DarthVödör Elküldve Július10, 2012 Elküldve Július10, 2012 (edited) On 2012. 07. 10. at 10:18, steve78 írta: Módosítva Április7, 2016 : DarthVödör
andris83 Elküldve Július10, 2012 Elküldve Július10, 2012 Ködzárófény nem csak a jobb oldalon van? :confused: Gyárilag csak bal oldalon van, jobb oldalra magadnak tehetsz be pluszba, mondjuk gezoli leírása alapján.
steve78 Elküldve Július10, 2012 Elküldve Július10, 2012 De, csak a jobb kormányos autóknál. A bal kormányosoknál, bal oldalon van csak gyárilag. https://sites.google...i-koed-zarofeny Gyárilag csak bal oldalon van, jobb oldalra magadnak tehetsz be pluszba, mondjuk gezoli leírása alapján. Tudtam, hogy csak az egyik oldalon van, de abban nem voltam biztos, hogy melyikben. Nagyúr leírása alapján lehet megcsinálom Én is a másik oldali zárófényt.
Pippo Elküldve Július10, 2012 Elküldve Július10, 2012 Sziasztok. Kb 2 hónapja arra lettem figyelmes h fogy a hűtővíz.hogy hova azt nem tudom mert nem találtam azóta sem arra utaló nyomot h hova folyna. a lényeg h utánatöltöttem kb 2-3dl-t, és kb 1 hét múlva szintén hiányzott annyi belőle. Ismét újra töltöttem nem is néztem 1 hónapig, most szintén kb 3 dl hiányzott belőle. Mit lehet ez ellen tenni. nem nagyon szeretnék vele kínlódni, úgyhogy javasolnátok egy egyszerű megoldást h mit cseréljek?
gedikart Elküldve Július10, 2012 Elküldve Július10, 2012 A fényszóró állítás, csak felkapcsolt világítás mellett lehetséges. Ez esetben, az állítómotorokra 0...+12V-ot lehet a szabályozóval ráadni. Gyárilag, barna/sárga vezeték. A baloldali tompított lámpától kap üzemi feszültséget. Tehát, ha nem világít a bal tompított, nem fog működni, a magasság állító motor sem. F2.24 10A, F2.6 10A ezeket nézd át! A motor(ok) csatlakozóján is mérj! 1: test (31) barna 2: szabályozás 0....+12V barna/sárga 3: táplálás +12V sárga A ködlámpa kapcsolását, a MULTITIMER végzi. A világítás kapcsolóban, csak egy nyomógomb van. Ezért, a gomb nem marad bent, és a játéka is csak 1 mm. Így természetes. Természetesen, ez is csak felkapcsolt világítás esetén működik. A jobb és baloldali motornál is 11.7 V-ot mértem a barna és sárga között, valamint 1.03 V-ot a barna és barna/sárga között felkapcsolt világítással. (6-os és 24-es biztosíték rendben). A barna/sárgán mért feszültség nem változott a tekerőgomb állításával. Ködlámpa kapcsán megnéztem, és a 16-os biztosítékon ott van a 12.1 V, viszont hátul a csatlakozón már nincs.
gyalázó Elküldve Július10, 2012 Elküldve Július10, 2012 Sziasztok! z14xep Sikeres 6-órás műtéten esett át a verdám:-) Le cseréltük a láncot, és a feszítőt is, Meg az ott lévő apróságokat ! Királyság Gyerekek fincsi a hangja! A gyári láncon nem nagyon lehetett látni nyúlást de, a feszítő az szerintem szar volt. Azért írtam be, hogy meg köszönjem a tanácsokat . Köszi mindenkinek! Pontos árat mondok 45 ezerből megúsztam, lánc szett és tömítés(Febi). Vízpumpa és feszítő görgő azok jók voltak!
DarthVödör Elküldve Július10, 2012 Elküldve Július10, 2012 (edited) On 2012. 07. 10. at 12:09, gedikart írta: Módosítva Április7, 2016 : DarthVödör
gezoli Elküldve Július10, 2012 Elküldve Július10, 2012 Ködzárófény nem csak a jobb oldalon van? :confused: Nekem mind a két oldalon!
ampervadasz Elküldve Július10, 2012 Elküldve Július10, 2012 Annyit tennék hozzá, hogy a hátsó ködlámpához gyújtás is kell, nem csak a világítás. Egyébként nekem is van mindkét oldalon ködzáró, és teljesen gyárinak tűnik. Bár az sem kizárt, hogy cserés volt a lámpa, és ködzárósra lett kicserélve, ezért nem állítom hogy biztosan így jött le a gyártószalagról. De biztos, hogy mindegyiken csak baloldalt van gyárilag? Úgy emlékszem sógoromén is van mindkét oldalt. A fényszóróállító motoroknál szokott olyan hiba is lenni, hogy megszűnik az érintkezés a motoron belül a nyáklap érintkező felületei és a csatlakozó érintkezői között. A motorok hátulját lepattintva föl kell tisztítani, és megy tovább. Nálunk a két autóban 3 állítómotornál is előjött már ez a hiba, esetleg érdemes azt is megnézni.
gedikart Elküldve Július10, 2012 Elküldve Július10, 2012 ... F2.12 15A a biztosítéka, ez után van a K4 relé. Innen megy az X1/21 csatlakozóra, (bal oldali, motorháztető nyitó melletti burkolat alatt, zöld, nagy, szögletes csatlakozó) esetleg itt is megmérheted. Az F2.16 - K5 - ez első ködlámpák .... Köszi holnap megnézem a motorokat is. A hátsó ködlámpa nálam 16-os 10A-es biztin van a köny szerint "Hátsó ködlámpa". A 12-es 15A-os biztire "Ködlámpák" szerepel a könyben, és nekem nincs is benne biztosíték, de gondoltam azért mivel nincs első ködlámpám.
tgabika76 Elküldve Július10, 2012 Elküldve Július10, 2012 Gyárilag csak bal oldalon van, jobb oldalra magadnak tehetsz be pluszba, mondjuk gezoli leírása alapján. Praktikus tanács a kivitelezéshez, kiegészítve a leírást: jobban jártok ha a ködlámpaizzó helyét a foncsorban nem úgy fúrjátok hanem forrasztópákával olvasztjátok ki, mert akkor nem kell a forgácsokat pucolni a lámpatest belsejéből. Nekem ez volt a legnehezebb része a szerelésnek, mire sikerült maradéktalanul kimosnom és kiszárítanom a lámpatestet...
Ricky89 Elküldve Július10, 2012 Elküldve Július10, 2012 Üdv. Nem működik a fényszóró magasság állítóm (egyik oldalon sem). Kivettem a motort, úgy állítottam a tekerő kapcsolóján a műszerfalon, de akkor sem moccant meg. A másik gondom a bal hátsó ködlámpa. Kicseréltem az izzót, de nem azzal van a gond. Nem tudom hogy normális-e, de már a kapcsolója is érdekes, mert kb 1 mm-t lehet benyomni, de nem marad benyomva, hanem visszanyomja a rugó a kapcsoló mozgását. Ez lenne a normális kapcsoló ki/be pozíció? Mindkét esetben megnéztem a biztosítéktábla megfelelő biztosítékait, de azok hibátlanok. Sajnos sok előzményt nem tudok, mert nemrég vettem az autót. Hali Én is szívtam a fényszóró magasságállítóval. Világítást, ködzárófényt, műszerfal világítást tudtam szabályozni, csak a fényszórókat nem tudtam állítani. Feszültség volt, a motorokat kivettem, kipróbáltam, minden jó. Visszatenni csak a fényszóró kiszerelésével sikerült mert elég szűkös a motortér, összeraktam látszólag minden oké, de még ekkor sem tudtam állítani. Világításkapcsoló kivesz, szétszed, ott is minden rendben, visszatesz még mindig semmi. Ekkor kivettem a világításkapcsoló keretét is, ebben van egy "sín" ami tartja a világításkapcsoló csatlakozóját(nálam szürke). A keretben volt elfáradva a műanyag és nem tartotta meg rendesen a csatlakozót nyomás ellenében mikor a kapcsolót toltam vissza. Keret nélkül összedugtam, és működött ahogy kell.
Humannet Elküldve Július10, 2012 Elküldve Július10, 2012 Sziasztok Kolegám autója, 2000 Z16XE azt produkálja, hogy kinyomja a kuplungot és leáll, és utánna alig indul el. Vmi ötlet és javaslat? Nem dob hibát. Köszi elöre is Erre valaki?
lajos Elküldve Július10, 2012 Elküldve Július10, 2012 Üdv! Pár nappal ezelőtt lettem figyelmes erre a furcsának tűnő hangra (videó 1, videó 2), eddig nem lehetett hallani, néha a hidrótőke hangot lehetett hallani rövid ideig. Levettem a felső burkolatot, semmit hibára utaló jelet nem látok, minden száraz. Ha igaz, és láthattam így is a vízszivattyút akkor az is száraz, a motor pöccre indul, agr+szelep+ház+alapjárati motor tisztítva (nem voltak koszosak, kormosak). Hozzáértő szaki(k) véleményét, ötletét, tanácsát várom, segítsetek megállapítani mi lehet a gond. Az autó G Astra 1.4 16v, 2001-s, 89000km, 5w40 olaj van bent, motorszám X14XE20P56115 Előre is köszönöm.
Mc-elek Elküldve Július10, 2012 Elküldve Július10, 2012 olyan szétpergett vízpumpa hangra emlékeztet... vagy valami feszítő görgő... vagy fogalmam sincs :)
killermedve Elküldve Július10, 2012 Elküldve Július10, 2012 Üdv! Pár nappal ezelőtt lettem figyelmes erre a furcsának tűnő hangra (videó 1, videó 2), eddig nem lehetett hallani, néha a hidrótőke hangot lehetett hallani rövid ideig. Levettem a felső burkolatot, semmit hibára utaló jelet nem látok, minden száraz. Ha igaz, és láthattam így is a vízszivattyút akkor az is száraz, a motor pöccre indul, agr+szelep+ház+alapjárati motor tisztítva (nem voltak koszosak, kormosak). Hozzáértő szaki(k) véleményét, ötletét, tanácsát várom, segítsetek megállapítani mi lehet a gond. Az autó G Astra 1.4 16v, 2001-s, 89000km, 5w40 olaj van bent, motorszám X14XE20P56115 Előre is köszönöm. vezérlés mikor lett cserélve??
törvényenkívüli Elküldve Július10, 2012 Elküldve Július10, 2012 nem vagyok agresszív még szerencse hogy eddig még senki nem ment előttem DUPLA ködzárófénnyel, mert az megkapta volna az első kivilágításomat pár perc erejéig. Mi a jó abban, ha duplán világít? Láttok hátra vagy mi? Vagy a marslakók így jobban kiveszik hol vagytok? Mert aki hátulról közelít annak k#&..d&a zavaró, és egy darabot ugyanúgy lehet látni és még a retina is megmarad. de nem vagyok agresszív :) de ez már egy párszor itt ki lett vesézve, úgyhogy ...
DarthVödör Elküldve Július10, 2012 Elküldve Július10, 2012 (edited) On 2012. 07. 10. at 17:17, tgabika76 írta: Módosítva Április7, 2016 : DarthVödör
imy Elküldve Július10, 2012 Elküldve Július10, 2012 Én annak idején pillanat pákával lyukasztottam ki.
gedikart Elküldve Július10, 2012 Elküldve Július10, 2012 A csatlakozón (jobb és bal oldalon) a következőket mértem: - sárga és barna között 12V - sárga és barna/sárga között 12V - barna és barna/sárga között 0V. Gondolom itt a 0V nem ideális (potméter fordítására sem változott). Kivettem a motort, rákapcsoltam +12V-ot, illetve testet, a középső barna/sárgára +12V-ot, majd elvettem a középsőt, majd vissza és ekkor elkezdett dolgozni a motor. Nem tudom, hogy a nem túl pontos kontakt miatt-e, de nem mindig forgott a motor folyamatosan, inkább akadozott. Visszatéve a motortérbe nem dolgozott még ennyit sem.
lajos Elküldve Július11, 2012 Elküldve Július11, 2012 vezérlés mikor lett cserélve?? 66000km-él,4 évesen, most 90000km van bent.
tgabika76 Elküldve Július11, 2012 Elküldve Július11, 2012 nem vagyok agresszív még szerencse hogy eddig még senki nem ment előttem DUPLA ködzárófénnyel, mert az megkapta volna az első kivilágításomat pár perc erejéig. Mi a jó abban, ha duplán világít? Láttok hátra vagy mi? Vagy a marslakók így jobban kiveszik hol vagytok? Mert aki hátulról közelít annak k#&..d&a zavaró, és egy darabot ugyanúgy lehet látni és még a retina is megmarad. de nem vagyok agresszív :) de ez már egy párszor itt ki lett vesézve, úgyhogy ... Sztem sokkal inkább a szépérzékkel/szimmetriával függ össze ez a dolog, mintsem a praktikummal. Rendes ember amúgyis lekapcsolja a hátsó ködzárófényt amint utoléri egy autó, úgyhogy nemhogy kettővel, de eggyel sem vakít. Viszont amikor világít, akkor meg sokkal jobban néz ki. ;)
kbkbkb Elküldve Július11, 2012 Elküldve Július11, 2012 Sziasztok! Ma megadta magát az aksim ( Z14XEP - GM 12V 55Ah 255A). Úgy mértem, hogy 18cm magas, az lenne a kérdésem, hogy magasabb is befér, illetve milyen márkát ajánlotok. Köszönöm
kbkbkb Elküldve Július11, 2012 Elküldve Július11, 2012 T kbkbkb! GM , Bosch. Mantec, Köszönöm. Felhívtam pár boltot, és még a Banner-t ajánlották. Az milyen minőség, esetleg tapasztalat van vele kapcsolatban? Az 55Ah felé lehet/érdemes menni? Köszönöm
Recommended Posts