Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Az enyém nem műszaki probléma, csak esztétikai, de az is lehet, hogy csak nekem. Ősszel lett lecserélve a 4 féktárcsa újra (Delphi). Az alufelni küllőin keresztül látszanak a tárcsák és a tárcsáknak az agya. Na, ezek -mármint az agyak - totál rozsdásak, pedig alig jártam télen vele, most sem sokat(5-600km/hó). Nézegettem más gyártmányú autók tárcsáit, de én rozsdát nem láttam egyiken sem. Erre mi lehet a magyarázat, ha egyáltalán van rá? :confused:

Link to comment
Megosztás:

Az enyém nem műszaki probléma, csak esztétikai, de az is lehet, hogy csak nekem. Ősszel lett lecserélve a 4 féktárcsa újra (Delphi). Az alufelni küllőin keresztül látszanak a tárcsák és a tárcsáknak az agya. Na, ezek -mármint az agyak - totál rozsdásak, pedig alig jártam télen vele, most sem sokat(5-600km/hó). Nézegettem más gyártmányú autók tárcsáit, de én rozsdát nem láttam egyiken sem. Erre mi lehet a magyarázat, ha egyáltalán van rá? :confused:

A hátsó dob is ugyanígy jár, meg az összes kerékcsapágy... A dobokat már egyszer átfestettem 2.5 éves korában, azóta nem rozsdás... De a kerékcsapágyak...

Lehet valami rozsdásodás álló adalék hiányzik az anyagukból?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tudja valaki, mi a neve a műszerfalon a szélvédő alatti légbeömlő "csíknak"? Kéne szereznem egy másikat, a mostani rögzítőfülei eltörtek a két szélén, de még nem találtam ilyet sehol

hi!

http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/autovillamossagi_alkatresz/muszerfal/opel_astra_g_muszerfal_muanyag_1611908261.html

Link to comment
Megosztás:

most nézettem 3 hete, minden oké volt még utána is...most jelentkezett...

Akkor ott vmi nagy lyuk van ahol elmegy a gáz. Lehet a hűtőt megette a só és most lyukadt át a magasabb nyomásoktól hogy használtad, esetleg vmi tömítés adta meg magát. Akármitől lehet ez. Tuti hogy az általad észlelt tünetek a gázhiány tünetei. Szerintem vidd el vhová ahol értenek hozzá a nyomásmérő megmondja egyből az igazat.

Link to comment
Megosztás:

Akkor ott vmi nagy lyuk van ahol elmegy a gáz. Lehet a hűtőt megette a só és most lyukadt át a magasabb nyomásoktól hogy használtad, esetleg vmi tömítés adta meg magát. Akármitől lehet ez. Tuti hogy az általad észlelt tünetek a gázhiány tünetei. Szerintem vidd el vhová ahol értenek hozzá a nyomásmérő megmondja egyből az igazat.

Köszönöm a választ!

Link to comment
Megosztás:

A hátsó dob is ugyanígy jár, meg az összes kerékcsapágy... A dobokat már egyszer átfestettem 2.5 éves korában, azóta nem rozsdás... De a kerékcsapágyak...

Lehet valami rozsdásodás álló adalék hiányzik az anyagukból?

Lehetséges. Pedig tervbe volt véve, hogy letakarítom fémtisztára az összes féknyerget, de így semmi értelme. :( Estleg megoldás lett volna felszerelés előtt valami hőálló lakkal lefújni az agyrészt, már ha van ilyen egyáltalán. Jó, lehet hü....-nek nézni, mindenkinek van a beütése. Nekem ez. (is) :blink:

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm. Holnap megprobálom

A két szélsőt tudom, a felsőt nem.

A rácsok közepén, egészen fent van egy csavar, kb 50 mm mélyen.

A legegyszerűbb, ha a felette levő terelőket leveszed, és alatta látni fogod a csavart.

A baloldalon, ki kell venni a világításkapcsolót, és alatta van még egy csavar, ami foglya.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következő problémám lenne: adott egy 2002 12.havi 1.2-es Z12XE motorkódos G Astra ~150eKm-el.

Kb. 1 hónapja vettem az autót magánszemélytől. Vásárlás előtt elvittem szervízbe, ahol kompletten átnézték. Első futóművet kellett kicsit rendbe szedni, ami megtörtént. Valamint a motorra mondták hogy a lánc lassan cserés lesz, úgy hallják. Nem igazán voltam tisztában a költségével, de ez az én hibám. A családban egy "99-es F astra is van, ami szíjas, elég halk, így nem voltam tisztában azzal, hogy egy láncos motornak milyen hangjának kell lennie.

Kb. 300km-el ezelőtt lecseréltem az olajat (mobil premium 10w40 talán), ami után azt vettem észre, hogy meleg motornál eléggé diesel-es a hangja. Na ez már bántotta a fülemet...

Két szerelőnél jártam azóta. Az egyik egyértelműen lánccserét javasolt, míg a legutóbbinak a hidrotőkék is gyanúsak voltak.

Szóval a motornak hidegen nem igazán van csattogó hangja, inkább üzemfokon jelentkezik. Üzemfokon viszont ezres rpm felett normális hangja van. Hétfőn viszem az utóbbi szerelőhöz. Azt mondta szétszedi a motort és akkor többet lát. Ill. ha már szétszedi, cseréltetem a vízpumpát meg az őt hajtó szíjat is. Azt már sejtem hogy nem 10eFt-os nagyságrend lesz ez. Van esetleg ötletetek hogy mire számíthatok, mire figyeljek oda? Új vagyok ezen a fórumon, de olvasgattam már a témában.

Videó üzemfokon: https://picasaweb.google.com/105826934878455960563/Astra_20120620?authkey=Gv1sRgCLjg1-m5nL2Tcw , szűrő cserélnél sikerült az olajat kicsit kiönteni, legközelebb már figyelni fogunk erre.

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

szerintem :)

az nem bele való olaj .. pl GM 5w30 Dexos 2 olaj adjál neki ,vagy bármilyen márkájút aminek van dexos 2 minősítése...

ha vezérlés cserés lesz akkor érdemes mindent cserélni ami a vezérlés körbe van (kb 100eft munkadíjjal együtt )

vízpumpából se árt egy kicsit többet áldozni rá ,szóval ne no name legyen :)

az kb 25-30e körül kell számolni rá

Link to comment
Megosztás:

szerintem :)

az nem bele való olaj .. pl GM 5w30 Dexos 2 olaj adjál neki ,vagy bármilyen márkájút aminek van dexos 2 minősítése...

ha vezérlés cserés lesz akkor érdemes mindent cserélni ami a vezérlés körbe van (kb 100eft munkadíjjal együtt )

vízpumpából se árt egy kicsit többet áldozni rá ,szóval ne no name legyen :)

az kb 25-30e körül kell számolni rá

Vízpumpa csere biztosan lesz, mert láttam hogy "könnyezik" kicsit. A szíjat is lecseréltetem ott. Az olajcserét én fogom megcsinálni, mert így biztosan tudom mi kerül bele. Castrol Magnatec 5w40 C3-ra gondoltam, a gyári olaj elég olcsó, félek a minőségétől: http://www.olajshop.hu/opel-gm-5w-30-5-l.html

SWAG/FEBI vezérműkészletről mi a véleményetek? Van aki minőséginek tartja, van aki nem... nem ők a gyártói beszállítók is?

Fogaskerekeket szétszedés után meglátjuk hogy kell-e cserélni, mert elvileg két csere periódust kellene bírniuk.

Link to comment
Megosztás:

Vízpumpa csere biztosan lesz, mert láttam hogy "könnyezik" kicsit. A szíjat is lecseréltetem ott. Az olajcserét én fogom megcsinálni, mert így biztosan tudom mi kerül bele. Castrol Magnatec 5w40 C3-ra gondoltam, a gyári olaj elég olcsó, félek a minőségétől: http://www.olajshop....-5w-30-5-l.html

SWAG/FEBI vezérműkészletről mi a véleményetek? Van aki minőséginek tartja, van aki nem... nem ők a gyártói beszállítók is?

Fogaskerekeket szétszedés után meglátjuk hogy kell-e cserélni, mert elvileg két csere periódust kellene bírniuk.

az olajkérdést ahogy érzed :) ha jó az insigna opc-be ami 325le, akkor jó neked is :)

állítolag swag/febi gyártja a gm készletet , kb 40e egy szett én biztos hogy cserélnék mindent ha már szét van bontva ..

lényegtelen melyik alkatrész milyen állapotban van

Link to comment
Megosztás:

A mai nap tartottunk hazafelé és menet közben mintha leállt volna az autó. Majd rántott egyet-kettőt és mentünk tovább. Ezt még kétszer eljátszotta kb. 10km alatt. Tövig nyomtam a gázpedált és 2-3-másodperc múlva elkapta. A műszerfalon a lámpák nem világítottak, hibaüzenet sincs. Mintha nem kapna üzemanyagot. A motor z14xe.

Előre is köszönöm a segítő hozzászólásokat.

Link to comment
Megosztás:

az olajkérdést ahogy érzed :) ha jó az insigna opc-be ami 325le, akkor jó neked is :)

állítolag swag/febi gyártja a gm készletet , kb 40e egy szett én biztos hogy cserélnék mindent ha már szét van bontva ..

lényegtelen melyik alkatrész milyen állapotban van

egy próbát akkor megér a gm olaj :icon1:

unixauto oldalán 2 féle nem teljes lánc szett van, úgy tudom alvázszám alapján különböztetik meg (láncszemek száma nem egyforma). Gondolom ez a komplettnél is így van.

Link to comment
Megosztás:

A mai nap tartottunk hazafelé és menet közben mintha leállt volna az autó. Majd rántott egyet-kettőt és mentünk tovább. Ezt még kétszer eljátszotta kb. 10km alatt. Tövig nyomtam a gázpedált és 2-3-másodperc múlva elkapta. A műszerfalon a lámpák nem világítottak, hibaüzenet sincs. Mintha nem kapna üzemanyagot. A motor z14xe.

Előre is köszönöm a segítő hozzászólásokat.

Elsőre én is az üzemanyagellátó rendszerre tippelnék: pl. benzinszűrő vagy szivattyú. Másodsorban pedig a gyújtásrendszert vizsgálnám át.

Link to comment
Megosztás:

2 hónapja volt cserélve trafó és üza. szűrő.

Azért köszi!

Szia!

Nekem is volt hasonló problémám, még alapjárat sem volt mindig és leállt néha ford. szám függetlenül.

A pillangó szelep körül is nézz szét. Nekem 1 fémdarab akadályozta a rendes mozgásban.

(mi is gyújtás és üa. ellátási gondra tippeltünk először)

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

csak egyfajta szett van

ez:6606022

http://opelcentrum.h...10-12-14-lancos

Közben szétszedte a szerelő a motort. Mondta, hogy a lánc nagyon meg van nyúlva (bele is vert ott valamibe, csak már nem emlékszem mit mondott), szóval valószínű nem hidrotőke lesz ez.

Köszi a linket! Szerintem rendelem a swag/febi készletet, mert a gyárit lehúzásnak érzem, ill. a márkaszervíznek biztos jobban jönnek azok az árak...

Erős a gyanúm hogy szépen vissza volt a km óra tekergetve, mert az sem biztos hogy ez a gyári lánc...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.