Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Szasztok!

Volatam a szrvízbe (veszprém opel Marsal)

Sajna mindenki csak állt az autó elött és szét tárta a kezét!

Ez nekem nem volt vigasz. Arra jutottak, hogy vaoszinű hidrotőke de nem biztos!

Hibát tegnap leírtam a csattogást de valamikor csinálja valamikor nem !

Ez elég gáz!!! Azt javasólták tegyek az oljaba hidotőke tsizstítót amit meg is tettem még nem tudom milesz a vége !

Tapasztalat valakinek? Ja melegen is csattog ha épp úgy tartja kedve:-(

Ma is produkálta a jelenséget kb pár km és elkezd csattogni, aztán ott az opelnél is volt több indítózás egyszer csak abba hagyta. puff

A lánc vezérlés volt cserélve kb 1 hónapja!

Szia, nekem kb. 3 hete volt ugyanez és sokan meg akartak győzni, hogy cseréljek hidrotőkéket. Ugyanezt csinálta mint neked: véletlenszerűen előjött a hang, aztán meg elmúlt egyszer csak és gyönyörű hangja volt. Nekem hidegen nem is csörgött, csak mikor már kezdett bemelegedni. Mondjuk jellemzően nagyobb fordulaton elhallgatott és ahogy pörgettem hallottam, hogy egyesével hallgatnak el. Egyszeűen nem akartam elhinni, hogy ilyen gyorsan tönkrement több hidrotőke is, ráadásul ha tönkrementek miért lehet néha gyönyörű hangjuk.

Előzmény volt nálam, hogy olajcsere után jött a baj. Ráadásul prémium minőségű olajat tettek a motorba, amitől egyáltalán nem vártam volna. A szerelőm elmondása szerint előfordulhat, hogy a jobb olaj fellazítja a lerakódott szennyeződéseket, ami eltömítheti az olajjáratokat. Szerintem nálam a hidrotőkék olajzásáért felelős járat tömődhetett el részlegesen.

Amikror nagyon traktoros lett a hangja nem bírtam tovább és vettem egy Valvoline motoröblítő olajadalékot, olajat és olajszűrőt. Átöblítettem a motort (5percet írt a flakon), koromfekete olaj jött ki belőle, pedig 1000km sem volt benne olajcsere után. Érdemes lett volna levenni az olajteknőt is, meg is vettem a tömítést, de ott volt a kipu, ráadásul össze volt hegesztve a csonk és a hátramenő, így letettem róla, itthon megfelelő szerszámok és alaktrészek nélkül. Jól kifolyattam az olajat (kb. 2órát csurgott). Friss olaj után indítás: ugyanolyan rusnya hangja volt... már kezdtem feladni, amikor elhallgatott és azóta is csendben van (kb. 800km után... kopp-kopp...). Mint utólag megtudtam kell egy kis idő a hidrotőkéknek, míg feltölrődnek olajjal.

Kicsit hosszúra sikeredett a kálváriám, de gondoltam leírom, hogy érdemes ezt eljátszani, mielőtt százezres kiadásba verné magát az ember.

Ja a motoröblítéstől is óvva intettek, mivel az ún. "jótékony lerakódásokat" is feloldhatja, ami aztán tömítettségi problémákat okozhat. Eddig nem vettem észre semmi ilyesmit, az olaj sem fogyott, szerintem ez a régebbi típusú motoröblítőkre lehet igaz és főleg a magas futásteljesítményű motorokra.

Link to comment
Megosztás:

A km óra többirésze, a fűtésbox, szivargyújtó körül, és az autórádió (CAR300) is elsötétedett?

-Ha nem, akkor izzók kiégtek. Egy a km számlálóban, kettő a TID (információs kijelző) -ben. De lehet, hogy csak egy volt már csak jó a TID-ben.

-Ha igen, akkor biztosítékok: F13-as 7,5A : F22-es 15A : F34-es 20A : F38-as 10A lehetnek, vagy sokkal nagyobb a baj, akkor a MULTITIMER egység romlott el. (elég ritka de ez is lehet)

(ha z14xep akkor ne is álmodj a tempomatról 60e alatt!)

(ha z14xe akkor, 10-20e körül bent van...)

Ez felkeltette az érdeklődésemet, régi vágyam lenne egy tempomat, de én inkább 80-90e körül kezdődő árakat találtam. Komolyan lehet 10-20ezerből az XE motortípushoz beszerezni? Hol tudok ilyet venni, illetve milyen típust kell keresnem?

Link to comment
Megosztás:

Ha a Z14XEP alacsony fordulaton nyomatékosabb, akkor milyen lehet a Z14XE.

Brutál csiga lehet...

A magasabb fogyasztást meg tudom erősíteni, nekem eddig 7 liter alá csak kínkeservesen sikerült egy-egy alkalommal menni, jellemzően inkább 7,3-8 liter között eszik, attól függően hol használom. Twinportost még nem próbáltam, de tudtommal adatlap szerint a gyorsulás, végsebesség egyforma. Kb. 2000-ig valóban nincs sok nyomaték, de afölött azért ez is megindul.

Link to comment
Megosztás:

Szia, nekem kb. 3 hete volt ugyanez és sokan meg akartak győzni, hogy cseréljek hidrotőkéket. Ugyanezt csinálta mint neked: véletlenszerűen előjött a hang, aztán meg elmúlt egyszer csak és gyönyörű hangja volt. Nekem hidegen nem is csörgött, csak mikor már kezdett bemelegedni. Mondjuk jellemzően nagyobb fordulaton elhallgatott és ahogy pörgettem hallottam, hogy egyesével hallgatnak el. Egyszeűen nem akartam elhinni, hogy ilyen gyorsan tönkrement több hidrotőke is, ráadásul ha tönkrementek miért lehet néha gyönyörű hangjuk.

Előzmény volt nálam, hogy olajcsere után jött a baj. Ráadásul prémium minőségű olajat tettek a motorba, amitől egyáltalán nem vártam volna. A szerelőm elmondása szerint előfordulhat, hogy a jobb olaj fellazítja a lerakódott szennyeződéseket, ami eltömítheti az olajjáratokat. Szerintem nálam a hidrotőkék olajzásáért felelős járat tömődhetett el részlegesen.

Amikror nagyon traktoros lett a hangja nem bírtam tovább és vettem egy Valvoline motoröblítő olajadalékot, olajat és olajszűrőt. Átöblítettem a motort (5percet írt a flakon), koromfekete olaj jött ki belőle, pedig 1000km sem volt benne olajcsere után. Érdemes lett volna levenni az olajteknőt is, meg is vettem a tömítést, de ott volt a kipu, ráadásul össze volt hegesztve a csonk és a hátramenő, így letettem róla, itthon megfelelő szerszámok és alaktrészek nélkül. Jól kifolyattam az olajat (kb. 2órát csurgott). Friss olaj után indítás: ugyanolyan rusnya hangja volt... már kezdtem feladni, amikor elhallgatott és azóta is csendben van (kb. 800km után... kopp-kopp...). Mint utólag megtudtam kell egy kis idő a hidrotőkéknek, míg feltölrődnek olajjal.

Kicsit hosszúra sikeredett a kálváriám, de gondoltam leírom, hogy érdemes ezt eljátszani, mielőtt százezres kiadásba verné magát az ember.

Ja a motoröblítéstől is óvva intettek, mivel az ún. "jótékony lerakódásokat" is feloldhatja, ami aztán tömítettségi problémákat okozhat. Eddig nem vettem észre semmi ilyesmit, az olaj sem fogyott, szerintem ez a régebbi típusú motoröblítőkre lehet igaz és főleg a magas futásteljesítményű motorokra.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni, mert fura dolgot tapasztaltam az autóval kapcsolatban:

amikor elindulok az autóval, pl tolatok a parkolóból, és közben alászedem a kormányt, a motortér felől olyan hangot hallok (recsegés, ropogás), mint amilyet a kalózfilmekben a hajók padlója adott ki. Mi lehet ez szerintetek? Ha gyorsabban haladok, nem hallom ezt, csak amikor még gyök2-vel halad az autó.

Köszi előre is a válaszokat...

Link to comment
Megosztás:

https://sites.google...lccled/tempomat

Igen, a Z-s motorkódú autók elektromos gázpedállal jöttek ki. Csak kuplung-, fékpedálkapcsolót, és indexkapcsolót kell beszerezni.

Ha ezeknek az egységeknek az előkészítése bent van az autódban, akkor csak be kell építeni.

Ha nincs, akkor ki kell építeni.

Ha ez is megvan, engedélyezni TECH2-vel. :D

Kb 1 hónapja csinálta gezoli. Az övé is z14xe! Dokumetálta: itt

Köszi a propaganda tevékenységet! :D :hiya:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni, mert fura dolgot tapasztaltam az autóval kapcsolatban:

amikor elindulok az autóval, pl tolatok a parkolóból, és közben alászedem a kormányt, a motortér felől olyan hangot hallok (recsegés, ropogás), mint amilyet a kalózfilmekben a hajók padlója adott ki. Mi lehet ez szerintetek? Ha gyorsabban haladok, nem hallom ezt, csak amikor még gyök2-vel halad az autó.

Köszi előre is a válaszokat...

Egy kicsit utánaolvastam/kérdeztem, azt a tippet kaptam, hogy a szervo olajat kellene megnézni, hogy kevés -e, vagy esetleg szükséges -e cserélni...

Szerintetek ez lehetséges?

Másik tipp az volt, hogy a motort tartó gumik elöregedtek (2000-es az autó), és amikor pl kanyarodva tolatok a parkolóból, akkor azért hallatja ezt a hangot, mert nagyobb ilyenkor a terhelés rajta...

Ma megpróbálom a szervoolaj szintet megnézni, esetleg utántölteni, és meglátjuk, hátha segít, megírom a tapasztalatokat majd... Milyen szervo olajat vegyek szerintetek?

Köszönöm az ötleteket/tanácsokat előre is...

Link to comment
Megosztás:

Egy kicsit utánaolvastam/kérdeztem, azt a tippet kaptam, hogy a szervo olajat kellene megnézni, hogy kevés -e, vagy esetleg szükséges -e cserélni...

Szerintetek ez lehetséges?

Másik tipp az volt, hogy a motort tartó gumik elöregedtek (2000-es az autó), és amikor pl kanyarodva tolatok a parkolóból, akkor azért hallatja ezt a hangot, mert nagyobb ilyenkor a terhelés rajta...

Ma megpróbálom a szervoolaj szintet megnézni, esetleg utántölteni, és meglátjuk, hátha segít, megírom a tapasztalatokat majd... Milyen szervo olajat vegyek szerintetek?

Köszönöm az ötleteket/tanácsokat előre is...

igen lehet az én is igy szívtam meg egy hete, csak zöld és kifejezetten astra G be való szervó olajat tegyél bele.

Link to comment
Megosztás:

Köszi az infot... Az olajra vonatkozólag a szerelőm (nem opel specialista) azt mondta, hogy piros vagy rózsaszín dobozosat vegyek... Egy másik oldalról pedig azt, hogy zöldet - maga az olaj a zöld.... Szóval balga kérdés következik: milyen színű a doboz :D vagy ha konkrét márkát típust is tudnátok írni, nagyon hálás lennék, virtuálisan tudnék küldeni néhány jól behűtött sört :)

Link to comment
Megosztás:

Köszi az infot... Az olajra vonatkozólag a szerelőm (nem opel specialista) azt mondta, hogy piros vagy rózsaszín dobozosat vegyek... Egy másik oldalról pedig azt, hogy zöldet - maga az olaj a zöld.... Szóval balga kérdés következik: milyen színű a doboz :D vagy ha konkrét márkát típust is tudnátok írni, nagyon hálás lennék, virtuálisan tudnék küldeni néhány jól behűtött sört :)

www.cromax.hu 5000 Ft a gyári GM olaj

Link to comment
Megosztás:

Köszi az infot... Az olajra vonatkozólag a szerelőm (nem opel specialista) azt mondta, hogy piros vagy rózsaszín dobozosat vegyek... Egy másik oldalról pedig azt, hogy zöldet - maga az olaj a zöld.... Szóval balga kérdés következik: milyen színű a doboz :D vagy ha konkrét márkát típust is tudnátok írni, nagyon hálás lennék, virtuálisan tudnék küldeni néhány jól behűtött sört :)

Csak GM szervóolajat rakj bele!!! Száma: 19 40 715

Van egy majdnem teli kupám, kb. 1dl hiányzik belőle. Virtuálisan küldenék belőle szívesen cserébe a sörért! :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Kérdésem a következő lenne

egy 1500 km út alatt egy emelkedőn elkezdett melegedni a viz majd a ventilátor valami égett kuplung szerű szagot fújt be egy pillanatra, megálltam a ventilátor tekert egyfolytában teljes kapacitáson, de az éget szag helyét nem tudtam behatárolni mert már nem lehetett érezni

Tegnap arra lettem figyelmes hogy dugobóban elkezd kúszni a víznek a mutatója felfelé bőven 100 fok alatt volt még, ma üzem meleg állapotban átnéztem a motort és azt tapasztaltam hogy , a felső vízcső szinte hideg a vizhütö felsö is teljesen hideg de a felsö fele meleg.

mi okozhatja ezt a problémát ? motor : Y17DT

Link to comment
Megosztás:

Csak GM szervóolajat rakj bele!!! Száma: 19 40 715

Van egy majdnem teli kupám, kb. 1dl hiányzik belőle. Virtuálisan küldenék belőle szívesen cserébe a sörért! :icon1:

Köszönöm mindenkinek a választ, így már célirányosan megyek vásárolni... remélem, hogy ez megoldja a problémámat... Ha kész vagyok (1-2 na), mindenképp jelzek, hogy mire jutottam.

Simán töltsek bele, vagy a régiből le kellene szívni valamennyit, hogy frissüljön a cucc benne?

Celebrin: én most nem csak virtuálisan cserélném el a két árut :D Így most nekem kell meginni a sört, utána pedig elballagni olajat venni...

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm mindenkinek a választ, így már célirányosan megyek vásárolni... remélem, hogy ez megoldja a problémámat... Ha kész vagyok (1-2 na), mindenképp jelzek, hogy mire jutottam.

Simán töltsek bele, vagy a régiből le kellene szívni valamennyit, hogy frissüljön a cucc benne?

Celebrin: én most nem csak virtuálisan cserélném el a két árut :D Így most nekem kell meginni a sört, utána pedig elballagni olajat venni...

Ismét fejlemény: levettem a szervóolaj tartály kupakját, kivettem a szűrőt, és ekkor vettem észre, hogy egy szintmérő pálca van rajta. Ez alapján a min és max között van fél úton az olajszint, szép tiszta olajat törölgettem le róla...

Ezek szerint lehet, hogy mégsem ez okozza a problémát? Van valakinek esetleg ötlete/tanácsa?

Köszönöm! :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítségetek kérném, 2003 1.2 G astrám melegen nem indul. Először a 38-39 fokos melegben produkálta a hibát. Úgy vettem észre hogy meleg motornál még nincs gond, csak ha már a motortér is bemelegszik. Ha nem indul vezérlés hibát jelez. Kicsit várnom kell 20-30 perc és mehetek tovább. Elvittem szerelőhöz, a hibakód kiolvasó szerint légtömegmérővel van gond. Igaz lehet? Találkozott már valaki ilyen hibával?

Segítségetek előre is köszönöm!

Sziasztok!

Valaki nem találkozott ezzel a jelenséggel?

Link to comment
Megosztás:

Köszi az infot... Az olajra vonatkozólag a szerelőm (nem opel specialista) azt mondta, hogy piros vagy rózsaszín dobozosat vegyek... Egy másik oldalról pedig azt, hogy zöldet - maga az olaj a zöld....

A zöld színű szervóolaj (tehát nem a doboz) az elektrohidraulikus szervóval szerelt autókba való, a piros színű olaj pedig a hagyományos hidraulikus szervósokba. Természetesen mindkettő létezik gyári GM márkából, nekem az előbbi kell, annak literje ~4000Ft (kisebb csomagolás sajna nincs).

Link to comment
Megosztás:

Szia, nekem kb. 3 hete volt ugyanez és sokan meg akartak győzni, hogy cseréljek hidrotőkéket. Ugyanezt csinálta mint neked: véletlenszerűen előjött a hang, aztán meg elmúlt egyszer csak és gyönyörű hangja volt. Nekem hidegen nem is csörgött, csak mikor már kezdett bemelegedni. Mondjuk jellemzően nagyobb fordulaton elhallgatott és ahogy pörgettem hallottam, hogy egyesével hallgatnak el. Egyszeűen nem akartam elhinni, hogy ilyen gyorsan tönkrement több hidrotőke is, ráadásul ha tönkrementek miért lehet néha gyönyörű hangjuk.

Előzmény volt nálam, hogy olajcsere után jött a baj. Ráadásul prémium minőségű olajat tettek a motorba, amitől egyáltalán nem vártam volna. A szerelőm elmondása szerint előfordulhat, hogy a jobb olaj fellazítja a lerakódott szennyeződéseket, ami eltömítheti az olajjáratokat. Szerintem nálam a hidrotőkék olajzásáért felelős járat tömődhetett el részlegesen.

Amikror nagyon traktoros lett a hangja nem bírtam tovább és vettem egy Valvoline motoröblítő olajadalékot, olajat és olajszűrőt. Átöblítettem a motort (5percet írt a flakon), koromfekete olaj jött ki belőle, pedig 1000km sem volt benne olajcsere után. Érdemes lett volna levenni az olajteknőt is, meg is vettem a tömítést, de ott volt a kipu, ráadásul össze volt hegesztve a csonk és a hátramenő, így letettem róla, itthon megfelelő szerszámok és alaktrészek nélkül. Jól kifolyattam az olajat (kb. 2órát csurgott). Friss olaj után indítás: ugyanolyan rusnya hangja volt... már kezdtem feladni, amikor elhallgatott és azóta is csendben van (kb. 800km után... kopp-kopp...). Mint utólag megtudtam kell egy kis idő a hidrotőkéknek, míg feltölrődnek olajjal.

Kicsit hosszúra sikeredett a kálváriám, de gondoltam leírom, hogy érdemes ezt eljátszani, mielőtt százezres kiadásba verné magát az ember.

Ja a motoröblítéstől is óvva intettek, mivel az ún. "jótékony lerakódásokat" is feloldhatja, ami aztán tömítettségi problémákat okozhat. Eddig nem vettem észre semmi ilyesmit, az olaj sem fogyott, szerintem ez a régebbi típusú motoröblítőkre lehet igaz és főleg a magas futásteljesítményű motorokra.

Helló!

Köszi a hozzá szólást, szerencsére most abba hagyta de jön az új olaj (castrol 5w40), le is cserélem de előtte tisztítás alkamazok, ahogy írtad te is!

Link to comment
Megosztás:

Ismét fejlemény: levettem a szervóolaj tartály kupakját, kivettem a szűrőt, és ekkor vettem észre, hogy egy szintmérő pálca van rajta. Ez alapján a min és max között van fél úton az olajszint, szép tiszta olajat törölgettem le róla...

Ezek szerint lehet, hogy mégsem ez okozza a problémát? Van valakinek esetleg ötlete/tanácsa?

Köszönöm! :)

Szerintem stabilizátor szilentjeid öregedtek el..... Ugyanez a ropogó/kattogó hang volt nekem is. Kicserélték, azóta jó.

Link to comment
Megosztás:

Múltkor láttam a Vaterán ÜRES, GYÁRI Castrol 4l-es flakonokat!!! Csak azért írom, hogy érzékeltessem, milyen fontos, hogy megbízható forrásból szerezzük be az olajokat! Nekem a hyperakciós Castrol Magnatec után kezdtek csattogni a hidrotőkék... na nem azt mondom, hogy nem jó a Castrol - sőt - csak ez jutott eszembe róla. <_<

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni. Astra G csodaságomon :) elég rozsdás, de nem lyukas és szép csendes a kipufogó rendszer, de arra gondoltam ki kellene cserélni. Van értelme, vagy várjam meg, míg ténylegesen cserére szorulna? Ezzel együtt a katalizátort is cserélni kell, vagy csak a csöveket és a hátsó dobot? Mibe fog ez nekem fájni?

A másik kérdésem az lenne, hogy az üzemi fékem enyhébb fékezésnél csikorgó hangot ad ki. Elvittem szervizbe, ott megnézték, felcsiszolták kicsit a tárcsát, meg valami szmötyivel bekenték, utána ez meg is szűnt. Ez kb. 2 hónapja volt. Azonban 1-2 hete ismételten hallom, hogy csikorog ugyan úgy, enyhébb fékezésnél. Fékerővel nincs gond, és az előzőleg azt mondta a szervízvezető, hogy a fékpofák is rendben vannak. Elhihetem nekik ezt vajon? Mi lehet a gond? Miért csikorgok? Mit csináljak?

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni. Astra G csodaságomon :) elég rozsdás, de nem lyukas és szép csendes a kipufogó rendszer, de arra gondoltam ki kellene cserélni. Van értelme, vagy várjam meg, míg ténylegesen cserére szorulna? Ezzel együtt a katalizátort is cserélni kell, vagy csak a csöveket és a hátsó dobot? Mibe fog ez nekem fájni?

A másik kérdésem az lenne, hogy az üzemi fékem enyhébb fékezésnél csikorgó hangot ad ki. Elvittem szervizbe, ott megnézték, felcsiszolták kicsit a tárcsát, meg valami szmötyivel bekenték, utána ez meg is szűnt. Ez kb. 2 hónapja volt. Azonban 1-2 hete ismételten hallom, hogy csikorog ugyan úgy, enyhébb fékezésnél. Fékerővel nincs gond, és az előzőleg azt mondta a szervízvezető, hogy a fékpofák is rendben vannak. Elhihetem nekik ezt vajon? Mi lehet a gond? Miért csikorgok? Mit csináljak?

Köszi

Szia, féknyikorgásról van tapasztalatom: nekem a hátsó dobfék csinálta. A racsnis utánállító nem működött rendesen, ezt érdemes megnézni. De lehet, hogy elég 1x erőteljesen rálépni a fékre (álló helyzetben :D ), hogy kattanjon egyet az automata állító. Ha tárcsaféked van hátul, akkor ilyen a fékbetét, általában a keményebb betétek szoktak csikorogni, de ezt biztos van itt, aki jobban tudja.

Én kiput nem cserélnék, csak ha már kilyukad, vagy egy hosszabb út előtt ha nagyon gyanús! Leginkább az ára miatt, ami horrorisztikus - még az utángyártottak is! :smartass: Katalizátort nem kell cserélni, csak ha már nem látja el a feladatát - az is aranyáron van! :blink:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.