Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Nincsen a tanknak leeresztőcsavarja gyárilag, ne reménykedj.

Még mindig kifogyaszthatod az üzemanyagot, de ha le akarod venni a tankot előbb-utóbb muszáj lesz megbirkóznod azzal a szerelőnyílással úgyis...

Elküldve
  On 2012. 12. 25. at 16:14, nemeth_laca írta:

Megpróbáltam az ülés alatt a szerelőjáratot megnézni, de a műanyag fedél annyira rajta van, hogy nemtudtam levarázsolni.

Csővel megint nemjutottam messzire, mert szerintem szűrő van a betöltő nyílás végén.

Nemtudja valaki, hogy van valami leeresztő csavar alul, valahol?

Mert ha van akkor már megyek is és aknára állok valahol..

Én simán csavarhúzóval ki tudtam pattintani.

Elküldve
  On 2012. 12. 25. at 8:20, gezoli írta:

Én ha ragasztanám akkor kivenném a tankot! Most hideg van, a ragasztónak +20oC kell.

Ha pedig már kivettem akkor 5000ft-ért nem kínlódnék és vennék másikat.

sziasztok. kicsit elöbbröl kezdeném 1974 nyarán mentem a PANNONIA-mal románia bulgária körutra . a benzintankom középen a váznál a préselt merevitéseknél elrepedt dabasnál. mire találtam olyan lakatost aki rézzel megforrasztotta addig 1 egész baba szappant kentem rá a repedésre mert sehol nem akarta senki szombat du. megforrasztani . elértünk valami kiskun ...nevü faluhoz ,ott találtunk 1 kovács mestert aki leeresztette a benyát feltöltötte vizzel a tankot és 10p.alatt megforrasztotta. a szappan a folyás megakadályozására kellett. azzal a forrasztással adtam el késöbb a mocimat mire jo a baba szappan?

Elküldve
  On 2012. 12. 25. at 16:51, gezoli írta:

Én simán csavarhúzóval ki tudtam pattintani.

Valaki szedett már ki benyatankot? Hogyan van az rögzítve az alvázra?

Zoli!

off: Csak nem az MH egyik alkalmzottja vagy? Megnéztem a videót, de nekem az az érzésem támadt, hogy ez olyan mint az apache: annyira ronda, hogy már gyönyörű... Én ugyanezt érzem amikor a KRAZ-t nyomom :) picit büdös, nagyon öreg, sehogy nem akar menni, de még sehol sem hagyott ott. Ha azt mondom irány az egyenes, vissza kettő, gázt neki akkor mindíg hazavisz. Csak tudnám a Z14XEP-met miért nem ők csinálták... Ott még nem hagyott, de egy ekkora cégtől nem tudom elfogadni, hogy 5 év után termosztát csere és egy hónap múlva meg tankfoltozás (ez nem a cég hibája, hanem a kisebb-többségé az utcában). Nincs acél, vagy nem ismerik ezek a kapitalisták? Politika, off befejezve.

Elküldve
  On 2012. 12. 25. at 17:21, astra írta:

sziasztok. kicsit elöbbröl kezdeném 1974 nyarán mentem a PANNONIA-mal románia bulgária körutra . a benzintankom középen a váznál a préselt merevitéseknél elrepedt dabasnál. mire találtam olyan lakatost aki rézzel megforrasztotta addig 1 egész baba szappant kentem rá a repedésre mert sehol nem akarta senki szombat du. megforrasztani . elértünk valami kiskun ...nevü faluhoz ,ott találtunk 1 kovács mestert aki leeresztette a benyát feltöltötte vizzel a tankot és 10p.alatt megforrasztotta. a szappan a folyás megakadályozására kellett. azzal a forrasztással adtam el késöbb a mocimat mire jo a baba szappan?

Ezért adják nekem a vasműben? Ezek valami tudnak ott a nagyföldön... Bár egy 10mm-es lyukra nehéz felkenni... De minden szakmai tanácsot, tapasztalatot szívesen fogadok...

Elküldve
  On 2012. 12. 25. at 17:25, ha4nz írta:

Valaki szedett már ki benyatankot? Hogyan van az rögzítve az alvázra?

Zoli!

off: Csak nem az MH egyik alkalmzottja vagy? Megnéztem a videót, de nekem az az érzésem támadt, hogy ez olyan mint az apache: annyira ronda, hogy már gyönyörű... Én ugyanezt érzem amikor a KRAZ-t nyomom :) picit büdös, nagyon öreg, sehogy nem akar menni, de még sehol sem hagyott ott. Ha azt mondom irány az egyenes, vissza kettő, gázt neki akkor mindíg hazavisz. Csak tudnám a Z14XEP-met miért nem ők csinálták... Ott még nem hagyott, de egy ekkora cégtől nem tudom elfogadni, hogy 5 év után termosztát csere és egy hónap múlva meg tankfoltozás (ez nem a cég hibája, hanem a kisebb-többségé az utcában). Nincs acél, vagy nem ismerik ezek a kapitalisták? Politika, off befejezve.

A lyukról majd tegyél fel egy fényképet. Kíváncsi lennék rá. Nem valami kitörte, felpattant, vagy valami? Vagy egyszerű anyaghiba?

A műanyag tank a súly és a költségek csökkentése miatt van.

Pl motorkerékpáron is van műanyag tank, ilyen a Cagiva Raptor 1000. Oda meg a mágneses tanktáskát nehéz rögzíteni.

Elküldve
  On 2012. 12. 25. at 17:25, ha4nz írta:

Valaki szedett már ki benyatankot? Hogyan van az rögzítve az alvázra?

Zoli!

off: Csak nem az MH egyik alkalmzottja vagy? Megnéztem a videót, de nekem az az érzésem támadt, hogy ez olyan mint az apache: annyira ronda, hogy már gyönyörű... Én ugyanezt érzem amikor a KRAZ-t nyomom :) picit büdös, nagyon öreg, sehogy nem akar menni, de még sehol sem hagyott ott. Ha azt mondom irány az egyenes, vissza kettő, gázt neki akkor mindíg hazavisz. Csak tudnám a Z14XEP-met miért nem ők csinálták... Ott még nem hagyott, de egy ekkora cégtől nem tudom elfogadni, hogy 5 év után termosztát csere és egy hónap múlva meg tankfoltozás (ez nem a cég hibája, hanem a kisebb-többségé az utcában). Nincs acél, vagy nem ismerik ezek a kapitalisták? Politika, off befejezve.

Egy láncszem a gépezetben!

Azért a 2x1500LE odab@sz!! És ez még a gyengébbik verzió a ránc felvarrott változat 2x2100LE-t tud!

Elküldve
  On 2012. 12. 25. at 17:41, imy írta:

A lyukról majd tegyél fel egy fényképet. Kíváncsi lennék rá. Nem valami kitörte, felpattant, vagy valami? Vagy egyszerű anyaghiba?

A műanyag tank a súly és a költségek csökkentése miatt van.

Pl motorkerékpáron is van műanyag tank, ilyen a Cagiva Raptor 1000. Oda meg a mágneses tanktáskát nehéz rögzíteni.

Nem lehet, hogy szándékosan lyukadt ki az a tank? Gondolok itt üzemanyag lopásra. A műanyag tankot tudtommal előnyben részesítik, mert azt biztonságosabb megfúrni.

Elküldve

Sziasztok !

Attól tartok, hogy kevés a generátorom töltése, ami helyzetjelző, és tompított fényszórók bekapcsolt állapotában, menet közben 13,8V .

Kellene egy hiteles info, hogy mennyinek kell lennie általában a töltőfeszültségnek, illetve milyen határok közt normális az értéke .

Köszi !

Üdv.

Astra

Elküldve
  On 2012. 12. 26. at 10:34, AstraCDX írta:

Sziasztok !

Attól tartok, hogy kevés a generátorom töltése, ami helyzetjelző, és tompított fényszórók bekapcsolt állapotában, menet közben 13,8V .

Kellene egy hiteles info, hogy mennyinek kell lennie általában a töltőfeszültségnek, illetve milyen határok közt normális az értéke .

Köszi !

Üdv.

Astra

Ez miért kevés? Honnan szűrted le? Teljesen jó! 14.4V a max amit tölthet, de így is.

Tessék olvasd el, és nyugodj meg: http://totalcar.hu/magazin/technika/2011/01/26/hideg_van_es_nem_indul/

Elküldve

Először is kívánok mindenkinek kellemes karácsonyt!

És most jöjjön, a gondom. Olyan probléma jelentkezett a kocsin, hogy csöppen az olaj az olajdekni váltó felőli részénél. Ez még nem is lenne nagy baj, ha elsőnek csinálta volna, de már 2x lett tömítés cserélve. Másodjára azt hittük, hogy a váltó felőli szimering, mivel a tömítést kicseréltük. De nem a szimering volt, hanem megint a tömítés. Mivel a váltót leszedte a szerelő a nem csöpögő szimeringet vadonat újra cserélte. A dekni tömítést másodjára is kicserélte, de 3 hét elteltével megint cseppen az olaj ugyanott.

Mi lehet a probléma, hogy mindig ott cseppen meg az olaj. A tömítés mindkétszer ragasztva is lett. Miért kell ragasztani is, ha a dekni tömítés olyan hengeres, mint ez?

P0292590.JPG

Elküldve

Üdv.!

2001-es 1.6 16V-s G astráról lenne szó. A probléma annyi hogy fagypont alatt nem indul el. A hibakódjai: P0420 P1550 P1600. Ha a motorteret meleg levegővel fújjuk kicsit (hajszáritóval szoktuk), akkor pöccröff az autó...

Eddig jutottam, meg megnéztem hogy mit jelentenek a kódok...

Mi lehet a baj? :S

Elküldve
  On 2012. 12. 26. at 0:37, borzd505 írta:

Nem lehet, hogy szándékosan lyukadt ki az a tank? Gondolok itt üzemanyag lopásra. A műanyag tankot tudtommal előnyben részesítik, mert azt biztonságosabb megfúrni.

Ma eljutottam oda hogy haverral ledugóztuk és letömítettük. Két helyen fúrta meg a c gyerek... Műszakin mi vonatkozik a tank felületére? Csere vagy tényleg csak a műanyaghegesztési eljárással fogadják el? Esetleg nem is nézik?

N95 nem csinál jó képet, de majd megosztom ahogy hazaér a gépemhez a kék fog.

Elküldve
  On 2012. 12. 26. at 13:09, Danek497 írta:

Üdv.!

2001-es 1.6 16V-s G astráról lenne szó. A probléma annyi hogy fagypont alatt nem indul el. A hibakódjai: P0420 P1550 P1600. Ha a motorteret meleg levegővel fújjuk kicsit (hajszáritóval szoktuk), akkor pöccröff az autó...

Eddig jutottam, meg megnéztem hogy mit jelentenek a kódok...

Mi lehet a baj? :S

hibakódok alapján elég nagy a baj....

szerintem az ECU- d beadta kulcsot :(

Elküldve
  On 2012. 12. 26. at 11:56, Probert írta:

Először is kívánok mindenkinek kellemes karácsonyt!

És most jöjjön, a gondom. Olyan probléma jelentkezett a kocsin, hogy csöppen az olaj az olajdekni váltó felőli részénél. Ez még nem is lenne nagy baj, ha elsőnek csinálta volna, de már 2x lett tömítés cserélve. Másodjára azt hittük, hogy a váltó felőli szimering, mivel a tömítést kicseréltük. De nem a szimering volt, hanem megint a tömítés. Mivel a váltót leszedte a szerelő a nem csöpögő szimeringet vadonat újra cserélte. A dekni tömítést másodjára is kicserélte, de 3 hét elteltével megint cseppen az olaj ugyanott.

Mi lehet a probléma, hogy mindig ott cseppen meg az olaj. A tömítés mindkétszer ragasztva is lett. Miért kell ragasztani is, ha a dekni tömítés olyan hengeres, mint ez?

a tömítés gyári vagy valami normálisabb márka ?

én pasztából csak gyárit veszek...

kerül amibe kerül... de azzal még nem volt probléma :)

Elküldve
  On 2012. 12. 26. at 19:23, Mc-elek írta:

a tömítés gyári vagy valami normálisabb márka ?

én pasztából csak gyárit veszek...

kerül amibe kerül... de azzal még nem volt probléma :)

Nem tudom, hogy gyári e, mert sajnos rokkant vagyok és nem tudok utána járni és látni sem látom mit tesz bele. Két szerelő csinálta, mert az első szerelőt túl drágának találtam és azért váltottam. Ismerős által jött a második szerelő. Ő jobb árban dolgozik, de őt sem tudom mit vett bele. Garanciát viszont vállalt. Úgyhogy a január ezzel fog kezdődni. Cromax üzlet az van Debrecenben, ha onnan veszem meg a tömítést és a tömítőpasztát az jó lehet?

Mondjuk ezt a párost: http://cromax.hu/opel/astra-g-1998-2009-/110000000-motor/111530000-kenesi-rendszer-es-alkatreszei/111530518-olajtekno-tomitesei/?limitstart=0

Elküldve
  On 2012. 12. 26. at 19:40, Probert írta:

Nem tudom, hogy gyári e, mert sajnos rokkant vagyok és nem tudok utána járni és látni sem látom mit tesz bele. Két szerelő csinálta, mert az első szerelőt túl drágának találtam és azért váltottam. Ismerős által jött a második szerelő. Ő jobb árban dolgozik, de őt sem tudom mit vett bele. Garanciát viszont vállalt. Úgyhogy a január ezzel fog kezdődni. Cromax üzlet az van Debrecenben, ha onnan veszem meg a tömítést és a tömítőpasztát az jó lehet?

Mondjuk ezt a párost: http://cromax.hu/ope...i/?limitstart=0

ha erling vagy reinz márkájú az baj nem lesz :)

de ha garis akkor oldják meg ;)

Elküldve
  On 2012. 12. 26. at 19:50, Mc-elek írta:

ha erling vagy reinz márkájú az baj nem lesz :)

de ha garis akkor oldják meg ;)

Köszönöm az infót! Akkor első körben oldják meg gariban, majd utána alkuszok, ha mégsem jó.

Elküldve
  On 2012. 12. 26. at 11:47, imy írta:

Ez miért kevés? Honnan szűrted le? Teljesen jó! 14.4V a max amit tölthet, de így is.

Tessék olvasd el, és nyugodj meg: http://totalcar.hu/m...n_es_nem_indul/

Nem bírok megnyugodni mert, a töltőfeszültség értéke gyakran 13,2-13,5V tartományban mocorog .

Még ez is normális ?

Mi, a még elfogadható töltőfeszültség alsó értéke ?

Üdv.

Astra

Elküldve
  On 2012. 12. 26. at 20:47, AstraCDX írta:

Nem bírok megnyugodni mert, a töltőfeszültség értéke gyakran 13,2-13,5V tartományban mocorog .

Még ez is normális ?

Mi, a még elfogadható töltőfeszültség alsó értéke ?

Üdv.

Astra

Az kevés. 13,8V is igazából már olyan, hogy rezeg a léc, nem tesz jót az akku élettartamának. 13,8V kellene akkor, ha az akkun szinte folyamatosan rajta lenne a töltőfeszültség (pl. szünetmentes tápokban 13,8V-on vannak az akkuk), de autóban ez kevés, tekintve, hogy csak akkor van töltés, ha jár is a motor. 14-14,2V az ideális tartomány.

Elküldve
  On 2012. 12. 26. at 21:02, potyo írta:

Az kevés. 13,8V is igazából már olyan, hogy rezeg a léc, nem tesz jót az akku élettartamának. 13,8V kellene akkor, ha az akkun szinte folyamatosan rajta lenne a töltőfeszültség (pl. szünetmentes tápokban 13,8V-on vannak az akkuk), de autóban ez kevés, tekintve, hogy csak akkor van töltés, ha jár is a motor. 14-14,2V az ideális tartomány.

No hát erre gondoltam én is .

Továbblépve, mi okozhatja ezt a jelenséget ?

Szénkefék kopottsága, a diódahíd valamely diódájának hibája, vagy a feszültségszabályzó, vagy egyéb ?

A generátor gyári, 2004-es 71000km-t futott .

Üdv.

Astra

Elküldve
  On 2012. 12. 26. at 16:54, ha4nz írta:

Ma eljutottam oda hogy haverral ledugóztuk és letömítettük. Két helyen fúrta meg a c gyerek... Műszakin mi vonatkozik a tank felületére? Csere vagy tényleg csak a műanyaghegesztési eljárással fogadják el? Esetleg nem is nézik?

N95 nem csinál jó képet, de majd megosztom ahogy hazaér a gépemhez a kék fog.

Pár hete olvastam egy cikket . Abban mintha említették volna hogy az envi kutaknál nézik ki melyik autót tankolják tele. Mondjuk nem értettem utánna meg követik vagy honnan tudják hol csappjanak le? Azért az sem egyszerű minden tele tankos műanyag tartályos kocsit lekövetni. De végig furkodni egy parkolót szinte üres tankokért az meg nagyon lutri.

Elküldve
  On 2012. 12. 26. at 21:16, AstraCDX írta:

Továbblépve, mi okozhatja ezt a jelenséget ?

Szénkefék kopottsága, a diódahíd valamely diódájának hibája, vagy a feszültségszabályzó, vagy egyéb ?

A generátor gyári, 2004-es 71000km-t futott .

A felsoroltak is, de még ezen kívül akár lehet beszorult kefe is, illetve nem tökéletes vezetékezés is. Első körben mérj feszültséget a generátor kivezetésein is (a háza és a vastag vezeték között). Ha itt is kb. annyit mérsz, mint az akkun, akkor a generátoron belül lesz a probléma. Ha viszont itt megvan a 14V, akkor a vezetékezést kell átnézni.

Elküldve
  On 2012. 12. 26. at 21:36, potyo írta:

A felsoroltak is, de még ezen kívül akár lehet beszorult kefe is, illetve nem tökéletes vezetékezés is. Első körben mérj feszültséget a generátor kivezetésein is (a háza és a vastag vezeték között). Ha itt is kb. annyit mérsz, mint az akkun, akkor a generátoron belül lesz a probléma. Ha viszont itt megvan a 14V, akkor a vezetékezést kell átnézni.

Köszönöm a hasznos infokat, akkor nekiindulok a gyakorlati hibakeresésnek, aztán mekklátjuk mi lesz . :)

Üdv.

Astra

Elküldve
  On 2012. 12. 26. at 19:20, Mc-elek írta:

hibakódok alapján elég nagy a baj....

szerintem az ECU- d beadta kulcsot :(

Jellemző... :D Használtan érdemes venni? 30-40ezer körül már találni X16XEL-es motorhoz... (ha minden igaz ez a motorkód...:D )

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.