Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Hali!

Az lenne a kérdésem, hogy minden astrában ilyen kemény a fék? Vagy lehet, hogy csak én nemvagyok hozzászokva, de nekem kicsit olyan fura volt, hogy kicsit erősebben kell nyomni mint az átlag.... Fiatom volt előtte, annak puha, Ford Focus van a családban, annak is puha, határozott. Nem fog alul, szval szerintem nincs elkopva a fék, csak furcsállom.

Nektek is ilyen?

Üdv!

Ezt már többen megemlítették régebben is. Valószínű a rásegítés mértéke kisebb, mint több más márkánál. Szerintem megszokás kérdése, ha egyébként a fékerő rendben van.

Link to comment
Megosztás:

Ezt már többen megemlítették régebben is. Valószínű a rásegítés mértéke kisebb, mint több más márkánál. Szerintem megszokás kérdése, ha egyébként a fékerő rendben van.

Igen, valószínű a rásegítés van alul méretezve, mert pl a C corsaban sokkal jobban fog a fék...

Új korában amikor hoztam haza Szombathelyről a körmendi körforgalomba majdnem berongyoltam, a betétek sem voltak bekopva, és a fékrásegítés is gyenge volt... Új korában szörnyen nem fogott, olyan 1000km környékén kezdett észhez térni. Ezért nem fogok belerakni gyári cuccot, majd megpróbáélkozok valami mással (pl bosch vagy brembo, és meglepően még olcsóbbak is)

Link to comment
Megosztás:

Ez nem a hosszbordás szíj? Ami a légkondit és a generátort hajtja? A vezérléshez nem sok köze van...

Önmagában valóban nem, de ha jól nézem, itt is a motor felőli oldalon kezdett foszlani, és ha a foszló darabot feltekeri a főtengelyre és ott a vezérműszíjat védő borítás alá be tud jutni, annak könnyen lehet drága vége, ahogy nálam is történt...

Link to comment
Megosztás:

majd akkor is ezt mond amikor felcsavarodik a főtengelyre vagy valami kihajtásra és szét szakít mindent ;)

Pontosan. Elkap valami vezetéket, letépi, akár valami érzékelővel együtt, inkább nem érdemes megkockáztatni. Ha nem lenne más, amit tönkretehet, akkor azt mondanám, hogy mehet amíg megy, de sajnos rossz tapasztalat van az ilyen foszlással...

Link to comment
Megosztás:

A szíjas vezérlést hány kilóméterenként kell cserélni? 83000 van benne de mennem kéne vele még vagy 200-at mire eljut a szerelőhöz.

Üdv!

Ez z14XE-re, de jó lenne ha elárulnád, hogy neked mid van/milyen évjárat...(vagy legalább a profilodban lenne kitöltve)

előírt csereperiódus: 2002-ig 60.000 km vagy 4 év, 2003-tól pedig 90.000 km, vagy 6 év.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm szépen!

Szívesen közreadnék rajzot, pontosabb leírást, de amolyan empirikus módon készült, a leszerelt AGR-t körberajzolva, leméregetve, többször felpróbálva. A végleges felrakás előtt célszerű próbát csinálni, nehogy a szelep beleverjen a bemarásba. Mióta így "használom" az AGR-t, azóta se volt soha hibalámpám, a ZK-szint megvan; és csak halkan teszem hozzá, hogy a szívósor se taknyosodik így, meg az olaj se szennyeződik annyira...

Nem mondom, hogy büszke lennék rá, hogy így "kidobtam" ezt a szelepet, ...mert környezetvédelem, meg zöld bolygó, meg etc...., de ebben a formában ezek az AGR-ek csak a zöld-marketingnek szólnak, mint hasznosak lennének... Szerintem... :lipssealed:

Link to comment
Megosztás:

Igen, valószínű a rásegítés van alul méretezve, mert pl a C corsaban sokkal jobban fog a fék...

Új korában amikor hoztam haza Szombathelyről a körmendi körforgalomba majdnem berongyoltam, a betétek sem voltak bekopva, és a fékrásegítés is gyenge volt... Új korában szörnyen nem fogott, olyan 1000km környékén kezdett észhez térni. Ezért nem fogok belerakni gyári cuccot, majd megpróbáélkozok valami mással (pl bosch vagy brembo, és meglepően még olcsóbbak is)

Manapság ezt adagolhatóságnak hívják, és azzal magyarázzák a jelenséget hogy a túl hirtelen fogó fék sem rossz, mert azzal meg könnyű állóra fékezni a kereket illetve folyamatosan működne az ABS. Valamilyen szempontból igazuk van, a fék ha csak kicsit nyomod be a pedált akkor kicsit fogjon, ha meg belelépsz teljes testsúllyal akkor fogjon mint baromállat. Szvsz ha teljesen benyomva a pedált tudod produkálni a maximális fékerőt, akkor semmi baj nincs a fékkel.

Link to comment
Megosztás:

Manapság ezt adagolhatóságnak hívják, és azzal magyarázzák a jelenséget hogy a túl hirtelen fogó fék sem rossz, mert azzal meg könnyű állóra fékezni a kereket illetve folyamatosan működne az ABS. Valamilyen szempontból igazuk van, a fék ha csak kicsit nyomod be a pedált akkor kicsit fogjon, ha meg belelépsz teljes testsúllyal akkor fogjon mint baromállat. Szvsz ha teljesen benyomva a pedált tudod produkálni a maximális fékerőt, akkor semmi baj nincs a fékkel.

A céges Mondeo is hirtelen fog, de adagolható, jah és hatásosabb a féke mint az astrának (tudom nehezebb, s szélesebb papucsokon gurul).

Link to comment
Megosztás:

Manapság ezt adagolhatóságnak hívják, és azzal magyarázzák a jelenséget hogy a túl hirtelen fogó fék sem rossz, mert azzal meg könnyű állóra fékezni a kereket illetve folyamatosan működne az ABS. Valamilyen szempontból igazuk van, a fék ha csak kicsit nyomod be a pedált akkor kicsit fogjon, ha meg belelépsz teljes testsúllyal akkor fogjon mint baromállat. Szvsz ha teljesen benyomva a pedált tudod produkálni a maximális fékerőt, akkor semmi baj nincs a fékkel.

nekem nem jön be ez a hirtelen fék...

berlingónál szoktam meglepődni .... meg megane-ba tapasztaltam ilyet

fura nekem ,olyan mintha ha hirtelen padlót nyomnék neki

pedig van a vekin is fék :), de az jobban érezhető

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ugyan off Toyota Corolla off vassal esett meg velünk néhány napja, de igen tanulságos lehet.

Nem magyar, még csak nem is európai országban bérautóként van/volt alattunk az említett márka. Egyik reggel a munkahelyre menet furcsa, kerregő hang jön a motortérből, mint egy kereplő, a motor fordulatszámával arányosan változik. Néha előjön, de inkább rövid időre csak. A munkahely előtt kb. 3-4 km-rel megállunk, megnézni mi az. De igazából nem látunk semmit,

- talán vízpumpa vagy generátor csapágy- majd hívjuk a kölcsönzőt nézzék meg. Továbbmegyünk, kb. 800 méter után puffanás- sziszegés klíma nem hűt tovább...

Miután megálltunk a melóhelyen megnézzük újra, ezúttal olajos folyadék a motortérben: a klímagázzal együtt jött egy kis olaj is a klímahűtőre menő gumicsövön jól látható sérülés. És hogy mitől?

A hosszbordás szíj külső (tehát nem a motor felőli) oldalán a szíj jól láthatóan rajta futott a klímakompresszor szíjtárcsájának peremén, és egy kb. 25-30 cm-es hosszúságú szakaszon kb. 6-7mm-es szélességben elhasadt, de nem szakadt le teljesen, így ostor módján vert össze mindent, amibe beleért, többek között a klíma gumicsövét is, az meg jó diák módján meg is adta magát.

Mivel nem a miénk az autó, ezért nem is érdekelt, hogy mi okozta a szíj sérülését, (talán a generátor vagy a feszítőgörgő csapágy ment szét, emiatt futott rá a tárcsa peremére a szíj?) Nem érdekelt, mert kicserélték a járgányt, helyesebben ott a helyszínen kezdték javítani, hogy járóképes legyen. Mi meg kaptunk másikat. (Ez nem szép dolog, de ennyi pénzért lehetne akár egy karbantartott autót is kapni...)

Mindenesetre tanulságnak nagyon hasznos: mivel erős az anyaga annak a szíjnak, ha hasonló módon sérül, hát nem fog annyira jól esni sem embernek, sem gépnek a következménye.

Jó utat mindenkinek!

Link to comment
Megosztás:

Ettől függetlenül köszönöm a segítséget! Jöv hónapban kicserélem a szíjat. Akkor lesz hozzá "kedvem". Addig amúgyse fog sokat menni a gép (kb 100 km-t). Figyelni fogom a szíj állapotát, sőt lehet levágom a kiálló kis darabot.

Kb mennyiből fogom megúszni?

u.i.: Mennyi a vezérlés csereintervalluma X14XE-nél? Én úgy tudom, hogy 60 ekm, vagy 4 év.

Az a darabot mindenképpen vágd le.

Amúgy maga a szíj nem vészes összeg, és itt nem kell komplett vezérlést sem cserélni, sőt a szíj feszítőjét se, szerintem egy óra alatt fel lehet tenni az új szíjat. Jövőre meg amikor eljön a komplett vezérlés cseréjének ideje, akkor meg kicseréled az egyébként szükséges dolgokat, a hosszbordás szíjat meg visszateheted. Nincsenek ezek annyira kicentizve, ha nem hibás a szíj, akkor elmegy simán a majd öt év múlva esedékes következő cseréig (főleg, hogy kilóméterben nem éri el az idejét), ez a szíj nyilvánvalóban gyári hibás, vagy valami miatt megsérült. Persze nem árt körülnézni a szíjtárcsákat, de ha azok valamelyike lenne hibás, akkor nem csak egy ponton lenne a szíj megsérülve

Link to comment
Megosztás:

Már jó ideje nem találom egy idegesítő jelenség okát! 50-60km/h-ás sebességnél ismétlődő hang hallatszik a futómű felől, de nem tudom melyik kerék felől.

Mind a 4 keréknél megemeltem kocsit és kézzel megforgatva hallgattam van e valami rendellenesség.

Nem hallottam egyiknél sem csapágy problémás hangot.

Hátsó dobosban van hogy hozzáér fékpofa, de kicsit megütögetve megszűnik.

Voltam optikán, balanszíroztattam mind a 4 kereket, nem szűnik. Télen komplett gumi cserekor is úgy emlékszem volt ez a hang.

35eKm van kocsiban és gyári Dunlop gumik vannak.

Mi okozhatja ezt?

Télire be szeretnék fektetni egy motor "előmelegítőbe": http://auto-motor.va...1646623985.html

Van e valakinek tapasztalata, melyik csőnél kell beiktatni (motortól a belső radiátor, vagy a radiátortól a motor)?

Karter/motorvédő haspáncélt házilag készített e már valaki?

Link to comment
Megosztás:

Az a darabot mindenképpen vágd le.

Amúgy maga a szíj nem vészes összeg, és itt nem kell komplett vezérlést sem cserélni, sőt a szíj feszítőjét se, szerintem egy óra alatt fel lehet tenni az új szíjat. Jövőre meg amikor eljön a komplett vezérlés cseréjének ideje, akkor meg kicseréled az egyébként szükséges dolgokat, a hosszbordás szíjat meg visszateheted. Nincsenek ezek annyira kicentizve, ha nem hibás a szíj, akkor elmegy simán a majd öt év múlva esedékes következő cseréig (főleg, hogy kilóméterben nem éri el az idejét), ez a szíj nyilvánvalóban gyári hibás, vagy valami miatt megsérült. Persze nem árt körülnézni a szíjtárcsákat, de ha azok valamelyike lenne hibás, akkor nem csak egy ponton lenne a szíj megsérülve

A fránya Z14XEP-nél még a motortartó bakot is ki kell venni, a Z14XE-nél nem, ott egyszerűbb a csere.

Link to comment
Megosztás:

Nemrég írta valaki a hidrotőke cserét (Z14XE). Én az enyémben most cseréltem, tegnap lett kész. Így, hogy csak amatőr vagyok, és egyedül csináltam, szerintem elég nagy munka. Ha valaki mégis belefog, némi tapasztalat:

- A tőkéken felül mindenképp cserélendő:

- vez.tengely szimeringek 2000Ft /2db

- vez.tengely leszorító csavarok 7400Ft/20db

- szelepfedél tömítés 1600Ft

- Feszítőgörgő csavar: 195Ft

- Időszükséglet 2x6 óra (volt nekem) Sok eltakarítani való volt.

- Szerszámok (nyomatékkulcs, E-Torx fejek (10,18,20) 1/2 coll) A vez. tengelyt egy 24-es villáskulccsal lehet ellentartani a szíjtárcsa lelazításánál.

- Főtengely szíjtárcsa nagy csavarját ráindításos módszerrel lazítottam le.Így:

-

Link to comment
Megosztás:

A tengelyek lehúzását nagyon sok apró lépésben egyenletesen belülről csigavonalban kifelé kell az előírt nyomatékkal és az új csavarokkal.

- Szíjfeszítő beállítása pepecs munka egy embernek, ha még nem csinálta. Állítani igazán alulról/oldalról lehet, de a jelet csak fölülről látni.

- Irodalomjegyzék:

Sok sikert!

Link to comment
Megosztás:

Télire be szeretnék fektetni egy motor "előmelegítőbe": http://auto-motor.va...1646623985.html

Van e valakinek tapasztalata, melyik csőnél kell beiktatni (motortól a belső radiátor, vagy a radiátortól a motor)?

Nekem ugyan norvég DEFA van beépítve, de gondolom ugyanoda kell beépíteni ezt is. Nálam a fűtőradiátor felső csonkjától a motor jobb oldala felé vezető csőbe van betéve. (Bekapcsolás után negyedórával már langyos a hengerfej.) A DEFA csőcsonkjai 19-es és 16-osak. Úgyhogy neked átalakító kell majd hozzá. Kár, hogy nem gyárt megrendelésre az eladó. Akkor nem kellene az átalakítókkal kínlódni, amelyek potenciális hibaforrások.

Link to comment
Megosztás:

Nekem ugyan norvég DEFA van beépítve, de gondolom ugyanoda kell beépíteni ezt is. Nálam a fűtőradiátor felső csonkjától a motor jobb oldala felé vezető csőbe van betéve. (Bekapcsolás után negyedórával már langyos a hengerfej.) A DEFA csőcsonkjai 19-es és 16-osak. Úgyhogy neked átalakító kell majd hozzá. Kár, hogy nem gyárt megrendelésre az eladó. Akkor nem kellene az átalakítókkal kínlódni, amelyek potenciális hibaforrások.

Az a cső egyébként milyen csőcsonkra való?

A gyári csövet vágtátok ketté és oda illesztettétek be, vagy vettél hozzá egyéb csövet?

Mennyivel került a hengerfej alá?

Elvileg az lenne jó, ha a víztömb 70%-a alá kerülne és akkor jobb természetes körforgás jönne létre.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok ismét!

Végül is úgy döntöttem, hogy még a héten kicseréltetem a generátorszíjat.

Érdeklődnék, hogy milyen márkájú szíjat vegyek bele?

A szervizben a gates márkát ajánlották? Megbízhatok ebben a típusban?

Link to comment
Megosztás:

Az a cső egyébként milyen csőcsonkra való?

A gyári csövet vágtátok ketté és oda illesztettétek be, vagy vettél hozzá egyéb csövet?

Mennyivel került a hengerfej alá?

Elvileg az lenne jó, ha a víztömb 70%-a alá kerülne és akkor jobb természetes körforgás jönne létre.

A gyári fűtéscső lett elvágva és közé betéve a fűtőbetét. Ilyen cucc lett beszerelve:

https://picasaweb.go...feat=directlink

Kb. 20-25 centivel van alatta. A gyári fűtéscső többet engedett mint a fűtőbetéthez adott "L" cső. Így ez utóbbit végül nem használtuk fel.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Indítás után nem ment a szervókormány. Leállít, újra indít utána jó...

Másnap szintén nem volt, majd gurulás közben "megjavult".

Mitől lehet ez? Akku (10hónapos) vagy generátor?

Azóta nem jelentkezett. (kb 1hónap)

Köszi

inkább dióda hídra gondolnák

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.