Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Ha 21W izzóval eltudod indítani, akkor ne dugd vissza a csatlakozót...

http://auto-motor.va...1652236478.html

Muszáj vissza dugnom maximum elvágom a vezetéket, mert abból a csatiból megy a klíma is . De ha minden igaz lehet jó lett találtam egy szép kis forrasztási hibát a csatlakozó lába és a forrszem között nem volt kontakus ahogy megforrasztottam rögtön lett . Kipróbálom és ha nem lesz jó akkor vágom a vezetéket . Még egy észrevételem volt megrendeltük bele a szerelőmmel a radiátort is háta az rossz címszóval , delpi és behr is lett rendelve (persze úgy csak azt kell fizetni amelyiket felhasználjunk) néztem képeket ha fűtés doboz patentes akkor elvileg Behr típusú és ha csavaros akkor Delphi . Az enyém speciel patentos és láss csodát delphi radiátor van benne és a fűtésvezérlő is delphi .

Link to comment
Megosztás:

Muszáj vissza dugnom maximum elvágom a vezetéket, mert abból a csatiból megy a klíma is . De ha minden igaz lehet jó lett találtam egy szép kis forrasztási hibát a csatlakozó lába és a forrszem között nem volt kontakus ahogy megforrasztottam rögtön lett . Kipróbálom és ha nem lesz jó akkor vágom a vezetéket . Még egy észrevételem volt megrendeltük bele a szerelőmmel a radiátort is háta az rossz címszóval , delpi és behr is lett rendelve (persze úgy csak azt kell fizetni amelyiket felhasználjunk) néztem képeket ha fűtés doboz patentes akkor elvileg Behr típusú és ha csavaros akkor Delphi . Az enyém speciel patentos és láss csodát delphi radiátor van benne és a fűtésvezérlő is delphi .

Nem hagyott nyugodni a dolog lementem a garázsba és visszatettem a penelt a helyére és működik is szépen de lehet elcsípem inkább azt a vezetéket nem akarok a tűzzel játszani, csak azt nem tudom a klímát mennyire fogja majd befolyásolni, mert ha teljesen hidegre van állítva akkor is egy picit langyosat fúj ha nincs vissza dugva a csatlakozó ha vissza van akkor pedig teljesen hideget fúj .

Link to comment
Megosztás:

Nem hagyott nyugodni a dolog lementem a garázsba és visszatettem a penelt a helyére és működik is szépen de lehet elcsípem inkább azt a vezetéket nem akarok a tűzzel játszani, csak azt nem tudom a klímát mennyire fogja majd befolyásolni, mert ha teljesen hidegre van állítva akkor is egy picit langyosat fúj ha nincs vissza dugva a csatlakozó ha vissza van akkor pedig teljesen hideget fúj .

Az újabb szériákban ezt az elektromos fűtéscsapot már gyárilag kihagyták, asszem nem is nagyon lehet már kapni. Egy sima cső közbetéttel helyettesítették, ha fixen nyitott állapotban hagyod a fűtéscsapot ugyan ezt éred el. Mivel az összes fiatalabb Astrában ez így működik, gondolom nálad se fog problémát okozni.

Link to comment
Megosztás:

Az újabb szériákban ezt az elektromos fűtéscsapot már gyárilag kihagyták, asszem nem is nagyon lehet már kapni. Egy sima cső közbetéttel helyettesítették, ha fixen nyitott állapotban hagyod a fűtéscsapot ugyan ezt éred el. Mivel az összes fiatalabb Astrában ez így működik, gondolom nálad se fog problémát okozni.

El is vágtam a vezetéket leszigeteltem és kész kérdeztem több szerelőt és ők is mondták semmi értelmi nincs, csak egy plusz hiba lehetőség mivel a zsalu szabályozza a hőmérsékletet . Meg kb 3mm kell fordítani a szabályzón és már nyit is .

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Ma észrevettem egy aggasztó dolgot a motortérben:

DSC04116_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Elvileg 3 év és kb 30.000 Km van a szíjban. Ez azt jelenti, hogy cserélnem kell egy évvel a biztonságos csereidő lejárata előtt, vagy annyira nem kell foglalkoznom vele (jövő nyáron volt tervbe véve a csere)?

A szíj ettől függetlenül jó állapotban van.

Link to comment
Megosztás:

Az újabb szériákban ezt az elektromos fűtéscsapot már gyárilag kihagyták, asszem nem is nagyon lehet már kapni. Egy sima cső közbetéttel helyettesítették, ha fixen nyitott állapotban hagyod a fűtéscsapot ugyan ezt éred el. Mivel az összes fiatalabb Astrában ez így működik, gondolom nálad se fog problémát okozni.

LPG-nél lehet lenne előnye, hogy kevesebb vizet kell megforgatnia, hogy bemelegedjen...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Ma észrevettem egy aggasztó dolgot a motortérben:

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Elvileg 3 év és kb 30.000 Km van a szíjban. Ez azt jelenti, hogy cserélnem kell egy évvel a biztonságos csereidő lejárata előtt, vagy annyira nem kell foglalkoznom vele (jövő nyáron volt tervbe véve a csere)?

A szíj ettől függetlenül jó állapotban van.

Kicsit többet kellene bírnia, ha jól emlékszek 120 vagy 150e km, vagy 8 év...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Ma észrevettem egy aggasztó dolgot a motortérben:

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Elvileg 3 év és kb 30.000 Km van a szíjban. Ez azt jelenti, hogy cserélnem kell egy évvel a biztonságos csereidő lejárata előtt, vagy annyira nem kell foglalkoznom vele (jövő nyáron volt tervbe véve a csere)?

A szíj ettől függetlenül jó állapotban van.

ezt sürgősen cseréld ki !!!!

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Milyen vastagnak kell lennie a közbetétnek? Hány mm-t nyílik a szelep? Mekkora marás kell neki?

Z14XE, Z16XE-nél ez a megoldás nem végleges, ugyanis a kivágott lyukon át a szelepbe ugyanúgy bejut a kipufogógáz, és ugyanúgy el fogja kokszolni, és ugyanúgy dobni fogja a sárgát, meg fulladozni fog, mert a meg-megragadó szelep meghülyíti az ECU-t. Ennek a kilyukasztott lemeznek annyi "előnye" van, hogy a szívósorra nem engedi a gázt, és így direkt módon nem fog megfulladni a motor, ha baj lesz a szeleppel.

Ha valaki "végleges megoldást" akar ehhez a típusú AGR-hez, annak egy közbetétet kell csinálnia, amibe szabadon tud nyitogatni a szelep, viszont teljesen el van szeparálva a kipufogó gáztól. Nálam több mint egy éve így működik, és sohasem volt sárgalámpa. (Szerencsére az ECU csak a szelep mechanikus jóságára (tud-e nyitni / zárni) figyel, az, hogy valóban átáramlik-e a kipuff. gáz a szelepen vagy se, arra nem.)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Ma észrevettem egy aggasztó dolgot a motortérben:

DSC04116_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Elvileg 3 év és kb 30.000 Km van a szíjban. Ez azt jelenti, hogy cserélnem kell egy évvel a biztonságos csereidő lejárata előtt, vagy annyira nem kell foglalkoznom vele (jövő nyáron volt tervbe véve a csere)?

A szíj ettől függetlenül jó állapotban van.

Azonnal cseréld ki. Nekem a Lagunaban ilyen foszló szíj okozta 16 szelep, szelepvezető, szelepszárszimering, egyik vezérműtengely, tömítések, szíjak, stb. cseréjét, munkadíjjal együtt 450€-m bánta. Ott is valami olyan volt, hogy a hosszbordás szíj foszlani kezdett, a foszlányt bekapta a vezérműszíj alá a főtengely végénél, elmászott a vezérlés és már görbültek is a szelepek. Pedig a szíjak láthatóan nem voltak régiek, előző tulaj cserelistájának megfelelt az állapotuk, vásárlás után az autó át lett nézve és mégis megtörtént. Inkább ne kockáztass, cseréld ki azonnal.

Link to comment
Megosztás:

Ezúton szeretnék elköszönni minden fórumos társamtól. Hosszas vívódás után úgy döntöttem, túladok első autómon. Köszönöm mindenki segítségét/türelmét, az elmúlt 4évben rengeteg jó tanácsot kaptam itt, nektek is köszönhetően sokszor még autószerelőig se jutottam el, máris meg tudtam oldani olyan problémákat, amivel mások már rég szervizbe rohantak volna.

11éves, valószínűleg egész normális áron el tudom adni, én már nem akarok többet költeni rá. 4éve van nálam, az első 2év kínszenvedés volt, sok százezret öltem bele (olyan hibák jöttek elő és olyan alkatrészeket cseréltem sorban, amiről előtte nem is hallottam, nem egyszer vontattuk/trailereztük), de nem bántam meg se akkor, se azóta, ugyanis 2éve van egy megbízható autóm. Büszke is vagyok rá, ill. magamra is, hogy ennyi idősen ilyen jó állapotban tartottam (akikkel eddig úton-útfélen összeakadtam, mindenki úgy tett rá ajánlatot, hogy 4-5évesnek nézték).

Tudom, ez nem a reklám helye, pár nap múlva meg is hirdetem az autót, ha valakit érdekelne, pü-ben írhat.

Továbbra is minden jót nektek!

Üdv.: Berényi Zsolt

Link to comment
Megosztás:

Azonnal cseréld ki. Nekem a Lagunaban ilyen foszló szíj okozta 16 szelep, szelepvezető, szelepszárszimering, egyik vezérműtengely, tömítések, szíjak, stb. cseréjét, munkadíjjal együtt 450€-m bánta. Ott is valami olyan volt, hogy a hosszbordás szíj foszlani kezdett, a foszlányt bekapta a vezérműszíj alá a főtengely végénél, elmászott a vezérlés és már görbültek is a szelepek. Pedig a szíjak láthatóan nem voltak régiek, előző tulaj cserelistájának megfelelt az állapotuk, vásárlás után az autó át lett nézve és mégis megtörtént. Inkább ne kockáztass, cseréld ki azonnal.

Ez nem a hosszbordás szíj? Ami a légkondit és a generátort hajtja? A vezérléshez nem sok köze van...

Link to comment
Megosztás:

majd akkor is ezt mond amikor felcsavarodik a főtengelyre vagy valami kihajtásra és szét szakít mindent ;)

Nem nyugtattál meg! :)

Ettől függetlenül köszönöm a segítséget! Jöv hónapban kicserélem a szíjat. Akkor lesz hozzá "kedvem". Addig amúgyse fog sokat menni a gép (kb 100 km-t). Figyelni fogom a szíj állapotát, sőt lehet levágom a kiálló kis darabot.

Kb mennyiből fogom megúszni?

u.i.: Mennyi a vezérlés csereintervalluma X14XE-nél? Én úgy tudom, hogy 60 ekm, vagy 4 év.

Link to comment
Megosztás:

Nem nyugtattál meg! :)

Ettől függetlenül köszönöm a segítséget! Jöv hónapban kicserélem a szíjat. Akkor lesz hozzá "kedvem". Addig amúgyse fog sokat menni a gép (kb 100 km-t). Figyelni fogom a szíj állapotát, sőt lehet levágom a kiálló kis darabot.

Kb mennyiből fogom megúszni?

u.i.: Mennyi a vezérlés csereintervalluma X14XE-nél? Én úgy tudom, hogy 60 ekm, vagy 4 év.

Nem drága, én nem várnék vele addig sem:

http://cromax.hu/120000000-szijaklancok/120430000-szij/120430166-szij/7059-opel-astra-g-1998-2009-generatorszij-legkondicionalo-nelkul

http://cromax.hu/120000000-szijaklancok/120430000-szij/120430166-szij/7062-opel-astra-g-1998-2009-generatorszij-legkondicionaloval

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Az lenne a kérdésem, hogy minden astrában ilyen kemény a fék? Vagy lehet, hogy csak én nemvagyok hozzászokva, de nekem kicsit olyan fura volt, hogy kicsit erősebben kell nyomni mint az átlag.... Fiatom volt előtte, annak puha, Ford Focus van a családban, annak is puha, határozott. Nem fog alul, szval szerintem nincs elkopva a fék, csak furcsállom.

Nektek is ilyen?

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Milyen vastagnak kell lennie a közbetétnek? Hány mm-t nyílik a szelep? Mekkora marás kell neki?

Elkészült az AGR-lezáró közbetétem. :rolleyes:

Z14XE__AGR_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Hétvégén valószínű fel lesz szerelve.

A közbetét 10 mm vtg., a bemarás mélysége kb. 8-9 mm, a szelep kúposságát figyelembe véve.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.