Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

Segítségeteket szeretném kérni van egy astra G-ém 1.4 Z14XEP motor kód.Olyan problémám van hogy alapjáraton ingadozik az alapjáratom illetve rázkódik a motor.

kb 1 hónapja az a probléma jött elő hogy ha fékezek és kinyomonom a kuplongot meg nyomom a fék pedálat akkor a fordulat számom leesik kb 500-ra de ha megállok akkor vissza áll normál állapotba de ingadozik ill remeg a motor találkozott már esetleh valaki hasonló problémával?

Sokan mondták már hogy lehet valami vákuum cső repedt vagy lyukas de hol keresem a vákuum csövet hogy megnézzem.

Vagy az EGR szelep lehet szar vagy koszos? Azt hallottam hogy ebben a tipusban nem is lehet tisztitani.

Vagy légtömeg mérő probléma.

Köszönöm a segítségeteket előre is.

Üdv.

Nekem is volt ilyen problémám csak nekem néha le is állt ha kinyomtam a kuplungot! MAP szenzor csere után jó lett! :D

Link to comment
Megosztás:

Nekem is le áll néha ha kinyomom a kuplungot drága a MAP szenzor?.Nehéz kicserélni? Hol található a motoron?

17e volt kedvezménnyel!!!! Megtalálod könnyen a motortérben az ablakhoz közeli oldalon középen !!! :D Kis segítség a képen :D

http://www.nryonline...k/aoc/z16xe.jpg

így néz ki

http://wrcauto.hu/fi...sa-c-meriva.jpg

Ki tudod cserélni magadnak is!!

Link to comment
Megosztás:

17e volt kedvezménnyel!!!! Megtalálod könnyen a motortérben az ablakhoz közeli oldalon középen !!! :D Kis segítség a képen :D

http://www.nryonline...k/aoc/z16xe.jpg

így néz ki

http://wrcauto.hu/fi...sa-c-meriva.jpg

Ki tudod cserélni magadnak is!!

Köszi a segítséget én rékerestem egy alkatrész webáruházba teljesen másként nézett ki amit kidobott. Neked is Z14XEP a motorod?

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Van két új tompított izzóm, 100W-osak. Lehet belőle valami bajom, mármint a többlet hőtermelés miatt? Van valakinek ilyen benne?

Nem csak a többlet hő a probléma, hanem az is, hogy az majd' kétszer akkora teljesítményfelvétel mint amire gyárilag tervezték, és egyszer se biztos, hogy ezt elbírja a hálózat. Már találkoztam ilyennel pályafutásom során, hogy belerakott a tulaj egy pár ilyen izzót, aztán meg csodálkozott, hogy miért égett szénné a világításkapcsolója. Szóval szerintem inkább ne.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Van két új tompított izzóm, 100W-osak. Lehet belőle valami bajom, mármint a többlet hőtermelés miatt? Van valakinek ilyen benne?

Szia!

Nekem 100 w os van benne 2 éve. Se a vill kapcsolóm, se a lámpa se más nem károsodott ez idő alatt pedig nagyon sokat világítok. Sajnos már nem tudom megmondani a tipusát. Nálam bevállt, mert a sima 55 w osat azt cserélgettem elég sűrűn. Ezt a 2 izzót próba gyanánt tettem bele.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Van két új tompított izzóm, 100W-osak. Lehet belőle valami bajom, mármint a többlet hőtermelés miatt? Van valakinek ilyen benne?

Ahogy én láttam szétszedve a világításkapcsolót, arra még a gyári 55W-os izzókat se bíznám rá, ha rajtam múlna... Na meg a vezetékezés se biztos, hogy szereti a nagyobb áramerősséget, úgyhogy én berelézném az egész holmit. Akkor a világításkapcsoló igénybevétele töredékére esik, valamint az izzók is megkapják a névleges feszültséget, mert kiesnek az áramkörből a gyengén méretezett vezetékezések is. És akkor jön a kérdés, hogy a lámpatestek mennyire tolerálják hosszabb távon a nagyobb hőtermelést? Kadettemben volt nekem is 100/140-es H4, de meg sem próbáltam relézés nélkül a dolgot, meg abban fémből volt a lámpatest, ami egyrészt jobban elviseli a meleget, másrészt jobban el is tudja vezetni, ezért eleve alacsonyabb hőmérséklet veszi igénybe

Link to comment
Megosztás:

Ahogy én láttam szétszedve a világításkapcsolót, arra még a gyári 55W-os izzókat se bíznám rá, ha rajtam múlna... Na meg a vezetékezés se biztos, hogy szereti a nagyobb áramerősséget, úgyhogy én berelézném az egész holmit. Akkor a világításkapcsoló igénybevétele töredékére esik, valamint az izzók is megkapják a névleges feszültséget, mert kiesnek az áramkörből a gyengén méretezett vezetékezések is. És akkor jön a kérdés, hogy a lámpatestek mennyire tolerálják hosszabb távon a nagyobb hőtermelést? Kadettemben volt nekem is 100/140-es H4, de meg sem próbáltam relézés nélkül a dolgot, meg abban fémből volt a lámpatest, ami egyrészt jobban elviseli a meleget, másrészt jobban el is tudja vezetni, ezért eleve alacsonyabb hőmérséklet veszi igénybe

:icon13:

Ezt a véleményt én is maximálisan osztom. Igen hülye szokás az az autógyártóktól, hogy egy több, mint 100W-os terhelést relé nélkül küld rá a kapcsolóra. (Az én listámon rajta is van ennek kijavítása.) Jópár szétégett világításkapcsolóval találkoztam már ezek nélkül a darabonként 100W-os izzók nélkül is.

Hegyi:

Elhiszem, hogy még bírja, de arra én nem vennék mérget, hogy semmi nem károsodott. Könnyen lehet, hogy olvadoznak ott már a dolgok, csak még nem látod, mert nincs szem előtt. Nem akarom az ördögöt a falra festni, mert jobb esetben csak a világításkapcsolód bánja, vagy izzófoglalatot, lámpatestet cserélsz, de rosszabb esetben egy összeégett vezetékköteg nagyon csúnya dolgokat tud művelni, és én semmiképpen nem vállalnám ennek a kockázatát. Meg lehet csinálni - ahogy potyo is írja - relé a motortérbe, akksiról táp jó vastag vezetéken, és akkor max a lámpák égnek szét. Ezzel a cserével az önmagában sem kevés 110W-ot duplázod meg gyakorlatilag, ami nagyon durva túlterhelés. De mindenki azt csinál amit akar, ez csak az én véleményem (meg tapasztalatom). :whistle:

Link to comment
Megosztás:

:icon13:

Ezt a véleményt én is maximálisan osztom. Igen hülye szokás az az autógyártóktól, hogy egy több, mint 100W-os terhelést relé nélkül küld rá a kapcsolóra. (Az én listámon rajta is van ennek kijavítása.) Jópár szétégett világításkapcsolóval találkoztam már ezek nélkül a darabonként 100W-os izzók nélkül is.

Hegyi:

Elhiszem, hogy még bírja, de arra én nem vennék mérget, hogy semmi nem károsodott. Könnyen lehet, hogy olvadoznak ott már a dolgok, csak még nem látod, mert nincs szem előtt. Nem akarom az ördögöt a falra festni, mert jobb esetben csak a világításkapcsolód bánja, vagy izzófoglalatot, lámpatestet cserélsz, de rosszabb esetben egy összeégett vezetékköteg nagyon csúnya dolgokat tud művelni, és én semmiképpen nem vállalnám ennek a kockázatát. Meg lehet csinálni - ahogy potyo is írja - relé a motortérbe, akksiról táp jó vastag vezetéken, és akkor max a lámpák égnek szét. Ezzel a cserével az önmagában sem kevés 110W-ot duplázod meg gyakorlatilag, ami nagyon durva túlterhelés. De mindenki azt csinál amit akar, ez csak az én véleményem (meg tapasztalatom). :whistle:

:icon13:

A vill kapcsolót ~ 1 hónapja szedtem szét és úgy ránézésre nem sült még meg sehol. Teljesen épp volt. Sajnos lámpatestet így is úgyis cserélnem kell majd.

Köszi a figyelmeztetést ezentúl számolok ezekkel a dolgokkal!

Esetleg arra nincs ötleted, hogy a sima 55W os izzókat miért eszi meg? Próbáltam drágábbat ("márkásakat") olcsóbbakat növelt fényerejűt natúrt és nem bírták 2 3 hónapnál tovább. Volt, hogy egyszerre ment ki mind a kettő. A vezetékre rámértem 13,1 max 13,2 V ot mértem. Kicsit soknak tartottam, de nem aggódtam rajta, mert annál a motor fordulatnál az aksin 14,4 et.

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Lehet, hogy volt már erről a dologról szó ebben a Topicban, de 1350 oldalt nincs időm végigolvasni.

Opel Astra Classic II. típusú autóm van 1.4-es 90 lóerős. 2005. 11.- havi.

125000km-rel vettem idén júliusban.

Eddig meg vagyok vele elégedve (főleg egy 18 éves 1 literes fiat Uno után :) ), egyetlen dolog zavar eléggé az pedig az, hogy a fagyálló folyadékom eléggé fogy. Amikor megvettem akkor közel a a maximum jelzésnél volt. 1500-2000km után azonban már csak a fagyálló folyadék "gömb" alján látszott valamennyi. Utántöltöttem a maximum jelzésig. azóta megint mentem 2000km-t és megint csak az alján lötyög valami.

Ez valami komoly probléma lehet? Hengerfejtőmítés csere vagy ilyesmi ajánlott? Vagy nem ott mehet el?

Előre is köszönöm válaszotok. Biztos más is tapasztalt már ilyet.

Gábor

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Lehet, hogy volt már erről a dologról szó ebben a Topicban, de 1350 oldalt nincs időm végigolvasni.

Opel Astra Classic II. típusú autóm van 1.4-es 90 lóerős. 2005. 11.- havi.

125000km-rel vettem idén júliusban.

Eddig meg vagyok vele elégedve (főleg egy 18 éves 1 literes fiat Uno után :) ), egyetlen dolog zavar eléggé az pedig az, hogy a fagyálló folyadékom eléggé fogy. Amikor megvettem akkor közel a a maximum jelzésnél volt. 1500-2000km után azonban már csak a fagyálló folyadék "gömb" alján látszott valamennyi. Utántöltöttem a maximum jelzésig. azóta megint mentem 2000km-t és megint csak az alján lötyög valami.

Ez valami komoly probléma lehet? Hengerfejtőmítés csere vagy ilyesmi ajánlott? Vagy nem ott mehet el?

Előre is köszönöm válaszotok. Biztos más is tapasztalt már ilyet.

Gábor

Szia!

Húú, az azért sok. Én félévente (8-10e km) szoktam 1-2dl-t utána tölteni. (azt hiszem, ennyi természetes)

A hűtővized nem olajos? Ha nem akkor valószínű hengerfej oké.

Lehet meg kellene nézni a motortérben a gumicsövek csatlakozását.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Húú, az azért sok. Én félévente (8-10e km) szoktam 1-2dl-t utána tölteni. (azt hiszem, ennyi természetes)

A hűtővized nem olajos? Ha nem akkor valószínű hengerfej oké.

Lehet meg kellene nézni a motortérben a gumicsövek csatlakozását.

Akkor ezeket ellenőröm.

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Lehet, hogy volt már erről a dologról szó ebben a Topicban, de 1350 oldalt nincs időm végigolvasni.

Opel Astra Classic II. típusú autóm van 1.4-es 90 lóerős. 2005. 11.- havi.

125000km-rel vettem idén júliusban.

Eddig meg vagyok vele elégedve (főleg egy 18 éves 1 literes fiat Uno után :) ), egyetlen dolog zavar eléggé az pedig az, hogy a fagyálló folyadékom eléggé fogy. Amikor megvettem akkor közel a a maximum jelzésnél volt. 1500-2000km után azonban már csak a fagyálló folyadék "gömb" alján látszott valamennyi. Utántöltöttem a maximum jelzésig. azóta megint mentem 2000km-t és megint csak az alján lötyög valami.

Ez valami komoly probléma lehet? Hengerfejtőmítés csere vagy ilyesmi ajánlott? Vagy nem ott mehet el?

Előre is köszönöm válaszotok. Biztos más is tapasztalt már ilyet.

Gábor

hasonló tüneteket produkált nálam is az autó. a vízszivattyúnál szivárgott el, azt kellett kicserélnem. nagyon nehezen diagnosztizáltam, mivel hidegen nem engedett, melegen meg rögtön elpárolgott a lé, azért nem láttam folyást. szerintem nálad is elcsepeg valahol, nagy türelemmel keresgesd a nyomát. ha gyári fagyálló van benne, piros színű gyurmaszerű maradványt hagy maga után...

Link to comment
Megosztás:

Ha a lámpafoglalaton mértél 13,2V-ot, az akkun meg 14,4V-ot, akkor a kapcsolón, és a vezetékeken esik 1,2V!

200W=14,4V*13,88888A. 100W-os izzóval.

1,2V/13,888=16,666Ohm.

Vagyis, már nem érintkezik rendesen a kapcsoló, vagy az érintkezők, vagy a biztosítékfoglalat, vagy a vezeték...

Ez az érték elég magas! Valószínűleg, ezért nem égnek ki az égők, mivel nem kapnak teljes feszültséget.

Így a teljesítményük is kevesebb.

13,2*13,888=183,3333W! Izzónként, 91,6666W

110W=14,4V*7,638888A normál esetben.

Köszi én ebbe nem mélyedtem bele ennyire, majd átnézem a dolgokat.

Link to comment
Megosztás:

Jól látható, hogy milyen kis feszültségnövekedés mennyivel rontja az izzó várható élettartamát.

És az is, hogy kis feszültségcsökkenés mennyivel csökkenti a fényáramot. Az autóizzó pedig 14V-ra van tervezve, nem 12-re, mert 14V az üzemi feszültség a rendszerben.

Link to comment
Megosztás:

És az is, hogy kis feszültségcsökkenés mennyivel csökkenti a fényáramot. Az autóizzó pedig 14V-ra van tervezve, nem 12-re, mert 14V az üzemi feszültség a rendszerben.

12V van rájuk írva, de hogy mennyire vannak tervezve... Pl márka és márka között is van különbség, valamelyik kiég, valamelyik nem...

Illetve a kocsik töltése sem egyforma, Pl ha 14V-ra van tervezve, és 14,4V-ot tölt (e felett már megindul a nagyobb gázképződés az akksi cellákban), akkor az ~3%+ feszültség, és a max élettartam az eredeti 80%-ára esik...

Link to comment
Megosztás:

12V van rájuk írva, de hogy mennyire vannak tervezve... Pl márka és márka között is van különbség, valamelyik kiég, valamelyik nem...

Illetve a kocsik töltése sem egyforma, Pl ha 14V-ra van tervezve, és 14,4V-ot tölt (e felett már megindul a nagyobb gázképződés az akksi cellákban), akkor az ~3%+ feszültség, és a max élettartam az eredeti 80%-ára esik...

12V van ráírva, mert az egységsugarú felhasználó csak annyit tud, hogy az akku 12V-os. Volt már itt is olyan, aki a szivargyújtóban mérhető 14V-ot nem értette és sokallotta, mert hogy csak 12V kellene... Közben meg az autós cuccok valójában 14V-ra vannak tervezve. Ha megméred egy fényszóróizzó áramfelvételét, azon is 14V-ra kapcsolva folyik akkora áram, amivel beszorozva a 14V-ot megkapod az 55W teljesítményt, ami a névleges (ráírt) érték.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.