Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Én most ideiglenesen úgy oldottam meg, hogy a rozsdás részt kivágtam, és a kivágott résznél sziloplaszttal hozzáragasztottam a szélvédőhöz. De ha egyszer szét kell szedni, akkor nem jó, ezért lenne jobb a műanyag hozzáragasztás.

ezt kell megvárnotok én ilyet vettem után gyártott, de méretpontos. hibátlan illeszkedésű. max 5000ft ha lesz

http://www.cromax.hu/index.php?katid=51995462&termek_al_id=36973&katnev=D%C3%ADszl%C3%A9c%20a%20sz%C3%A9lv%C3%A9d%C5%91%20al%C3%A1

Link to comment
Megosztás:

Lehet hülyeséget beszélek, de nem erre (is) van a 12 év gari a kasztnit illetően? Bár ehhez évente kellene vinni a vasat márkaszervizbe, amit én már bebuktam (tavaly kimaradt).

Az átrozsdásodásra van szerintem, az meg gondolom hajszálnyival tér el a "lyuk" meghatározástól.

Én sem hittem a szememnek, a 2003-as kocsim kerékjárati íve barnulni kezdett! Az F-nél nem csodálkoztam rajta, de a G-nél marhára zavar az állítólagos galvanizálás miatt...

A motortérfedelem szépen rohad, de tudom, hogy ott törték és vagy javították, vagy utángyártott a fedél.

Ezért nem szeretném lecserélni a kombim, mert nagyon szeretem, az előbb írtam, hogy kb 4,6-ot ehet, de rohadós kocsit már nem szeretnék.

Igaz, jövőre már 10 éves lesz. Meg a hűtővizem (azóta is) fogyogat. Jujj, pedig nem akarom eladni :)

Link to comment
Megosztás:

Napok óta hallok a bal első kerék felől némi fémes hangot. Szerelő kolléga ma megnézte, takarított, zsírzott. Idáig rendben van. Ami zavar, hogy a belső fáktárcsa oldalban szabályos vályatok vannak, hasonlóan a hozzá tartozó betéten is. A vasban 30ekm van, ennek nagy része városi forgalom. Létezne, hogy ennyit bír a gyári fék? Szerinte ősszel csinálni kellene egy tárcsa felszabályozást és betét cserét, mielőtt jobban megeszi a betét a tárcsát. Vélemény? Gyári helyett milyen kombót vegyek majd, ha úgy adódik?

Link to comment
Megosztás:

Napok óta hallok a bal első kerék felől némi fémes hangot. Szerelő kolléga ma megnézte, takarított, zsírzott. Idáig rendben van. Ami zavar, hogy a belső fáktárcsa oldalban szabályos vályatok vannak, hasonlóan a hozzá tartozó betéten is. A vasban 30ekm van, ennek nagy része városi forgalom. Létezne, hogy ennyit bír a gyári fék? Szerinte ősszel csinálni kellene egy tárcsa felszabályozást és betét cserét, mielőtt jobban megeszi a betét a tárcsát. Vélemény? Gyári helyett milyen kombót vegyek majd, ha úgy adódik?

Ha sokat fékezel,előfordulhat,de max a betét lehet szerintem.A vályatok hosszirányúak?

Link to comment
Megosztás:

Napok óta hallok a bal első kerék felől némi fémes hangot. Szerelő kolléga ma megnézte, takarított, zsírzott. Idáig rendben van. Ami zavar, hogy a belső fáktárcsa oldalban szabályos vályatok vannak, hasonlóan a hozzá tartozó betéten is. A vasban 30ekm van, ennek nagy része városi forgalom. Létezne, hogy ennyit bír a gyári fék? Szerinte ősszel csinálni kellene egy tárcsa felszabályozást és betét cserét, mielőtt jobban megeszi a betét a tárcsát. Vélemény? Gyári helyett milyen kombót vegyek majd, ha úgy adódik?

Ha a fémes hang attól van, hogy a betét elkopott, és a fémfelületek csúsznak egymáson, akkor azt nem túl jó ötlet sokáig húzni, mert majd végül a tárcsát is cserélni kell, nem csak a betétet. 30ezer alatt akár el is kophatott a betét. Fékerő nem csökkent valamelyest a szokásoshoz képest? Nekem mikor a Kadetten így fémig kopott a betét, akkor a hangon kívül a fékerőn is érezni lehetett, hogy a megszokotthoz képest jobban kellett nyomni a pedált adott lassuláshoz.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérni a következő témában: megszakadt a menet a jobb első féknyereg-rögzítő csavarnál,tehát a féknyerget nem tudom tökéletesen rögzíteni,van egy kis kotyogása!Okozhatja ez az ABS lámpa virítását és az ABS hamarabbi "megszólalását"?

A segítséget előre is köszönöm!

Üdv.mindenkinek!

Link to comment
Megosztás:

Ha a fémes hang attól van, hogy a betét elkopott, és a fémfelületek csúsznak egymáson, akkor azt nem túl jó ötlet sokáig húzni, mert majd végül a tárcsát is cserélni kell, nem csak a betétet. 30ezer alatt akár el is kophatott a betét. Fékerő nem csökkent valamelyest a szokásoshoz képest? Nekem mikor a Kadetten így fémig kopott a betét, akkor a hangon kívül a fékerőn is érezni lehetett, hogy a megszokotthoz képest jobban kellett nyomni a pedált adott lassuláshoz.

A betét nem kopott el, sőt. Szerinte gyengébb minőségű a betét anyaga és ezért vájt bordákat a belső oldalra. A külső szép sima, a belsőt újjal végighúzva szabályosan hullámos. Annyira szorult valami a fékben, hogy emelőn görgetve a kereket, azonnal megállt. A többinél simán futottak a kerekek. Majd ősszel szétszedi újra, egy felszabályozás és betét csere belefér. Fékhatás romlás nincs, mert nem kopott a betét. Mutatott egy fém lemezt a nyereg tetején (nem értek hozzá), az 3-4 mm-re volt a tárcsától (azt kell nézni?).

Link to comment
Megosztás:

Szeretném megkérdezni ! ismét leszedtem az olajszűrő tetejét és azt láttam teljesen üres . ez normális?

el kell engednie az olajat reggelre? A szelep az mozog benne. Nem lehet emiatt ,hogy késöbb kapja fel az olajat? Biztos,

hogy a lánc csörög indításnál? z14xep rövid tömzsi szűrő.

Link to comment
Megosztás:

Szeretném megkérdezni ! ismét leszedtem az olajszűrő tetejét és azt láttam teljesen üres . ez normális?

el kell engednie az olajat reggelre? A szelep az mozog benne. Nem lehet emiatt ,hogy késöbb kapja fel az olajat? Biztos,

hogy a lánc csörög indításnál? z14xep rövid tömzsi szűrő.

Én eddig szűrőcserénél szedtem csak le, akkor nálam is üres volt. S az indításkori lánccsörrenés is megvan. Felépül a nyomás a láncfeszítőben is, s máris halkan duruzsol. Illetve legutóbb gagyi szűrő került be, s meleg motornál is másodpercek alatt aludt csak ki az olajnyomás lámpa, s addig csörömpölt is rendesen...szűrőcsere orvosolta.
Link to comment
Megosztás:

Én eddig szűrőcserénél szedtem csak le, akkor nálam is üres volt. S az indításkori lánccsörrenés is megvan. Felépül a nyomás a láncfeszítőben is, s máris halkan duruzsol. Illetve legutóbb gagyi szűrő került be, s meleg motornál is másodpercek alatt aludt csak ki az olajnyomás lámpa, s addig csörömpölt is rendesen...szűrőcsere orvosolta.

Szűrő csere megvolt!

Engem az zavar, hogy egy jó 20-30 perc és utána megint hallom a láncot egy pillanatra.

Link to comment
Megosztás:

Szeretném megkérdezni ! ismét leszedtem az olajszűrő tetejét és azt láttam teljesen üres . ez normális?

el kell engednie az olajat reggelre? A szelep az mozog benne. Nem lehet emiatt ,hogy késöbb kapja fel az olajat? Biztos,

hogy a lánc csörög indításnál? z14xep rövid tömzsi szűrő.

Nullkilométeresen hoztam ki a G-csodát a szalonból,s miután ladán nőttem fel,gondoltam idő "előtt" 5000 kiléométernél csinálok egy olajcserét...mivel friss motor,s nem került tizenmilliókba,gondoltam nem forgatták sokáig próbapadon,tehát még kopik a motor,azzaz az első párezer kilométeres olajreszelékes szutykot érdemes leváltani,s mindez odáig fajult,miután őszinte meglepődésemre ette a gyári előírt olajat,hogy azóta is 15.000-enként új az olajunk.Az is tény,hogy ez a motor 5w-s olajat imádja...megenni.Tehát maradt a 10W40(!),amivel úgy üzemel olajcserétől olajcseréig,hogy nem kell utántöltenem.Viszont a reggeli láncbecsörennés egy idő után egészen megszokható,főleg,ha tudjuk az az 1-1.5 másodperc,még tart, nem okoz károsodást.Őszintén remélem,hogy nem...De összefoglalva:nekem már egynapos kora óta úgy néz ki a szűrőházam,mint a tiéd.(lehet,hogy már gyárilag egy selejtet kaptam:)

Link to comment
Megosztás:

A betét nem kopott el, sőt. Szerinte gyengébb minőségű a betét anyaga és ezért vájt bordákat a belső oldalra. A külső szép sima, a belsőt újjal végighúzva szabályosan hullámos. Annyira szorult valami a fékben, hogy emelőn görgetve a kereket, azonnal megállt. A többinél simán futottak a kerekek. Majd ősszel szétszedi újra, egy felszabályozás és betét csere belefér. Fékhatás romlás nincs, mert nem kopott a betét. Mutatott egy fém lemezt a nyereg tetején (nem értek hozzá), az 3-4 mm-re volt a tárcsától (azt kell nézni?).

Kb harmincezernél nekem még a két tárcsa is csereérett volt,mivel olyan válla volt,hogy szégyelltem volna azzal összerakni...mióta van benne normális,nem jön szóba szabályozás,meg túlzott kopás és hasonlók.Szerintem a gyári betét és tárcsa így együtt egy kalap kaki.De azért egy takarítás,olajozás sok mindenre gyógyír lehet.Ősszel cseréld őket mindenféleképp!

Link to comment
Megosztás:

Kb harmincezernél nekem még a két tárcsa is csereérett volt,mivel olyan válla volt,hogy szégyelltem volna azzal összerakni...mióta van benne normális,nem jön szóba szabályozás,meg túlzott kopás és hasonlók.Szerintem a gyári betét és tárcsa így együtt egy kalap kaki.De azért egy takarítás,olajozás sok mindenre gyógyír lehet.Ősszel cseréld őket mindenféleképp!

én meg mást nem raknék fel mint gyárit....

66ekm nél cseréltem betétet (persze GM)... a tárcsa még félúton volt akkor a kukáig...

de nem vagyunk egyformák...

én ilyen gyökérgyerekvagyok hogy szinte mindenből GM vagy attól gyártótól aki beszállít nekik ;)

Link to comment
Megosztás:

Mc-elek segítő szándékkal kérdezett vissza: ciripel, vagy csörög? Ha pár pillanatig csörög, akkor azt a láncfeszítő adja. A haldoklás kifejezést én túlzónak érzem, s bár teljesen nem természetes a hang, nálam tökéletesen kimeríti a tojok rá kategóriát. (Be ne sértődj, az én autóm csörgéséről beszélek)

áthoztam ide...

de még se normális hogy indításkor csörren egy picit...

nekem mért nem??? nem mintha hiányozna :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Érdekes dolgokat produkál mostanában az autóm. Ha melegben kint áll a tűző napon, akkor indítás után elkezd remegni a fordulatszámmérőm és nem mér. Mellette se a sebességmérő, se a vízhőfokmérő és a benzin mennyiségét mérő cucc is nullán áll, menet közben. Próbáltunk biztosítékott cserélni, de nem segített. De példának okáért Balatonról hazaérve amikor újra indítottam az autót, már rendesen mért minden műszer... Mi lehet a baj??? Ma is reggel jó volt, délután, mikor egy egész napot kint állt, megint nem volt jó, majd este megint működött... Van ötletetek?

Link to comment
Megosztás:

áthoztam ide...

de még se normális hogy indításkor csörren egy picit...

nekem mért nem??? nem mintha hiányozna :)

Nekem régebben 8-10e km-től kezdett csörrenni (olajcserétől). Most GM 5w40-et kapott. Azóta is csörren. De ahogy előttem is írták: teszek rá. Én azért szét nem szedem vagy szedetem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok a tegnapira viszatérve Mc-elek kérdésére inkáb csörög egy pár pillanatig indításkor ! De viszont leálitáskor is ad a moci valami ilyesmi hangot! na szerintetek mi lehet a baja ??Z14xep

áthoztam :)

szóval vagy úgy teszel mint sokan : nem foglalkozol vele

vagy

ráköltesz egy zsák pénzt és talán jó lesz :)

szerintem nálad is feszítővel kapcsolatos probléma lehet

Link to comment
Megosztás:

áthoztam :)

szóval vagy úgy teszel mint sokan : nem foglalkozol vele

vagy

ráköltesz egy zsák pénzt és talán jó lesz :)

szerintem nálad is feszítővel kapcsolatos probléma lehet

Értem és köszönöm a tanácsokat!

Szóval az normális, hogy a szűrőtől elengedi az olajat.

De ha a lánc csere megvan akkor elvileg ,sőt gyakorlatilag megszűnik ez a csörrenés.

Mégy olyan tapasztalat van, hogy ha huzatom ki az autót bizonyos fordulaton érzem rezegni a pedálokat pedig elektromos.

Ez is lehet a lánctól?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.