Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Pár napja indításkor erőteljesebb a hang a motorból, és kb. 2-3 másodpercig amíg meg nem jön a nyomás addig van hangja, eddig nem volt ilyen. Most akkor az olajszűrőház ereszti el az olajat, vagy pedig a vezérmű láncom kezd megnyúlni. Ha munkából indulok haza (7-8 órát áll) akkor nincs hangja, de ha reggel indulok 14-15 órát áll, akkor pedig van...

Erről régebben volt szó, ott a nem gyári szűrő okozta a problémát, mivel deformálódott.

Én gyári szűrőt tettem bele, kb 5e km-t ment. Eddig nem volt ilyen gond, ilyen erős hangja nem volt. Délután leveszem az olajszűrőt, és megnézem. De ha nem találok hibát, akkor érdemes a szelepfedelet levenni, és a vezérmű láncot megnézni vajon?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Időnként produkál olyat a vas, hogy miután kicsit meghajtom - 140 fölött... - motorféknél leáll az autó. De volt 3-4alkalommal, hogy 90-100-as tempó után is előjön ugyanez. Utána nagy nehezen visszaindul, pumpálnom kell a gázt hogy megmaradjon az alapjárat, aztán egyszer csak helyrejön, van hogy fél perc alatt, de egyszer megesett, hogy 80km-en át mentem alapjárat nélkül (olyan rallis duplakuplungos váltásokat sose csináltam még előtte :D ). Nem hiszem hogy EGR... Szóval valami ötlet? Alapjárati motor tisztítás esetleg?

Link to comment
Megosztás:

Lehet, hogy ott az igazság! A gyári MID (TID)-et be lehet állítani, hogy az RDS jelből állítsa be az órát!

Milyen rádió adót hallgatsz? Lehet, hogy nem állították át nyári időre az RDS adatokat...

Ne aggódj, a téli idő szerint pontosan fog járni.

Vagy kapcsold ki az RDS óra beállítást!

Nekem ez nem működik! CDR-500 van az autóban.

Link to comment
Megosztás:

Pár napja indításkor erőteljesebb a hang a motorból, és kb. 2-3 másodpercig amíg meg nem jön a nyomás addig van hangja, eddig nem volt ilyen. Most akkor az olajszűrőház ereszti el az olajat, vagy pedig a vezérmű láncom kezd megnyúlni. Ha munkából indulok haza (7-8 órát áll) akkor nincs hangja, de ha reggel indulok 14-15 órát áll, akkor pedig van...

Erről régebben volt szó, ott a nem gyári szűrő okozta a problémát, mivel deformálódott.

Én gyári szűrőt tettem bele, kb 5e km-t ment. Eddig nem volt ilyen gond, ilyen erős hangja nem volt. Délután leveszem az olajszűrőt, és megnézem. De ha nem találok hibát, akkor érdemes a szelepfedelet levenni, és a vezérmű láncot megnézni vajon?

Szia!

Mintha csak én írtam volna, nálam is megvan pontosan ez a jelenség. Május közepén volt olajcsere, talán 3500-4000 km-t mehettem azóta. Én inkább a láncfeszítőre tippelnék,

viszont szerintem a szelepfedél levételével nem lehet látni semmit. Vagy ha már ott is lazának érzed a láncot akkor nagyon meg van nyúlva.

Én először az olajszűrőt fogom kicserélni, ha továbbra is fennáll a dolog akkor nagyobb a baj, feszítő vagy láncprobléma lehet.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Mintha csak én írtam volna, nálam is megvan pontosan ez a jelenség. Május közepén volt olajcsere, talán 3500-4000 km-t mehettem azóta. Én inkább a láncfeszítőre tippelnék,

viszont szerintem a szelepfedél levételével nem lehet látni semmit. Vagy ha már ott is lazának érzed a láncot akkor nagyon meg van nyúlva.

Én először az olajszűrőt fogom kicserélni, ha továbbra is fennáll a dolog akkor nagyobb a baj, feszítő vagy láncprobléma lehet.

Levettem a szűrőt, de nem láttam semmit, csak azt hogy volt ott olaj. Most majd meglátom.

De miután ha elindult, és elhallgat, akkor elvileg jónak kell lennie, ennyi idő alatt nem nyúlhatott meg a láncom... Vagy csak most figyeltem rá fel fel? :blush:

Link to comment
Megosztás:

Levettem a szűrőt, de nem láttam semmit, csak azt hogy volt ott olaj. Most majd meglátom.

De miután ha elindult, és elhallgat, akkor elvileg jónak kell lennie, ennyi idő alatt nem nyúlhatott meg a láncom... Vagy csak most figyeltem rá fel fel? :blush:

Valóbban nem nyúlhatott meg a lánc ilyen hirtelen. Én is gondoltam már rá, lehet hogy ilyen volt korábban is csak nem hallottam. Igazából reggel hallom, amikor beüllök, és mióta ilyen meleg van mindíg az az első hogy lehúzom az ablakokat.

Az enyém 2006-os gyártású, korábban írták itt hogy az ottan körül gyártott Astrák között előfordult láncfeszítő probléma. Ezért gondoltam én erre a hibára.

Link to comment
Megosztás:

Pár napja indításkor erőteljesebb a hang a motorból, és kb. 2-3 másodpercig amíg meg nem jön a nyomás addig van hangja, eddig nem volt ilyen. Most akkor az olajszűrőház ereszti el az olajat, vagy pedig a vezérmű láncom kezd megnyúlni. Ha munkából indulok haza (7-8 órát áll) akkor nincs hangja, de ha reggel indulok 14-15 órát áll, akkor pedig van...

Erről régebben volt szó, ott a nem gyári szűrő okozta a problémát, mivel deformálódott.

Én gyári szűrőt tettem bele, kb 5e km-t ment. Eddig nem volt ilyen gond, ilyen erős hangja nem volt. Délután leveszem az olajszűrőt, és megnézem. De ha nem találok hibát, akkor érdemes a szelepfedelet levenni, és a vezérmű láncot megnézni vajon?

Nekem is ugyanilyen(88000Km).Kb.2hónapja kezdte,1hónapja cseréltem olajat(gyári szűrő),de a indításnál jelentkező hang maradt.Öcsém kocsija(kb92000Km) is ugyanilyen volt,de az már felmelegedett állapotban is csörgött,valószínűleg ott is a feszítő volt már kuka,de mivel a cseréhez eléggé bontani kell ezért az egész vezérlés cserélve lett.

Link to comment
Megosztás:

Üdv.

Még mindig termosztát... Kiszedtem, a műanyag csövet már előzőleg valaki próbálta technikázni, mert el volt törve a menetnél (kb 2 menet látszott), és meg volt tömítőzve. Csináltattam esztergályosnál csonkot rá savállóból, de a menetnél továbbra is enged, nagyon sz*r egyébként a menete. Ismerős említette, hogy GM termosztátnál jellemző a menet probléma. Nálatok is előfordul (csonkcsere után is)?

Link to comment
Megosztás:

Nekem is ugyanilyen(88000Km).Kb.2hónapja kezdte,1hónapja cseréltem olajat(gyári szűrő),de a indításnál jelentkező hang maradt.Öcsém kocsija(kb92000Km) is ugyanilyen volt,de az már felmelegedett állapotban is csörgött,valószínűleg ott is a feszítő volt már kuka,de mivel a cseréhez eléggé bontani kell ezért az egész vezérlés cserélve lett.

De ez nem csörög melegen, meg csak akkor, ha sokat áll. Ma pl délután 3 óra állás után semmi hangja nem volt.

Link to comment
Megosztás:

Üdv.

Még mindig termosztát... Kiszedtem, a műanyag csövet már előzőleg valaki próbálta technikázni, mert el volt törve a menetnél (kb 2 menet látszott), és meg volt tömítőzve. Csináltattam esztergályosnál csonkot rá savállóból, de a menetnél továbbra is enged, nagyon sz*r egyébként a menete. Ismerős említette, hogy GM termosztátnál jellemző a menet probléma. Nálatok is előfordul (csonkcsere után is)?

ragaszd be epoxival :)

Link to comment
Megosztás:

De ez nem csörög melegen, meg csak akkor, ha sokat áll. Ma pl délután 3 óra állás után semmi hangja nem volt.

Az enyém sem csörög csak reggel van hangja az első indításnál.Amíg bemelegedve nem csinálja addig marad így mert egy vezérléscsere nem olcsó mulatság.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

2002-es Astra G-ben gyújtáskapcsolásnál pár másodpercre kiírja a km kijelzőnél az "InSP" üzenetet. Mire utal ez?Mit kell tennem? Szervizeltessek? Ha igen, ennek gondolom anyagi vonzata van. Mégis mit kóstálhat ez? :)

A másik kérdésem az lenne, hogyan lehet kiírni a hibakódokat? Hallottam valami "gáz-fék" megoldást. És mit kell tapasztalnom? Ha nincs hibaüzenet, mit látok majd és hol, és ha van hiba, mit olvashatok le? Hol tudom megfejteni a hibaüzenetek jelentését?

Bocsánat, ha kissé ostobának tűnök, de kezdő autós vagyok, és az Opel kocsimmal is csak most ismerkedem.

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

2002-es Astra G-ben gyújtáskapcsolásnál pár másodpercre kiírja a km kijelzőnél az "InSP" üzenetet. Mire utal ez?Mit kell tennem? Szervizeltessek? Ha igen, ennek gondolom anyagi vonzata van. Mégis mit kóstálhat ez? :)

A másik kérdésem az lenne, hogyan lehet kiírni a hibakódokat? Hallottam valami "gáz-fék" megoldást. És mit kell tapasztalnom? Ha nincs hibaüzenet, mit látok majd és hol, és ha van hiba, mit olvashatok le? Hol tudom megfejteni a hibaüzenetek jelentését?

Bocsánat, ha kissé ostobának tűnök, de kezdő autós vagyok, és az Opel kocsimmal is csak most ismerkedem.

Köszi

InSP felirat a km órán:

Lejárt az év/km futásteljesítmény, szervizbe kell vinni. Inspection.

Törlése:

Benyomod a napi km számláló nullázógombját és úgy adod rá a gyújtást, majd még utána is nyomva tartod kb. 2 másodpercig (úgyis látni fogod mikor jó).

https://sites.google.com/site/gastraokossagok/muszerfal

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.