Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

ki kellene deríteni mi pontosan baj :)

én csak tippeltem ;) ,lehet hogy semmi köze hozzá , de azon környéken van a szellőztető szelep is ... akár az is lehet

mennyi km van a mociban? és mennyire valós ? :)

150 e És valós 20 e vettem fél évesen!

Elküldve

oksi :)

hallgatóz ,hátha be tudod lokalizálni helyet pontosan ;)

Na most utána néztem honnan hallom a hangot! Lehet az a neve, hogy alapjárati motor? Arról a részről jön a hang!

Elküldve

Szia,

Valószínűleg nem ez lesz a hiba, de egy próbát megér.. Ha dísztárcsás a kocsid, akkor próbáld meg nélküle. Nekem 1 hónapja kezdett el kattogni az összes egyszerre.

Mellesleg az általad leírt kattogás nekem nagyon hasonlít (sőt egyértelműen ugyanaz a jelenség) arra, amikor az első stabilizátor szilentek kezdenek kiszáradni. Nekem is lassú kanyarokban és állóhelyzetben lehetett hallani. Arra is van magyarázat, hogy a garázsba álláskor miért nem hallottad. Nekem csak 20 fok felett, bemelegedett motortérnél jött elő a hang (gondolom a szilent ilyenkor megpuhult). Próbálkoztunk szilikonnal történő befújjással, de nem sokat segített. Megoldás: csere.. cakk-pakk 12 eFt-ból megvolt gyári szervizben munkadíjjal együtt a 2 db, de lehet olcsóbb stabpálcát is beletenni (2-3 eFt/db).

Kösz szépen a válaszodat, meg a tippeket!

Minden jót!

Üdv:Laci

Elküldve

Mi a különbség a z14xe és a z14xep között?Azért ius érdekelne, mert nekem a z14xep van, és a múltkor derült ki számomra is, hogy 60 alatt nincs tempomat ellentétben a másik tipussal.

Elküldve

Nem is annyira a motorok közötti technikai eltérések a számottevőek, hanem hogy a Twinport motornak (Z14XEP) teljesen más motorvezérlője van mint a sima Z14XE-nek. Előbbinek Bosch Motronic 7.6.1, utóbbinak Multec S típusú vezérlője van.

Elküldve

Mi a különbség a z14xe és a z14xep között?Azért ius érdekelne, mert nekem a z14xep van, és a múltkor derült ki számomra is, hogy 60 alatt nincs tempomat ellentétben a másik tipussal.

Nagyon sok minden, egészen más a motor!

Z14XE:

kb 1 literrel többet eszik mint a Z14XEP

szíjas vezérlés

Z14XEP:

twinport szelep, alacsony fordulaton nyomatékosabb

láncos vezérlés

újabb fejlesztés, euro4

Elküldve

Sziasztok!

Szeretnék venni egy 2005-ös 1,4-es twinportos g astrát, viszont a próbaúton a kijelző (kilóméteróra alatti és az információs kijelző) elsötétült. Én kontakthibára gyanakszom, az eladó kereskedő, azt mondta nem csináltatja meg, kérdés mi lehet és mennyibe fájhat a javítás?

Elküldve

Sziasztok,

Tegnap érdekes dolgot tapasztaltam egy 2008-as 1.4-es benzines G Astra-ban. Kb. 400 km-t mentünk majdnem egyben (egy megálló volt közben az első órában). Az utolsó 2 órában (végig autópálya, végig 130 km/h) jött a produkció: tank kb. negyedik, ennek ellenére a mutató szép lassan felkúszott jobbra (azaz: tele a tank). Mindez tankolás nélkül. Ezt mi okozhatta?

Megjegyzem 10 napja mentünk 700 km-t, akkor ugyanezt produkálta.

Köszi előre is a válaszokat,

N

Elküldve

Sziasztok!

Szeretnék venni egy 2005-ös 1,4-es twinportos g astrát, viszont a próbaúton a kijelző (kilóméteróra alatti és az információs kijelző) elsötétült. Én kontakthibára gyanakszom, az eladó kereskedő, azt mondta nem csináltatja meg, kérdés mi lehet és mennyibe fájhat a javítás?

Nem vagyok szaki a kocsiszerelésben, csak egy ötlet ami eszembe jutott, hogy a műszerfalat a bal oldalon lévő potméteres kapcsolóval lehet állítgatni, hogy mennyire világítson.Lehet hogy annak van valami problémája és azért sötétült el a műszerfal.

Elküldve

Szasztok!

Volatam a szrvízbe (veszprém opel Marsal)

Sajna mindenki csak állt az autó elött és szét tárta a kezét!

Ez nekem nem volt vigasz. Arra jutottak, hogy vaoszinű hidrotőke de nem biztos!

Hibát tegnap leírtam a csattogást de valamikor csinálja valamikor nem !

Ez elég gáz!!! Azt javasólták tegyek az oljaba hidotőke tsizstítót amit meg is tettem még nem tudom milesz a vége !

Tapasztalat valakinek? Ja melegen is csattog ha épp úgy tartja kedve:-(

Ma is produkálta a jelenséget kb pár km és elkezd csattogni, aztán ott az opelnél is volt több indítózás egyszer csak abba hagyta. puff

A lánc vezérlés volt cserélve kb 1 hónapja!

Elküldve

Hy All

mit lehet tenni Í17dt klíma nélküli astra esetében, hogy bekapcsolom a ventilátort, akkor ne ilyen gázolajos szagot fújon be az utastérbe.

hosszabb út után a ruha teljesen átvette.

Elküldve

Sziasztok,

Tegnap érdekes dolgot tapasztaltam egy 2008-as 1.4-es benzines G Astra-ban. Kb. 400 km-t mentünk majdnem egyben (egy megálló volt közben az első órában). Az utolsó 2 órában (végig autópálya, végig 130 km/h) jött a produkció: tank kb. negyedik, ennek ellenére a mutató szép lassan felkúszott jobbra (azaz: tele a tank). Mindez tankolás nélkül. Ezt mi okozhatta?

Megjegyzem 10 napja mentünk 700 km-t, akkor ugyanezt produkálta.

Köszi előre is a válaszokat,

N

Szia,

nekem is volt már ilyen egyszer, valószínűleg vákuum keletkezik a tankban (lehet, hogy túlzottan rá lett csavarva a tanksapka) és ezért érzékeli, hogy megy felfelé a benzinszint.

Újraindítás után megjavul.

Elküldve

valszeg az EGR szelepeddel van a probléma.

elsőként takarítás lenne a megoldás

Végül is nem ez volt a gond, 1 kis gumicső volt eldurranva, az miatt szenvedek már hónapok óta...Azért köszi a választ:)

Elküldve

Nagyon sok minden, egészen más a motor!

Z14XE:

kb 1 literrel többet eszik mint a Z14XEP

szíjas vezérlés

Z14XEP:

twinport szelep, alacsony fordulaton nyomatékosabb

láncos vezérlés

újabb fejlesztés, euro4

Ha a Z14XEP alacsony fordulaton nyomatékosabb, akkor milyen lehet a Z14XE.

Brutál csiga lehet...

Elküldve

Szia,

nekem is volt már ilyen egyszer, valószínűleg vákuum keletkezik a tankban (lehet, hogy túlzottan rá lett csavarva a tanksapka) és ezért érzékeli, hogy megy felfelé a benzinszint.

Újraindítás után megjavul.

Annak nem is a tanksapkán kell szellőzni, van egy tankszellőztető szelep benne, az szokott halott lenni, ha vákuum keletkezik a tankban.

Elküldve

Előfordult már valakinél, hogy magátol eltört a vízpumpán levő műanyag csonk?

Cseréljem ki, vagy maradhat addig amig ugyis hozzá kell nyúlni és akkor kicserélem?

1-2 hete volt róla szó, ott eltört.

Elküldve

Előfordult már valakinél, hogy magátol eltört a vízpumpán levő műanyag csonk?

Cseréljem ki, vagy maradhat addig amig ugyis hozzá kell nyúlni és akkor kicserélem?

mihamarabb cseréld ki...

múltkor még mutattad is hogy megvan :)

Elküldve

Sziasztok!

Szeretnék venni egy 2005-ös 1,4-es twinportos g astrát, viszont a próbaúton a kijelző (kilóméteróra alatti és az információs kijelző) elsötétült. Én kontakthibára gyanakszom, az eladó kereskedő, azt mondta nem csináltatja meg, kérdés mi lehet és mennyibe fájhat a javítás?

Szia,

Nekem is volt ilyen hibajelenségem azzal kiegészítve, hogy amikor kialudtak a kijelzők, akkor az index sem működött. Kettőt csaptam a biztosítéktábla burkolatán és helyrejött (menet közben). Aztán egyszer meguntam és kiszereltem a biztosítéktáblát. Pontosabban nem tudtam kiszerelni, mert béna vagyok, de odáig eljutottam, hogy kicsavartam a két csavart ami tartja és megmozgattam jó rendesen. Minden kábelt kitapogattam, átmozgattam.. Visszaszereltem, azóta nem produkálta ezt a hibát (2 éve).

Elküldve

A km óra többirésze, a fűtésbox, szivargyújtó körül, és az autórádió (CAR300) is elsötétedett?

-Ha nem, akkor izzók kiégtek. Egy a km számlálóban, kettő a TID (információs kijelző) -ben. De lehet, hogy csak egy volt már csak jó a TID-ben.

-Ha igen, akkor biztosítékok: F13-as 7,5A : F22-es 15A : F34-es 20A : F38-as 10A lehetnek, vagy sokkal nagyobb a baj, akkor a MULTITIMER egység romlott el. (elég ritka de ez is lehet)

(ha z14xep akkor ne is álmodj a tempomatról 60e alatt!)

(ha z14xe akkor, 10-20e körül bent van...)

Nem, a próbaút előtt, elindítva az autót szépen világított/működött mindkét egység. Aztán kb 1 km út megtétele után azt vettük észre, hogy nem világít/nem jelez semmit. Olyan mintha lehúztad volna a tápot a kijelzőkről. Állóhelyzetben égett, indításkor mindegyik elsötétült. Mintha nem adtál volna rá gyújtást.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.