cseréltettem.

Link to comment
Megosztás:

majd 20 rugót kértek ezért az ellenőrzésért? nem semmi azért. én magamnak nem kapkodva is negyed óra alatt megvizsgáltam.

szerintem hallgass imy cartársra, s első körben tegyél bele előírt olajat...állítólak a láncfeszítő igen érzékeny az olajminőségre....öööö...bocs, most látom nem jó helyre írtam :omg: ...de itt is jó lesz...majd megtalálja a címzett :D

Köszönöm mindkettőtöknek a választ. 18e volt a számla, mert tömítéseket is cseréltek egyúttal. Gondoltam nem árt egy hivatalos szakszervíztől egy vélemény, mert ha mégis valami hasonló baj lenne akkor talán felhasználhatom azt a papírt amit kaptam. Isten őrizz, hogy valami történjen. Láttam a fórumban a sok hozzászólást az olaj kapcsán. Ezek szerint akkor az a tapasztalat, hogy nem a gyárilag javasolt 10w kell hanem inkább az 5w? A közeljövőben cserlem az olajat és akkor 5w-t fogok választani. Remélem megszűnik a "csörömpölés".

Üdv:

Attila

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm mindkettőtöknek a választ. 18e volt a számla, mert tömítéseket is cseréltek egyúttal. Gondoltam nem árt egy hivatalos szakszervíztől egy vélemény, mert ha mégis valami hasonló baj lenne akkor talán felhasználhatom azt a papírt amit kaptam. Isten őrizz, hogy valami történjen. Láttam a fórumban a sok hozzászólást az olaj kapcsán. Ezek szerint akkor az a tapasztalat, hogy nem a gyárilag javasolt 10w kell hanem inkább az 5w? A közeljövőben cserlem az olajat és akkor 5w-t fogok választani. Remélem megszűnik a "csörömpölés".

Üdv:

Attila

a gyár, mármint a GM így, hogy 5w, vagy 10w nem javasol olajat. Dexos 2-t teljesítő olajat ajánl a te motrodba...mondjuk az tény, azok között nincs 10w-s

Link to comment
Megosztás:

Tisztelt Fórumozók!

Astra G tulajdonos vagyok jómagam is. 2005/04-es évjárat 1.4 twinport. 1 hónapja vettem a kocsit.

Vásárlás után a motortérből a vezérműlánc felől fémes "cicerő" "láncszerű" hangokat hallottam, ami nem nagyon tetszett a fülemnek.

Úgy vettem észre ha bemelegzsik a motor akkor gyengül ez a hang. Sőt, valamikor nem is jön elő.

Ekkor tévedtem erre az oldalra és olvastam el millió hozzászólást ahol szembesültem a "tipikus" hibával: vezérmű tengely csapágyfedél leszorító csavarok.

Ellenőriztem, az alvázszám alapján nem tartozik a kocsim a visszahívott kocsik csoportjába.

Felkerestem az egyik budapesti nagy márkaszervízt és bevittem a kocsit, hogy vizsgálják meg ezt a problémát. Telefonba mondták, hogy ők nem észlelnek semmi rendellenes hangot.

Kértem, hogy ennek ellenére ellenőrizzék a leszorító csavarokat. Leszdeték a szelepfedelet és ellenőrizték. Azt mondták minden rendben és semmiféle hibát nem találtak.

Amikor odavittem a kocsit akkor épp nem adta azt a hangot amiért vittem.

De azóta is folyamatosan.

A szervíz az elvégzett munkáról adott jegyzőkönyvet természetesen. A bajom az, hogy továbbra is fémesen "serceg","kattog" a motortér a lánc felől. Kétlem, hogy ennek alapból ilyennek kellene lennie.

Lenne valakinek ötlete, hogy most mit tegyek? Vigyem el másik szakszervízbe és nézessem meg ott is? Bár nem szívesen fieztnék kis ismét ezért az ellenőrzésért közel 20 rugót.

Olajcsere (10w40) nyáron volt azóta 14e km-t lett beletéve.

Még a szervízben javasolták hogy ha akarom cseréltessem ki a láncot cirke 120e Ft-ért. Egy 7-8 éves kocsinál talán ez nem szükséges 130e VALÓS km-rel.

Köszönöm!

Üdv:

Attila

hi!

olaj csere!

megszünik a hiba.de ha könyvét megnézed ott is ezt a típusú olajat jegyzik.

http://kepfeltoltes.hu/121228/52339883.opel-5w30-longlife-dexos-2-505-01-5-l_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Opel 5W30 Longlife DEXOS 2 505.01 (5 L

Link to comment
Megosztás:

Tisztelt Fórumozók!

Astra G tulajdonos vagyok jómagam is. 2005/04-es évjárat 1.4 twinport. 1 hónapja vettem a kocsit.

Vásárlás után a motortérből a vezérműlánc felől fémes "cicerő" "láncszerű" hangokat hallottam, ami nem nagyon tetszett a fülemnek.

Úgy vettem észre ha bemelegzsik a motor akkor gyengül ez a hang. Sőt, valamikor nem is jön elő.

Ekkor tévedtem erre az oldalra és olvastam el millió hozzászólást ahol szembesültem a "tipikus" hibával: vezérmű tengely csapágyfedél leszorító csavarok.

Ellenőriztem, az alvázszám alapján nem tartozik a kocsim a visszahívott kocsik csoportjába.

Felkerestem az egyik budapesti nagy márkaszervízt és bevittem a kocsit, hogy vizsgálják meg ezt a problémát. Telefonba mondták, hogy ők nem észlelnek semmi rendellenes hangot.

Kértem, hogy ennek ellenére ellenőrizzék a leszorító csavarokat. Leszdeték a szelepfedelet és ellenőrizték. Azt mondták minden rendben és semmiféle hibát nem találtak.

Amikor odavittem a kocsit akkor épp nem adta azt a hangot amiért vittem.

De azóta is folyamatosan.

A szervíz az elvégzett munkáról adott jegyzőkönyvet természetesen. A bajom az, hogy továbbra is fémesen "serceg","kattog" a motortér a lánc felől. Kétlem, hogy ennek alapból ilyennek kellene lennie.

Lenne valakinek ötlete, hogy most mit tegyek? Vigyem el másik szakszervízbe és nézessem meg ott is? Bár nem szívesen fieztnék kis ismét ezért az ellenőrzésért közel 20 rugót.

Olajcsere (10w40) nyáron volt azóta 14e km-t lett beletéve.

Még a szervízben javasolták hogy ha akarom cseréltessem ki a láncot cirke 120e Ft-ért. Egy 7-8 éves kocsinál talán ez nem szükséges 130e VALÓS km-rel.

Köszönöm!

Üdv:

Attila

Nekem is ez volt a problémám, és tettem bele minőségi olajat (Fuchs) és azóta tök halk lett.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is ez volt a problémám, és tettem bele minőségi olajat (Fuchs) és azóta tök halk lett.

Nekem csak indításkor, ha pl már 1 napot áll, akkor amíg nincs olaj mindenhol, főleg a láncfeszítőnél, akkor addig van hangja. Szervizben azt mondták, hogy még kb 40-50e-et elmegy a lánccal ami benne van, kis hangja van, de az még semmi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 2002 évj. 1.4 16V G Astrám.

Kb.:1 éve nem hallom,hogy gyújtáskor indulna az üzemanyag szivattyú de az autó indul és megy is csak van főbb hiba

ami miatt ezt kiakartam zárni.Reléi működnek és kiadják a feszültséget is.Ha egy vezetékkel direktbe kötöm a

30 és 87 pontot akkor hallom,hogy indul a szivattyú.Mi lehet a gond?

Főbb hiba:ez a hiba is kb.:1 éve jelentkezett de ritkán.Elindulás után pár száz méterrel kigyullad a check lámpa a

motor nem húz olyan mint egy"traktor" ill. 1-2 henger nem menne. 55km/h sebesség felett a check lámpa villog

folyamatos gázpedál nyomásnál ha elveszem a lábam a gázpedálról akkor folyamatosan ég ha ismét rálépek a

gázpedálra és 55km/h felett vagyok akkor ismét villog.Ekkor hibakód olvasás történt ami alapján AGR(EGR) szelep és

Gyújtó trafó lett cserélve(után gyártottra) de a hiba megmaradt.Mivel jött a tavasz és a nyár a hiba megszűnt ill.

egyszer vagy kétszer jelentkezett.Most,hogy bejöttek a hidegek így mindennapos lett a hiba.Ha van valami ötletetek

azt megköszönném.Ja és menet közben ha üresbe rakom a váltót akkor egy pillanatra leesik a

fordulatszám 500-ra.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a segítséget!

Le is cserélem az olajat mihamarabb a javasoltra.

Amúgy van valami irányelv (pl futott km) arra, hogy láncot mikor érdemes cserélni?

Üdv!

BUÉK!

Amikor megnyúlik.

A Korábbi Z14XEP-kbe (~2006-ig) alulméretezett láncfeszítő volt, ott korábban tönkre megy, 100e körül kb.

Az újabak hajtástól függően 120-200e-et is elmennek. Én 150e-nél korábban nem szeretném cserélni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem is 2006-os évjáratú Z14XEP motorom van és megnéztem azt a linket amin a visszahívott alvázszámú autók vannak de az enyémnek teljesen más az alvázszáma.

Most akkor mi van szerencsém van és nem esek bele abba a atartományba vagy hülye vagyok hozzá :-)?

a hülye semmiképp sem Te vagy, hanem a gyárban akik elb@cták...nyugodtabb leszel ha megnézed, vagy megnézeted...nem nagy munka tényleg, ilyen járulékos ingyom-bingyomokból, hogy tömítéscsere, vagy hasonló meg határozottan hárítsd el magad...illetve a szakszervizt...

Link to comment
Megosztás:

Amikor megnyúlik.

A Korábbi Z14XEP-kbe (~2006-ig) alulméretezett láncfeszítő volt, ott korábban tönkre megy, 100e körül kb.

Az újabak hajtástól függően 120-200e-et is elmennek. Én 150e-nél korábban nem szeretném cserélni.

már gondolom a feszítő megy tönkre idő előtt. akkor majd én is kicserélem, viszont a láncot ezért tuti nem...főleg száznál.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a segítséget!

Le is cserélem az olajat mihamarabb a javasoltra.

Amúgy van valami irányelv (pl futott km) arra, hogy láncot mikor érdemes cserélni?

Üdv!

BUÉK!

Érdemes átolvasni, az általad használt 10w-40 nincs az elfogadottak listájában:

http://www.opel.hu/owners/szerviz-karbantartas/ellenorzesek-felulvizsgalatok.html

Link to comment
Megosztás:

a hülye semmiképp sem Te vagy, hanem a gyárban akik elb@cták...nyugodtabb leszel ha megnézed, vagy megnézeted...nem nagy munka tényleg, ilyen járulékos ingyom-bingyomokból, hogy tömítéscsere, vagy hasonló meg határozottan hárítsd el magad...illetve a szakszervizt...

Nekem a munkahelyemen van gépműhely, ott néztük meg a srácokkal tavasszal. Az egész nem volt több idő körbemagyarázással, anekdokkál, mint 25 perc. Egyúttal gyertya ellenőrzés is belefér, csatlakozások átnézése, stb. A tömítést nagyon szépen, fonoman le lehet venni és vissza, nem cseréltük. Azóta is porszáraz a blokk.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. 600 km utan fogyott az olajbol, es az olajkupak alja mintha habos lett volna. Mitol lehet? Mennyi a meg elfogadhato olajvesztes?

Mennyi fogyott? Gyári érték 0,7 liter/1000 km. Ennyi nem szokott lenni :D Egyébként meg olvasnivaló: http://www.olajinfo.hu/index.php/motorolajok/17-olajfogyasztas-tenyek-es-tevhitek-1-resz

A habosodás a hideg miatt és a rövid városi használat miatt lehet. Nekem pl nincs, olajam gyári GM 5w-30: http://cromax.hu/150000000-olajfolyadek/151670000-olaj/151670686-motorolaj/187597-motorolaj-opel-5w-30-1-literes-dexos2-dpf

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.