Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Helló!

egy különös hibában szeretném a segítségeteket kérni: a hétvégén volt egy kis karbantartás (légszűrő, pollenszűrő, első lökhárító merevítő csere), és mikor először beindítottam 2100-on ment az alapjárat, és nem akart visszamenni. Visszaraktam a régi légszűrőt is hátha az okozta a bajt, de semmi változás. Astra G 2004-es 1.4 benzines Z14XE.

Segítségeteket előre is köszönöm.

üdv brejti

Link to comment
Megosztás:

Helló!

egy különös hibában szeretném a segítségeteket kérni: a hétvégén volt egy kis karbantartás (légszűrő, pollenszűrő, első lökhárító merevítő csere), és mikor először beindítottam 2100-on ment az alapjárat, és nem akart visszamenni. Visszaraktam a régi légszűrőt is hátha az okozta a bajt, de semmi változás. Astra G 2004-es 1.4 benzines Z14XE.

Segítségeteket előre is köszönöm.

üdv brejti

Légszűrő cserénél tavasszal leszedtem a légszűrő háztól a fojtószelepre menő műanyag levegő vezetéket és - ugyan akkor nem vettem még észre -, de ezzel együtt lejött a szelepre menő kisebb átmérőjű gumi vezeték is (a légvezeték alatt van rögzítve, és a fojtószelepház tűzfal felőli oldalán lévő csonkra csatlakozik). Mikor beindítottam, ~2100rpm-el pörgött a gép. Miután meglett mi maradt/csúszott le, visszaraktam és láááám, 750 az alapjárat :D Ezt nézd meg elsőként szerintem! Amúgy nem tudom mire való az a vezeték...

Link to comment
Megosztás:

Légszűrő cserénél tavasszal leszedtem a légszűrő háztól a fojtószelepre menő műanyag levegő vezetéket és - ugyan akkor nem vettem még észre -, de ezzel együtt lejött a szelepre menő kisebb átmérőjű gumi vezeték is (a légvezeték alatt van rögzítve, és a fojtószelepház tűzfal felőli oldalán lévő csonkra csatlakozik). Mikor beindítottam, ~2100rpm-el pörgött a gép. Miután meglett mi maradt/csúszott le, visszaraktam és láááám, 750 az alapjárat :D Ezt nézd meg elsőként szerintem! Amúgy nem tudom mire való az a vezeték...

Megvan a vezeték, és tényleg le volt csúszva. Visszaraktam és minden jó lett. Köszönöm a segítséget, megmentettél egy szervízbe menéstől.

üdv brejti

Link to comment
Megosztás:

Helló !

Én abban szeretnék segítséget kérni ,hogy a kormányom olyan mintha lötyögne ! Amikor balra jobbra elkezdem tekerni a kormányt olyan mintha löttyenne egyet a kormány ! A kutyacsont miatt is csinálhat ilyent ? Vagy ez mitől lehet ?

Eéőre is köszi ! 2000 opel asztra g 1.4 16 v ecotech .

Link to comment
Megosztás:

Az első az a fojtószelep-jeladó, a második meg az AC-pumpa tápja.

Hali srácok!

Kicseréltük ac-pumpát, majd a fojtószelep jeladót is, de a menet közbeni leállás ugyan úgy megmaradt. Jelenleg direktbe van kötve az ac-pumpa, igy nem jelentkezik a hiba. Szerelő szerint ecu baja lesz, más azt mondja h lehet még főtengely jeladó is. Esetleg valami tipp még??

Link to comment
Megosztás:

Egy kis segítségre lenne szükségem. Holnap reggel indulnék egy hosszú útra, erre elkezd szórakozni a szellőzés... Szóval, a szellőzőrendszer felől (jobboldalt elöl hallom a beltérben) ciklikus kaparó hang jön ha nincs bekapcsolva. Ha megy, akkor erős lökések a szellőzésben, ha a belső keringetést használom, annyira nem hallatszik. Megnéztem a beszívó réseket a szélvéső alatt, ugyanilyen ciklikusan szív be, vagy áll meg a szívás. Van valakinek valami ötlete, találkozott már ilyesmivel? Egyébként X14XE, '98, ferdehátú.

Link to comment
Megosztás:

...direktbe van kötve az ac-pumpa, igy nem jelentkezik a hiba. Szerelő szerint ecu baja lesz...

Ott a megoldás, pont az amit írtam. Nem az AC pumpával van gond, azt nem kellett volna kicserélni, hanem a megtáplálásával. Van annak egy reléje, az előfordul hogy összeég, és olyankor nem kap tápot a benzinpumpa. Így hogy direktbe kötöttétek, a relét ugye kiiktattátok, máris megszűnt a hiba. Ha ECU baja lenne akkor miért javulna meg attól hogy új tápot adtok az AC-nek?

Link to comment
Megosztás:

Ott a megoldás, pont az amit írtam. Nem az AC pumpával van gond, azt nem kellett volna kicserélni, hanem a megtáplálásával. Van annak egy reléje, az előfordul hogy összeég, és olyankor nem kap tápot a benzinpumpa. Így hogy direktbe kötöttétek, a relét ugye kiiktattátok, máris megszűnt a hiba. Ha ECU baja lenne akkor miért javulna meg attól hogy új tápot adtok az AC-nek?

Bocsi, azt elfelejtettem írni, h a reléket is kicseréltük, kaptam kölcsönbe arra az időre, illetve amik bent voltak, azoknak sincs semmi bajuk. Ezért is furcsa számomra már ez az egész.......

Link to comment
Megosztás:

Egy kis segítségre lenne szükségem. Holnap reggel indulnék egy hosszú útra, erre elkezd szórakozni a szellőzés... Szóval, a szellőzőrendszer felől (jobboldalt elöl hallom a beltérben) ciklikus kaparó hang jön ha nincs bekapcsolva. Ha megy, akkor erős lökések a szellőzésben, ha a belső keringetést használom, annyira nem hallatszik. Megnéztem a beszívó réseket a szélvéső alatt, ugyanilyen ciklikusan szív be, vagy áll meg a szívás. Van valakinek valami ötlete, találkozott már ilyesmivel? Egyébként X14XE, '98, ferdehátú.

Valószínű neked is eltört valami a külső/belső levegő állító zsalunál, és az állítómotort hallod folyamatosan menni. Vedd ki a kesztyűtartót, és látni fogod. A zsalu házának oldalára van csavarozva a motor, ha azt leveszd valószínű kiderül mi tört el.

Link to comment
Megosztás:

Azért, mert lehet, hogy az ECU nem (mindig) ad vezérlést az AC-nek. Emlékeim szerint nem ez lenne az első eset. Sajnos az ECU is benne van a pakliban.

Hát ettől félek én is, hogy az ecu gondol egyet és nem ad jelet az ac-pumpának.

Beszéltem ma másik szerelövel is, ö a főtengely jeladót mondta még, h az is küldhet rossz jelet az ecu-nak, amiből kifolyólag nem ad jelet az ac-nak.

Na de az én tudásom ehhez már kevés.

Link to comment
Megosztás:

Azért, mert lehet, hogy az ECU nem (mindig) ad vezérlést az AC-nek. Emlékeim szerint nem ez lenne az első eset. Sajnos az ECU is benne van a pakliban.

Jók az emlékeid, már lehet több embernek is az ECU volt a gondja, valami láb kontakt hiba. Megoldás: vessz a fejlécben láthatóak az elérhetőségek. ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, az elmúlt hetekben azt vettem észre az autón, hogy a vízfok hőmérséklet a szokottnál magasabbra szalad mint korábban és nem feltétlenül tudom hová tenni. A magasabb alatt azt értem, hogy eddig mindig 80 és 90 fok között volt félúton és az elmúlt 3 évben amióta nálam van az autó max. masszív nyári dugózásnál érte el a 90 fokot. Ez az elmúlt hetekben (nem csak a 36 fokban, hanem 26 fokban is) úgy változott meg, hogy már szinte egy 10 kilóméteres városi útnál is felmegy 90 fok környékére és ott is marad. Nem fixen, azért érzékelhető, hogy folyamatos haladásnál valamennyire visszahűl, de még ez is magasabb a megszokottnál. A ventilátor működik, de ilyenkor nem szokott még elindulni (korábbi emlékeim szerint, bár ritka eset volt, de ilyenkor már pörgött). Esetleg van valami ötlet, hogy ez mitől lehet és esetleg kell-e aggódnom miatta? Mi az az állapot amikor ez már nem egészséges és a további használ helyett inkább egy szerviz kéne legyen az uticélom? Mitől változhat meg a mutató szerint ilyen látványosan az "üzemi" hőfok? Korábbi bejegyzéseket olvasva ez nem feltétlenül kóros állapot, számomra inkább az a furcsa, hogy egy megszokott motorhőfok változott meg egyik napról a másikra.

Köszi az ötleteket előre is.

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet!

Ma vettem észre a következő hibát.

1. Fékezésnél világít az első tompítottam.

2. Ha felkapcsolom a világítást,égnek a féklámpáim is.

Ötlet??

Hátsó lámpában nincs zárlat valahogy?

Mivel a hátsó helyzetjelző, és a féklámpa egy foglalat, és lehet ott van valami bibi, pl rossz izzó. Vedd ki egyesével, s kiderül...

Link to comment
Megosztás:

Fura, mert zárlat esetén max a helyzetjelző világíthatna elől, mivel a tompított más áramkörön van, amit a világításkapcsoló kapcsol, teljesen függetlenül a helyzetjelzőtől. Esetleg a kábelkötegben lehet valami hiba, kidörzsölődés, ami okozhat hasonlót. Ez is leginkább a műszerfali kábelkötegnél.

Link to comment
Megosztás:

Fura, mert zárlat esetén max a helyzetjelző világíthatna elől, mivel a tompított más áramkörön van, amit a világításkapcsoló kapcsol, teljesen függetlenül a helyzetjelzőtől. Esetleg a kábelkötegben lehet valami hiba, kidörzsölődés, ami okozhat hasonlót. Ez is leginkább a műszerfali kábelkötegnél.

Elnézést,rosszul írtam tegnap.

A helyetjelző világít a fékre lépésnél.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Menet közben egyszer csak "befékezett" a motor. Most ráz alapjáraton (is). Teljesítmény csökkenést nagyon nem vettem észre, a dolog friss. Műszerfalon a sárga lámpa ég. Henger leállásra gyanakszom. Még annyi hogy a fagyállót ioncserélt vízre cseréltem és azután történt a dolog. A hűtővíz kis mértékben fogy, viszont az utastérbe a szőnyeg alá. Szerintetek lehet köze? Egyáltalán mi lehet?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Menet közben egyszer csak "befékezett" a motor. Most ráz alapjáraton (is). Teljesítmény csökkenést nagyon nem vettem észre, a dolog friss. Műszerfalon a sárga lámpa ég. Henger leállásra gyanakszom. Még annyi hogy a fagyállót ioncserélt vízre cseréltem és azután történt a dolog. A hűtővíz kis mértékben fogy, viszont az utastérbe a szőnyeg alá. Szerintetek lehet köze? Egyáltalán mi lehet?

jó lenne egy motor kód :)

elsőre szelepszorulásra vagy trafó hídra gondolnék ...

de ez csak nagy találgatás :)

egy hibakód is segítene sokat ..

ha Z akármi a motorkód eleje :

fék+gázpedál tövig nyom ,és nyomva tart folyamatosan és ráad a gyújtás..

és számolni mennyit villog a sárga gonosz

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.