Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

T davi!

"... mit csináljak ..."

Mondom: márkaszerviz, hiba leírása pontosan.

Egy munkadíj kifizetése.

És aztán addig kell visszajárni, amíg el nem múlik a hiba.

És a szerelő a saját munkabéréből annyit próbálkozhat amennyit csak a fizetése elbír.

Elküldve

Az én autóm 6 éves. Eddig kizárólag gyári alkatrészek voltak benne (kivétel levegő- és pollenszűrő). Soha nem volt semmi hibája. A legutóbbi éves szervíznél, kb. egy hónapja NGK gyertyák kerültek bele, a szerelő tanácsára. Néhány nap után apró gyújtáskimaradások történtek, hibaüzenet nem volt. A második héten az motor leállt autópályán. A hibaüzenetek hasonlóak voltak mint nálad (0300; 0301; 0302;0303). Ilyen hibát jó eséllyel gyertya, vagy trafóhíd okozhat. Pár perces állás után az autó beindult, azóta hibamentes, mostmár kb. két hete. Remélem így is marad. Nem állítom, hogy az NGK gyertyák okozták de ha netán újra előjön akkor első körben ismét gyári gyertyák kerülnek bele. Ha azután is jelentkezik a hiba akkor azt hiszem trafó csere lesz.

Sajnos nekem is hasonló rossz tapasztalatom volt az NGK gyertyákkal. Az üzletben a katalógus ezt hozta. Meg is vettem, be raktam és kb. 2000km-t kínlódtam vele. Rángatott, elment az alapjárat. Vissza a gyári Bosch és megszűnt a hiba. Ezután ugyanilyen gyertyákat vettem. Azóta minden OK.

Elküldve

SZiasztok!

A mai nap az autóm dobott egy sárgalámpát.

Kivillogtattam:

P0420 , Katalizátor átalakítási hatásfok (Bank1) nem megfelelő (kicsi)

Tud valaki segíteni hogy mi okozhatja?

És a kérdésem még hogy beindítás után nem alszik el a sárga, akkor az azt jelzi hogy folyamatos a hiba?

Köszönöm előre is a segítségeket!

Elküldve

SZiasztok!

A mai nap az autóm dobott egy sárgalámpát.

Kivillogtattam:

P0420 , Katalizátor átalakítási hatásfok (Bank1) nem megfelelő (kicsi)

Tud valaki segíteni hogy mi okozhatja?

És a kérdésem még hogy beindítás után nem alszik el a sárga, akkor az azt jelzi hogy folyamatos a hiba?

Köszönöm előre is a segítségeket!

Nálam a katalizátor szétesésekor dobott ilyen kódot. El nem alvó sárga lámpa folyamatosan fennálló hibát jelez.

Elküldve

SZiasztok!

A mai nap az autóm dobott egy sárgalámpát.

Kivillogtattam:

P0420 , Katalizátor átalakítási hatásfok (Bank1) nem megfelelő (kicsi)

Tud valaki segíteni hogy mi okozhatja?

És a kérdésem még hogy beindítás után nem alszik el a sárga, akkor az azt jelzi hogy folyamatos a hiba?

Köszönöm előre is a segítségeket!

amit tehetsz:

-megnézni az egr-t

-a lambdákat

-nem-e fúj ki valahol

-nincs eltömődve a kipuf rendszer

a lambdát kivéve mindent megtudsz nézni ;)

Elküldve

Katalizátorba érdemes benézni elemlámpával. Ha homogén méhsejt-szerű rácsozást látni, akkor valószínű jó a katalizátor, esetleg szondák adnak fals értéket, ha ilyesmit látsz:

000_0610_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

akkor baj van.

Elküldve

Katalizátorba érdemes benézni elemlámpával. Ha homogén méhsejt-szerű rácsozást látni, akkor valószínű jó a katalizátor, esetleg szondák adnak fals értéket, ha ilyesmit látsz:

akkor baj van.

Sajnos egy éve már dobált hibát, nem emlékszem mik voltak, akkor kicseréltük a szondákat, mert azt hittük az öreg szondák a rosszak.

Én is gyanakszom a katalizátorra mert egyszer kapott egy hosszútávon 3 hengerezést gyújtáskimaradás miatt ami nem egészséges a katalizátornak, EGR szintén egy éves, gyári. még a kipuf rendszert tudom meglesni otthon hogy nem e lukas.

Hosszútávon(autópálya, munkába járás, 40 Km) használom napi szinten.

Elküldve

aha :)

olajban bizonytalan vagyok :)

hogy 10w40 vs 5w30 :)

mantec megmondja :)

elvileg az szokott lenni hogy X-es mociba (ami motorikus változtatás nélkül kapott Z-t ) , meg lehet próbálni az 5w30-at

és nem fogy drasztikusan akkor maradhat .

ha igen akkor 10w40

ez én véleményem :)

stp motoröblítő kezelés után elég fekete olaj folyt ki a motorból(castrol 7000 km rel)utána castrol 10w40,de a csörgés megmaradt.Ki tudom venni a olajnyomásszabályzót a blokk oldalából lehet hogy ki kell azt is pucolni.Mi a vélemény?
Elküldve

Idézés: ACRONKA - Dátum: 2012 június 04 - 22:35

Megoldódott a fenti probléma!

Legutóbb valami olcsó olajszűrőt tettem bele, és a vákuum összeszívta. Most gyári van benne és egy hete hibátlan!

GM Opel -olajszűrő + GM OEM -légszűrőbetét+ 5L GM 5W-30 Dexos2 motorolaj(hologramos) : 9400 Ft

Ma vettem.... Lehet mással kisérletezgetni...de minek !!! :omg:

Elküldve

stp motoröblítő kezelés után elég fekete olaj folyt ki a motorból(castrol 7000 km rel)utána castrol 10w40,de a csörgés megmaradt.Ki tudom venni a olajnyomásszabályzót a blokk oldalából lehet hogy ki kell azt is pucolni.Mi a vélemény?

pfff

nem vagyok benne biztos ,de valami olyasmi rémlik hogy le kell venni hozzá az olajdeklit...

Elküldve

GM Opel -olajszűrő + GM OEM -légszűrőbetét+ 5L GM 5W-30 Dexos2 motorolaj(hologramos) : 9400 Ft

Ma vettem.... Lehet mással kisérletezgetni...de minek !!! :omg:

:icon13:

Elküldve

pfff

nem vagyok benne biztos ,de valami olyasmi rémlik hogy le kell venni hozzá az olajdeklit...

Nem oldalt van a főtengelyreteszelő csavarja mellett az olajdeklin?
Elküldve
Nem oldalt van a főtengelyreteszelő csavarja mellett az olajdeklin?

lehet hogy elbeszélünk egymás mellet :)

két szelep van ami az olajpumpához tartozik

túlnyomás szelep (ezt alulról kell szerelni ,és nem vagyok benne biztos hogy hozzá férni a dekli leszedése nélkül )

visszacsapó szelep (szerintem ez szerelhető nagyobb bontás nélkül)

Elküldve

erre gondoltam én is :)

függőleges vagy vízszintesre gondolsz ?

A vízszintesre mert arra gondoltam mivel olajsaras volt a belseje lehet hogy a nyomás egy része visszamegy a karterba ezért csörög fent és a lánc
Elküldve

A vízszintesre mert arra gondoltam mivel olajsaras volt a belseje lehet hogy a nyomás egy része visszamegy a karterba ezért csörög fent és a lánc

na :)

az a visszacsapó :)

szed ki ,próba cseresznye ;)

Elküldve

Sziasztok, a véleményetekre lennék kíváncsi! Első- és hátsó főtengely szimeringet kell cseréltetnem, mert szivárog az olaj. Nem nagyon, de idegesít, hogy egy-egy csepp mindíg van az autó alatt. Valaki azt mondja nem érdemes ilyenkor még foglalkozni vele. Mit gondoltok megéri azt a nagy munkát? A szerelők elmondása szerint jobb ha kiveszik az egész motort, mint a helyén leveszik a váltót és úgy cserélik. Megéri ezt az egy napos melót? 30.000Ft árajánlatot kaptam a munkadíjra. Bizonytalan vagyok, mit tegyek, félek ettől a nagy munkától, nehogy valami bibi történjen a motor kivételénél- ill. visszarakásakor.

Ti mit tennétek a helyemben? Válaszotokat előre is köszönöm!

Elküldve

Sziasztok!

Csináltam egy videot a regeli első indításról! De csak reggel csinálja, vagy 4-5 óra elteltével. Ma fogom cserélni az olajat , szűrőt.

De a véleményetekre kiváncsi lennék , hogy mi lehet ez a hang. Szerintem nem kapja fel az olajat egyből.

Klikk:

Elküldve

Sziasztok, a véleményetekre lennék kíváncsi! Első- és hátsó főtengely szimeringet kell cseréltetnem, mert szivárog az olaj. Nem nagyon, de idegesít, hogy egy-egy csepp mindíg van az autó alatt. Valaki azt mondja nem érdemes ilyenkor még foglalkozni vele. Mit gondoltok megéri azt a nagy munkát? A szerelők elmondása szerint jobb ha kiveszik az egész motort, mint a helyén leveszik a váltót és úgy cserélik. Megéri ezt az egy napos melót? 30.000Ft árajánlatot kaptam a munkadíjra. Bizonytalan vagyok, mit tegyek, félek ettől a nagy munkától, nehogy valami bibi történjen a motor kivételénél- ill. visszarakásakor.

Ti mit tennétek a helyemben? Válaszotokat előre is köszönöm!

szerintem amíg nem fogy az olaj látványosan nincs értelme vagy rakj fel egy motorvédő burkolatot alulra megvan 14ből és nem fog csöpögni a földre

Elküldve

Sziasztok, a véleményetekre lennék kíváncsi! Első- és hátsó főtengely szimeringet kell cseréltetnem, mert szivárog az olaj. Nem nagyon, de idegesít, hogy egy-egy csepp mindíg van az autó alatt. Valaki azt mondja nem érdemes ilyenkor még foglalkozni vele. Mit gondoltok megéri azt a nagy munkát? A szerelők elmondása szerint jobb ha kiveszik az egész motort, mint a helyén leveszik a váltót és úgy cserélik. Megéri ezt az egy napos melót? 30.000Ft árajánlatot kaptam a munkadíjra. Bizonytalan vagyok, mit tegyek, félek ettől a nagy munkától, nehogy valami bibi történjen a motor kivételénél- ill. visszarakásakor.

Ti mit tennétek a helyemben? Válaszotokat előre is köszönöm!

Nekem meg a szűrőháznál szivárog, nekem is 30e-et mondtak a szervizben, és akkor az nagyon kedvezményes ár...

Én addig hagyom, amíg nagyon nem folyik, így egy olajcsere periódus alatt ha 2dl elcsöpög...

Elküldve

Sziasztok!

Csináltam egy videot a regeli első indításról! De csak reggel csinálja, vagy 4-5 óra elteltével. Ma fogom cserélni az olajat , szűrőt.

De a véleményetekre kiváncsi lennék , hogy mi lehet ez a hang. Szerintem nem kapja fel az olajat egyből.

Klikk:

Igen, ez nem kapja meg az olajat egyből. Nah ma én is csinálok neked egy videót, hogy nálam milyen.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.