imy Elküldve Június10, 2012 Megoszt Elküldve Június10, 2012 nem csak neked folyik? Itt a fórumon márt írt valaki, hogy neki is... Munkatársamnak garanciában csinálták, 1x utána húztak, nem jött be, majd szétborították ez miatt 2x a kocsit... (és ott mondták neki hogy elég gyakori hiba) Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyalázó Elküldve Június10, 2012 Megoszt Elküldve Június10, 2012 Igen, azok a régebbi szériások. De ott az olajszűrőházzal nincs probléma, mint a hosszú vékonynál. Nem tudom feltölteni a képet majd megpróbálom valahova azt beteszem a linket. A szavaitokból azt vettem ki, hogy legyek még várokozó állásba . De azért idegesít egy kicsit:-) A rövid szűrősökkel mi a probléma? vízpumpám már volt cserélve!! Más nagyon nem, persze ami kopóezköz és előírás az igen pedig 150e van benne. Egyébként ilyen 1.4 mocit láttam karburátoros megoldással is. De a kérdésem milyen probléma léphet még fel ezekkel a rövid tömzsis szűrőkkel ellátott mociknál? Link to comment Megosztás: More sharing options...
harmlevi Elküldve Június10, 2012 Megoszt Elküldve Június10, 2012 De a kérdésem milyen probléma léphet még fel ezekkel a rövid tömzsis szűrőkkel ellátott mociknál? Láncmegnyúlás és rossz feszítő, vezérműtengely lefogató csavarlazulás, vízpumpacsonk fáradás, ez nekem is műanyag volt, más nem szokott előfordulni: A vízpumpacsonkot pont a napokban írtam le a H fórumra, bemásolom, bár szerintem ezt a GYIK-be is be lehetne tenni:)-> A jól elvégzett munkáért köszönet Mc-elek fórumtársnak:)! A bajt megelőzendően szeretnék tanácsot adni, elsősorban azoknak a cartársaknak akik szintén még a motor (illetve az autó) első szériáiból vásároltak (2004-2006-os évjárat)... Szemben állva a motor bal oldalán felül van egy vékonyabb vízcső. Ennek a vízpumpába való rögzítését korábban egy műanyag csonkkal oldották meg... Egy idő után a gyár rájött (meg gondolom voltak visszajelzések is), hogy a műanyag főleg a folyamatosan melegedő-lehűlő hűtőfolyadéknak köszönhetően elöregszik, majd egy idő után elengedi magát, ezért fémre cserélték az adott alkatrészt... Ha ez a kis csonk eltörik, a vízpumpa szinte az összes folyadékot kinyomhatja rajta, a motor megbuggyan, mi meg észre sem vesszük a hiányzó vízhőmérő miatt... Nem tudom, volt-e erre visszahívás és kivételesen én kimaradtam belőle, mindenesetre nekem egészen mostanáig műanyag volt benne, így gondoltam kicserélem... A gyanú beigazolódott, mert amint hozzáértünk a menetrész beletört a fémbe, tehát csak a szentlélek tartotta (most lesz 8 éves az autó)... Miután kibányásztuk a beletört menetdarabot, csak szimplán bele kellett csavarni az új fémcsonkot, ráhúzni a gumicsövet, majd rögzíteni a bilinccsel... 5-10 perces munka (ha nem törik bele a menet)... Előtte érdemes leengedni 1-2 liter hűtőfolyadékot, mert pl. a kiegyenlítőtartály magasabban van mint ez a csonk így az a mennyiség ki fog spriccelni (ha nyitva a termosztát)... Ellenőrizni 10 másodperc (a cső tövénél látszódik, hogy műanyag vagy réz-e az adott csonk), ha fém akkor örülünk:).. Cserélni 10 perc és kb. 3-4000 ft:).. Csupán elővigyázatosság, ami nem igényel nagy áldozatot sem idő, sem pénz terén:)! Jó munkát kívánok:)! Cikkszám: 1336376 Link to comment Megosztás: More sharing options...
piratson Elküldve Június10, 2012 Megoszt Elküldve Június10, 2012 A hűtő rendszerem, még mindig rejtély. Megint a sapkánál megy a nedű a világba. Nem annyira, mint eddig, de megy. Arra már rájöttem, hogy levegős a rendszer, és az löki ki a hűtőfolyadékot, de azt nem tudom, hol a fenében van a légdugó, és miért nem jön ki automata légtelenítéskor. Hideg állapotban felnyomom a hűtőrendszer nyomását 1,3 bárra, és mit ad Isten a folyadék összenyomható lesz Vagyis gondolom, hogy nem a folyadék, hanem a levegő. Kb. 1-1,2 lter folyadéknak a helye nyomódik össze, és nem elfolyik (órákig áll nyomás alatt szivárgás legkisebb jele nélkül), mert amikor a nyomást "lenullázom" a folyadék mennyisége az eredeti szintre áll vissza Link to comment Megosztás: More sharing options...
Vilmoskörte Elküldve Június10, 2012 Megoszt Elküldve Június10, 2012 Láncmegnyúlás és rossz feszítő, vezérműtengely lefogató csavarlazulás, vízpumpacsonk fáradás, ez nekem is műanyag volt, más nem szokott előfordulni: Nekem 2008 októberi a vas, ezeknél még lehetségesek ezek a hibák vagy már korrigált széria? A vízpumpa csonkot még meg is tudom nézni, de a lefogató csavarok már neccesebbek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Június10, 2012 Megoszt Elküldve Június10, 2012 Nekem 2008 októberi a vas, ezeknél még lehetségesek ezek a hibák vagy már korrigált széria? A vízpumpa csonkot még meg is tudom nézni, de a lefogató csavarok már neccesebbek. nálad valszeg csak csavar probléma lehet ;) nekem is laza volt 08.03... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Vilmoskörte Elküldve Június10, 2012 Megoszt Elküldve Június10, 2012 nálad valszeg csak csavar probléma lehet ;) nekem is laza volt 08.03... Ha elviszem márkaszervizbe, akkor benyelik vagy nekem kell fizetni? Józan paraszti ésszel ez gyártási hiba (nálam legalábbis). Illetve mi van akkor, ha én megbontatom, ők azt mondják nem volt semmi gond, és mehetek fizetni :icon2: Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Június10, 2012 Megoszt Elküldve Június10, 2012 Nekem 2008 októberi a vas, ezeknél még lehetségesek ezek a hibák vagy már korrigált széria? A vízpumpa csonkot még meg is tudom nézni, de a lefogató csavarok már neccesebbek. A már elvileg jó. De a csavarokra nem árt ránézni, az enyimben is volt laza (2007/12) Link to comment Megosztás: More sharing options...
TibAnd Elküldve Június10, 2012 Megoszt Elküldve Június10, 2012 szerintem :)... hang alapján talán még korai halottam olyan z14xep (vagy x/z12xe) mocit ,hogy beindítás után kb 5-7sec ilyen hangja volt... és még ment :) egy ilyen vezérlés csere nem apró pénz.. sok a munkadíj kb 30-40e anyagok kb 50-60e (vezérlés készlet ,kazal tömítés (talán 4db),olaj+szűrő ) a döntés a Tiéd :) Öcsém kocsijában(2005.10.havi Z14XEP,tömzsi olajszűrős,óra szerint:91.000Km)kb.1.5hónapja volt cserélve a vezérlés a már említett hang miatt ami egyre jobban fokozodott. Az egész mutatvány 115EFt-ba került(gyári vezérműlánckészlet,vezérműláncháztömítés,olajdeknitömítés,vezérműfedéltömítés,vízpumpatömítés,kipufogóleömlőtömítés,főtengelyen lévő ékszíjtárcsa csavarja,ékszíjtárcsa felöli szimering,motorolaj,olajszűrő,gyári fagyálló).Szétbontás után derült ki,hogy ezen az alkatrészen http://sklep.dixi-car.pl/piasta-kola-pasowego-walu-korbowego-101214-astracorsa-p-648.html egy bemaródás van.Cserélve nem lett csak fel lett esztergálva és egy javítókészlet lett berakva az új szimering behelyezése előtt.A hang azóta megszünt,minden oké. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Június10, 2012 Megoszt Elküldve Június10, 2012 szerintem :)... hang alapján talán még korai halottam olyan z14xep (vagy x/z12xe) mocit ,hogy beindítás után kb 5-7sec ilyen hangja volt... és még ment :) egy ilyen vezérlés csere nem apró pénz.. sok a munkadíj kb 30-40e anyagok kb 50-60e (vezérlés készlet ,kazal tömítés (talán 4db),olaj+szűrő ) a döntés a Tiéd :) Öcsém kocsijában(2005.10.havi Z14XEP,tömzsi olajszűrős,óra szerint:91.000Km)kb.1.5hónapja volt cserélve a vezérlés a már említett hang miatt ami egyre jobban fokozodott. Az egész mutatvány 115EFt-ba került(gyári vezérműlánckészlet,vezérműláncháztömítés,olajdeknitömítés,vezérműfedéltömítés,vízpumpatömítés,kipufogóleömlőtömítés,főtengelyen lévő ékszíjtárcsa csavarja,ékszíjtárcsa felöli szimering,motorolaj,olajszűrő,gyári fagyálló).Szétbontás után derült ki,hogy ezen az alkatrészen http://sklep.dixi-ca...orsa-p-648.html egy bemaródás van.Cserélve nem lett csak fel lett esztergálva és egy javítókészlet lett berakva az új szimering behelyezése előtt.A hang azóta megszünt,minden oké. Igen, ez még a rossz feszítős dolog. De ha szakad a lánc, az drága. Habár még sosem hallatom olyat, hogy a lánc elszakadt volna. Motoromban 50e körül volt amikor eladtam, és ott semmi baja nem volt, és az kicsit többet pörgött, mint az astra. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Június10, 2012 Megoszt Elküldve Június10, 2012 Öcsém kocsijában(2005.10.havi Z14XEP,tömzsi olajszűrős,óra szerint:91.000Km)kb.1.5hónapja volt cserélve a vezérlés a már említett hang miatt ami egyre jobban fokozodott. Az egész mutatvány 115EFt-ba került(gyári vezérműlánckészlet,vezérműláncháztömítés,olajdeknitömítés,vezérműfedéltömítés,vízpumpatömítés,kipufogóleömlőtömítés,főtengelyen lévő ékszíjtárcsa csavarja,ékszíjtárcsa felöli szimering,motorolaj,olajszűrő,gyári fagyálló).Szétbontás után derült ki,hogy ezen az alkatrészen http://sklep.dixi-ca...orsa-p-648.html egy bemaródás van.Cserélve nem lett csak fel lett esztergálva és egy javítókészlet lett berakva az új szimering behelyezése előtt.A hang azóta megszünt,minden oké. ezért írtam hogy a döntés az övé ... lehet valameddig húzni .. az ár függ hogy hol veszi és kitől és ki szereli :) az ékszíjtárcsa agynak szerintem nincs köze a hidegindítási csörgéshez. kb mennyi lehetett annak a felújítási költsége? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Június10, 2012 Megoszt Elküldve Június10, 2012 Ha elviszem márkaszervizbe, akkor benyelik vagy nekem kell fizetni? Józan paraszti ésszel ez gyártási hiba (nálam legalábbis). Illetve mi van akkor, ha én megbontatom, ők azt mondják nem volt semmi gond, és mehetek fizetni :icon2: talán szerviz függő ... nem esel bele a visszahívási tartományba ,ezért nem biztos hogy megcsinálják 0ft-ért .. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Vilmoskörte Elküldve Június10, 2012 Megoszt Elküldve Június10, 2012 talán szerviz függő ... nem esel bele a visszahívási tartományba ,ezért nem biztos hogy megcsinálják 0ft-ért .. Mekkora meló ez? Van egy ismerős (jól dolgozik) szerelő, aki a család idősebb vasait kezeli, érdemesebb hozzá vinnem vagy maradjon a márkaszerviz (akikkel nem vagyok teljesen elégedett)? Link to comment Megosztás: More sharing options...
TibAnd Elküldve Június10, 2012 Megoszt Elküldve Június10, 2012 ezért írtam hogy a döntés az övé ... lehet valameddig húzni .. az ár függ hogy hol veszi és kitől és ki szereli :) az ékszíjtárcsa agynak szerintem nincs köze a hidegindítási csörgéshez. kb mennyi lehetett annak a felújítási költsége? Valóban nincs köze a csörgéshez,de a bemaródás miatt valószinű,hogy elkezd szivárogni az olaj hiába van új szimering.A felújítás költsége Kb.:5EFt volt.Újonnan 14EFt lett volna rendelésre. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Június10, 2012 Megoszt Elküldve Június10, 2012 Mekkora meló ez? Van egy ismerős (jól dolgozik) szerelő, aki a család idősebb vasait kezeli, érdemesebb hozzá vinnem vagy maradjon a márkaszerviz (akikkel nem vagyok teljesen elégedett)? kb15perces meló ,majd eldöntöd hová viszed ;) fontos: a meghúzási nyomatékra figyelni (8Nm), könnyem túl lehet húzni.. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Június10, 2012 Megoszt Elküldve Június10, 2012 Valóban nincs köze a csörgéshez,de a bemaródás miatt valószinű,hogy elkezd szivárogni az olaj hiába van új szimering.A felújítás költsége Kb.:5EFt volt.Újonnan 14EFt lett volna rendelésre. az jó szám :) ráadásul nincs külön agy... csak tárcsával együtt ami eléggé megdobja az új árat :( elvileg :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
TibAnd Elküldve Június10, 2012 Megoszt Elküldve Június10, 2012 az jó szám :) ráadásul nincs külön agy... csak tárcsával együtt ami eléggé megdobja az új árat :( elvileg :) De lehet kapni külön is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Június10, 2012 Megoszt Elküldve Június10, 2012 De lehet kapni külön is. előfordulhat :),hogy mégis csak lehet kapni valahol én most csak egybe találtam :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
kissmiska Elküldve Június10, 2012 Megoszt Elküldve Június10, 2012 Sziasztok! Vettem egy X12XE ECU kit-et G Astrához (0 261 204 093 ECU + 09 131 781 IMMO + transzponder chip az IMMO-hoz "társítva"). Na most a bontóba összekeverték nekem, egy másik Astra körgyűrűjét + chipjét adták ide, az ECU-hoz valót pedig nem találják. Valaki fel tudna homályosítani, hogy mit lehet így kezdeni az eszközökkel? Egy OP-COM-om van + egy Galletto 1260. A körgyűrűből kiolvastam a VIN-t, ami a következő: 941A41F35Y2009514 képként: http://www2.zippyshare.com/v/83252121/file.html Köszönöm előre is a segítséget! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Június10, 2012 Megoszt Elküldve Június10, 2012 Sziasztok! Vettem egy X12XE ECU kit-et G Astrához (0 261 204 093 ECU + 09 131 781 IMMO + transzponder chip az IMMO-hoz "társítva"). Na most a bontóba összekeverték nekem, egy másik Astra körgyűrűjét + chipjét adták ide, az ECU-hoz valót pedig nem találják. Valaki fel tudna homályosítani, hogy mit lehet így kezdeni az eszközökkel? Egy OP-COM-om van + egy Galletto 1260. A körgyűrűből kiolvastam a VIN-t, ami a következő: 941A41F35Y2009514 képként: http://www2.zippysha...52121/file.html Köszönöm előre is a segítséget! ha jól emlékszek akkor a bontóba vett ecu-t össze kell tanítani mindennel.. de csak akkor fog menni ha megvan a biztonsági kód :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
Vilmoskörte Elküldve Június11, 2012 Megoszt Elküldve Június11, 2012 kb15perces meló ,majd eldöntöd hová viszed ;) fontos: a meghúzási nyomatékra figyelni (8Nm), könnyem túl lehet húzni.. Erről vélemény? http://www.cromax.hu/index.php?katid=51980370&termek_al_id=32847&katnev=1.2,%201.4 Vegyem meg? Eladó szerint nem kaptak róla rossz véleményt. A gyári 8500 ft lenne. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Június11, 2012 Megoszt Elküldve Június11, 2012 Erről vélemény? http://www.cromax.hu...tnev=1.2,%201.4 Vegyem meg? Eladó szerint nem kaptak róla rossz véleményt. A gyári 8500 ft lenne. szerintem meg ha nem muszáj akkor ne cserélj :) én kb 6szor bontottam.. mindig ugyan azt raktam vissza :) nincs folyás Link to comment Megosztás: More sharing options...
kissmiska Elküldve Június11, 2012 Megoszt Elküldve Június11, 2012 ha jól emlékszek akkor a bontóba vett ecu-t össze kell tanítani mindennel.. de csak akkor fog menni ha megvan a biztonsági kód :( Biztonsági kódja csak a körgyűrűnek van? Mert akkor csak egy TMS370 eprom író kellene és kiolvastatnám. Vagy ha egy olyan körgyűrűt szereznék aminek megvan a PIN kódja, azt hozzá lehetne tanítani a motorvezérlőhöz? Nincs valami korlátozás hogy egy motorvezérlő csak azzal az egy körgyűrűvel megy amivel gyárliag kijött? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Június11, 2012 Megoszt Elküldve Június11, 2012 Biztonsági kódja csak a körgyűrűnek van? Mert akkor csak egy TMS370 eprom író kellene és kiolvastatnám. Vagy ha egy olyan körgyűrűt szereznék aminek megvan a PIN kódja, azt hozzá lehetne tanítani a motorvezérlőhöz? Nincs valami korlátozás hogy egy motorvezérlő csak azzal az egy körgyűrűvel megy amivel gyárliag kijött? azt hogy össze van e tanítva a vevő és az ecu azt nem tudom (szerinetm nincs) az ecu-nak van gyárilag egy 4 számjegyű kódja (carpass-on rajta van) csak azzal tudsz imo-t programozni Link to comment Megosztás: More sharing options...
kissmiska Elküldve Június11, 2012 Megoszt Elküldve Június11, 2012 azt hogy össze van e tanítva a vevő és az ecu azt nem tudom (szerinetm nincs) az ecu-nak van gyárilag egy 4 számjegyű kódja (carpass-on rajta van) csak azzal tudsz imo-t programozni Akkor lényegében ha hozok egy olyan körgyűrűt aminek tudom a PIN kódját, nem biztos hogy menni fog a összetanítás? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts