Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

A Bertone gyárilag 2cm-rel alacsonyabb mint a sima G Astra ugyanazzal a motorral, de hogy ne legyen ilyen egyszerű a helyzet, a te esetedben még a tengelyterhelés is számít. Pl. a tiéd ugye dízel, és mivel a dízelmotor nehezebb a benzinesnél, ha mondjuk én odaadnám neked az 1.8-as Bertoném rugóit, akkor nem 2cm, hanem valamivel több ültetés lenne az eredmény a nagyobb súly miatt a gyári rugókhoz képest.

Mivel neked már eleve nem gyári van, először ki kéne deríteni hogy mennyit ül, ehhez pedig kéne egy ugyanolyan motorú és karosszériaváltozatú autó ugyanakkora kerékmérettel mint a tied, és a kettőt összehasonlítva (lemérve a kerékjárati ív és a gumi közti távolságot mindkét autón) már jó közelítéssel ki lehetne deríteni hogy mi lenne a helyzet Bertone rugók beépítése után.

Bertoneból is van Z20LET, annak ugye nehezebb a motorja, tehát a rugó is keményebb, azzal nem ülne annyit mint az 1.8-as Bertone rugóival.

Link to comment
Megosztás:

A Bertone gyárilag 2cm-rel alacsonyabb mint a sima G Astra ugyanazzal a motorral, de hogy ne legyen ilyen egyszerű a helyzet, a te esetedben még a tengelyterhelés is számít. Pl. a tiéd ugye dízel, és mivel a dízelmotor nehezebb a benzinesnél, ha mondjuk én odaadnám neked az 1.8-as Bertoném rugóit, akkor nem 2cm, hanem valamivel több ültetés lenne az eredmény a nagyobb súly miatt a gyári rugókhoz képest.

Mivel neked már eleve nem gyári van, először ki kéne deríteni hogy mennyit ül, ehhez pedig kéne egy ugyanolyan motorú és karosszériaváltozatú autó ugyanakkora kerékmérettel mint a tied, és a kettőt összehasonlítva (lemérve a kerékjárati ív és a gumi közti távolságot mindkét autón) már jó közelítéssel ki lehetne deríteni hogy mi lenne a helyzet Bertone rugók beépítése után.

Bertoneból is van Z20LET, annak ugye nehezebb a motorja, tehát a rugó is keményebb, azzal nem ülne annyit mint az 1.8-as Bertone rugóival.

Köszi a választ... Most mehet a gondolkodás meg a keresgélés valami használt rugók után... még egy kérdésem lenne... ha szerzek csak rugókat mondjuk gyári 2.0 astrától, azt ki tudom cserélni a meglévő, ugymond tuning rugók helyett anélkül hogy bántsam a lengéscsillapítókat, vagy ott is vannak különbségek és mondjuk nem illik oda...

Link to comment
Megosztás:

Tisztelt Urak!

A probléma röviden:a motor 1.6 8V X16SZR motorkodú 99 es G Astra és 1-4 henger nem megy.

A hibatároló üzenete:trafó hiba 1-4 henger nem gyújt,jelen van.simán indul,van alapjárat is fordulatra kiegyenesedik a járás

Amit tettünk idáig:2db bontott trafóval próbáltuk semmi változás,gyertyák cserélgetve semmi változás

gyertyakábelek másik autóról átrakva semmi változás

A hiba előszőr pár másodpercig állt fent,majd mégegyszer aztán jó volt,ment 100km-t,majd 1 indítás után és azóta ez van

Mondták a felső holtpont jeladót,lehetséges?

Link to comment
Megosztás:

Szia,

nekem ugyan H astra van és 1,6 XeP motorral de a hiba ugyanez volt és a végén

kiderült hogy a kartel szellőztető szelep volt a rossz nem tudom a tiéden van-e

ilyen egy próbát mindenestre megérne nem kell csak a szelepfedelet levenni abban van benne.

Tisztelt Urak!

A probléma röviden:a motor 1.6 8V X16SZR motorkodú 99 es G Astra és 1-4 henger nem megy.

A hibatároló üzenete:trafó hiba 1-4 henger nem gyújt,jelen van.simán indul,van alapjárat is fordulatra kiegyenesedik a járás

Amit tettünk idáig:2db bontott trafóval próbáltuk semmi változás,gyertyák cserélgetve semmi változás

gyertyakábelek másik autóról átrakva semmi változás

A hiba előszőr pár másodpercig állt fent,majd mégegyszer aztán jó volt,ment 100km-t,majd 1 indítás után és azóta ez van

Mondták a felső holtpont jeladót,lehetséges?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az autóm egy Z14XE 2002-es G Astra.Alacsony ford.számon(1500-2500) közt gyorsításkor,kanyarodáskor erőtlen az autó és furcsa rezonáló hang hallható a motor felől.Induláskor hidegen az alapjárat ,mikor eléri a 750 körüli értéket kicsit ingadozik,de csak úgy 8-900 ig és a kipufogóból is hallani mintha dadogna.Tempós haladáskor, nagyobb fordulatnál semmi rendelleneset nem tapasztaltam... hibaüzenet nincs!

Link to comment
Megosztás:

Tisztelt Urak!

A probléma röviden:a motor 1.6 8V X16SZR motorkodú 99 es G Astra és 1-4 henger nem megy.

A hibatároló üzenete:trafó hiba 1-4 henger nem gyújt,jelen van.simán indul,van alapjárat is fordulatra kiegyenesedik a járás

Amit tettünk idáig:2db bontott trafóval próbáltuk semmi változás,gyertyák cserélgetve semmi változás

gyertyakábelek másik autóról átrakva semmi változás

A hiba előszőr pár másodpercig állt fent,majd mégegyszer aztán jó volt,ment 100km-t,majd 1 indítás után és azóta ez van

Mondták a felső holtpont jeladót,lehetséges?

Cseréltem,nem az
Link to comment
Megosztás:

Szia,

nekem ugyan H astra van és 1,6 XeP motorral de a hiba ugyanez volt és a végén

kiderült hogy a kartel szellőztető szelep volt a rossz nem tudom a tiéden van-e

ilyen egy próbát mindenestre megérne nem kell csak a szelepfedelet levenni abban van benne.

És ez a szelep milyen kapcsolatban van a gyujtással?
Link to comment
Megosztás:

Hello

most vettünk egy 2005-ös G astrát és olyan problémám lenne vele, hogy a csomagtérben kéne világítania egy lámpának, de nekem az nem világít cseréltem benne égőt, de nem lett jó és az a kérdésem hogy vajon mi lehet a hibája?

Válaszokat előre is köszönöm. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Hello

most vettünk egy 2005-ös G astrát és olyan problémám lenne vele, hogy a csomagtérben kéne világítania egy lámpának, de nekem az nem világít cseréltem benne égőt, de nem lett jó és az a kérdésem hogy vajon mi lehet a hibája?

Válaszokat előre is köszönöm. :icon1:

Mérd ki a kapcsolót, és a biztosítékot. Ha nem az, akkor lehet a vezetékezés az ajtónál akár...

Link to comment
Megosztás:

A vízpumpacsonkot pont a napokban írtam le a H fórumra, bemásolom, bár szerintem ezt a GYIK-be is be lehetne tenni:)->

A jól elvégzett munkáért köszönet Mc-elek fórumtársnak:)!

A bajt megelőzendően szeretnék tanácsot adni, elsősorban azoknak a cartársaknak akik szintén még a motor (illetve az autó) első szériáiból vásároltak (2004-2006-os évjárat)...

...

Cserélni 10 perc és kb. 3-4000 ft:)..

Csupán elővigyázatosság, ami nem igényel nagy áldozatot sem idő, sem pénz terén:)!

Jó munkát kívánok:)!

Cikkszám: 1336376

Nekem is sajnos műanyag a csonkom, meg is vettem a csonkot (3821Ft volt), viszont arról jól elfelejtkeztem, hogy van-e alatta valami tömítés.

Ha van, akkor abból Ti a régit tettétek vissza, vagy újat vettetek? Annak mi a cikkszáma?

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Azt nem tudom de itt elolvashatod a részleteket, vagyis tudom de itt

rendesen elmagyarázza a Tibor.

Ilyenkor mindig elgondolkozom a márkaszervíz hasznosságán. Nekik minden hibát tudniuk _kell_ javítani. Aki már dolgozott multinál hibakezelésen, az tudja, hogy szintek vannak. Bejön az ügyfél, ha nem tud segíteni az első szint, dobja tovább a másodikra és így tovább. Adott esetben a márkaszervíz fordulhat a gyárhoz is, hogy segítsenek a megoldásban. Számomra az elfogadhatatlan egy márkaszervíztől, hogy gyakorlatilag fingjuk nem volt a valós hibáról.

Tibor munkássága előtt meg le a kalappal, régóta figyelem a cikkeit.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szerintetek érdemes az olajcserét 2x megcsinálni? Magyarul a koszos olajat leengedem, teszek bele újat (olcsóbbat) majd 50-60 km után beleteszem a drágábbat?

Nagyon elhanyagolt motoroknál szokták ezt csinálni, de ott sem 50-60 km-t megy a mosóolaj, hanem néhány százat, utána eresztik le. Rendszeresen cserélt olajnál ez felesleges, szennyezed a környezetedet vele és kidobott pénz. imho

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Mivel még kezdő Astra (Z14XEP) tulaj vagyok, alapdolgokkal kell megbirkóznom.Van ez a belső keringetés funkció ami nekem valószínűleg bedöglött, mert sokszor hiába nyomom meg a kapcsolót, van hogy működik, van hogy nem. És azt sem tudom most milyen állapotban döglött be, ezért kivettem a kesztyűtartót hogy látok e valamit, csináltam róla egy videót. Most akkor ez a nagy doboz ami a videón látszik, ennek a felső részében van az a kis ajtó ami ezt a belső keringetést szabályozná? Már csak onnan gondolom, mert egyszer véletlenül pont működött mikor csesztettem a kapcsolóját, és az a kis ajtó elmozdult. És még az is érdekelne, mi az a berregő hang amikor ráadom a gyújtást.tudna valaki válaszolni? Előre is köszönöm a figyelmeteket.

https://docs.google.com/open?id=0B-NyGW85wxhvdW5FN2IxaEItbzA

https://docs.google.com/open?id=0B-NyGW85wxhvbENVaWJwNnhNNkk

Link to comment
Megosztás:

Megjött a kormány légzsák borító amit az ebayről rendeltem.Csak azért írom le mert itthon 15000-ért árulják, az ebayon meg szállítással együtt 6400Ft.

A dudagomb javítás meg 8-10000ft.Tehát megéri.

s feltetted már?...nekem is nemtég jött (6800 Ft), s kínlódtam egy keveset vele...a helyén szedtem le a burkolatot, az istennek nem tudtam szétbarkácsolni a lufi csatlakozóját. s kis esztétikai hibával került a helyére: kb 2 mm-t kiáll a burkolat a kormány síkjából...de még mindig szebb, mint a szakadt dudagomb... :smartass:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy furcsa probléma, aminek nem tudok rájönni az okára. Időnként (kb. félévente 1-2 alkalommal) tapasztalom, hogy viszonylag kis tempónál (30-50 km/h) óvatosan rálépve a fékre (tehát nem blokkoló satuféknél) bekapcsol az ABS, vagy legalábbis olyan, mint amikor blokkolásnál visszalökdösi a pedált, pedig alig lassítok, ráadásul ma is megtörtént, és ebben a 35-40 fokos melegben viszonylag kevés jég van az aszfalton. :D

Van valami ötletetek, hogy mi okozhatja? Gondoltam már arra is, hogy a tárcsafék rozsdája, de akkor elindulást követően az első egy-két fékezésnél kellene csinálni, vagy rosszul gondolom? :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.