Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

https://sites.google...lccled/tempomat

Igen, a Z-s motorkódú autók elektromos gázpedállal jöttek ki. Csak kuplung-, fékpedálkapcsolót, és indexkapcsolót kell beszerezni.

Ha ezeknek az egységeknek az előkészítése bent van az autódban, akkor csak be kell építeni.

Ha nincs, akkor ki kell építeni.

Ha ez is megvan, engedélyezni TECH2-vel. :D

Kb 1 hónapja csinálta gezoli. Az övé is z14xe! Dokumetálta: itt

Köszi az infókat! Nem tűnik túl bonyolultnak, de 0 hozzáértéssel magam nem látok hozzá, marad a szerelő, kértem árajánlatot rá, ár függvényében döntök róla. :)

Link to comment
Megosztás:

Múltkor láttam a Vaterán ÜRES, GYÁRI Castrol 4l-es flakonokat!!! Csak azért írom, hogy érzékeltessem, milyen fontos, hogy megbízható forrásból szerezzük be az olajokat! Nekem a hyperakciós Castrol Magnatec után kezdtek csattogni a hidrotőkék... na nem azt mondom, hogy nem jó a Castrol - sőt - csak ez jutott eszembe róla. <_<

Sajnos nekem a GM olajtól! Eddig castrolt használtam semmi gond nem volt! Majd rábeszéltek a GM-re:-( Ajj ajj

Link to comment
Megosztás:

Szerintem stabilizátor szilentjeid öregedtek el..... Ugyanez a ropogó/kattogó hang volt nekem is. Kicserélték, azóta jó.

Nah, letelt a napi 5 hozzászólásra vonatkozó korlátozásom :) Köszönöm mindenkinek a tanácsot, ötletet!

Ma kicsit figyelmesebben meghallgattam a jelenséget. A kormányt elfordítva -miután ráadtam a gyújtást - a kormány mozgatásával összhangban hallom a korábban írt morgó hangot, amit a hajópadló recsegéséhez tudnék hasonlítani. Ez hallatszik a kanyarodásokkor is, amikor max második sebesség fokozatban vagyok, azaz a sebesség < 30km/h. Nagyobb sebességnél nem hallatszik.

A hang forrása a motortér felől kb középtájról hallatszik.

A motorolajokkal kapcsolatban nekem volt egy érdekes esetem: anno shell olajat kerestem, 4 liter mindenhol kb 10-12 ezer volt. Nah, egyszer az interspar-ban jártam, és ott volt ugyanaz az olaj 6-7000 környékén... Nagyon meglepődtem :) Bár a végén én is a castrol mellett tettem le a voksomat :)

Link to comment
Megosztás:

Szia, féknyikorgásról van tapasztalatom: nekem a hátsó dobfék csinálta. A racsnis utánállító nem működött rendesen, ezt érdemes megnézni. De lehet, hogy elég 1x erőteljesen rálépni a fékre (álló helyzetben :D ), hogy kattanjon egyet az automata állító. Ha tárcsaféked van hátul, akkor ilyen a fékbetét, általában a keményebb betétek szoktak csikorogni, de ezt biztos van itt, aki jobban tudja.

Én kiput nem cserélnék, csak ha már kilyukad, vagy egy hosszabb út előtt ha nagyon gyanús! Leginkább az ára miatt, ami horrorisztikus - még az utángyártottak is! :smartass: Katalizátort nem kell cserélni, csak ha már nem látja el a feladatát - az is aranyáron van! :blink:

A kollégám nem rég rakatott fel utángyártott hátsó dobot,volt vagy 15 ezer forint felrakással együtt.Az nem annyira horrorisztikus azért

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Olyan problémám lenne, hogy (Y17DT) astrámnál ha a fűtés hideg-meleg szabályzóját a hideg végállásáról eltekerem ( akár fél centit ) akkor a középkonzol mögül folyamatos kattogó hang jön. A fűtés rendszer Behr tipus. Valaki tudja, hogy miért jön ez a hang ill. mi lehet az oka? ha a segítséghez több infóra lenne szükség írjatok, és válaszolok.

Köszi a segítséget

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Olyan problémám lenne, hogy (Y17DT) astrámnál ha a fűtés hideg-meleg szabályzóját a hideg végállásáról eltekerem ( akár fél centit ) akkor a középkonzol mögül folyamatos kattogó hang jön. A fűtés rendszer Behr tipus. Valaki tudja, hogy miért jön ez a hang ill. mi lehet az oka? ha a segítséghez több infóra lenne szükség írjatok, és válaszolok.

Köszi a segítséget

hy

behalt az elektromos fütéscsapod!!!!!!!! rossz hir már nem lehet kapni behr-hez füttéscsapot az ár kb 56000ft volt,helyette van kettő párhuzamos csö ,de azon már nincs rajta a elektromos motor az olyan 10000ft köről van + a négy tömitögyürü !!!!!!vagy azt csinálod amit én kiveszed a füttéscsapot nyitott állásba állitód az elektromos motort rajta és összerakod új tömitögyürükkel,de az áramot nem dugod rá a füttéscsapra!!és meguszod az egészet 400 ft-bol,és ha ezt csinálod nem kell megvenni az a másik cuccot 10000ft-ért, mer ha nyitott állapotban rakod vissza akkor ugyanazt a célt szolgálja mint az a párhuzamos cső!!

jó szerelést!!!!! :))

Link to comment
Megosztás:

hy

behalt az elektromos fütéscsapod!!!!!!!! rossz hir már nem lehet kapni behr-hez füttéscsapot az ár kb 56000ft volt,helyette van kettő párhuzamos csö ,de azon már nincs rajta a elektromos motor az olyan 10000ft köről van + a négy tömitögyürü !!!!!!vagy azt csinálod amit én kiveszed a füttéscsapot nyitott állásba állitód az elektromos motort rajta és összerakod új tömitögyürükkel,de az áramot nem dugod rá a füttéscsapra!!és meguszod az egészet 400 ft-bol,és ha ezt csinálod nem kell megvenni az a másik cuccot 10000ft-ért, mer ha nyitott állapotban rakod vissza akkor ugyanazt a célt szolgálja mint az a párhuzamos cső!!

jó szerelést!!!!! :))

Köszi

Még annyit hogy ha melegre tekerem attól függetlenül jön a meleg levegő, ha hidegre állítom akkor a hideg csak a kattogás nem szűnik meg :)

Link to comment
Megosztás:

Köszi

Még annyit hogy ha melegre tekerem attól függetlenül jön a meleg levegő, ha hidegre állítom akkor a hideg csak a kattogás nem szűnik meg :)

hy

ha nem iktadod ki a fütéscsapod hamarosan be fog ragadni valamelyik állásba!!!

!én szétszedtem az enyémet a mororon belül olyan megoldás mit a" kormánymü az auton"van egy tengely azon egy csiga,na az a csiga fosik el a tengelyen ha áranot adsz a motornák a tengely elforog a rajtalévő csigan és nem viszi át a hajtást.és azért hallod a kerregő hangot,mert a müanyag fogaskerekek darálják egymás és nem megy végállásba a motor!!

ugyan ugy jön a meleg is meg a hideg is,csak a csapot iktatod ki"hozzáteszem már asszem 2002 -es évjátattol kihagyták ezt a füttéscsapot mert rájöttek hogy szar" az ujjabaknál már a füttésgomb elforditásával már csak a terelölapot nyitod-zárod és az szabájozza a fütés"magyarul állandoan megy a füttöradiátor!!""és a terelölappal szabájzod a füttés, a csap jo megoldásnak indul az volt a célja hogy hideg állásba van akapcsolo akkor zárva legyen a csap és a füttöradiátor ne füttsön!

remélem segitettem

üdv

Link to comment
Megosztás:

hy

ha nem iktadod ki a fütéscsapod hamarosan be fog ragadni valamelyik állásba!!!

!én szétszedtem az enyémet a mororon belül olyan megoldás mit a" kormánymü az auton"van egy tengely azon egy csiga,na az a csiga fosik el a tengelyen ha áranot adsz a motornák a tengely elforog a rajtalévő csigan és nem viszi át a hajtást.és azért hallod a kerregő hangot,mert a müanyag fogaskerekek darálják egymás és nem megy végállásba a motor!!

ugyan ugy jön a meleg is meg a hideg is,csak a csapot iktatod ki"hozzáteszem már asszem 2002 -es évjátattol kihagyták ezt a füttéscsapot mert rájöttek hogy szar" az ujjabaknál már a füttésgomb elforditásával már csak a terelölapot nyitod-zárod és az szabájozza a fütés"magyarul állandoan megy a füttöradiátor!!""és a terelölappal szabájzod a füttés, a csap jo megoldásnak indul az volt a célja hogy hideg állásba van akapcsolo akkor zárva legyen a csap és a füttöradiátor ne füttsön!

remélem segitettem

üdv

Helyileg hol található ez a fűtéscsap az autóban?

Link to comment
Megosztás:

Helyileg hol található ez a fűtéscsap az autóban?

hy

a középkonzol mögött!! csak bontással lehet kivenni !!kardánbox ki, a motorté bal oldalán,ha kocsival szemben álsz, a tüzfalon van kettö torx csavar a vizelvezetöt fogja jo szar helyen van azt kivesz, utánna a füttöradiátor takaro kivesz, és ott már látod a füttéscsapot sasszeggel csatlakozva a füttöradiátorhoz!ott szokott ereszteni a gumitömitésnél!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

z14xep

Meg szeretném osztani veletek 1 problémámat, hátha tudtok rá valami okosat :omg:

A napokban már írtam, hogy a hidrotőkék felől Bazira hangos kopácsolás hallható, időszakosan mindegy ha hideg, vagy ha meleg! Megyek vele 10-20 km-t és kussba marad! majd gondol egyet és megint kopácsol!

Következőt tettem, leengedtem az olajat, vissza régit amit elötte engedtem le tettem hozzá motor tisztító adalékot, járattam 5-percet megint le, aztán bele az új olaj. sajna semmi javulás de kezdtem elejétől , raktam bele kiváncsiság képpen 10v40-et az első indításnál kussba maradt! mit tegyek? azóta mentem kb 400 km és csönd! de nem a megfelelő olajjal!

Mi tévő legyek? :sick:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A most vásárolt 2005-ös 1,4-es astrán INSP felirat ég indításkor és egy kicsit trakotors hangja van kb 10 mp-ig. Az olaj elég ramaty, le kell cserélni. Ez megoldhatja a problémát (1,4 ecotec twinport)? Szokott még más probléma is lenni?

Az insp feliratod a szervizt jelenti ( ki lehet ütni az nem gond vagy szervízbe.) Az olaj miatt is lehet de inkább vezérlés gond lesz, gondolom ha 1,4 ecotec akkor neked is z14xep ?

tehát vidd be szervizbe szerintem neked is vezérműláncot kell cserélni. Ha nem lánc akkor valoszinűleg hidrotőke ami nálam is fenn áll sajna :icon11:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A most vásárolt 2005-ös 1,4-es astrán INSP felirat ég indításkor és egy kicsit trakotors hangja van kb 10 mp-ig. Az olaj elég ramaty, le kell cserélni. Ez megoldhatja a problémát (1,4 ecotec twinport)? Szokott még más probléma is lenni?

Miért kell többször beírni?????? :excl:

INSP hogy vidd szervizbe.

Évente, vagy 30e-ként (de ajánlatos 15-20e-nél) lecserélni az olajat!

Traktoros hang: vezérműlánc, vagy hidrotőkék, vagy bármi más...lehet meg javul olajcserére, de lehet nem...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ki kellett szedni az ülést a kocsiból. Az övfeszítőt szét kellett bontani, miután az ülést visszatettük, a légzsákos/övfeszítős hibakód még mindig pirosan világít. Mit lehet ezzel kezdeni?

köszi.

Ha nem áll fenn kontakthiba (tehát a csatlakozók tuti rendesen és biztonságosan érintkeznek az ülés alatt) akkor szervizben (vagy ahol van Tech2) ki lehet üttetni a hibakódot (a légzsák/övfeszítő hibakódja sosem múlik el magától x számú újraindítás után). Persze amúgy is ki lehet üttetni, de ha kontakthiba van akkor újra elő fog jönni... és jó ha tudod hogy amíg ég ez a kis hibajelző, addig nem működik a légzsák(!) szóval ha beüt a krach akkor elég kellemetlen tud lenni...

Szélsőséges esetben (ha a kontakthiba nem akar elmúlni) akkor fixre lehet forrasztani a vezetékeket a már említett ülés alatti csatlakozóban és utána kiüttetni a hibakódot, akkor az életben nem jön elő többet újra, viszont gondban leszel ha megint ki akarod venni az ülést.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.