Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok Srácok!

Motordiagnosztika EGR hibát jelzett. A szelepet kivettem és igyekeztem jól megtakarítani. Eredményesnek gondoltam, mert amikor kivettem a középső tengelyét meg sem tudtam mozgatni, majd utána már mozgott a közepe, de nem tudom, hogy ez elegendő-e, mert igen erős benyomásra tudom csak mozgatni. Nagyon erős rugó erő van benne. Ha a felső kis fúvókát befogom akkor meg sem moccan, de gondolom, hogy ez így jó.. Viszont nehezen tudom elképzelni, hogy van olyan nyomás ott ami felnyomja a szelepet, ha én kézzel is nehezen tudom mozgati... Esetleg még áztatnom kellene a korábban említettek szerint? Nem tudom, hogy ez-e a normális vagy e miatt nem múlt el a hibám, miszerint 80-90 km/h óra sebességnél világít a motor hibajelző. Viszont ha jól kihúzatom a sebességeket, akkor 120 km/h óránál sem világít.

ez a fajta szelepem van... nem fotóztam, kerestem a neten.. http://lh6.ggpht.com...-U/s800/egr.jpg

Másik kérdésem, hogy amikor jobban felmelegedik a hűtővíz, melegben kivilágít a hűtő hiba... megnéztem.. csak az egyik ventilátor pörög (kettő van a hűtőn, egy kívül, egy belül) jól gondolom, hogy egyszerre kell menniük?

Bocs az amatőr, béna kérdések miatt kezdő Opelos és nem túl gyakorlatias "szerelő" vagyok.. :)

Az autóm Astra G 1.7 TD.

Link to comment
Megosztás:

A 14,5V már eléggé a felső határ, a 14,24V az tökéletes. Az, hogy picit leesik a hirtelen terhelés hatására, az normális, ha utána visszaáll. Ha bekapcsolod a fényszórókat, meg mondjuk a hátsóablak melegítést is még a ventilátor mellé, akkor is megmarad 14V felett?

Reggel hidegen indítva a szivatós alapjáraton 14,6 V, rákapcsolva a ventilátort 4-es fokozatra, nem esik semmit a feszültség.

Kb 30 km autózás után után már csak 14,03 V-ot mértem az akkun. A hátsó ablak fűtés+ 4-es ventilátor fordulat + tompított fény = 13,97 V.

Link to comment
Megosztás:

Pacsi

Leírom a hibát, talán már találkozott vele valaki.

Fékezéskor (száraz időben) eddig már kétszer fordult elő, hogy alig fogott a fék és bekapcsolt az ABS, de nem olyan intenzitással, mint pl. csúszós úton, hanem csak olyan immel-ámmal.

Úgy gondolom ezzel nem nagyon fogok játszani ezért be is jelentkezem vmikor wessz kartárshoz.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! z14xep

Sikeres 6-órás műtéten esett át a verdám:-) Le cseréltük a láncot, és a feszítőt is, Meg az ott lévő apróságokat ! Királyság Gyerekek fincsi a hangja!

A gyári láncon nem nagyon lehetett látni nyúlást de, a feszítő az szerintem szar volt.

Azért írtam be, hogy meg köszönjem a tanácsokat . Köszi mindenkinek!

Pontos árat mondok 45 ezerből megúsztam, lánc szett és tömítés(Febi). Vízpumpa és feszítő görgő azok jók voltak!

Hello.Neked mennyi km volt a kocsidba? Nekem 200000 van és már kezd hangos lenni a lánc.Hol vetted hozzá az alkatrészeket miket kellett cserélni?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most vettem egy 2001es 8 szelepes benzines, 1,6-os motorral rendelkező G-s Astrát. Szeretném megkérdezni hogy a neten nem lehetne kapni egy műszaki könyvet amiben megvan az öszes műszaki cucc, mint például az opel.hu-n ami van( csak azzal az a baj hogy nem G-s astrának való), mivel a kocsin kell ezt azt még javítgatnom, és nem akarok minden kis kérdéssel idefordulni mert egy idő után már idegesítő :D

Valamint szeretném megkérdezni hogy, úgy nézem ki van cserélve az egész elektronika, akitől vettem az azt mondta hogy csak a "Kompjuterére" rakták rá a gépet mert nem húzott elégge, viszont nekem úgy tűnik h ki vannak cserélve még a porlasztói is, a kérdésem az lenne hogy ha ilyen műtéten esett át az azt jelenti hogy valami baj van a motorral? A kocsi elméletileg 142k (142.000) km ben van,de én ebben sem vok biztos.

Ééés mégegykérdés, az olvasólámpát, vagy tetőtéri lámpa, szóval amik a visszapillantó tükör felettvan, hogy lehet leszedni/cserélni?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most vettem egy 2001es 8 szelepes benzines, 1,6-os motorral rendelkező G-s Astrát. Szeretném megkérdezni hogy a neten nem lehetne kapni egy műszaki könyvet amiben megvan az öszes műszaki cucc, mint például az opel.hu-n ami van( csak azzal az a baj hogy nem G-s astrának való), mivel a kocsin kell ezt azt még javítgatnom, és nem akarok minden kis kérdéssel idefordulni mert egy idő után már idegesítő :D

Valamint szeretném megkérdezni hogy, úgy nézem ki van cserélve az egész elektronika, akitől vettem az azt mondta hogy csak a "Kompjuterére" rakták rá a gépet mert nem húzott elégge, viszont nekem úgy tűnik h ki vannak cserélve még a porlasztói is, a kérdésem az lenne hogy ha ilyen műtéten esett át az azt jelenti hogy valami baj van a motorral? A kocsi elméletileg 142k (142.000) km ben van,de én ebben sem vok biztos.

Ééés mégegykérdés, az olvasólámpát, vagy tetőtéri lámpa, szóval amik a visszapillantó tükör felettvan, hogy lehet leszedni/cserélni?

Milyen porlasztói vannak kicserélve?Központi injektoros ez a típus

Hogy nem húzott eléggé?Hát ettől a 75(85) lovas(130Nm) motortól nem is kell túl sokat várni

Link to comment
Megosztás:

Üdv. Hátsó ködlámpa és tompított magasságállító probléma megoldódott. A világítás kapcsoló panel hátulján a műanyag sín/fül ki volt terpesztve, és így nem tartotta a mögötte lévő szürke csatlakozó aljzatot.

Termosztátom műanyag csöve el van repedve, így minimálisan szivárog a hűtővíz. Úgy tudom nem lehet külön venni olyan könyöket. Nincs kedvem új termosztátot venni 13 ezer Ft-ért, javasolták, hogy esztergáltassak egy csonkot, de a méretezéshez ki kellene szednem a termosztátot, amit szintén nem szeretnék. Nincs infótok, hogy milyen méretekkel bír?

Link to comment
Megosztás:

Üdv. Hátsó ködlámpa és tompított magasságállító probléma megoldódott. A világítás kapcsoló panel hátulján a műanyag sín/fül ki volt terpesztve, és így nem tartotta a mögötte lévő szürke csatlakozó aljzatot.

Termosztátom műanyag csöve el van repedve, így minimálisan szivárog a hűtővíz. Úgy tudom nem lehet külön venni olyan könyöket. Nincs kedvem új termosztátot venni 13 ezer Ft-ért, javasolták, hogy esztergáltassak egy csonkot, de a méretezéshez ki kellene szednem a termosztátot, amit szintén nem szeretnék. Nincs infótok, hogy milyen méretekkel bír?

Írj egy motorkódot légy szíves.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

az lenne a kérdésem,hogy Astra g 1,2 benzines autóban a vezérműlánccsere milyen időnként ajánlott?

köszönöm!

Nálam az első csere 145ezernél történt (óra szerint, de mivel használtan vettem lehet hogy 200ezer is van már az autóban), de van aki írta hogy 250ezer felett is a gyári lánc van még. Amikor már kezd dieseles ketyegése/csörgése lenni üzemfokon alapjáratnál, akkor érdemes.

Nem a lánc szakadás miatt kell félni, hanem hogy a megnyúlt lánc kárt okoz a dekniben...stb.

Nálam pár hete volt csere, igaz volt szívás is, mert eltört az olajszivattyú összerakás után. Ha vízpumpát is cserélsz és minőségi alkatrészeket használsz, akkor 100ezer HUF körül van javítással együtt a művelet. Nekem az alkatrész 70 volt, a szerelő meg 20.

Link to comment
Megosztás:

Jó estét!! Lenne egy nagy problémám, tegnap estefele érkezett meg az autóval egyik családtagunk Siófokról Győrbe..kb 130 km, az autóval minden rendben volt végig...este mikor menni akartam vele, akkor meg egyszer csak tökre más hangja lett az autónak, a kipufogó remegett hátul, a fordulatszám épphogy 500 f/perc felett volt és az autó úgy viselkedett mintha le akarna fulladni, mentem vele az utcába, szinte nem is volt ereje, arra gondolnák hogy egyik henger nem megy vagy ilyesmi...mi a teendő vele kapcsolatban? gyertyákat megtisztítani? vagy milyen problémája lehet? rossz benzin? vagy kevés benzint kaphat? várom a tanácsokat, segítséget. Köszönöm előre is!!

Link to comment
Megosztás:

Nálam az első csere 145ezernél történt (óra szerint, de mivel használtan vettem lehet hogy 200ezer is van már az autóban), de van aki írta hogy 250ezer felett is a gyári lánc van még. Amikor már kezd dieseles ketyegése/csörgése lenni üzemfokon alapjáratnál, akkor érdemes.

Nem a lánc szakadás miatt kell félni, hanem hogy a megnyúlt lánc kárt okoz a dekniben...stb.

Nálam pár hete volt csere, igaz volt szívás is, mert eltört az olajszivattyú összerakás után. Ha vízpumpát is cserélsz és minőségi alkatrészeket használsz, akkor 100ezer HUF körül van javítással együtt a művelet. Nekem az alkatrész 70 volt, a szerelő meg 20.

megbontás nélkül nem tudták megmondani,hogy a Hidrotőke vagy a lánc ketyeg,csörög

úgy hogy bele kell mászni:)

Link to comment
Megosztás:

Jó estét!! Lenne egy nagy problémám, tegnap estefele érkezett meg az autóval egyik családtagunk Siófokról Győrbe..kb 130 km, az autóval minden rendben volt végig...este mikor menni akartam vele, akkor meg egyszer csak tökre más hangja lett az autónak, a kipufogó remegett hátul, a fordulatszám épphogy 500 f/perc felett volt és az autó úgy viselkedett mintha le akarna fulladni, mentem vele az utcába, szinte nem is volt ereje, arra gondolnák hogy egyik henger nem megy vagy ilyesmi...mi a teendő vele kapcsolatban? gyertyákat megtisztítani? vagy milyen problémája lehet? rossz benzin? vagy kevés benzint kaphat? várom a tanácsokat, segítséget. Köszönöm előre is!!

...szerelő...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.