GH Elküldve Október30, 2012 Megoszt Elküldve Október30, 2012 Sziasztok! Abban kérni segítségetek, hogy szeretném az izzókat, növelt fényerejű izzókra cserélni az autóban (Z14XEP, 2006-os). De nem tudom, milyen márka lenne jobb, ami esetleg élettartalomban is remekel, és hogy vajon a helyzet jelzőt is érdemes-e cserélni? Fehér fényűt szeretnék, ha valaki tudja, milyen típus kell bele az esetleg megírhatná, mert azért nem akarnám megbontani, hogy megtudjam. Az autót most vásároltam és, ha valaki tudja, mikor kell a fönt említett típusnál vezérlést cserélni, az legyen szíves írja már meg. Én úgy olvastam valahol, hogy 90,000 Km, mert ez már láncos. De azért olajat azt biztos cserélek szűrőkkel együtt. Olaj - ezt itt olvastam a fórumon: GM DEXOS2 5W-30 (de ezt „DEXOS2” nem csak dízelbe lehet tenni?) Előre is köszönöm a válaszok. :icon1: Szép napot mindenkinek. Csodaizzó: én próbáltam párat, H4-eset az F-ben, H7-eset a G-ben, és arra a konklúzióra jutottam hogy nekem nem ér annyit az egész hogy 2 izzót vegyek 6 áráért, és ugyanúgy fél évente kelljen cserélgetni :unsure: Szerintem be kell állítani rendesen a fényszórókat, ez többet segít... Vezérlés: nem kell cserélni, csak ha már kattog/zörög GM Dexos2: ez a belevaló, jó olaj Link to comment Megosztás: More sharing options...
opi_ka Elküldve Október30, 2012 Megoszt Elküldve Október30, 2012 Mindenkinek köszönöm a válaszokat, Jó társaság, rendes fórumtagokkal. ;) Szép estét mindenkinek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
PGA Elküldve Október31, 2012 Megoszt Elküldve Október31, 2012 Csodaizzó: én próbáltam párat, H4-eset az F-ben, H7-eset a G-ben, és arra a konklúzióra jutottam hogy nekem nem ér annyit az egész hogy 2 izzót vegyek 6 áráért, és ugyanúgy fél évente kelljen cserélgetni :unsure: Szerintem be kell állítani rendesen a fényszórókat, ez többet segít... ;) Valamint tisztán kell tartani a lámpabúrát és az öregedő lámpatestet érdemes felpolírozni vagy cserélni. Az enyémen én is mostanában tervezek egy polírozást, mert csúnyán bemattult a nyáron. Utána kapni fog UV-lakkot is. Meglátjuk, meddig lesz jó... Különben én is örülők, ha egy H7-es kibír nálam 1 évet. Lehet az Osram, Tungsram, Gold Eagle, akármi, mindegyik "hamar" kiég... Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Október31, 2012 Megoszt Elküldve Október31, 2012 ;) Valamint tisztán kell tartani a lámpabúrát és az öregedő lámpatestet érdemes felpolírozni vagy cserélni. Az enyémen én is mostanában tervezek egy polírozást, mert csúnyán bemattult a nyáron. Utána kapni fog UV-lakkot is. Meglátjuk, meddig lesz jó... Különben én is örülők, ha egy H7-es kibír nálam 1 évet. Lehet az Osram, Tungsram, Gold Eagle, akármi, mindegyik "hamar" kiég... Nekem tavaly műszakin égett ki. Pedig reggel körbejártam. Azóta talán 1db-ot cseréltem. Most 'kipp-kopp' jól bírják. De volt amikor sűrűbben cseréltem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Október31, 2012 Megoszt Elküldve Október31, 2012 ;) Valamint tisztán kell tartani a lámpabúrát és az öregedő lámpatestet érdemes felpolírozni vagy cserélni. Az enyémen én is mostanában tervezek egy polírozást, mert csúnyán bemattult a nyáron. Utána kapni fog UV-lakkot is. Meglátjuk, meddig lesz jó... Különben én is örülők, ha egy H7-es kibír nálam 1 évet. Lehet az Osram, Tungsram, Gold Eagle, akármi, mindegyik "hamar" kiég... Nekem tavaly műszakin égett ki. Pedig reggel körbejártam. Azóta talán 1db-ot cseréltem. Most 'kipp-kopp' jól bírják. De volt amikor sűrűbben cseréltem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ampervadasz Elküldve Október31, 2012 Megoszt Elküldve Október31, 2012 H7-ből én ezt használom: http://homasita.hu/product/3299 Ezt én úgy találtam, hogy nem is akartam növelt fényerejű izzót, csak hogy legyen tartalék az autóban levettem a polcról egy nem túl drágát, észre se vettem, hogy ez +50%-os. Aztán mikor az egyik cserés lett, akkor tűnt fel este, hogy milyen látványosan jobban világít amibe az új izzót raktam. Akkor néztem meg jobban a dobozát, hogy mit is vettem :) Úgyhogy a másik lámpába is beletettem a párját, és ennek már majdnem két éve, azóta bírják. Vettem is még egy garnitúrát tartaléknak. Nem is drága, jól világít és eddig elég tartósnak bizonyult. Link to comment Megosztás: More sharing options...
steve78 Elküldve November1, 2012 Megoszt Elküldve November1, 2012 Helló! Segítsetek, légyszíves! Z17DTL motornál hol található a felső holtpont jeladó? Köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
magellaner Elküldve November1, 2012 Megoszt Elküldve November1, 2012 Sziasztok A napokban olyat csinál az autóm,hogy mikor beíndítom elindul pöcre addig megy szépen.,de pár másodperc múlva bejön a szervíz lámpa,onnantól kezdve erőtlen lessz meg más hangot ad a kipufogó,gondolom vmi vész üzemmódba kapcsol.A múltkor még ezt a jelenséget 5-10 perc után csinálta mostmár egyből, hidegen is.Megnéztem itthon a hibakódokat. 135-140-170-200-.Talán lambda szonda hiba . Most hogy ilyen vész üzemmódban működik lehet e használni? Mert szükségem lenne most az autóra. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve November1, 2012 Megoszt Elküldve November1, 2012 Sziasztok A napokban olyat csinál az autóm,hogy mikor beíndítom elindul pöcre addig megy szépen.,de pár másodperc múlva bejön a szervíz lámpa,onnantól kezdve erőtlen lessz meg más hangot ad a kipufogó,gondolom vmi vész üzemmódba kapcsol.A múltkor még ezt a jelenséget 5-10 perc után csinálta mostmár egyből, hidegen is.Megnéztem itthon a hibakódokat. 135-140-170-200-.Talán lambda szonda hiba . Most hogy ilyen vész üzemmódban működik lehet e használni? Mert szükségem lenne most az autóra. Hát lehetséges, de valami nem OK. A lamdaszondát ki kellene méretni. P0135=Lambdaszonda-fűtő áramkör (Bank 1. szonda 1) funkció-rendellenesség P0140=Lambdaszonda (Bank 1, szonda 2) inaktív P0170=Tüzelőanyag-korrekció (Bank 1) funkció-rendellenesség P0200=Befecskendezőszelep funkció-rendellenesség Link to comment Megosztás: More sharing options...
magellaner Elküldve November1, 2012 Megoszt Elküldve November1, 2012 Hát lehetséges, de valami nem OK. A lamdaszondát ki kellene méretni. P0135=Lambdaszonda-fűtő áramkör (Bank 1. szonda 1) funkció-rendellenesség P0140=Lambdaszonda (Bank 1, szonda 2) inaktív P0170=Tüzelőanyag-korrekció (Bank 1) funkció-rendellenesség P0200=Befecskendezőszelep funkció-rendellenesség Most letakartam az egr-t egy lemezzel azóta jó egyszer dobott sárga lámpát de újraindítás után jólett most azóta jó.. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Erik1986 Elküldve November2, 2012 Megoszt Elküldve November2, 2012 Hello!! Olyan kérdésem lenne hogy a fényszórónak a szórási képét hogy lehet beállítani az autónál( 2000 es évjárat, 1.4 benzines ) ? És milyen képet kell neki adni, hogy jól be legyen állítva, vagyis ha a fehér fallra világítok vele, milyen fénycsóvának kell lennie?! Köszi a segítségeteket előre is! Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve November2, 2012 Megoszt Elküldve November2, 2012 Hello!! Olyan kérdésem lenne hogy a fényszórónak a szórási képét hogy lehet beállítani az autónál( 2000 es évjárat, 1.4 benzines ) ? És milyen képet kell neki adni, hogy jól be legyen állítva, vagyis ha a fehér fallra világítok vele, milyen fénycsóvának kell lennie?! Köszi a segítségeteket előre is! Ne kísérletezz vele vidd el egy olyan műhelybe ahol van beállító készülék Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve November2, 2012 Megoszt Elküldve November2, 2012 nekem kemény 500 ft állították be :) biztos leállok bohóckodni vele :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
jfirpo Elküldve November2, 2012 Megoszt Elküldve November2, 2012 Másnap meglett a hiba oka. Az eredeti fogaskerék a vezérmúláncnál kb. 5 mm-el szélesebb volt, mint amit most a cserénél beleraktunk, pedig az is eredeti GM-es készlet volt. Ezért a jeladó nem érzékelt, ezért dobta ki a hibát. A megoldás az volt, hogy az eredeti fogaskerék közepéből ki lett szedve az a kis alátét szerűség és be lett rakva a fogaskerékhez, így már nem volt messze a jeladótól és érzékelte a jelet. Egyből elaludt a hibalámpa és azóta se gyuladt ki. :icon1: 103 ezer van a kocsiban, nem sok, de időnként elég hangosan járt a motor, ezért volt a vezérműlánc csere. Nem állandóan csinálta, de ha rájött akkor hangos volt. A jeladó vezetéke természetesen vissza lett dugva. Holnap mégegyszer szét lesz szedve a kocsi, remélem sikerül megoldani a problémát. :icon9: Van esetleg ötleted? Link to comment Megosztás: More sharing options...
gedikart Elküldve November2, 2012 Megoszt Elküldve November2, 2012 Hello!! Olyan kérdésem lenne hogy a fényszórónak a szórási képét hogy lehet beállítani az autónál( 2000 es évjárat, 1.4 benzines ) ? És milyen képet kell neki adni, hogy jól be legyen állítva, vagyis ha a fehér fallra világítok vele, milyen fénycsóvának kell lennie?! Köszi a segítségeteket előre is! Opel szervízben ingyen állították nekem 1 hónappal ezelőtt (be sem kellett jelentkezni, kb 3 perc volt) Link to comment Megosztás: More sharing options...
peter84 Elküldve November3, 2012 Megoszt Elküldve November3, 2012 Sziasztok! A következő próblémámat más topic-ban is feltettem, de csak azért mert sürgős lenne a válaszotok. Kedden megy műszakira a 2004-es Gs Astrám, de szeretnék rá egy vonóhorgot is szereltetni rá. A horgot felteszik egy műhelyben, de ott nagy valószínüséggel a visszajelzőt csak befurnák a műszerfalhoz és kész. Na én ezt nem szeretném! Szeretném, ha a gyári helyére lenne ez bekötve. Korábbi írásokból olvastam, hogy csak egy égő és egy kábel hiányzik a biztosítáktábla és a műszerefa között. A héten szétszedtem a műszerfalat és valóban nincs benn égő, ezt pótoltam, illetve megtaláltam a 7-es pin-t is ahonnét hiányzik a vezeték. A problémám már csak annyi, hogy nem tudom hogy a kábel másik vége hova megy. Valami multitimmert 23-es részét emlegette valaki korábban, de azt nem tudom, hogy az mi és hol keressem. A biztosítéktáblában a 33-as biztosték van a vonóhoroghoz. Esetleg elírás volt és nem 23-as,hanem 33 -ast akartak korábban íni? Hogyan kell kiszedni a biztosítéktáblát és akkor hova megy a kábelvég? Előre is köszi a segítséget, főleg ha képpet is tudna valaki küldeni! Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve November3, 2012 Megoszt Elküldve November3, 2012 Sziasztok! A következő próblémámat más topic-ban is feltettem, de csak azért mert sürgős lenne a válaszotok. Kedden megy műszakira a 2004-es Gs Astrám, de szeretnék rá egy vonóhorgot is szereltetni rá. A horgot felteszik egy műhelyben, de ott nagy valószínüséggel a visszajelzőt csak befurnák a műszerfalhoz és kész. Na én ezt nem szeretném! Szeretném, ha a gyári helyére lenne ez bekötve. Korábbi írásokból olvastam, hogy csak egy égő és egy kábel hiányzik a biztosítáktábla és a műszerefa között. A héten szétszedtem a műszerfalat és valóban nincs benn égő, ezt pótoltam, illetve megtaláltam a 7-es pin-t is ahonnét hiányzik a vezeték. A problémám már csak annyi, hogy nem tudom hogy a kábel másik vége hova megy. Valami multitimmert 23-es részét emlegette valaki korábban, de azt nem tudom, hogy az mi és hol keressem. A biztosítéktáblában a 33-as biztosték van a vonóhoroghoz. Esetleg elírás volt és nem 23-as,hanem 33 -ast akartak korábban íni? Hogyan kell kiszedni a biztosítéktáblát és akkor hova megy a kábelvég? Előre is köszi a segítséget, főleg ha képpet is tudna valaki küldeni! Elég egy helyre még ha sűrgős is! :hiya: Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve November3, 2012 Megoszt Elküldve November3, 2012 Sziasztok! A következő próblémámat más topic-ban is feltettem, de csak azért mert sürgős lenne a válaszotok. Kedden megy műszakira a 2004-es Gs Astrám, de szeretnék rá egy vonóhorgot is szereltetni rá. A horgot felteszik egy műhelyben, de ott nagy valószínüséggel a visszajelzőt csak befurnák a műszerfalhoz és kész. Na én ezt nem szeretném! Szeretném, ha a gyári helyére lenne ez bekötve. Korábbi írásokból olvastam, hogy csak egy égő és egy kábel hiányzik a biztosítáktábla és a műszerefa között. A héten szétszedtem a műszerfalat és valóban nincs benn égő, ezt pótoltam, illetve megtaláltam a 7-es pin-t is ahonnét hiányzik a vezeték. A problémám már csak annyi, hogy nem tudom hogy a kábel másik vége hova megy. Valami multitimmert 23-es részét emlegette valaki korábban, de azt nem tudom, hogy az mi és hol keressem. A biztosítéktáblában a 33-as biztosték van a vonóhoroghoz. Esetleg elírás volt és nem 23-as,hanem 33 -ast akartak korábban íni? Hogyan kell kiszedni a biztosítéktáblát és akkor hova megy a kábelvég? Előre is köszi a segítséget, főleg ha képpet is tudna valaki küldeni! Így néz ki a multitimer: helyileg a biztosítéktábla oldalában van, ezen a képen látszik is a jobb oldalon: És itt van hogy hogyan kell kiszerelni (ne tévesszen meg hogy a szövegben konzekvensen multiméternek van írva, elírták): Link to comment Megosztás: More sharing options...
peter84 Elküldve November3, 2012 Megoszt Elküldve November3, 2012 Így néz ki a multitimer: helyileg a biztosítéktábla oldalában van, ezen a képen látszik is a jobb oldalon: És itt van hogy hogyan kell kiszerelni (ne tévesszen meg hogy a szövegben konzekvensen multiméternek van írva, elírták): Nagyon szépen köszönöm a segítséget!!! :D Külön köszönet a képekért. Ezek alapján holnap nekiesek a műszerfalnak és bevezetékezem visszajelőt. Még két kérdésem volna: - Valami relét is kell még cserélnem hogy működjön, vagy behúzom a kábelt és kész? - Ha megvagyok a bekötéssel hogyan tudom leellenőrízni, hogy működik-e? A visszajelző így is hogy még nincs is bekötve a vonóhorog ajzata villanik majd egyet az indexelés elején, vagy majd csak akkor, ha az ajzatot is bekötik? Köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve November3, 2012 Megoszt Elküldve November3, 2012 Nagyon szépen köszönöm a segítséget!!! :D Külön köszönet a képekért. Ezek alapján holnap nekiesek a műszerfalnak és bevezetékezem visszajelőt. Még két kérdésem volna: - Valami relét is kell még cserélnem hogy működjön, vagy behúzom a kábelt és kész? - Ha megvagyok a bekötéssel hogyan tudom leellenőrízni, hogy működik-e? A visszajelző így is hogy még nincs is bekötve a vonóhorog ajzata villanik majd egyet az indexelés elején, vagy majd csak akkor, ha az ajzatot is bekötik? Köszi! Képpel nem idézünk! :excl: Link to comment Megosztás: More sharing options...
kazuar Elküldve November3, 2012 Megoszt Elküldve November3, 2012 Üdv! Egy most jelentkező hibával kapcsolatban szeretnék segítséget kérni. Most, hogy hideg lett reggel, beindításkor kb. 10-20 mp-ig nem találja a motor az alapjáratot, 500-2000 között ugrál.Néha majdnem lefullad, beremeg az egész autó aztán általában nagy nehezen beáll 1000-re. Ez sem túl megnyugtató, mert az automata szivatónak 1500-ön kéne mennie rövid ideig és ez teljesen kimarad! Korábban is volt, hogy nem ment az automata szivató,de nem tulajdonítottam neki nagy jelentőséget. Amúgy utána hibátlanul működik az autó, csak néha ingadozik az alapjáratom 600-800 között. Más tünetet nem tapasztaltam. Astra G 2000/08 havi 1.4 16V az autó X14XE motorral. Előre is köszi a tippeket! Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve November3, 2012 Megoszt Elküldve November3, 2012 Üdv! Egy most jelentkező hibával kapcsolatban szeretnék segítséget kérni. Most, hogy hideg lett reggel, beindításkor kb. 10-20 mp-ig nem találja a motor az alapjáratot, 500-2000 között ugrál.Néha majdnem lefullad, beremeg az egész autó aztán általában nagy nehezen beáll 1000-re. Ez sem túl megnyugtató, mert az automata szivatónak 1500-ön kéne mennie rövid ideig és ez teljesen kimarad! Korábban is volt, hogy nem ment az automata szivató,de nem tulajdonítottam neki nagy jelentőséget. Amúgy utána hibátlanul működik az autó, csak néha ingadozik az alapjáratom 600-800 között. Más tünetet nem tapasztaltam. Astra G 2000/08 havi 1.4 16V az autó X14XE motorral. Előre is köszi a tippeket! Fojtóházat nem pucoltad ki, lehet ott van valami... melegen OK? Gyertya mennyi km-t ment? Hibalámpa nincs? Nálam a Z14XEP csak nagyon nagy hidegben pörög 1000 felett hidegen, és hamar beáll 1000-re, majd max 1 perc, és leejti 750rpm-re. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kazuar Elküldve November3, 2012 Megoszt Elküldve November3, 2012 Fojtóházat nem pucoltad ki, lehet ott van valami... melegen OK? Gyertya mennyi km-t ment? Hibalámpa nincs? Nálam a Z14XEP csak nagyon nagy hidegben pörög 1000 felett hidegen, és hamar beáll 1000-re, majd max 1 perc, és leejti 750rpm-re. Üdv! Még nem volt időm foglalkozni a verdával, gondoltam előbb "kiokosítom" magam :) Hibalámpa nincs, kb. 5000 km van a gyertyákban, most tiszta Shell benzinnel járok amúgy 50% etanollal szoktam... Először valami tömítésre gondoltam, hátha a hideg miatt nem tömít (tavaly ősszel volt hengerfej tömítés és minden más cserélve). Akkor minden szelep meg kütyü ki lett pucolva... Link to comment Megosztás: More sharing options...
ampervadasz Elküldve November3, 2012 Megoszt Elküldve November3, 2012 Nagyon szépen köszönöm a segítséget!!! :D Külön köszönet a képekért. Ezek alapján holnap nekiesek a műszerfalnak és bevezetékezem visszajelőt. Még két kérdésem volna: - Valami relét is kell még cserélnem hogy működjön, vagy behúzom a kábelt és kész? - Ha megvagyok a bekötéssel hogyan tudom leellenőrízni, hogy működik-e? A visszajelző így is hogy még nincs is bekötve a vonóhorog ajzata villanik majd egyet az indexelés elején, vagy majd csak akkor, ha az ajzatot is bekötik? Köszi! Relét nem kell cserélni, elvileg semmi más teendőd nincs, csak az izzó, meg a hiányzó vezeték pótlása amennyiben valóban hiányzik, nekem például az is benne volt. Leellenőrizni úgy tudod, hogy bekötsz még egy 21W-os izzót valahova az irányjelző áramkörébe. Ha már megvan az utánfutó csatlakozó kábele, akkor oda, ha nincs akkor pl. a hátsó lámpánál hozzáférsz, és próbaképpen rá tudsz kötni egy plusz izzót a másikkal párhuzamosan a lámpa paneljére. Ekkor arra az oldalra kitéve az irányjelzőt, amelyiken egyel több izzó van, villognia kell a műszerfalon is a kis vonóhorog visszajelződnek. Alaphelyzetben nem villan be egyszer sem (nálam legalábbis nem), csak ha van rajta utánfutó (plusz terhelés). Link to comment Megosztás: More sharing options...
sixday Elküldve November3, 2012 Megoszt Elküldve November3, 2012 Uraim, nagy segítségre lenne szükségem, meg vagyok lőve. 99-es G Astra, X16XEL 1.6 benzin. Gyertyacserekor észrevettem hogy erősen olajos a 2-es hengernél a gyertya, szelepfedél tömítés csere. Meg is vettem az újat, pasztát is hozzá, most cserélném. Elkezdtem szétbontani, trafósor, ki, csavarok ki, csövek le és tádá! meg sem mozdul de még egy picit sem. Akárhogy rángatom cibálom egy árva tizedmilimétert sem mozdul. Ütni nem merem mert egyrészt lehet hogy én vagyok a hülye és még valami fogja másrészt ez gondolom valami könnyűfém, valószínűleg simán elpattan ha bántom. 9 csavar kinnt, 3 cső leszedve. http://sixday.hu/e36/DSC_0102_astraszelepfedel.JPG Előre is köszönöm mindenkinek bármi tippje is legyen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts