Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok Bocs ha olyat kérdezek,ami már ki lett beszélve 100 x,de nem találtam a keresővel.Mostanában megint pörgeti magát a motor,indítás után,reggel nem csak délután,amikor már melegebb az idő.Reggel indít jár normálisan,kb 10 fok volt,mentem 10 km-t, ált egész nap az autó,délután indít felpörög a motor 1400 re kicsit furcsán is jár ilyenkor,ekkor kint a hőmérséklet 20-25 fok,ezt azért írom mert gyanus ez a hőmérsékleti összefüggés.Szerdán kapott új gyertyákat az autó,meg a folytószelep és az alapjáratimotor is tisztítva lett.válaszokat köszönöm !

Link to comment
Megosztás:

Ez egy kartelgázcső volt fénykorában:

És így oldottam meg ideiglenesen: ( gumicső rádug, a vége egy textiliával lezárva, a folytóháznál pedig ledugóztam)

Szerintetek így lehet használni addig amíg megjön a másik? Elvileg nem lehet gondja, szerintem. Vélemény?

Amúgy a vékonyat tavasszal cseréltem, mert eléggé ki volt repedve, erre meg ez eldurranik... 4.5 év 79e km...

szerintetek jó lesz ez így?

Link to comment
Megosztás:

2002 Opel astra g 1200 benzines indításgátló néha nem enged indítani,elemet cseréltem a kulcsban akkor is ezt csinálja,van hogy egész nap nem jelentkezik ez a hiba valamikor meg minden indításkor és perceket kell kísérletezni mire elindul az autó.Mi lehet a hiba? Csip is benne van a kulcsban.

Nem lehet ezt az indításgátlót leköttetni ,csak gond van vele?!

Link to comment
Megosztás:

2002 Opel astra g 1200 benzines indításgátló néha nem enged indítani,elemet cseréltem a kulcsban akkor is ezt csinálja,van hogy egész nap nem jelentkezik ez a hiba valamikor meg minden indításkor és perceket kell kísérletezni mire elindul az autó.Mi lehet a hiba? Csip is benne van a kulcsban.

Nem lehet ezt az indításgátlót leköttetni ,csak gond van vele?!

Elemnek semmi köze nincs az indítási nehézséghez. A kulcsban lévő chipből egy azonosítót olvas ki, de ott a chip megtáplálása, és a kommunikáció 2 különböző rádiófrekvencián történik...

Nincs eltárolt hibád az ECU-ban?

Link to comment
Megosztás:

Termosztáttal kapcsolatban lenne olyan kérdésem, hogy normális állapot-e az, ha az autó beindítása után - azt alapjáraton járatva - kb. 4-5 perccel már olyan meleg a termosztát csőcsonkja, hogy nem állja a kezem. Az a gyanúm, hogy átereszt. A vízhőfok mutatója is gyanúsan lassan megy fel. Hamarosan gázosítani szeretnék - ahol az átkapcsolás miatt egyáltalán nem mindegy, (tudom egyébként sem az) hogy mikor éri el a hűtővíz 30-40 fokot. Ezért kérdezem csak.

Ámbár lehet hogy mindenképpen cserére szorul. Már 105 ezer van az autóban.

Link to comment
Megosztás:

Termosztáttal kapcsolatban lenne olyan kérdésem, hogy normális állapot-e az, ha az autó beindítása után - azt alapjáraton járatva - kb. 4-5 perccel már olyan meleg a termosztát csőcsonkja, hogy nem állja a kezem. Az a gyanúm, hogy átereszt. A vízhőfok mutatója is gyanúsan lassan megy fel. Hamarosan gázosítani szeretnék - ahol az átkapcsolás miatt egyáltalán nem mindegy, (tudom egyébként sem az) hogy mikor éri el a hűtővíz 30-40 fokot. Ezért kérdezem csak.

Ámbár lehet hogy mindenképpen cserére szorul. Már 105 ezer van az autóban.

Ha az a cső ami megy a termosztátról a hűtőre meleg, és a mutató nem állt be az üzemi hőfokra, akkor hibás a termosztátod.

Link to comment
Megosztás:

Ha az a cső ami megy a termosztátról a hűtőre meleg, és a mutató nem állt be az üzemi hőfokra, akkor hibás a termosztátod.

Köszönöm a megerősítést. A gumicsövön nem is annyira érezhető, mint magán a termosztát csonkján. Egy hete sikerült tíz kilométert mennem úgy, hogy meg sem mozdult a mutató. No, akkor amikor szereltetem majd a gázt, akkor ezt is kicseréltetem.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a megerősítést. A gumicsövön nem is annyira érezhető, mint magán a termosztát csonkján. Egy hete sikerült tíz kilométert mennem úgy, hogy meg sem mozdult a mutató. No, akkor amikor szereltetem majd a gázt, akkor ezt is kicseréltetem.

Akkor így 100%, hogy nem zár a termosztátod.

(jobb, mint ha nem nyitna, de ez sem egészséges)

Link to comment
Megosztás:

Miért aktuális? Valamit cseréltél? A gyári opel folyadékos sosem kell cseréni, ha nincs cserélve valami alkatrész...

(Le kell engedni a tűtőfolyadékot, mert a motor meg lesz bontva.

Akkor meg már lecserélem, nem azon a 3,5eFt-on fog múlni.)

De a kérdés továbbra is áll: a mosnám a hűtőkört, de mivel? Találtam wynn's hűtőtisztitót. Kérdés hogy ez jó alu motorba? Sehol nem írják, csak azt hogy savmentes és minden típusú motorba. De még nem mertem megvenni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne, hogy a napokban cseréltük az olajszűrőt a kocsiban és ekkor vettük észre hogy az a műanyag kúpszerű alkatrész ami felfelé nyomja az olajszűrőt ha nagyon elvan tömődve, eltört. Autósboltban azt a választ kaptam, hogy csak az egész olajszűrő házat lehet kompletten cserélni (22e ft egyetlen műanyag szar miatt :( ). Ha tudnátok erre vmi megoldást vagy címet (bonto, bolt) hogy hol tudnák szerezni ilyen műanyagot, mert én a nevét sem tudom.

A segítségért előre is thx!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne, hogy a napokban cseréltük az olajszűrőt a kocsiban és ekkor vettük észre hogy az a műanyag kúpszerű alkatrész ami felfelé nyomja az olajszűrőt ha nagyon elvan tömődve, eltört. Autósboltban azt a választ kaptam, hogy csak az egész olajszűrő házat lehet kompletten cserélni (22e ft egyetlen műanyag szar miatt :( ). Ha tudnátok erre vmi megoldást vagy címet (bonto, bolt) hogy hol tudnák szerezni ilyen műanyagot, mert én a nevét sem tudom.

A segítségért előre is thx!

Motorkód, kép?

Nem olajszűrő betétet???

Ez az a http://opeloem.com/opel/astra_g__zafira_a_1998_/engine_and_clutch/z14xep_petrol_engine/oil_filter.html

Link to comment
Megosztás:

Ha minden igaz erről lenne szó:

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.png

Igen, ahogy látod, csak egyben van.

De nem akarlak elkeseríteni, ha azt cserélni szeretnéd, akkor az szakszervizben minimum 35e munkadíj, + anyag.

Nekem a tömítésemnél szivárog kicsit az olaj, de nem érdekel, mivel a csere macerás.

Csere: lökhárító le, klima kompresszor le, kipufogó le, és csak úgy férni hozzá, nagy vonalakban ennyi, de nagyon meg kell bontani a kocsi elejét ez miatt... nálam ezért marad úgy ahogy van....

Link to comment
Megosztás:

Szép napot!

A klímakompresszorban lévő olajat csak szervizben lehet cserélni? Ha nincs benne elég, akkor még működik a klíma, vagy az csak a gáztól függ? Csak azért kérdezem, mert hidegindításnál (sajnos egyre hosszabb ideig) nyikorgó-nyekergő hang jó a kompri felől. A légkondit tegnap kipróbáltam hosszabb ideig, működik, bár már nem az igazi.

Link to comment
Megosztás:

Szép napot!

A klímakompresszorban lévő olajat csak szervizben lehet cserélni? Ha nincs benne elég, akkor még működik a klíma, vagy az csak a gáztól függ? Csak azért kérdezem, mert hidegindításnál (sajnos egyre hosszabb ideig) nyikorgó-nyekergő hang jó a kompri felől. A légkondit tegnap kipróbáltam hosszabb ideig, működik, bár már nem az igazi.

Klimában a gázzal együtt keverik bele... Ha olaj nincs akkor általában gáz sem.

Nálam is volt, de egyszer csak megszűnt a nyikorgás, de azt a szíj okozta, én megnéztem, nem láttam semmit, megnézettem, és azt mondták, hogy jó, ne foglalkozzak vele, néha párás időben még előjön...

Ha nem megy a klímád, és úgy nyikorog, akkor nem a kompresszor, vagyis lehet a tárcsája, de nem maga a kompresszor (mert az megy mindig, csak a kompresszort egy elektromágnes akkor kapcsolja be, ha bekapcsolod a klímát)

Link to comment
Megosztás:

Szép napot!

A klímakompresszorban lévő olajat csak szervizben lehet cserélni? Ha nincs benne elég, akkor még működik a klíma, vagy az csak a gáztól függ? Csak azért kérdezem, mert hidegindításnál (sajnos egyre hosszabb ideig) nyikorgó-nyekergő hang jó a kompri felől. A légkondit tegnap kipróbáltam hosszabb ideig, működik, bár már nem az igazi.

Simán lehet hogy a klímád működik ha kevés az oil a kompriban. Ugyanis nagyon sok gané klímás létezik aki egy bówli szervízműszerrel, meg egy R134es palackkal javít klímát. Semmie nincsen hozzá ami a szakszerű javítást eredményezné. Ilyenkor előfordul hogy rátöltenek a rendszerre, de csak gázt és bizony az oil kevesebb. Eredmény: hűteni fog de a kompri kenése nem lesz jó, szvsz hamarabb szorul javításra cserére. Mondjuk az igaz hogy az olaj általában akkor szokott elmenni ha vmi komolyabb lyuk van a rendszeren,vagy törik a kocsi. Ugyanis annak molekula szerkezete nagyságrendekkel másabb mint a gázé. A gáz ki tud jönni egy kicsit szárazabb tömítésen még az olaj abszolut nem! De ha megsérül a cső és nyomással jön ki a gáz akkor viszi magával az olajat is. De ez nem akkora tragédia ugyanis egy normális klímás műhelyben tudják pótolni a szükséges mennyiségeket.

Link to comment
Megosztás:

Simán lehet hogy a klímád működik ha kevés az oil a kompriban. Ugyanis nagyon sok gané klímás létezik aki egy bówli szervízműszerrel, meg egy R134es palackkal javít klímát. Semmie nincsen hozzá ami a szakszerű javítást eredményezné. Ilyenkor előfordul hogy rátöltenek a rendszerre, de csak gázt és bizony az oil kevesebb. Eredmény: hűteni fog de a kompri kenése nem lesz jó, szvsz hamarabb szorul javításra cserére. Mondjuk az igaz hogy az olaj általában akkor szokott elmenni ha vmi komolyabb lyuk van a rendszeren,vagy törik a kocsi. Ugyanis annak molekula szerkezete nagyságrendekkel másabb mint a gázé. A gáz ki tud jönni egy kicsit szárazabb tömítésen még az olaj abszolut nem! De ha megsérül a cső és nyomással jön ki a gáz akkor viszi magával az olajat is. De ez nem akkora tragédia ugyanis egy normális klímás műhelyben tudják pótolni a szükséges mennyiségeket.

Köszönöm a választ Neked és imynek is. Amikor megvettem a kocsit nem működött a klíma. A kocsi elejét anno törték, de hogy mi és mennyire sértült, azt nem tudom. Tavaly nyáron lett töltve, meg átnézve, mert valahol engedte a gázt. Az a gond, hogy nem tudom mit csináltak vele, mert otthagytam reggel és délutánra kész volt. Majd megkérdezem tőlük ezt az olajos dolgot, úgyis nemsokára műszaki. Erről jut eszembe: Mikorra várható, hogy drágulni fog a műszaki vizsgáztatás díja?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

2 dolog miatt írok.

Az egyik: nemrég volt a kocsi olajcserén és azóta nem tudom megmérni a szintet. Akárhogy állok a kocsival, a nívópálca mindig teljesen elmerül az olajban, azaz olyan mintha túl lenne töltve. Ma úgy álltam meg, hogy a kocsi feneke lejtőnek lefelé nézett és még így sem láttam a szintet rajta.

Felhívtam a szerelőt és rákérdeztem, hogy ugyan nézte-e az olajszintet miközben töltötte, vagy csak belelöttyintette a 3,5 litert? Azt mondta, hogy nézte és rendben volt, de ha túl lenne töltve, akkor sem okozhat ez problémát (hacsak nem ér bele a dugattyú az olajba, de akkor habosodna)..

Mit tegyek? Ne foglalkozzak vele, vagy eresszek le belőle? Nagyon idegesít a dolog.

A másik: kicsit OFF, de itt nagyobb a forgalom. :) Apósnak F astrája van. Ha jól tudom X16XE a motorkód. Injektorokat kell cserélni a kocsiba, de sehol se kap bontottat (az újjat meg nem tudja megfizetni). Tudnátok ajánlani valami helyet, ahol ezeket be lehetne szerezni?

Előre is köszönöm a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

A másik: kicsit OFF, de itt nagyobb a forgalom. :) Apósnak F astrája van. Ha jól tudom X16XE a motorkód. Injektorokat kell cserélni a kocsiba, de sehol se kap bontottat (az újjat meg nem tudja megfizetni). Tudnátok ajánlani valami helyet, ahol ezeket be lehetne szerezni?

Előre is köszönöm a válaszokat!

X16XEL az :)

jó bele az X14XE is

pl itt megkérdezni

http://www.szabadosauto.hu/

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

2 dolog miatt írok.

Az egyik: nemrég volt a kocsi olajcserén és azóta nem tudom megmérni a szintet. Akárhogy állok a kocsival, a nívópálca mindig teljesen elmerül az olajban, azaz olyan mintha túl lenne töltve. Ma úgy álltam meg, hogy a kocsi feneke lejtőnek lefelé nézett és még így sem láttam a szintet rajta.

Felhívtam a szerelőt és rákérdeztem, hogy ugyan nézte-e az olajszintet miközben töltötte, vagy csak belelöttyintette a 3,5 litert? Azt mondta, hogy nézte és rendben volt, de ha túl lenne töltve, akkor sem okozhat ez problémát (hacsak nem ér bele a dugattyú az olajba, de akkor habosodna)..

Mit tegyek? Ne foglalkozzak vele, vagy eresszek le belőle? Nagyon idegesít a dolog.

A másik: kicsit OFF, de itt nagyobb a forgalom. :) Apósnak F astrája van. Ha jól tudom X16XE a motorkód. Injektorokat kell cserélni a kocsiba, de sehol se kap bontottat (az újjat meg nem tudja megfizetni). Tudnátok ajánlani valami helyet, ahol ezeket be lehetne szerezni?

Előre is köszönöm a válaszokat!

Nekem 1 éves szervízen 'Zegen' 4l-t töltöttek bele, majd mondja a srác, hogy jó, nézem, mondom ez??? Mondja igen, nem baj, mondtam de baj, erre leszívtak 2-3dl-t, és mondták jó, ők többet nem szívnak le... Majd még otthon leszívtam 3dl-t, és akkor lett jó. Idén meg a 2 osztásra, mondták, hogy kevés, szóval 'márkaszervíz'.... (Zegit szidom, nem mást, mert tróger banda...)

Sztem neked is sok az olaja kocsiban...

Link to comment
Megosztás:

Nekem 1 éves szervízen 'Zegen' 4l-t töltöttek bele, majd mondja a srác, hogy jó, nézem, mondom ez??? Mondja igen, nem baj, mondtam de baj, erre leszívtak 2-3dl-t, és mondták jó, ők többet nem szívnak le... Majd még otthon leszívtam 3dl-t, és akkor lett jó. Idén meg a 2 osztásra, mondták, hogy kevés, szóval 'márkaszervíz'.... (Zegit szidom, nem mást, mert tróger banda...)

Sztem neked is sok az olaja kocsiban...

Leszívtad? Hogy? Úgy nem lehet megoldani, hogy kicsit megnyitod az aljleeresztőt?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.