Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
  On 2012. 06. 07. at 5:52, gyalázó írta:

Sziasztok!

Csináltam egy videot a regeli első indításról! De csak reggel csinálja, vagy 4-5 óra elteltével. Ma fogom cserélni az olajat , szűrőt.

De a véleményetekre kiváncsi lennék , hogy mi lehet ez a hang. Szerintem nem kapja fel az olajat egyből.

Klikk:

Az enyim:

Elküldve
  On 2012. 06. 07. at 6:56, imy írta:

Igen, ez nem kapja meg az olajat egyből. Nah ma én is csinálok neked egy videót, hogy nálam milyen.

És akkor miT TEGYEK? MOst cserélem az olajat.

Elküldve
  On 2012. 06. 07. at 8:52, gyalázó írta:

És akkor miT TEGYEK? MOst cserélem az olajat.

Nekem is friss olajcsere volt, éppen tegnap.

1: milyen olaj ment bele?

2: ha az olaj jó, akkor a szűrőházban a visszafolyást megakadályozó szelep a hibás, vagy nem jól lett belerakva a szűrő. Ha leveszed a szűrőt, akkor a szűrőházban lévő rugós szelepnek mozognia kell. Ha nem mozog akkor le van ragadva, vagy a rugó törött. Ha mozog, de elereszti az olajat akkor meg nem zár rendesen, akkor nem tudom, lehet csere.

Elküldve
  On 2012. 06. 03. at 14:21, ampervadasz írta:

Ma széttúrtam az autót:

Gondolom látszik a problémám, a kormányoszlop tűzfal felőli felfogatásának csapágya hullott szét. így nem tűnik teljesen reménytelennek a cseréje, a beszerzése annál inkább. Mindenesetre holnap besétálok egy bontóba aztán meglátjuk mi lesz a megoldás.

Tegnap megvolt az összeszerelés is, kapott egy bontott kormányoszlopot, 8000 Ft-ból megúsztam. Most határozottan könnyebbnek érzem a kormányzást is, szorulhatott is az kicsit már egy ideje (annyira nem, hogy hibára gyanakodjak, de most így összehasonlítva érezhető a különbség). Ami még feltűnt, hogy ránézésre ebben már egy sokkal komolyabb, zárt csapágy van, remélem többet nem lesz vele gondom. Mostmár csak a nagytakarítás van hátra, asszem ma le is mosom :)

Elküldve
  On 2012. 06. 07. at 8:59, imy írta:

Nekem is friss olajcsere volt, éppen tegnap.

1: milyen olaj ment bele?

2: ha az olaj jó, akkor a szűrőházban a visszafolyást megakadályozó szelep a hibás, vagy nem jól lett belerakva a szűrő. Ha leveszed a szűrőt, akkor a szűrőházban lévő rugós szelepnek mozognia kell. Ha nem mozog akkor le van ragadva, vagy a rugó törött. Ha mozog, de elereszti az olajat akkor meg nem zár rendesen, akkor nem tudom, lehet csere.

Hát nemtudom ,hogy mennyi olajnak kéne ott lennie, de ha letekerem a fekete olaj kupakot nem sok olajat találok benne :-(.

Lehet az a gond, hogy elengedi a szürőtől az olajat reggelre?

Elküldve
  On 2012. 06. 07. at 11:05, gyalázó írta:

Hát nemtudom ,hogy mennyi olajnak kéne ott lennie, de ha letekerem a fekete olaj kupakot nem sok olajat találok benne :-(.

Lehet az a gond, hogy elengedi a szürőtől az olajat reggelre?

Ha leveszed a sapkát akkor elengedi az enyim is, olajcserekor észrevenni. Ott sztem 1-2dl van.

Milyen olajat használsz? Mert azt nem írtad meg!

Elküldve
  On 2012. 06. 07. at 11:12, imy írta:

Ha leveszed a sapkát akkor elengedi az enyim is, olajcserekor észrevenni. Ott sztem 1-2dl van.

Milyen olajat használsz? Mert azt nem írtad meg!

5W30 GM . Egyébként ha leveszem nekem csak a vájatokba van némi olaj,meg ha szürőt kiveszem akkor ott alatta mélyen.

Elküldve
  On 2012. 06. 07. at 5:52, gyalázó írta:

Sziasztok!

Csináltam egy videot a regeli első indításról! De csak reggel csinálja, vagy 4-5 óra elteltével. Ma fogom cserélni az olajat , szűrőt.

De a véleményetekre kiváncsi lennék , hogy mi lehet ez a hang. Szerintem nem kapja fel az olajat egyből.

Akkor alszik ki az olajnyomás lámpa amikor abbamarad a zaj, vagy már korábban?

Mert nekem hasonló problémám volt. Lásd: #25384 hozzászólás.

Nekem látszott az olajszűzőn, hogy össze volt szívva, mintha kicsit összenyomták volna. Nem voltak egyenesek a szűrő "bordái".

Elküldve
  On 2012. 06. 07. at 18:18, ACRONKA írta:

Akkor alszik ki az olajnyomás lámpa amikor abbamarad a zaj, vagy már korábban?

Mert nekem hasonló problémám volt. Lásd: #25384 hozzászólás.

Nekem látszott az olajszűzőn, hogy össze volt szívva, mintha kicsit összenyomták volna. Nem voltak egyenesek a szűrő "bordái".

Igen az olajszürőm az szar volt, Akkor azt kicseréltem, jobb lett a dolog csak kihűlt állapotban csinálja.

Olajlámpa nem jelez semmit ,normálisan működik.

Ma kicsréltem az olajat,ill motoröblitést is csináltam ,kapott ismét új szürőt gyári gm. De sajnos nem lett sokkal jobb, 1-2 ora elteltével mikor már kihűl ismét zajossabban indúl,kb:1-2 mp és jó! de semmi hiba jelzés. Szerelőmet felhívtam ,azt mondta, hogy 5w40-est kellett volna beleraknom mert az sürübb és nem folyik ki a csapágyaktól és egyébb akatrészektől.ill a szürőtől is kimehet mert híg.Azt is mondta,hogy 1-2 mp az még jó.

Tiszta tanácstalan vagyok mi lehet a gond.

Elküldve
  On 2012. 06. 07. at 19:08, gyalázó írta:

Igen az olajszürőm az szar volt, Akkor azt kicseréltem, jobb lett a dolog csak kihűlt állapotban csinálja.

Olajlámpa nem jelez semmit ,normálisan működik.

Ma kicsréltem az olajat,ill motoröblitést is csináltam ,kapott ismét új szürőt gyári gm. De sajnos nem lett sokkal jobb, 1-2 ora elteltével mikor már kihűl ismét zajossabban indúl,kb:1-2 mp és jó! de semmi hiba jelzés. Szerelőmet felhívtam ,azt mondta, hogy 5w40-est kellett volna beleraknom mert az sürübb és nem folyik ki a csapágyaktól és egyébb akatrészektől.ill a szürőtől is kimehet mert híg.Azt is mondta,hogy 1-2 mp az még jó.

Tiszta tanácstalan vagyok mi lehet a gond.

Ez nem olaj lesz, azt a szelepet kellene megnézni...

Elküldve
  On 2012. 06. 07. at 19:54, ASTRA G X16XEL írta:

Szia GM# 90559416,Qty 1,1 82 842,GR.12.945 ezek vannak a cimkén :)

Köszi, már közben meglett. :)

És felragasztottad, jó? Öntapadós?

Elküldve
  On 2012. 06. 07. at 19:19, imy írta:

Ez nem olaj lesz, azt a szelepet kellene megnézni...

És a spanoló? Abban is van valami visszacsapószelep féleség, vagy nem jól tudom?

Elküldve
  On 2012. 06. 07. at 20:01, szopcsi13 írta:

És a spanoló? Abban is van valami visszacsapószelep féleség, vagy nem jól tudom?

Azt nem tudom, de lehet.

Ha a régi vezérműfeszítő van benne (2006 előtti) akkor esélyes.

Elküldve
  On 2012. 06. 07. at 20:00, imy írta:

Köszi, már közben meglett. :)

És felragasztottad, jó? Öntapadós?

Szia nem öntapadós,nem ragasztottam még bele a nútba.Nagyon jól bele van ragasztva az eredeti gumi,kis

csavarhúzóval,1 óráig kapargattam ki a gumidarabokat a nútból.

Elküldve
  On 2012. 06. 07. at 20:00, imy írta:

Köszi, már közben meglett. :)

És felragasztottad, jó? Öntapadós?

Szia nem ragasztottam még bele a nútba,nem öntapadós.A régi elért gumit nagyon nehéz kiszedni a nútból,1 óráig kapargattam de még mindíg maradtak benne kis darabok.
Elküldve
  On 2012. 06. 07. at 5:52, gyalázó írta:

Sziasztok!

Csináltam egy videot a regeli első indításról! De csak reggel csinálja, vagy 4-5 óra elteltével. Ma fogom cserélni az olajat , szűrőt.

De a véleményetekre kiváncsi lennék , hogy mi lehet ez a hang. Szerintem nem kapja fel az olajat egyből.

Klikk:

Szia Nekem X16XEL a motor a kocsiban,160000Km el,10W-40 Mobil,vagy Castrol Magnatec,olajat használok,és szigorúan Mann olajszűrőt.Nekem csak télen szokott néha koppani párat a motor,reggeli indításnál.
Elküldve
  On 2012. 06. 08. at 9:22, Pippo írta:

Sziasztok.Nem akarok okoskodni tényleg. Csak én is az egyik szenvedő alanya voltam ezeknek a furcsa hangoknak. Nekem is ilyen hangok jöttek a motorból nem is olyan régen. Sok szerelő check-olta de mindegyik mást mondott.:) Az egyik hidrotőke, a másik olajszivattyú, a harmadik h sűrű neki az olaj. A lényeg h mivel az olajnyomásom rendben volt, így rászántam magam, és kicseréltettem a hidrotőkéket, mert annyira hangos lett egy idő után h már folyamatosan csinálta meleg motornál is a csattogást. Így új INA hidrotőkék, szelep fedél tömítés nah meg a castrol 5w40- es a 10w40 helyett.

Azóta eltelt 1 hónap. Rendben van minden.

A videódat hallgatva felmerült bennem az is h nekem anno mielőtt a vezérműlánc készletet cseréltettem akkor csinálta ezt minden hidegindításnál pár másodpercig, mert laza volt a lánc. a cseréjénél az is megszűnt.

Azért írtam 2 dolgot mert nem vagyok egy szakértő, sőt...... Csak a tapasztalataimat írom hátha tudok segíteni, remélem tudtam:) ha nem akkor bocsi h zavartalak.

üdv.

Elküldve
  On 2012. 06. 08. at 9:38, Pippo írta:

Sziasztok.Nem akarok okoskodni tényleg. Csak én is az egyik szenvedő alanya voltam ezeknek a furcsa hangoknak. Nekem is ilyen hangok jöttek a motorból nem is olyan régen. Sok szerelő check-olta de mindegyik mást mondott. :) Az egyik hidrotőke, a másik olajszivattyú, a harmadik h sűrű neki az olaj. A lényeg h mivel az olajnyomásom rendben volt, így rászántam magam, és kicseréltettem a hidrotőkéket, mert annyira hangos lett egy idő után h már folyamatosan csinálta meleg motornál is a csattogást. Így új INA hidrotőkék, szelep fedél tömítés nah meg a castrol 5w40- es a 10w40 helyett.

Azóta eltelt 1 hónap. Rendben van minden.

A videódat hallgatva felmerült bennem az is h nekem anno mielőtt a vezérműlánc készletet cseréltettem akkor csinálta ezt minden hidegindításnál pár másodpercig, mert laza volt a lánc. a cseréjénél az is megszűnt.

Azért írtam 2 dolgot mert nem vagyok egy szakértő, sőt...... Csak a tapasztalataimat írom hátha tudok segíteni, remélem tudtam:) ha nem akkor bocsi h zavartalak.

üdv.

és milyen évjáratú a kocsi? Mert 2006 előttiekben a feszítő volt s hibás, és az vezetett a lánc idő előtti megnyúlásához!

10W-40 Z14XEP-be? Remélem csak viccelsz!

Elküldve
  On 2012. 06. 08. at 9:43, imy írta:

és milyen évjáratú a kocsi? Mert 2006 előttiekben a feszítő volt s hibás, és az vezetett a lánc idő előtti megnyúlásához!

10W-40 Z14XEP-be? Remélem csak viccelsz!

z12xe az autóm és 2001 es.

Elküldve
  On 2012. 06. 08. at 9:38, Pippo írta:
Sziasztok.Nem akarok okoskodni tényleg. Csak én is az egyik szenvedő alanya voltam ezeknek a furcsa hangoknak. Nekem is ilyen hangok jöttek a motorból nem is olyan régen. Sok szerelő check-olta de mindegyik mást mondott. :) Az egyik hidrotőke, a másik olajszivattyú, a harmadik h sűrű neki az olaj. A lényeg h mivel az olajnyomásom rendben volt, így rászántam magam, és kicseréltettem a hidrotőkéket, mert annyira hangos lett egy idő után h már folyamatosan csinálta meleg motornál is a csattogást. így új INA hidrotőkék, szelep fedél tömítés nah meg a castrol 5w40- es a 10w40 helyett. Azóta eltelt 1 hónap. Rendben van minden. A videódat hallgatva felmerült bennem az is h nekem anno mielőtt a vezérműlánc készletet cseréltettem akkor csinálta ezt minden hidegindításnál pár másodpercig, mert laza volt a lánc. a cseréjénél az is megszűnt. Azért írtam 2 dolgot mert nem vagyok egy szakértő, sőt...... Csak a tapasztalataimat írom hátha tudok segíteni, remélem tudtam:) ha nem akkor bocsi h zavartalak. üdv.

Köszönöm a tanácsot! De még mindig nemértem, hogy a láncnak mi a köze az olajhoz ,de mindegy. akkor a lánc miatt nem jó az autó, vagy a feszítő csinálja? de ha a feszítő akkor a láncot is cserélni kell? Még mindig nem értem 1 ó elteltével is csinálja pedig meleg a moci. most az olajcsere után 1-2 mp. az még moindig nem jó? Pedig nem hallani lánchangot az autón, nagyon szép a hangja.Nemértem megőrülök:-)

Tényleg nincs senki veszprém közeléből akinek megtudnám mutatni? persze nem ingyen gondoltam. Veszprém i szervíbe nem merem vinni!!!

Z14xep 2005 évjárat! GM 5w30 dexos2, GM Olajszűrőkb 10ezrenként cserélve mindig!!!

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.