Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Szia!

Hasonló problémával küzdöttem én is. 2 hónapja vettem egy G Astra-t, és ez alatt az idő alatt 2 liter hűtőfolyadékot kellett utána öntenem. Gyanakodtam, hogy valami nincs rendben, majd végül a szervízeltetés mellett döntöttem. Átvizsgálták, átmosták, túlnyomással feltöltötték keresve a szivárgás jeleit, de végül nem találtak hibát. Ennek 4 napja, de azóta egy dl folyadékot sem kellett utána önteni, miközben előtte volt olyan, hogy naponta kellett neki a folyadék. A szervízben sem tudják, mi történt, de megjavult egyenlőre.

Ennek ellenére én nagyon "belefogtam" a G Astraba. :( A 2 hónapja vett kocsi 4.ére van szervízben, legutóbb tegnap este szállt el az olajnyomásom - cserbenhagyva útközben -, pedig 4 napja volt szervizeltetve és olajcsere is akkor megvolt. Nagyon csalódott vagyok, mert elvileg egy tökéletes műszaki állapotú és remek, stram autót vettem, amivel a szalonban az eladó szerint 2 évig nem lesz gond, max. olajcsere.

Kezdő vezetőként és első autótulajdonosként minden mozzanatára figyelek, hallgatom, vizsgálom, megpróbálom kiismerni a kocsit. Ott tartok, hogy félve ülök bele, hogy vajon eljutok-e a célállomásomra, vagy vissza. Tényleg ilyen rossz tapasztalatokkal bír más is, vagy csak nekem sikerült rendesen a sűrűjébe nyúlnom???? Vagy a szervízben végeznek hanyag munkát? Gyakorlatilag azon gondolkozom, hogy visszaadom a kocsit, és választok egy másikat, de lehet az már nem Opel lesz... :((

Ma délután szerelő haverommal elkezdtük kutatni a vízfogyás okát. Sikerült megtalálni. A vízpumpa felső részén található műanyag csőcsonk volt elrepedve. Ott engedte el a folyadékot. Miközben leszereltük róla a gumicsövet a csonk menetes része bele is tört a vízpumpába. Ezt egy tőcsavarkiszedővel sikerült kiműteni. A törött műanyag csonkot egy helyi esztergályos gyártotta le rézből. szerintem örökös lesz.

Link to comment
Megosztás:

Ma délután szerelő haverommal elkezdtük kutatni a vízfogyás okát. Sikerült megtalálni. A vízpumpa felső részén található műanyag csőcsonk volt elrepedve. Ott engedte el a folyadékot. Miközben leszereltük róla a gumicsövet a csonk menetes része bele is tört a vízpumpába. Ezt egy tőcsavarkiszedővel sikerült kiműteni. A törött műanyag csonkot egy helyi esztergályos gyártotta le rézből. szerintem örökös lesz.

sajnos ez első szériás z14xep-nél típushiba

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következő problémám adódott a hőn szeretett géppel, 90 - 100 körüli tempónál elkezd rángatni, majd mikor lassítok leáll az autó, nem is nagyon akar indulni csak ha tövig nyomom a gázpedált, aztán mikor végre beindul leesik a fordulatszám, úgy hallom nem is megy mindegyik henger aztán csak rázkódik az egész autó. Úgy áll némileg helyre ha tiltásig pörgetem pár száz méterig, de előbb vagy utóbb megint előjön. Én egr szelepre gondolok. Szerintetek?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következő problémám adódott a hőn szeretett géppel, 90 - 100 körüli tempónál elkezd rángatni, majd mikor lassítok leáll az autó, nem is nagyon akar indulni csak ha tövig nyomom a gázpedált, aztán mikor végre beindul leesik a fordulatszám, úgy hallom nem is megy mindegyik henger aztán csak rázkódik az egész autó. Úgy áll némileg helyre ha tiltásig pörgetem pár száz méterig, de előbb vagy utóbb megint előjön. Én egr szelepre gondolok. Szerintetek?

Motorkód, tárolt hiba nincs?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Holnap egy Bosal vonóhorgot kell felszerelnem egy 2002-es 5 ajtós astrára. Mi az, amire figyelnem kell? Kipuff levesz, horgot feljelöl, 4 lyuk kifúr, alvázvédelemmel lekezel, , lemez csomagtérbe, alul a hotog, csavarok összehúz, villany beköt, és kész. Gondolom én. Mire készüljek? Vannak gyári kikönnyítések a fenéklemezen, vagy felejtsem el, és magamnak kell odajátszanom? Van valami, amire figyelni kell? Valami trükk, vagy nem egyértelmű? Elektromos csatinkak szokott lenni előkszítés, vagy simán vágjam a hátsó lámpánál, és forrasszam össze?

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Holnap egy Bosal vonóhorgot kell felszerelnem egy 2002-es 5 ajtós astrára. Mi az, amire figyelnem kell? Kipuff levesz, horgot feljelöl, 4 lyuk kifúr, alvázvédelemmel lekezel, , lemez csomagtérbe, alul a hotog, csavarok összehúz, villany beköt, és kész. Gondolom én. Mire készüljek? Vannak gyári kikönnyítések a fenéklemezen, vagy felejtsem el, és magamnak kell odajátszanom? Van valami, amire figyelni kell? Valami trükk, vagy nem egyértelmű? Elektromos csatinkak szokott lenni előkszítés, vagy simán vágjam a hátsó lámpánál, és forrasszam össze?

Köszönöm!

Szia!

Nem én csináltam, de ott voltam mikor az enyémre felrakták. Csak a lökhárítót kellett levenni, kipufogóhoz nem nyúltak, én úgy emlékszem. Hogy gyári kikönnyítés, vagy jelölés van-e azt nem tudom, de pillanatok alatt kifúrták, és illeszkedett is tökéletesen, nem tűnt bonyolult műveletnek. Elég egyértelműnek látszott az egész. Elektromos csatlakozónak előfordulhat, hogy van gyári köteg, akkor azt megtalálod középen a műanyag burkolat alatt, nekem nem volt, én a bal oldali lámpától ágaztattam le a vezetékeket. Az irányjelző visszajelzője benne van a műszeregységben, nekem csak izzó kellett bele. Viszont azt gondolom tudod, hogy az okmányiroda kér igazolást a felszerelésről is szakműhelytől.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Már nem kérnek semmit. Az új vizsgarend szerint műbizonylat sincs, nem is adnak, nem is kaptam. Fel kell szögelni, és kész. Sőt. A visszajelző sem kötelező már, legalábbis ezt mondta a bót :). Én sem hittem, felhívtam a vizsgahelyet, és mondták, valóban így van. De tényleg annyi a visszajelző, hogy óra ki, és tegyek bele egy izzót? ez elég utópisztikus nekem. Kipróbálom. 1 izzót megér:)

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Ma elhoztam a gépet kisebb futómű javítás után (kormányösszekötő és stabilizátor csere). Nagyon korrektek voltak mind hozzáállásban, mind árban, így elsőre nagyon meg voltam elégedve. Viszont a második kanyar után vissza kellett fordulnom, mert észrevettem, hogy kiszakították a duda gumiját. Amikor 3 éve megvettem a kocsit már ki volt púposodva, ráadásul tudtam róla, hogy ez egy gyári hibája a G astrának, éppen ezért figyeltem rá és nem 3 év alatt semmit sem változott az állapota a guminak. Nem szakadt be stb. Máshol fogom a kormányt is emiatt. Természetesen a szerviz vállalta, hogy bontóból szerez 1-et és kicseréli. Szerintetek mennyire jártam el korrektül, hogy emiatt visszamentem és behajtom rajtuk? Ők is és én is tudom, hogy ez egy gyári hiba és bármikor kiszakadhat. Sajnos ez pont náluk történt meg. Ettől függetlenül én tényleg vigyáztam rá és emaitt 3 év alatt nálam nem szakadt ki.

Link to comment
Megosztás:

De tényleg annyi a visszajelző, hogy óra ki, és tegyek bele egy izzót? ez elég utópisztikus nekem.

Ha a kábelkötegben benne van a gyári utánfutó csatlakozás (azaz találsz gyári csatlakozót a hátsó lámpa környékén), akkor szvsz igen. Ha kevésbé felszerelt autóval van dolgod amiben nincsen benne az vonóhorog vezetéke, akkor nem ilyen egyszerű a a visszajelző bekötése sem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Ma elhoztam a gépet kisebb futómű javítás után (kormányösszekötő és stabilizátor csere). Nagyon korrektek voltak mind hozzáállásban, mind árban, így elsőre nagyon meg voltam elégedve. Viszont a második kanyar után vissza kellett fordulnom, mert észrevettem, hogy kiszakították a duda gumiját. Amikor 3 éve megvettem a kocsit már ki volt púposodva, ráadásul tudtam róla, hogy ez egy gyári hibája a G astrának, éppen ezért figyeltem rá és nem 3 év alatt semmit sem változott az állapota a guminak. Nem szakadt be stb. Máshol fogom a kormányt is emiatt. Természetesen a szerviz vállalta, hogy bontóból szerez 1-et és kicseréli. Szerintetek mennyire jártam el korrektül, hogy emiatt visszamentem és behajtom rajtuk? Ők is és én is tudom, hogy ez egy gyári hiba és bármikor kiszakadhat. Sajnos ez pont náluk történt meg. Ettől függetlenül én tényleg vigyáztam rá és emaitt 3 év alatt nálam nem szakadt ki.

hy

teljesen korektak voltak,bár le is tagadhatták volna!,nem akarlak vigasztalni nekem már a második légzsákboritás van rajta , de ennek is már puposodik a jobb oldal, az aszony vezeti pl gyürü, izzadt kéz+a csillaggarázs+nap megteszi a hatását,szerintem max 2 év és cserélhetem megint.

Link to comment
Megosztás:

hy

teljesen korektak voltak,bár le is tagadhatták volna!,nem akarlak vigasztalni nekem már a második légzsákboritás van rajta , de ennek is már puposodik a jobb oldal, az aszony vezeti pl gyürü, izzadt kéz+a csillaggarázs+nap megteszi a hatását,szerintem max 2 év és cserélhetem megint.

Szerencsére én felül középen, vagy felül kb 10 óránál fogom a kormányt, ezért nincs igénybevéve ez a rész. Nekem 3 éve is ki volt púposodva, de azóta nem szakadt ki, mert figyeltem.

Neked mennyibe került a borítás csere?

Link to comment
Megosztás:

Szerencsére én felül középen, vagy felül kb 10 óránál fogom a kormányt, ezért nincs igénybevéve ez a rész. Nekem 3 éve is ki volt púposodva, de azóta nem szakadt ki, mert figyeltem.

Neked mennyibe került a borítás csere?

nekem sem púposodik, amióta van rajt kormányvédő, így lejjebb fogom, mert így van fogása a kormánynak, nem kis vékony valami, ami a gyári...

Link to comment
Megosztás:

P0352=Gyújtótekercs B primer/szekunder funkció-rendellenesség

Ez valószínű, hogy gyújtó trafó.

Egy próbát megérne a gyertya csere, vagy a trafóra menő vezetékek kontakt sprayvel való megtisztítása. Ha nem akkor új trafó.

Köszönöm, király vagy!

Kicseréltettem a trafót, el ne kiabáljam meg is oldotta. Plusz ha már ott voltam a gyertyákat is, látványos a különbség. :)

Link to comment
Megosztás:

Szerencsére én felül középen, vagy felül kb 10 óránál fogom a kormányt, ezért nincs igénybevéve ez a rész. Nekem 3 éve is ki volt púposodva, de azóta nem szakadt ki, mert figyeltem.

Neked mennyibe került a borítás csere?

6500 ft

http://www.ebay.co.uk/itm/Vauxhall-Opel-ASTRA-G-Mk4-ZAFIRA-A-98-04-Drivers-Airbag-Steering-Wheel-New-/221004597931?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&fits=Model%3AAstra|Plat_Gen%3AMK+IV&hash=item3374e68aab

Link to comment
Megosztás:

Ha a kábelkötegben benne van a gyári utánfutó csatlakozás (azaz találsz gyári csatlakozót a hátsó lámpa környékén), akkor szvsz igen. Ha kevésbé felszerelt autóval van dolgod amiben nincsen benne az vonóhorog vezetéke, akkor nem ilyen egyszerű a a visszajelző bekötése sem.

Nem feltétlenül, nekem hátul nem volt kiépítve az utánfutó ajzat kötege, de a visszajelzõhöz csak egy izzó kellett, semmi más. Egy próbát megér.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Már nem kérnek semmit. Az új vizsgarend szerint műbizonylat sincs, nem is adnak, nem is kaptam. Fel kell szögelni, és kész. Sőt. A visszajelző sem kötelező már, legalábbis ezt mondta a bót :). Én sem hittem, felhívtam a vizsgahelyet, és mondták, valóban így van. De tényleg annyi a visszajelző, hogy óra ki, és tegyek bele egy izzót? ez elég utópisztikus nekem. Kipróbálom. 1 izzót megér:)

Köszi!

hehe ez igy nem fog müködni......

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.