tgabika76 Elküldve December14, 2012 Megoszt Elküldve December14, 2012 Ez csak a szét/össze, 8:26-nál volt egy vágás ahol előtte még a koszos fojtószelep volt a kezében, utána egy másodperccel meg már a tiszta... a rendes becsületes takarítás nincs meg ennyi idő alatt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hegyi Elküldve December14, 2012 Megoszt Elküldve December14, 2012 Sziasztok, tudtok mondani valamit a kérdésemre? 26968-as hozzászólás. http://www.opelforum...960#entry919090 Köszi. Szia! Megéri kitakarítani, mert ha sok benne az oldalán a koromhoz hasonlító cucc beleér a szelepbe. Némi tiszta benzin, féktisztító spray és rongy kell hozzá. Ráérősen csinálva szépen kitakarítva 1 óra alatt bőven megvan. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve December14, 2012 Megoszt Elküldve December14, 2012 T tgabika76! "... nincs meg ..." Az ellenkezőjét sem állította soha, senki. Ne keverd a vágyaidat a valósággal! Link to comment Megosztás: More sharing options...
kobraCode Elküldve December14, 2012 Megoszt Elküldve December14, 2012 Szia! Megéri kitakarítani, mert ha sok benne az oldalán a koromhoz hasonlító cucc beleér a szelepbe. Némi tiszta benzin, féktisztító spray és rongy kell hozzá. Ráérősen csinálva szépen kitakarítva 1 óra alatt bőven megvan. Szia, Köszi! Erre voltam kíváncsi. benzin van, féktisztító nincs, esetleg nitro higítóval tudom majd kitakarítani. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hegyi Elküldve December14, 2012 Megoszt Elküldve December14, 2012 Szia, Köszi! Erre voltam kíváncsi. benzin van, féktisztító nincs, esetleg nitro higítóval tudom majd kitakarítani. Az is jó. Arra figyelj, hogy amikor szeded szét ne hulljon a torokba retek. Célszerű előtte kívülről nagyjából megtakarítani. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve December14, 2012 Megoszt Elküldve December14, 2012 T tgabika76! "... nincs meg ..." Az ellenkezőjét sem állította soha, senki. Ne keverd a vágyaidat a valósággal! Nincsenek semmiféle vágyaim a fojtószelep tisztítással kapcsolatban, ellenben te hiú reményeket keltesz egyes felhasználókban akik botor módon azt hiszik hogy a komplett művelet mindössze annyi időt vesz igénybe amennyit leírtál. Mellesleg nem túl informatív az előző hozzászólásod, mert ha valaki egyet kattint akkor máris tudja milyen hosszú a linkelt videó akkor is ha nem írod oda. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve December14, 2012 Megoszt Elküldve December14, 2012 T tgabika76! "... azt hiszik ..." Csak Te nézed le ennyire az olvasókat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Falugazda Elküldve December14, 2012 Megoszt Elküldve December14, 2012 Tisztelt Olvtársak! Még szeptemberben kértem segítséget bal első kerékcsapágy ügyben. A kért infókat gyorsan megkaptam. Mivel a problem csak részben oldódott meg, (a km óra azóta mutat,de az ABS lámpa azóta is égett), és mivel a kiolvasás szerint a jobbos első csapágynál is hiba volt, tegnap azt is kicseréltük. Azóta a gép a mostani havas-jeges úton is fékez, az ABS dörömböl ha mükszik, szóval jobb érzés már elindulni is. A kérdésem az lenne, hogy a jobb és a bal oldalra beépített csapágyak működésében mi a különdség? Balról veszi a km. óra a jelet és az ABS is. Jobbról meg csak az ABS (illetve a fékerő elosztó is)? Van valami eltérés a kialakításában a forgásirány szerint? Mindekinek köszönöm az eddigi segítséget, Kívánok nagyon jó Opeles élményeket az Új Évre, Boldog, Békés Karácsonyt Nektek! Link to comment Megosztás: More sharing options...
ampervadasz Elküldve December14, 2012 Megoszt Elküldve December14, 2012 Tisztelt Olvtársak! Még szeptemberben kértem segítséget bal első kerékcsapágy ügyben. A kért infókat gyorsan megkaptam. Mivel a problem csak részben oldódott meg, (a km óra azóta mutat,de az ABS lámpa azóta is égett), és mivel a kiolvasás szerint a jobbos első csapágynál is hiba volt, tegnap azt is kicseréltük. Azóta a gép a mostani havas-jeges úton is fékez, az ABS dörömböl ha mükszik, szóval jobb érzés már elindulni is. A kérdésem az lenne, hogy a jobb és a bal oldalra beépített csapágyak működésében mi a különdség? Balról veszi a km. óra a jelet és az ABS is. Jobbról meg csak az ABS (illetve a fékerő elosztó is)? Van valami eltérés a kialakításában a forgásirány szerint? Mindekinek köszönöm az eddigi segítséget, Kívánok nagyon jó Opeles élményeket az Új Évre, Boldog, Békés Karácsonyt Nektek! Szia! ABS-es autókban a sebességjelet is az ABS elektronika szolgáltatja, a jeladók működésileg teljesen egyformák, mindegyik ugyanolyan jelet ad. Egyszerűen a bal-elsőt nevezték ki a sebességjel forrásaként, ebből alakítja át az elektonika, elvileg teljesen mindegy lenne, hogy melyik jeladó jelét használja. Az ABS-nek természetesen szüksége van az összes kerék jelére, csak akkor működik. A forgásirány szerint sincs különbség, ezeknek teljesen mindegy merre forognak a jeladó szempontjából. Amelyik autóban nincs ABS, ott csak a bal-első csapágy jeladós, és az ABS vezérlő helyett egy jelátalakító modul van ami létrehozza a sebességejelet. De van egy harmadik változat is, a régebbi ABS nélkülieknek a váltóban van a jeladó ami a sebességjelet adja. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyalázó Elküldve December16, 2012 Megoszt Elküldve December16, 2012 Sziasztok! z14xep 2005 Szerintetek ha nyáron volt cserélve a hidrotőke akkor ennyi idő alatt kopácsolhat újra? Még nem erős a hang de már hallom:-( Mi tévő legyek ? Hengerfej meg minden csere akkor? megint? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Golyó26 Elküldve December16, 2012 Megoszt Elküldve December16, 2012 Sziasztok. Korábban írtam ide a kopogó motorról, akkoriban sajnos nem reagált senki sem. Most voltam szerelőnél, kettőnél is. Mindkettő ugyanazt a választ adta. Az egyik dugattyú fala, vagy esetleg gyűrűje el van kpova és amíg hideg a motor és nem kap kellő olajfilmet addig "kolompol" a hengerben. 5w40-es és 10w40-es olajjal is ki lett próbálva, ugyanaz a jelenség. Hasonló hangja van mint ennek a seatnak: Kérdésem az, hogy létezik-e olyan olajadalék, ami esetleg javíthat ezen a problémán? Úgyértem esetleg a kopogást tompíthatja-e? Nem igazán van "kedvem" egy komplett motorgenerálhoz, amikor ezt leszámítva teljesen hibátlanul üzemel. Hallottam már mindenféle USA termékről, nanotechnológiás vagy valami hasonló termékről. Ezek beválhatnak? Esetleg ötet? Köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Endy Elküldve December17, 2012 Megoszt Elküldve December17, 2012 Sziasztok. Korábban írtam ide a kopogó motorról, akkoriban sajnos nem reagált senki sem. Most voltam szerelőnél, kettőnél is. Mindkettő ugyanazt a választ adta. Az egyik dugattyú fala, vagy esetleg gyűrűje el van kpova és amíg hideg a motor és nem kap kellő olajfilmet addig "kolompol" a hengerben. 5w40-es és 10w40-es olajjal is ki lett próbálva, ugyanaz a jelenség. Hasonló hangja van mint ennek a seatnak: Kérdésem az, hogy létezik-e olyan olajadalék, ami esetleg javíthat ezen a problémán? Úgyértem esetleg a kopogást tompíthatja-e? Nem igazán van "kedvem" egy komplett motorgenerálhoz, amikor ezt leszámítva teljesen hibátlanul üzemel. Hallottam már mindenféle USA termékről, nanotechnológiás vagy valami hasonló termékről. Ezek beválhatnak? Esetleg ötet? Köszi Szia! Ideiglenesen bármilyen adalék javíthat, de hát ugye tudjuk, folyékony autószerelő nincs. Okosat pedig csak a motor megbontásával lehet mondani, előtte csak tippelni lehet, ami nem visz sokkal előrébb a hiba megoldásában. Először a hengerfej környékén néznék szét, aztán folytatnám további megbontással a hibakeresést. A két szaki egyébként milyen (műszeres) vizsgálatra alapozva mondta ki a diagnózist? Link to comment Megosztás: More sharing options...
szürkeastra Elküldve December17, 2012 Megoszt Elküldve December17, 2012 Sziasztok! Azt szeretném tudni, hogy mennyire szoktátok meghuzni a tetőcsomagtartó rögzítő csavarját? Tudniillik a csomagtartó gyártója 5 Nm nyomatékot ír a rögzítőcsavar meghuzási nyomatékára, viszont azt nagyon kevésnek tartom. Köszönöm Link to comment Megosztás: More sharing options...
Golyó26 Elküldve December17, 2012 Megoszt Elküldve December17, 2012 Szia! Ideiglenesen bármilyen adalék javíthat, de hát ugye tudjuk, folyékony autószerelő nincs. Okosat pedig csak a motor megbontásával lehet mondani, előtte csak tippelni lehet, ami nem visz sokkal előrébb a hiba megoldásában. Először a hengerfej környékén néznék szét, aztán folytatnám további megbontással a hibakeresést. A két szaki egyébként milyen (műszeres) vizsgálatra alapozva mondta ki a diagnózist? Szia! Hát ez az! A szerelők, mindkettő autószerelő mester ember, viszont mindkettő csak hang alapján állapította ezt meg. Mindkettőnél jelen voltam én is, megvártuk amíg a motor teljesen lehült, és indítottam. Feléálltak és meghallgatták majd jött a diagnózis, semmi műszeres vizsgálat. A két szerelő nem ismeri egymást, más-más településen laknak. Azt mondják a hidegben az anyagok jobban összehúzódnak, és amíg nincs olajfilm addig ez a hang van. Egy korábbi autószerelő azt mondta, hogy a szívótorokban kikoptak valami kis rudacskák és azok kopognak. De a fentebb említett szerelők azt mondták az eleve nem lehet, mert a kopogás mélyebbről jön. Milyen műszerrel lehetne pontosabb diagnózist felállítani? A hengerfejben milyen hiba lehet esetleg? Nem szeretném ha rommá kellene bontani a motort, mert ezt leszámítva tényleg nagyon jó, nem zabálja az olajat, a fogyasztása tökéletes, húz amennyire kell, szép csendes. Csak már nagyon bosszantó ez az egész, bár azt sem szeretném, hogy később ezzel több baja legyen a motornak. Tavaly télen ugyanezt művelte, nyáron semmi hang nincs. Idén szeptemberben komplett vezérlés csere volt, bíztam benne, hátha az a baj. De a tél beálltával jött a kopogás újra. Hidrotőkék hibátlanok szakik szerint. Ha lenne egy teljesen maximálisan megbízható szervíz, ahol normálisan megnéznék az autót elvinném oda. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve December17, 2012 Megoszt Elküldve December17, 2012 T Golyó26! "... ki lett próbálva ..." A motorolaj nem az empirikus úton való ismeretszerzés színtere. Egy két próbálkozással jó nagy számlát lehet generálni. De a tapasztalat meg lesz szerezve. Kicsit drágán. Link to comment Megosztás: More sharing options...
MCszerelő Elküldve December17, 2012 Megoszt Elküldve December17, 2012 Sziasztok, Üdvözlök mindenkit a fórumon,ma regisztráltam az oldalra. Már régóta olvasgatom a hozzászólásokat,sok hasznos dolgot sikerült leszűrnöm. Az autóm 2007-es cc2,z14xep.Olyan gondom van,hogy hidegen induláskor mikor engedem föl a kuplungot, akkor olyan érzésem van,mindha rossz lenne a kuplungtárcsa mert nagyon rángat.Ha bemelegszik a motor, akkor meg olyan mint a vaj.Ha valakinek volt ilyennel kapcsolatos tapasztalata válaszoljon. Üdv:Egy régi opeles,de mégis ujjonc. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hegyi Elküldve December17, 2012 Megoszt Elküldve December17, 2012 Sziasztok, Üdvözlök mindenkit a fórumon,ma regisztráltam az oldalra. Már régóta olvasgatom a hozzászólásokat,sok hasznos dolgot sikerült leszűrnöm. Az autóm 2007-es cc2,z14xep.Olyan gondom van,hogy hidegen induláskor mikor engedem föl a kuplungot, akkor olyan érzésem van,mindha rossz lenne a kuplungtárcsa mert nagyon rángat.Ha bemelegszik a motor, akkor meg olyan mint a vaj.Ha valakinek volt ilyennel kapcsolatos tapasztalata válaszoljon. Üdv:Egy régi opeles,de mégis ujjonc. Szia! Az teljesen "természetes", hogy hidegben kicsit ugrál a kuplung a hideg miatt bepárásodik és meg meg csúszik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve December17, 2012 Megoszt Elküldve December17, 2012 Sziasztok, Üdvözlök mindenkit a fórumon,ma regisztráltam az oldalra. Már régóta olvasgatom a hozzászólásokat,sok hasznos dolgot sikerült leszűrnöm. Az autóm 2007-es cc2,z14xep.Olyan gondom van,hogy hidegen induláskor mikor engedem föl a kuplungot, akkor olyan érzésem van,mindha rossz lenne a kuplungtárcsa mert nagyon rángat.Ha bemelegszik a motor, akkor meg olyan mint a vaj.Ha valakinek volt ilyennel kapcsolatos tapasztalata válaszoljon. Üdv:Egy régi opeles,de mégis ujjonc. Nyugi, nálam is ilyen.... Nincs gond, ne aggódj. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve December17, 2012 Megoszt Elküldve December17, 2012 Sziasztok! Azt szeretném tudni, hogy mennyire szoktátok meghuzni a tetőcsomagtartó rögzítő csavarját? Tudniillik a csomagtartó gyártója 5 Nm nyomatékot ír a rögzítőcsavar meghuzási nyomatékára, viszont azt nagyon kevésnek tartom. Köszönöm A magam részéről érzésre szoktam, mert ha túlhúzod akkor hajlamos elgörbülni a vezetősín amihez a csomagtartót rögzíted... :blush: Mondjuk én eddig csak biciklit vittem a tetején, túl nehéz dolgokat nem, de eddig még nem volt gond Link to comment Megosztás: More sharing options...
Yuri Elküldve December17, 2012 Megoszt Elküldve December17, 2012 Sziasztok! Azt szeretném tudni, hogy mennyire szoktátok meghuzni a tetőcsomagtartó rögzítő csavarját? Tudniillik a csomagtartó gyártója 5 Nm nyomatékot ír a rögzítőcsavar meghuzási nyomatékára, viszont azt nagyon kevésnek tartom. Köszönöm Egy csomagtartó felrakása közel sem ilyen komplikált. Húzd meg érzéssel, aztán mozgasd meg, hogy stabilan áll-e. Szükségtelen nyomatékkulccsal bajlódni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
nemeth_laca Elküldve December17, 2012 Megoszt Elküldve December17, 2012 Hali. Ti hogy álltok az olajfogyasztással? Mert hallottam mindenféle rémisztgetéseket. De gondolom motorkopottságtól is függ. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Geopake Elküldve December17, 2012 Megoszt Elküldve December17, 2012 Hali. Ti hogy álltok az olajfogyasztással? Mert hallottam mindenféle rémisztgetéseket. De gondolom motorkopottságtól is függ. Mióta megvettem a kocsit mentem vele 6 ezer kilométert.1 litert beletöltöttem már.Nem tudom ez sok vagy kevés.A szerelő azt mondta,hogy ez semmi az 1.6-nak Link to comment Megosztás: More sharing options...
nemeth_laca Elküldve December17, 2012 Megoszt Elküldve December17, 2012 A min-max jelzés között egy liter van? Mert hallottam ilyet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
potyo Elküldve December17, 2012 Megoszt Elküldve December17, 2012 Hali. Ti hogy álltok az olajfogyasztással? Mert hallottam mindenféle rémisztgetéseket. De gondolom motorkopottságtól is függ. Igen, motorkopottságtól is függ, de szerencsétől, használattól is. Ha sokat mászkálsz autópályán 140-150 körül, akkor biztosan több olaj is fogy, mintha ugyanekkora távot 80-90-el mennél. Meg ha sok rövid távot mész, akkor is valószínűleg több fogy. Állj úgy hozzá, hogy amíg nem füstöl, nem zavaró a fogyás mennyisége, addig ne törődj vele. Ha 10000km alatt fél liter vagy három liter fogy el, az nem hiszem, hogy olyan mennyiség, amire az ember azt mondaná, hogy megéri/nem éri meg fenntartani az autót miatta. Üzemanyagra két nagyságrenddel többet költesz ez idő alatt. A lényeg, hogy mindig legyen benne elég olaj. Persze ha hirtelen kezd fogyni, az valami problémát jelenthet, de ha a fogyás sebessége állandó, akkor minden rendben. A gyári adat egyébként ilyen 5-6-7 deci szokott lenni motortípustól függően 1000km-en, ami nyilvánvalóan igen sok, de a gyár szerint ennyi még normális (hogy ezzel hogyan teljesíti a károsanyagkibocsájtási normát, arra azért kíváncsi lennék...) Link to comment Megosztás: More sharing options...
potyo Elküldve December17, 2012 Megoszt Elküldve December17, 2012 A min-max jelzés között egy liter van? Mert hallottam ilyet. Ilyeneket inkább a motoradatok között érdemes megnézni hallomások helyett. Ha kaptál az autóval használati utasítást, akkor abban is benne van, de itt is szerepel a 265. oldalon http://www.opel.hu/content/dam/Opel/Europe/hungary/nscwebsite/hu/04_Owners/02_Manuals/00_Owners/Opel_Corsa_2656-3_H_model_9.0.pdf Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts