Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

akkor magyarázd már meg, hogy a jobban flszerelt, de ugyanolyan motoros autóknál miért lehet hátul tárcsa a dob helyett?

egyszerű a megoldás: olyat kell felrakni a dob helyett, ami amúgy is volt rajta ;-)

Elküldve
Kifarolás, stb.?

na itt pontosan a kókány utolagosan szerelt tárcsafékes autóknál lehet a kifarolásról beszélni.

ugyanis ott más a fékerő elosztás, más a főfékhenger nyomása.

ha ezeket nem cseréli, akkor simán kifarol a kanyarba, ugyanis sokkal erősebben fog fogni a tárcsafékes fék, mintugyanakkora nyomásnál a dobfék.

nem hiszem,hogy akkora különbség van egy városi használatu autónál a tárcsa és a dobfék között.

nekem 4 tárcsa van gyárilag, de a kadettomon nem hütött első fékkel, és a hátsó dobbal pont ugyanigy megálltam.....

Elküldve
akkor magyarázd már meg, hogy a jobban flszerelt, de ugyanolyan motoros autóknál miért lehet hátul tárcsa a dob helyett?

egyszerű a megoldás: olyat kell felrakni a dob helyett, ami amúgy is volt rajta ;-)

de ott teljesen más a fékrendszer. lásd elöző hozzászólásom... :roll:

Elküldve

ööö

én sehol nem mondtam azt, hogy csak a dobot kell tárcsára cserélni és csók

egyértelmű, hogy az átalakításhoz szinte mindent ki kell cserélni, de nem lehetetlen és eredménytelen a küzdelem 8) ;-)

Elküldve

na itt pontosan a kókány utolagosan szerelt tárcsafékes autóknál lehet a kifarolásról beszélni.

ugyanis ott más a fékerő elosztás, más a főfékhenger nyomása.

ha ezeket nem cseréli, akkor simán kifarol a kanyarba, ugyanis sokkal erősebben fog fogni a tárcsafékes fék, mintugyanakkora nyomásnál a dobfék.

nem hiszem,hogy akkora különbség van egy városi használatu autónál a tárcsa és a dobfék között.

nekem 4 tárcsa van gyárilag, de a kadettomon nem hütött első fékkel, és a hátsó dobbal pont ugyanigy megálltam.....

Ígyvan, ígyvan!!

Elküldve

Sziasztok!

Nemrég találtam rá erre a fórumra, ritka jó társaságot találtam itt. Jó pár napja olvasgatom már a topikokat, de csak mostanra gyűjtöttem bátorságot is egy két kérdéshez. Szóval nemrég lecseréltem 11 éves F Astrámat egy 6 éves Astra G 1.6 16V Club Caravan-ra. 2 hete van meg a kocsi és észrevettem hogy a kormány tekerésekor (csak álló helyzetben) enyhe ropogást érzek a kormányon és a pedálokon is. Ezen az oldalon www.tipushiba.hu/autok/opel_astra_g.htm meg is találtam a felsorolásba ezt a jelenséget. Viszont megoldást nem írnak rá. Remélem nem valami komoly hiba? A másik egy jelentéktelenebb, inkább csak a szememet szúrja, hogy az első lámpáknak a műanyag búrája nagyon matt. Ezzel mit lehetne tenni?

brandhu

Elküldve

a búra műanyag és hamar mattul

leginkább gépi mosóban

állítólag a későbbi modelleknél javítottak ezen

egy megoldás van: csere

a ropogásra majd valamelyik okosabb ember választ ad ;-)

Elküldve

Koplett hátsó futóművet szoktak cserélni, ha hátra is tárcsát akarsz.

Veszel egyet a bontóba és annyi. Persze Astra F-et vagy G-ét, amilyen a tiéd.

Opelnál 1.8-tól hátul is tárcsásak.

Haver az Ascona C-jéhez egy Vectra 2000 hátsó hidat vett és cakk-pakk rácuppant és már ment is. Nem tudok róla, hogy a fékerővel bármi baja is lett volna. Azóta is vígan használja. Bár lehet hogy mákja volt.

Mantás mivoltomra visszatekintve, ott egy kicsit más volt a helyzet, mert bovdenes volt hátul a dobfék, de így is meglehetett oldani némi heggesztgetéssel. A kézifékből meg be kellett szerezni egy hidraulikust.

Persze volt olyan is, aki összvér megoldásként a BMW630CSI hídjából babrálta át a tárcsafék megoldást.

A 2000ccm-es mantára pl. eleve gyenge volt előre a hűtés nélküli tárcsafék, nembeszélve a hátsó dobról.

Előre 2.2 rekord hűtött, vagy MV6, vagy Calibra turbósat szoktunk rakni a Mantánál.

Bocsi hogy elkalandoztam a típustól!

Elküldve
A gyárban néhány tucat mérnök kitalálta hosszas kísérletezéssel, szaktudással , hogy hátra dobfék. Erre jön egy önjelölt okos, hogy jobb a tárcsa. Pazar.

Csak egy ötlet volt azért kérdeztem! Hogy ki mit hallot róla!? :lol:

Vedd ugy hogy rád nem voltam kíváncsi..... :smt021 :smt021

Elküldve
Sziasztok!

Nemrég találtam rá erre a fórumra, ritka jó társaságot találtam itt. Jó pár napja olvasgatom már a topikokat, de csak mostanra gyűjtöttem bátorságot is egy két kérdéshez. Szóval nemrég lecseréltem 11 éves F Astrámat egy 6 éves Astra G 1.6 16V Club Caravan-ra. 2 hete van meg a kocsi és észrevettem hogy a kormány tekerésekor (csak álló helyzetben) enyhe ropogást érzek a kormányon és a pedálokon is. Ezen az oldalon www.tipushiba.hu/autok/opel_astra_g.htm meg is találtam a felsorolásba ezt a jelenséget. Viszont megoldást nem írnak rá. Remélem nem valami komoly hiba? A másik egy jelentéktelenebb, inkább csak a szememet szúrja, hogy az első lámpáknak a műanyag búrája nagyon matt. Ezzel mit lehetne tenni?

brandhu

Ez a ropogás az én verdámnál is meg van /Astra G 2003-as/, és sajnos rettentően idegesítő. Az egész kasznin lehet érezni nem csak a pedálokon. Egy autószerelő barátommal toronycsapágyra gyanakszunk de ezt meg kell még alaposabban vizsgálnunk. Ha valaki találkozott már ezzel a problémával kérem írja meg. Köszönöm :oops:

  • Like 1
Elküldve

No +van be lett rakva a katakizátor+ az új Magnum dob! Nagyon frankó lett!!!! Kicsit jobban húz az autó érezhetően! Különösen 4-dickbe! :lol:

Meg vagyok elégedve! :lol: ;) :( :D

Elküldve

A ropogásról az F Astra hibái között is olvastam. Ott ez írták rá : A kormány tekerésekor ropogó hang (szoruló gömbfej, kikopott persely vagy az egyenetlen gyári fogasléc zsírozás miatt)

Felemelve sok oda-vissza tekerés a kormányon elegyengetheti a zsírzást vagy meg kell zsírozatni

- nem tudom a G Astránál is használhat ez?

Elküldve
No +van be lett rakva a katakizátor+ az új Magnum dob! Nagyon frankó lett!!!! Kicsit jobban húz az autó érezhetően! Különösen 4-dickbe!  :lol:  

Meg vagyok elégedve!  :lol:  ;)  :(  :D

Akkor most már fityisz a rendőröknek!! :D

Elküldve

Indításnál a motor úgy viselkedik mintha a gázra lépnék. Felpörög, de azonnal vissza is áll. Lehet ez természetes,de ezelőtt is elektronikus vezérlésű autóm volt de az alapjáratra tette és kész. Már égőnek érzem, ha a parkolóban van valaki. :oops: Azt hiheti a "bunkó" most is úgy indítja, mint a szívatóst, és gázt ad, pedig tíz éve csak a kuplungot nyomom. Ez tényleg természetes? ASTRA G 1.4

Elküldve
anyám astrája is felpörög indításkor

ugyanígy 1.4B

aszonták, ez így jó, gyári

iszonyatosan zavaró :?

Akkor nem egyedi. Mindegyik így indul?

Elküldve

Az enyém is így indul. Azt viszont megfigyeltem, hogy ha csak addig indítózok, hogy éppen elkapja, akkor kevésbé pörög fel.

Más:

Hirtelen gázfröccsnél érdekes füttyögő (nem tudok jobb szót rá) hallat az autó. A Corsa C-m is csinálta. Megvettem és 2 hónap után rákezdett. Szervízben azt mondták, hogy ez ilyen és kész.

Most az Astrám is csinálja.

Tudja valaki, hogy mi a jelenség oka?

Elküldve
A rejtett turbó lehet az...... :lol:

Szerintem meg a tükörház miatt füttyög. :lol:

Valami komoly hozzászólás esetleg? :wink:

Elküldve

Szerintem meg a tükörház miatt füttyög. :lol:

Valami komoly hozzászólás esetleg? :wink:

Erős a hang? Szíj? mármint a generátor(klíma)? Ez megcsúszhat hirtelen ford.szám váltásnál.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.