bocs Elküldve Április27, 2012 Megoszt Elküldve Április27, 2012 Ez fölöttébb érdekes! "Calt" jelig, azaz kb. félig töltött tágulási tartálynál elvileg még akkora térfogat (~1 liter) marad, hogy abba az össz. hűtőközeg (7.7-7.8 liter) térfogatváltozása kényelmesen el kell férjen. Tehát a kupakján keresztül nem szökhetne el. Ilyet csak forrásban levő - szó szerint fortyogó-rotyogó - hűtőközegnél láttam. Első körben alaposan átmosatnám a hűtőrendszert, termosztátot cserélnék, majd a bele való (piros/rózsaszín az alu alkatrészek védelme miatt) és megfelelő koncentrációjú (-38°C különben sz@rt sem ér) hűtőközeggel feltölteném. Szia! Ha már úgyis a hűtő rendszernél tartunk,bátorkodom :) megkérdezni,hogy mivel érdemes átmosni a hűtő rendszert?, (nekem azt mondták,hogy az ecet megfelelő,amiben én nem nagyon hiszek,mert esetleg kikezdi a gumi csöveket,bár ez lehet,hogy hülyeség),azért kérdezem,mert céges OFF Volkswagen Tranyón ON iszonyú sűrűn kapcsol a hűtő venti,pedig még csak 20 fok körül van ( mi lesz nyáron,állandóan menni fog? ). Bátyám jó múltkor leszedte a kiegyenlítő tartályt,és kimosta,de valami iszonyú trutyit mosott le a belsejéről,ebből adódik,hogy az egész rendszer ilyen lehet,beleértve a hűtőt is,és azért nem bírja rendesen hűteni a menetszél. Természetesen nincsenek olajfoltok a kiegyenlítőben,és nem is fogy a hűtővíz. Előre is köszönöm a segítséget! Ui: bocs a hosszú szövegért... :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
piratson Elküldve Április27, 2012 Megoszt Elküldve Április27, 2012 Ez fölöttébb érdekes! "Calt" jelig, azaz kb. félig töltött tágulási tartálynál elvileg még akkora térfogat (~1 liter) marad, hogy abba az össz. hűtőközeg (7.7-7.8 liter) térfogatváltozása kényelmesen el kell férjen. Tehát a kupakján keresztül nem szökhetne el. Ilyet csak forrásban levő - szó szerint fortyogó-rotyogó - hűtőközegnél láttam. Első körben alaposan átmosatnám a hűtőrendszert, termosztátot cserélnék, majd a bele való (piros/rózsaszín az alu alkatrészek védelme miatt) és megfelelő koncentrációjú (-38°C különben sz@rt sem ér) hűtőközeggel feltölteném. MA egy kicsit jobban végigbogarásztam az autót, és hasonló döntésre jutottam, mint Te. A teljes rendszer átmosása, és G12 ALU fagyállóval -37 fokra beállítva újra töltése a rendszernek. Ehhez ma mindent beszereztem, így a hosszú hétvégén meg tudom csinálni :icon13: Egyébként egyértelműen a sapkánál folyik, mert tegnap mindent szárazra törültem körülötte és alatta. Rendesen megjelent a folyadék a sapka környékén, a tartály hátsó felén, alatta, sőt még a kerékjárati dobban is látható a folyás. Máshol nyomát nem láttam hűtőfolyadéknak. Mellesleg arra is jó lesz ez a hercehurca, hogy megnézzem mi a kórsága az e-fűtőcsapnak. Remélem az átmosás erre is választ fog adni, mert olyan az érzésem, a szelep szorul benne. Kösz az eddigi segítséget! :icon13: :icon13: :icon13: Link to comment Megosztás: More sharing options...
grofbandi Elküldve Április27, 2012 Megoszt Elküldve Április27, 2012 Sziasztok! A kipufogórendszer átvizsgálásakor kiderült, hogy a csonkom el van repedve. :( Ez egy általános probléma? Lehet hegeszteni? Vagy próbáljak hőálló ragasztót? Tapasztalat valakinek? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Április27, 2012 Megoszt Elküldve Április27, 2012 Sziasztok! A kipufogórendszer átvizsgálásakor kiderült, hogy a csonkom el van repedve. :( Ez egy általános probléma? Lehet hegeszteni? Vagy próbáljak hőálló ragasztót? Tapasztalat valakinek? lehet hegeszteni...az öntvény hegesztés az sose volt leányálom :) csak találj rá embert és ügye kérdéses hogy mennyire égtek ki az ötvözők inkább cserébe gondolkozz Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Április27, 2012 Megoszt Elküldve Április27, 2012 Ez fölöttébb érdekes! "Calt" jelig, azaz kb. félig töltött tágulási tartálynál elvileg még akkora térfogat (~1 liter) marad, hogy abba az össz. hűtőközeg (7.7-7.8 liter) térfogatváltozása kényelmesen el kell férjen. Tehát a kupakján keresztül nem szökhetne el. Ilyet csak forrásban levő - szó szerint fortyogó-rotyogó - hűtőközegnél láttam. Első körben alaposan átmosatnám a hűtőrendszert, termosztátot cserélnék, majd a bele való (piros/rózsaszín az alu alkatrészek védelme miatt) és megfelelő koncentrációjú (-38°C különben sz@rt sem ér) hűtőközeggel feltölteném. -38 fok: az 1:1-es keverésnél annyi, de nekem gyárilag is -29-et mértek(lengyelek spóroltak?), most már csak -24-es volt tavaly ősszel... Évente 1-2dl ioncserélt víz ment bele. Most tavasszal vettem fagyállót, és inkább azzal töltőm, erősítve a fagyáspontot. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Április27, 2012 Megoszt Elküldve Április27, 2012 így is lehet :) hopp , a beszélgetősbe akartam rakni :blush: Link to comment Megosztás: More sharing options...
grofbandi Elküldve Április27, 2012 Megoszt Elküldve Április27, 2012 lehet hegeszteni...az öntvény hegesztés az sose volt leányálom :) csak találj rá embert és ügye kérdéses hogy mennyire égtek ki az ötvözők inkább cserébe gondolkozz Gondoltam a cserére is, van gyári 81 ezerért, körbe kéne nézni a bontókat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Április27, 2012 Megoszt Elküldve Április27, 2012 Gondoltam a cserére is, van gyári 81 ezerért, körbe kéne nézni a bontókat. bontóra gondoltam én is a corsába 5e vettem bontóba,ma napig hibátlan ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
bocs Elküldve Április27, 2012 Megoszt Elküldve Április27, 2012 MA egy kicsit jobban végigbogarásztam az autót, és hasonló döntésre jutottam, mint Te. A teljes rendszer átmosása, és G12 ALU fagyállóval -37 fokra beállítva újra töltése a rendszernek. Ehhez ma mindent beszereztem, így a hosszú hétvégén meg tudom csinálni :icon13: Egyébként egyértelműen a sapkánál folyik, mert tegnap mindent szárazra törültem körülötte és alatta. Rendesen megjelent a folyadék a sapka környékén, a tartály hátsó felén, alatta, sőt még a kerékjárati dobban is látható a folyás. Máshol nyomát nem láttam hűtőfolyadéknak. Mellesleg arra is jó lesz ez a hercehurca, hogy megnézzem mi a kórsága az e-fűtőcsapnak. Remélem az átmosás erre is választ fog adni, mert olyan az érzésem, a szelep szorul benne. Kösz az eddigi segítséget! :icon13: :icon13: :icon13: Szia! Ezt a műveletet mivel,vagy milyen folyadékkal csinálod? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zachi Elküldve Április27, 2012 Megoszt Elküldve Április27, 2012 Szia! Ha már úgyis a hűtő rendszernél tartunk,bátorkodom :) megkérdezni,hogy mivel érdemes átmosni a hűtő rendszert?, (nekem azt mondták,hogy az ecet megfelelő,amiben én nem nagyon hiszek,mert esetleg kikezdi a gumi csöveket,bár ez lehet,hogy hülyeség),azért kérdezem,mert céges OFF Volkswagen Tranyón ON iszonyú sűrűn kapcsol a hűtő venti,pedig még csak 20 fok körül van ( mi lesz nyáron,állandóan menni fog? ). Bátyám jó múltkor leszedte a kiegyenlítő tartályt,és kimosta,de valami iszonyú trutyit mosott le a belsejéről,ebből adódik,hogy az egész rendszer ilyen lehet,beleértve a hűtőt is,és azért nem bírja rendesen hűteni a menetszél. Természetesen nincsenek olajfoltok a kiegyenlítőben,és nem is fogy a hűtővíz. Előre is köszönöm a segítséget! Ui: bocs a hosszú szövegért... :) Töredelmesen bevallom, hogy én már csesztem el hűtőt. Túl közel került hozzá a magasnyomású mosó, a lamellák elhajoltak. Gyakorlatilag mintha lezártam volna a hűtő egy részét egy lemezzel. Micsoda babra munka azokat vissza hajtogatni! ÁÁÁÁÁÁ! Átmosást először trisós vízzel ejteném meg. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zachi Elküldve Április27, 2012 Megoszt Elküldve Április27, 2012 -38 fok: az 1:1-es keverésnél annyi, de nekem gyárilag is -29-et mértek(lengyelek spóroltak?), most már csak -24-es volt tavaly ősszel... Évente 1-2dl ioncserélt víz ment bele. Most tavasszal vettem fagyállót, és inkább azzal töltőm, erősítve a fagyáspontot. Utána néztem, igazad van! A kezelési könyv -30°C-t ír, viszont a gyári (GM) hűtőfolyadék leírása 1:1 higítást ír elő, ami -38°C. Akárhogy is nézem a lengyelek tényleg spóroltak! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Április27, 2012 Megoszt Elküldve Április27, 2012 Utána néztem, igazad van! A kezelési könyv -30°C-t ír, viszont a gyári (GM) hűtőfolyadék leírása 1:1 higítást ír elő, ami -38°C. Akárhogy is nézem a lengyelek tényleg spóroltak! :D Akkor ráhíbáztam. Amúgy másnál is 1 év alatt elmegy 1-2dl hűtővíz? (kb 20e km) Link to comment Megosztás: More sharing options...
piratson Elküldve Április27, 2012 Megoszt Elküldve Április27, 2012 Szia! Ezt a műveletet mivel,vagy milyen folyadékkal csinálod? Vettem speckó hűtőmosó folyadékot - savmentest, aluhoz is jó - és azzal. Egy kicsit macerásabb, mint az olcsóbb, mert ezt nem csak úgy bele kell borítani a régi hűtőfolyadékba, hanem azt előtte leengedni, ezt bekeverni, betölteni, motort járatni, leengedni, átöblíteni, hűtőközeggel feltölteni....de azt gondolom, ez korrektebb, jobb - igaz, drágább is a másik fajtánál. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Z 16 XEP Elküldve Április27, 2012 Megoszt Elküldve Április27, 2012 Sziasztok!!Egy kis segítséget szeretnék kérni.Főtengely-szimmeringes lett az autóm,de nem tudom,hogy mekkora a pontos méret,mekkora szimmeringet vegyek.A motorkód alapján próbáltam megtalálni a megfelelőt,de többféle méretűre akadtam.Pl.31,5x42x7...32x47x10..26x42x8...A motorkód Z16XEP,2007-es az autó és a vezérlés felöli szimmering szivárog.Tud valaki segíteni?Köszi.. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zachi Elküldve Április27, 2012 Megoszt Elküldve Április27, 2012 Akkor ráhíbáztam. Amúgy másnál is 1 év alatt elmegy 1-2dl hűtővíz? (kb 20e km) Eddig csak a p126-omból nem fogyott! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Április27, 2012 Megoszt Elküldve Április27, 2012 Sziasztok!!Egy kis segítséget szeretnék kérni.Főtengely-szimmeringes lett az autóm,de nem tudom,hogy mekkora a pontos méret,mekkora szimmeringet vegyek.A motorkód alapján próbáltam megtalálni a megfelelőt,de többféle méretűre akadtam.Pl.31,5x42x7...32x47x10..26x42x8...A motorkód Z16XEP,2007-es az autó és a vezérlés felöli szimmering szivárog.Tud valaki segíteni?Köszi.. katalógus száma :0646299 mérete :80*98*10 Link to comment Megosztás: More sharing options...
bocs Elküldve Április27, 2012 Megoszt Elküldve Április27, 2012 Töredelmesen bevallom, hogy én már csesztem el hűtőt. Túl közel került hozzá a magasnyomású mosó, a lamellák elhajoltak. Gyakorlatilag mintha lezártam volna a hűtő egy részét egy lemezzel. Micsoda babra munka azokat vissza hajtogatni! ÁÁÁÁÁÁ! Átmosást először trisós vízzel ejteném meg. Bocsánat a hülye kérdések miatt,de sajna nem csináltam még ilyen műveletet,ezt a trisós vizet milyen arányban illik bekeverni? Amúgy köszönöm az eddigi segítséget! :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
bocs Elküldve Április27, 2012 Megoszt Elküldve Április27, 2012 Vettem speckó hűtőmosó folyadékot - savmentest, aluhoz is jó - és azzal. Egy kicsit macerásabb, mint az olcsóbb, mert ezt nem csak úgy bele kell borítani a régi hűtőfolyadékba, hanem azt előtte leengedni, ezt bekeverni, betölteni, motort járatni, leengedni, átöblíteni, hűtőközeggel feltölteni....de azt gondolom, ez korrektebb, jobb - igaz, drágább is a másik fajtánál. Köszönöm szépen a Te segítségedet is! :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Április28, 2012 Megoszt Elküldve Április28, 2012 Eddig csak a p126-omból nem fogyott! :D de kb mennyi a természetes? Link to comment Megosztás: More sharing options...
astra 1 Elküldve Április28, 2012 Megoszt Elküldve Április28, 2012 Sziasztok!!Egy kis segítséget szeretnék kérni.Főtengely-szimmeringes lett az autóm,de nem tudom,hogy mekkora a pontos méret,mekkora szimmeringet vegyek.A motorkód alapján próbáltam megtalálni a megfelelőt,de többféle méretűre akadtam.Pl.31,5x42x7...32x47x10..26x42x8...A motorkód Z16XEP,2007-es az autó és a vezérlés felöli szimmering szivárog.Tud valaki segíteni?Köszi.. hi! http://kepfeltoltes.hu/view/120428/astra_g_www.kepfeltoltes.hu_.jpg Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Április28, 2012 Megoszt Elküldve Április28, 2012 Ez egy kartelgázcső volt fénykorában: És így oldottam meg ideiglenesen: ( gumicső rádug, a vége egy textiliával lezárva, a folytóháznál pedig ledugóztam) Szerintetek így lehet használni addig amíg megjön a másik? Elvileg nem lehet gondja, szerintem. Vélemény? Amúgy a vékonyat tavasszal cseréltem, mert eléggé ki volt repedve, erre meg ez eldurranik... 4.5 év 79e km... Link to comment Megosztás: More sharing options...
szopcsi13 Elküldve Április28, 2012 Megoszt Elküldve Április28, 2012 Ez egy kartelgázcső volt fénykorában: És így oldottam meg ideiglenesen: ( gumicső rádug, a vége egy textiliával lezárva, a folytóháznál pedig ledugóztam) Szerintetek így lehet használni addig amíg megjön a másik? Elvileg nem lehet gondja, szerintem. Vélemény? Amúgy a vékonyat tavasszal cseréltem, mert eléggé ki volt repedve, erre meg ez eldurranik... 4.5 év 79e km... Én nem dugóztam volna le a cső végét. Így nem tud távozni a trutyi, csak a kis csövön, az meg lehet kevés. Tennék rá egy hosszabb csövet, és levezetném alulra, had fújjon oda. ( tudom nem környezetbarát megoldás, de ideiglenesen megteszi) Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Április28, 2012 Megoszt Elküldve Április28, 2012 Én nem dugóztam volna le a cső végét. Így nem tud távozni a trutyi, csak a kis csövön, az meg lehet kevés. Tennék rá egy hosszabb csövet, és levezetném alulra, had fújjon oda. ( tudom nem környezetbarát megoldás, de ideiglenesen megteszi) Ami a kartelen van az olyan, hogy egy textilia van rajta, ott tud szellőzni. Mentem vele egy kört, és máris olajos lett a fehér textilia. (textilia csak attól védd, hogy ne menjen bele valami kosz, kifele tud menni bármi, de remélem nem hány össze mindent) Link to comment Megosztás: More sharing options...
grep Elküldve Április28, 2012 Megoszt Elküldve Április28, 2012 Vettem speckó hűtőmosó folyadékot - savmentest, aluhoz is jó - és azzal. Egy kicsit macerásabb, mint az olcsóbb, mert ezt nem csak úgy bele kell borítani a régi hűtőfolyadékba, hanem azt előtte leengedni, ezt bekeverni, betölteni, motort járatni, leengedni, átöblíteni, hűtőközeggel feltölteni....de azt gondolom, ez korrektebb, jobb - igaz, drágább is a másik fajtánál. Le tudnád írni a "speckó hűtőmosó folyadék" nevét? :) Éppen aktuális nekem is egy hűtőfolyadék csere. Ill. akkor már egy mosás is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Április28, 2012 Megoszt Elküldve Április28, 2012 Le tudnád írni a "speckó hűtőmosó folyadék" nevét? :) Éppen aktuális nekem is egy hűtőfolyadék csere. Ill. akkor már egy mosás is. Miért aktuális? Valamit cseréltél? A gyári opel folyadékos sosem kell cseréni, ha nincs cserélve valami alkatrész... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts