Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Hello mindenkinek.

Tud nekem valaki abban segíteni vagy tapasztalt e már ilyet hogy világít az abs lámpa a műszerfalon eleinte csak világított meg néha el is aludt és olyat kezdett el csinálni hogy a km óra időközönként leesett nullára! Ez a helyzet eldúrvult annyira hogy már nem is mért! Hibát kiolvastuk szakadást írt a bal első keréknél! A kábeleket átnéztük nem volt szakadás! Mind a két első keréknél a jeladónak megmértük az ellenállását a bal oldali sokkal kevesebbet mutatott! Ki lett cserélve 160 km ig tökéletesen működött! Olyan jelenség következett hogy ráadtam a gyújtást álltó helyben elkezdett mérni az óra mozgott magától míg el nem indultam! Utánna elkezdte csinálni megint vagy 10km en keresztül hogy leesett nullára és vissza állt utánna pedig leesett nullára és azóta meg sem mozdul!

2003-as astra g 1.6 16v

A segítséget előre is köszönöm.

Bal első keréknél van a sebességjeladó! Esetleg?!

Link to comment
Megosztás:

Hello mindenkinek.

Tud nekem valaki abban segíteni vagy tapasztalt e már ilyet hogy világít az abs lámpa a műszerfalon eleinte csak világított meg néha el is aludt és olyat kezdett el csinálni hogy a km óra időközönként leesett nullára! Ez a helyzet eldúrvult annyira hogy már nem is mért! Hibát kiolvastuk szakadást írt a bal első keréknél! A kábeleket átnéztük nem volt szakadás! Mind a két első keréknél a jeladónak megmértük az ellenállását a bal oldali sokkal kevesebbet mutatott! Ki lett cserélve 160 km ig tökéletesen működött! Olyan jelenség következett hogy ráadtam a gyújtást álltó helyben elkezdett mérni az óra mozgott magától míg el nem indultam! Utánna elkezdte csinálni megint vagy 10km en keresztül hogy leesett nullára és vissza állt utánna pedig leesett nullára és azóta meg sem mozdul!

2003-as astra g 1.6 16v

A segítséget előre is köszönöm.

És az ABS most nem dob hibát? Mert ha igen akkor három szereplős a dolog: jeladó, vezeték, ABS elektronika. Ha az ABS működik, akkor a sebességjel körül lehet gond, amit szintén az ABS lektronika ad. Testelődhetett valohol a vezetéke, lehet zárlatos valamelyik egység amibe be van kötve, vagy maga a km-óra is lehet hibás.

Link to comment
Megosztás:

Nem értek hozzá, de a hidrotőkéknek nem pont az a lényege, hogy soha nem kell szelephézagot állítani, mert az állítja automatikusan? Lehet akkor az inkább hidrotőke gond, vagy olaj. De mondom, csak okoskodok, valaki majd megerősít, vagy megcáfol :)

A hidrotőkének igen, de Z16XEP-ben az nincs, hagyoményos szelep vezérlésű :)

Elméletileg 150E-nél van a periódus erre, de egy ideje már hallani vélem a ketyegést, főleg nagyobb fordulaton.

Szóval továbbra is kérdés szakik felé:

Az elképzelhető 130.000 km-nél, hogy Z16XEP-n már hallani vélem a szelephangot?

Azaz másként téve föl a kérdést: Lehet, hogy nem ártana már szelephézagot állítani?

üdv:freeze

Link to comment
Megosztás:

Gezoli: Igen ott van a bal első keréknél az lett kicserélve! Az a dúrva hogy a csapágyba van beépítve és így nem volt a legolcsóbb!

Ampervadász: Ugyanúgy világít az abs jel a műszerfalon! Így hogy világít nem működik az abs mert kérdeztem hogy ha pl. az jó a km óra jeladó nem és világít a lámpa akkor nem engedi működtetni! A km óra tesztelve lett az működik!

Link to comment
Megosztás:

A hidrotőkének igen, de Z16XEP-ben az nincs, hagyoményos szelep vezérlésű :)

Elméletileg 150E-nél van a periódus erre, de egy ideje már hallani vélem a ketyegést, főleg nagyobb fordulaton.

Szóval továbbra is kérdés szakik felé:

Az elképzelhető 130.000 km-nél, hogy Z16XEP-n már hallani vélem a szelephangot?

Azaz másként téve föl a kérdést: Lehet, hogy nem ártana már szelephézagot állítani?

üdv:freeze

Akkó' ezt benéztem :) Én azt hittem ezek már mind hidrotőkések, de akkor megint tanultam valamit :)

Link to comment
Megosztás:

És az ABS most nem dob hibát? Mert ha igen akkor három szereplős a dolog: jeladó, vezeték, ABS elektronika. Ha az ABS működik, akkor a sebességjel körül lehet gond, amit szintén az ABS lektronika ad. Testelődhetett valohol a vezetéke, lehet zárlatos valamelyik egység amibe be van kötve, vagy maga a km-óra is lehet hibás.

Ugyanúgy világít az abs jel a műszerfalon! Így hogy világít nem működik az abs mert kérdeztem hogy ha pl. az jó a km óra jeladó nem és világít a lámpa akkor nem engedi működtetni! A km óra tesztelve lett az működik!

Link to comment
Megosztás:

A hidrotőkének igen, de Z16XEP-ben az nincs, hagyoményos szelep vezérlésű :)

Elméletileg 150E-nél van a periódus erre, de egy ideje már hallani vélem a ketyegést, főleg nagyobb fordulaton.

Szóval továbbra is kérdés szakik felé:

Az elképzelhető 130.000 km-nél, hogy Z16XEP-n már hallani vélem a szelephangot?

Azaz másként téve föl a kérdést: Lehet, hogy nem ártana már szelephézagot állítani?

üdv:freeze

Azt hogy állítasz, amikor korongos?abba csak gyári cucc mehet bele, elég sok a méret kinálat...

inkább twinport szokott tönkre menni.

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok !

16 éve"OPELOZOK" mindig akadt valami jelentéktelen, de mégis kicsit bosszantó apróság.

Jelenleg egy 190.000 km-ert futott ASTRA G 1.6 twinport caraván okozza a következő fejtörést.

170-es hibakód. Úgynevezett "alkód" szegény keverék. Na ezzel nem is lenne gond, csak semmi jele az egésznek, azonkívül,

hogy a műszerfalon folyamatosan világít a hibajelzés. OPEL szervíz megálapítás, többek között kis benzinnyomás /lenne jele/

fals levegó /lenne jele/ és még pár lehetséges ok. A kioltott műszerfali kontrollámpa után hol 600 km., hol 200, hol 10 km után jön a jelzőlámpa, és ezek után folyamatosan világít. Monták is a szervízben addig menjek amíg látszatja nem lessz

a dolognak.

Ha valaki belefutott már, ebbe vagy tud a témáról valamit légyszi javasoljon már valami megoldást.

Előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

2006-os 1.4 -es Astrám van. A gyujtás ráadása után a műszerfal közepe, jobb oldala mögül folyamatos, halk zúgás hallatszik. A motortérben fülelve nem hallom, csak az utastérben.

Olyan a hang, mint amikir egy csapágyas ventillátor zümmög.

SzellőztetésL és légkondi kikapcsolás után is folyamatosan hallatszik.

Tapasztalt valaki ilyet? M?i lehet az oka?

Link to comment
Megosztás:

Bal első keréknél van a sebességjeladó! Esetleg?!

Astra G y17dt 2003-asom van

nekem is volt ilyen mikor megvettem ABS lámpa plusz kilométeróra leesik nullára

és a szervizlámpa is világitott

komplett első kerékagy csere jeladóval, és jó lett azóta hibátlan

Link to comment
Megosztás:

Astra G y17dt 2003-asom van

nekem is volt ilyen mikor megvettem ABS lámpa plusz kilométeróra leesik nullára

és a szervizlámpa is világitott

komplett első kerékagy csere jeladóval, és jó lett azóta hibátlan

Komplettan kilett cserélve de mint írtam 160km ig tökéletesen működött és utánna elkezdte csinálni hogy ráadtam a gyújtást áltó helyben mozgott a km óra kb 40 ig magától míg be nem indítottam és 10km után elkezdte megint hogy leesik nullára meg fel vissza amennyivel megyek!!! Pár kilométerrel utánna pedig leejtette nullára azóta ott is maradt!! Gyárira lett pedig kicserélve ami nem volt olyan olcsó!!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

2006-os 1.4 -es Astrám van. A gyujtás ráadása után a műszerfal közepe, jobb oldala mögül folyamatos, halk zúgás hallatszik. A motortérben fülelve nem hallom, csak az utastérben.

Olyan a hang, mint amikir egy csapágyas ventillátor zümmög.

SzellőztetésL és légkondi kikapcsolás után is folyamatosan hallatszik.

Tapasztalt valaki ilyet? M?i lehet az oka?

Eltört a belső levegőkeringtető csappantyú tengelye. A motor folyamatosan teker.

Link to comment
Megosztás:

Eltört a belső levegőkeringtető csappantyú tengelye. A motor folyamatosan teker.

Köszi a választ!

Még három láma kérdés.

Tudom ezt egy viszonylag jól felszerelt (akna, szerszámok) garázsban magam szerelni? Hozzáférhető a cucc anélkül, hogy atomjaira kellene szedni a kocsit?

Ha igen, akkor az alkatrészboltos érteni fogja, hogy a "levegőkeringtető csappantyú tengelye" kéne, vagy van erre pontosabb leírás?

Link to comment
Megosztás:

Köszi a választ!

Még három láma kérdés.

Tudom ezt egy viszonylag jól felszerelt (akna, szerszámok) garázsban magam szerelni? Hozzáférhető a cucc anélkül, hogy atomjaira kellene szedni a kocsit?

Ha igen, akkor az alkatrészboltos érteni fogja, hogy a "levegőkeringtető csappantyú tengelye" kéne, vagy van erre pontosabb leírás?

http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=225&st=7880#entry523738

Link to comment
Megosztás:

Hali Skacok!

Kérdés: mitől nem működhet a bal oldali szellőzőnél, hogy nem fújja a cúgot? Középen, jobb oldalon, ablakra fúj, csak a bal oldalnál nem jön levegő. Ki van akadva vmi tengely, vagy mifene? Ki lehet venni a rácsot úgy, mint az F-nél-fogóval?

Egy ismerősnek van ez a gondja, a héten megyek feléje, addig gondoltam rákérdezek itten-e. :)

Link to comment
Megosztás:

Hali Skacok!

Kérdés: mitől nem működhet a bal oldali szellőzőnél, hogy nem fújja a cúgot? Középen, jobb oldalon, ablakra fúj, csak a bal oldalnál nem jön levegő. Ki van akadva vmi tengely, vagy mifene? Ki lehet venni a rácsot úgy, mint az F-nél-fogóval?

Egy ismerősnek van ez a gondja, a héten megyek feléje, addig gondoltam rákérdezek itten-e. :)

Tudom láma a kérdés, de nincs véletlenül elzárva? :icon11:

Link to comment
Megosztás:

Na, 2 éve van meg a kocsi és először hagyott cserben. Délután a városban megálltam egy vasúti átkelő előtt pirosnál és leállítottam. Szerencsére pont egy buszöbölnek a nem táblás végénél. Vonat elmegy, kulcsot fordítom, semmi. Tekergetem a kulcsot előre- hátra, égnek a visszajelzők, sőt el sem alszanak semmilyen állásban sem, de áramot nem ad az önindítónak. Szerencsére egy arra járó ismerőssel betoltuk, be is indult (fél buszöböl távolság). 3/4 4-re ismerős szerelőnél vagyok, szerelő könyékig 2 autóban is, 1/2 8 körül mehetek is érte. Szerinte szétugrott vagy széttört a betét, elő szokott fordulni.

szerk. Kész a verda. :icon1: A gyújtáskapcsoló zárbetét vége letört, csere.

1db gyári bontott zárbetét, lemezek áttéve a régiből: 5000Ft

1db munkadíj: 5000Ft

Érdekességképpen: gyári zárbetét 25k-tól indul :w00t:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.