Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

2002-es Astra G-ben gyújtáskapcsolásnál pár másodpercre kiírja a km kijelzőnél az "InSP" üzenetet. Mire utal ez?Mit kell tennem? Szervizeltessek? Ha igen, ennek gondolom anyagi vonzata van. Mégis mit kóstálhat ez? :)

A másik kérdésem az lenne, hogyan lehet kiírni a hibakódokat? Hallottam valami "gáz-fék" megoldást. És mit kell tapasztalnom? Ha nincs hibaüzenet, mit látok majd és hol, és ha van hiba, mit olvashatok le? Hol tudom megfejteni a hibaüzenetek jelentését?

Bocsánat, ha kissé ostobának tűnök, de kezdő autós vagyok, és az Opel kocsimmal is csak most ismerkedem.

Köszi

ha magad csinálod akkor 10-ből megvan, szerviz 25,az insp pedig csak figyelmeztető jelzés,15-ezer km -nél jönelö,ezt szedle a netről minden pontosan levan irval ,

OPEL_ASTRA_G_igy_csinald_98_marciustol

Link to comment
Megosztás:

Amikor a központizár működik, de a bal hátsóajtó zárja nem zár... :unsure:

Nyitni, csukni lehet, de a központizár motorja nem megy.

A gombot mechanikusan, kézzel nem lehet lezárni.

A hét elején vettem észre, csak most volt időm szétszedni.

Kerestem bontottat, és újat is. 7500-38382 Ft-ig!

Ablak le, kárpit le, bowden ki, fólia le, 3 darab Torx csavar tartja a zárat az ajtó élben.

Ablak fel, vezetéktartó bolha ki, bowdenek ki, csatlakozó le.

A zár érintkezői között, nem tudtam semmilyen Ohmikus értéket mérni! Vagyis belül szakadt!

Két csavar, és középtájon, a tengelyvége tartja ezen az oldalon.

Jelöld meg a pozíciót, mozgató füleknek. Hajlítsd vissza, a lezáró lemez karmait.

Már csak ez a patent foglya össze.

Így néz ki szétszedve. A tengelyt megjelöltem. A házban, egy kicsit meg kell nagyobbítani a nyílást, és a tengely végét visszaperemezni. Különben nem lehet összerakni, mert a tengely nem fér be a nyílásba.

A hibás alkatrész, egy mikrokapcsoló! Majdnem csere szabatos! A lábai, kissé más raszteren vannak, és a magassága is kisebb.

De a csere megoldható! A normal closed (normál zárt) állapotban nem volt zárt.

A magasságot úgy lehet beállítani, ha a mikrokapcsoló oldalán levő furatokat megnyújtjuk.

Az egész, kb másfél óráig tartott. Úgy, hogy teljesen ismeretlen volt a szétszedése, és a javítása.

Minden esetre, ez egy 100 Ft-os kapcsoló, és még ezt sem kellett vennem! :D

Tedd fel az oldaladra, mert nagyon jó leírás! ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Meg tudjátok nekem mondani, hogy a kesztyűtartónak a két műanyag tartókengyelét hogyan kell leszedni? Már mind a kettő el van törve és cserélni szeretném. Elvileg egy fényképen bepattintósnak láttam de tiszta erőből feszítem sem jön le sehogy... :unsure:

Bepattintós, de ha egyszer belepattant az benne van rendesen. Nálam az volt a módszer, hogy vékony fúróval körbefurkáltam a talpát, hogy meggyengítsem az anyagot, és kitörtem. Máshogy nem jött, csavarhúzóval nem akartam feszegetni, mert az meglátszott volna utána az ajtón.

Link to comment
Megosztás:

Bepattintós, de ha egyszer belepattant az benne van rendesen. Nálam az volt a módszer, hogy vékony fúróval körbefurkáltam a talpát, hogy meggyengítsem az anyagot, és kitörtem. Máshogy nem jött, csavarhúzóval nem akartam feszegetni, mert az meglátszott volna utána az ajtón.

Köszi! Sejtettem, hogy zúzás lesz a vége csak azt hittem van valami finomabb megoldás. Akkor szerintem kiveszem a kesztyűtartót mert pollenszűrőt is cserélek és megbirkózok vele a földön. :D

Amúgy ha kitöröm nem lesz baja az alapnak. Az új rendesen bele fog menni?

Link to comment
Megosztás:

Köszi! Sejtettem, hogy zúzás lesz a vége csak azt hittem van valami finomabb megoldás. Akkor szerintem kiveszem a kesztyűtartót mert pollenszűrőt is cserélek és megbirkózok vele a földön. :D

Amúgy ha kitöröm nem lesz baja az alapnak. Az új rendesen bele fog menni?

Én is úgy csináltam, hogy kivettem a kesztyűtartót, és az asztalon estem neki. Én azért fúrtam körbe, hogy biztos ott törjön ahol kell, ne legyen baja az ajtónak. Ha te is így csinálod arra figyelj, hogy a közvetlenül a tövénél fúrd, mert a talp széleinél már könnyű eltalálni az ajtóborítás műanyagát is. Miután a kar letört róla, a talp már könnyebben meghajlik, középen a keletkezett lyukon benyúlva már könnyebben kipattan, de nekem még így sem adta túl könnyen magát. Nekem így sértetlenül megúszta az ajtóborítás, tökéletesen beleilleszkedik az új, csak figyelj rá, hogy össze ne keverd a két oldali kengyelt, mert ha egyszer belepattintottad, az ugyan úgy nem fog kijönni többet :)

Link to comment
Megosztás:

Légyszi nyugtassatok meg, hogy ez a légzsákborítás jó a 2007-es 14xep típusú kocsimhoz.Az oldalon lévő kompatibilitásos marhaság szerint nem, de szerintem tök ugyanaz.

http://www.auctiva.com/hostedimages/showimage.aspx?gid=1422856&ppid=1122&image=562152993&images=562152993,562153020&formats=0,0&format=0

http://www.auctiva.com/hostedimages/showimage.aspx?gid=1422856&ppid=1122&image=562153020&images=562152993,562153020&formats=0,0&format=0

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

a kocsim egy ideje elég idegesítő hibát produkál, mégpedig lassú kanyarokban, vagy álló helyzetben ha tekerem a kormányt, kattogó hang hallatszik.namost elvittem szerelőhöz, megnézegette a toronycsapágyakat, kormány tekergetésre érződött is ilyen kattanás a csapágyakon, így ki lettek cserélve. sajnos a hiba ettől nem múlt el, ugyan úgy kattog. érdekesség, hogy tegnap autómosás után (jól kimostam az első sárvédő dobot, meg a rugótányért, stb.) álltam be a garázsba és akkor nem volt semmi kattogó hang, semmi! ma mentem vele és előjött a kattogás!

ha valaki járt már így, vagy van valami ötlete, legyen szíves ossza meg velem!

2004, z14xe sedan.

köszönettel:laci

Link to comment
Megosztás:

Üdv.

Még mindig termosztát... Kiszedtem, a műanyag csövet már előzőleg valaki próbálta technikázni, mert el volt törve a menetnél (kb 2 menet látszott), és meg volt tömítőzve. Csináltattam esztergályosnál csonkot rá savállóból, de a menetnél továbbra is enged, nagyon sz*r egyébként a menete. Ismerős említette, hogy GM termosztátnál jellemző a menet probléma. Nálatok is előfordul (csonkcsere után is)?

Tömítés nélkül engedni is fog (főleg ha acél a csonk). Teflon szalag, megoldja a problémád, de nem árt egy kontraanya! Én holnap rakom fel az enyémet. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Légyszi nyugtassatok meg, hogy ez a légzsákborítás jó a 2007-es 14xep típusú kocsimhoz.Az oldalon lévő kompatibilitásos marhaság szerint nem, de szerintem tök ugyanaz.

http://www.auctiva.c...ts=0,0&format=0

http://www.auctiva.c...ts=0,0&format=0

jó hozzá...sok országban nem forgalmaznak g astrát z14xep motorral, ezért úgy veszik ilyen autó nincs is

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

a kocsim egy ideje elég idegesítő hibát produkál, mégpedig lassú kanyarokban, vagy álló helyzetben ha tekerem a kormányt, kattogó hang hallatszik.namost elvittem szerelőhöz, megnézegette a toronycsapágyakat, kormány tekergetésre érződött is ilyen kattanás a csapágyakon, így ki lettek cserélve. sajnos a hiba ettől nem múlt el, ugyan úgy kattog. érdekesség, hogy tegnap autómosás után (jól kimostam az első sárvédő dobot, meg a rugótányért, stb.) álltam be a garázsba és akkor nem volt semmi kattogó hang, semmi! ma mentem vele és előjött a kattogás!

ha valaki járt már így, vagy van valami ötlete, legyen szíves ossza meg velem!

2004, z14xe sedan.

köszönettel:laci

Szia,

Valószínűleg nem ez lesz a hiba, de egy próbát megér.. Ha dísztárcsás a kocsid, akkor próbáld meg nélküle. Nekem 1 hónapja kezdett el kattogni az összes egyszerre.

Mellesleg az általad leírt kattogás nekem nagyon hasonlít (sőt egyértelműen ugyanaz a jelenség) arra, amikor az első stabilizátor szilentek kezdenek kiszáradni. Nekem is lassú kanyarokban és állóhelyzetben lehetett hallani. Arra is van magyarázat, hogy a garázsba álláskor miért nem hallottad. Nekem csak 20 fok felett, bemelegedett motortérnél jött elő a hang (gondolom a szilent ilyenkor megpuhult). Próbálkoztunk szilikonnal történő befújjással, de nem sokat segített. Megoldás: csere.. cakk-pakk 12 eFt-ból megvolt gyári szervizben munkadíjjal együtt a 2 db, de lehet olcsóbb stabpálcát is beletenni (2-3 eFt/db).

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítségetek kérném, 2003 1.2 G astrám melegen nem indul. Először a 38-39 fokos melegben produkálta a hibát. Úgy vettem észre hogy meleg motornál még nincs gond, csak ha már a motortér is bemelegszik. Ha nem indul vezérlés hibát jelez. Kicsit várnom kell 20-30 perc és mehetek tovább. Elvittem szerelőhöz, a hibakód kiolvasó szerint légtömegmérővel van gond. Igaz lehet? Találkozott már valaki ilyen hibával?

Segítségetek előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Van egy 99-es Astrám (1.6 16V). A problémám az vele, hogy mikor tartani akarnék egy állandó sebességet, akkor rángat az autó. Folyamatos gyorsulásnál, illetve motorfékezésnél nincs semmi gond vele, csak akkor mikor ugyanazt a sebességet szeretném tartani. Ezt is csak 70-90KM/h alatt csinálja és akkor sem mindig.

Ismerősöm gyújtás problémára tippelt, de szerintem az üzemanyag körül lesz valami gond. Tettem fúvókapucoló adalékot az üzemanyagba, utána jó volt egy darabig, ha sztrádán meg van hajtva egy kicsit az autó, utána is néhány napig jó szokott lenni, aztán ugyanúgy bólogat az autó folyamatos lassú (50-60KM/h) tempónál. Pár napja véletlenszerűen menet közben kigyullad a műszerfalon a motordiagnosztika és az autó abban a pillanatban magától megjavul, a bólogatás megszűnik és az autó stabilan, szépen fut.

A vezetési élményt teljesen elrontja ez a hiba és nem is nagyon van ötletem hol keressen a problémát.

Valakinek van ötlete, hogy mi lehet a gond?

Köszönöm előre is

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Ma kicserélték a kocsimban a légzsákot (dudagomb beszakadás miatt), de sajnos csak Vauxhall emblémásat tudtak belerakni. Tud valaki segíteni, hogy miként tudom leszerelni a légzsákburkolatot, hogy az emblémát át tudjam rakni a régiről? Alul mintha két popszegecs is tartaná, ezen kívül körben fülek fogják, amiket véleményem szerint csak kihajtogatva tudnék kiakasztani.. Van valami egyszerűbb módszer is?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne megint problémám! Z14XEP

Ma lettem figyelmes egy bizonyos csattogó hangra a motor felől, de nem a lánc az cserélve volt, a hang olyan mindt a hidrotőke lenne de még mindig inkább ahol a (karburátor) ? lenne most nem tudom az az injektor? ott lehetséges mágnes szelep? este mikor jöttem vele abba hagyta a hangot, pillanatra leállítottam előjött a hang de kattant valami aztán jó lett !

Na ez milehet? segítségeteket köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Az nem tudom mi de eddig nem volt ennyire erős!

Sokba kerül a javítása?

ki kellene deríteni mi pontosan baj :)

én csak tippeltem ;) ,lehet hogy semmi köze hozzá , de azon környéken van a szellőztető szelep is ... akár az is lehet

mennyi km van a mociban? és mennyire valós ? :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.