Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

hi!

nekem is szivárgott a ékszíj felől tetem bele hűtő tömítőt ,ilyet az óta nem szivárog sehol ez a fajta nem okoz dugulást a fűtő radiátorban.

http://tech-masters....s?gid=6&did=738

A hűtőtömítővel csak óvatosan...

Ha van kis vízjárat eldugulhat... Inkább csináltassa meg az ember, minthogy ilyet öntsön bele... Én nem vagyok ezek híve, én ellenzem... Elhiszem hogy hat, de....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Következő a probléma,kíváncsi vagyok a szakik véleményére.Astra g z14xe de z16xe ecu van benne kiderült hogy a pótkulcs nem indítja indításgátló hibát ír be a pótkulcsre meg hogy rossz kulcs van benne.Próbáltuk tanítani azt írta rá hogy kulcs nem programozható.Opel szervízben tech 2 ugyan ez a probléma nem tanítható az immo chip és nem is törölhetők a kulcsok chipjei.Azt mondták hogy valszeg az a baja hogy z16xe az ecu az immo viszont z14xe valszeg nem kompatibilis.Aki tudja mi lehet a gond plz segítsen.Köszönettel Iván

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Következő a probléma,kíváncsi vagyok a szakik véleményére.Astra g z14xe de z16xe ecu van benne kiderült hogy a pótkulcs nem indítja indításgátló hibát ír be a pótkulcsre meg hogy rossz kulcs van benne.Próbáltuk tanítani azt írta rá hogy kulcs nem programozható.Opel szervízben tech 2 ugyan ez a probléma nem tanítható az immo chip és nem is törölhetők a kulcsok chipjei.Azt mondták hogy valszeg az a baja hogy z16xe az ecu az immo viszont z14xe valszeg nem kompatibilis.Aki tudja mi lehet a gond plz segítsen.Köszönettel Iván

Jól értem? A pótkulcsot nem nem fogadja el, a fő kulcsot igen?

Link to comment
Megosztás:

Jól értem? A pótkulcsot nem nem fogadja el, a fő kulcsot igen?

szia igen az benne volt a fő kulcs de összesen 3 kulcs van programozva de nem veszi be a pótkulcsot.De a másik baj semmit nem lehet programozni se törölni nem lehet a kulcs chippeket.A pótkulcsot azonnal írja be hibának csak azt nem értem ha semmit nem lehet programozni már pedig nekem sem sikerült és az opelnálsem akkor a fő kulcsot csak betanította valaki vagy megmaradt valahogy a memóriában nem tudom.ha nem lesz senkinek ötlete kikell cserélnem z16xe-re az immot is.És sajna magát a chippet sem tudják másolni pedig az is egy megoldás lett volna.
Link to comment
Megosztás:

hi!

nekem is szivárgott a ékszíj felől tetem bele hűtő tömítőt ,ilyet az óta nem szivárog sehol ez a fajta nem okoz dugulást a fűtő radiátorban.

http://tech-masters....s?gid=6&did=738

Kösz az infót, jól hangzik mindaz amit leírnak róla. Valakinek esetleg van még ötlete a javítással kapcsolatban? Tényleg létezik olyan tömítő ami csak a lyukat tömíti el? Én ezt nehezen tudom elképzelni... :blink:

Link to comment
Megosztás:

Kösz az infót, jól hangzik mindaz amit leírnak róla. Valakinek esetleg van még ötlete a javítással kapcsolatban? Tényleg létezik olyan tömítő ami csak a lyukat tömíti el? Én ezt nehezen tudom elképzelni... :blink:

Hűtőshöz vidd el, de nem sok remény van rá, a ragasztás sem valami tartós...

Hűtőtömítőt NE tegyél bele!!!

Link to comment
Megosztás:

Kösz az infót, jól hangzik mindaz amit leírnak róla. Valakinek esetleg van még ötlete a javítással kapcsolatban? Tényleg létezik olyan tömítő ami csak a lyukat tömíti el? Én ezt nehezen tudom elképzelni... :blink:

ez még az olcsóbb mint egy új hűtő.az én kocsimban be vált.

Link to comment
Megosztás:

Hűtőshöz vidd el, de nem sok remény van rá, a ragasztás sem valami tartós...

Hűtőtömítőt NE tegyél bele!!!

Köszönöm, ettől a választól féltem... :unsure: nem is értem miért műanyagból csináják. Nagy meló ki- és visszaszerelni a hűtőt? Mert ebből a szempontból sem mindegy, hogy meddig tart a javított.

Link to comment
Megosztás:

Kösz az infót, jól hangzik mindaz amit leírnak róla. Valakinek esetleg van még ötlete a javítással kapcsolatban? Tényleg létezik olyan tömítő ami csak a lyukat tömíti el? Én ezt nehezen tudom elképzelni... :blink:

hy

ne tegyél bele hütötömitöt!!!!!nekem ősszerántotta olyan kocsonyásra a gyári fagyállot!!!!!!!!én is probáltam,és hütöcsere lett a vége!!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következő problámával fordulnék hozzátok:

1 hete egyszer csak rángatott a motor, majd az egyik henger megállt!

Kivettem az összes gyertyát és az egyik, (jobb szélső) be volt köpve. Bosch Yttrium Super + gyertyák voltak benne, hozzáteszem, hogy 30200 km-t ment a gyertya csere óta! Előtte lévő tulajnál denso-s gyertyák voltak benne! Kicseréltem a hibás gyertyát és a többit visszatettem, amíg beszerzek 4 új gyertyát! (Néha dadogott a motor a kicserélt gyertyával) Másnap a szervizbe eredeti GM gyertyáért mentem. Amikor kivettem a gyertyákat a denso-s gyertya, ami helyén a beköpött bosch volt, az is úgy nézett ki, mint ha tiszta korom lenne, de ment mind a 4 henger! A többi (3 bosch) gyertya jó volt!

Kicseréltem a 4 gyertyát és a következő hiba lépett fel:

Egy adott fordulatnál 3800 körül bedadogott a motor egy pillanatra! De mindig ugyan azon a fordulatszámon. Kifújtam a csövet, ahol szívja a levegőt, kicseréltem a levegőszűrőt! A változás csak annyi, hogy most alacsonyabb fordulaton csinálta és csak akkor, ha közepes gázzal gyorsítottam, tehát ha lepadlóztam, vagy nagyon finoman gyorsítva egyáltalán nem rángatott!

Kivettem az új GM-es gyertyákat és tiszta korom mind a 4! Tehát most nem csak az az egy, ami miatt cseréltem az összeset, hanem mind a 4!

Elvittem a szervizbe, a hibák a következők voltak:

Gyújtáshiba a 4 hengernél, ami a rossz gyertya helye volt, ill. a második hiba amit eltárolt: az összes hengernél trafóhiba! Kitörölték a hibát, mert ezek mentett hibák voltak, azóta hibát nem tárolt le, legalábbis visszajelzés még nem jött!

A trafót decemberben cseréltem gyárinak hírdetett Meyle van benne! Akkor a másik szélső (bal oldali) hengernél nem volt gyújtás, de a trafót kivéve ez látszódott is, mert fekete színű lett az a pipa rész. Kipufogó gáz szelep (Hans-Pries) tavalynyáron lett cserélve!

A szervizben nem tudták megmondani, hogy mi lehet a baj! Márkaszervizben volt az autó! Opel márkaszervizben!!!!

Arra tippelt a szerelő, hogy az egyik szelep letapadhat és azért csinálja ezt, egyből felajánlott egy szelep tisztítást, mármint, hogy leveszik, a hengerfejet....

Ma elvittem és teljesen kiégettem, vagyis próbáltam, a kipufogó már egyáltalán nem kormos, de még mindig csinálja, hogy valamikor bedadog véletlenszerűen! Már nem lehet egy adott fordulatszámhoz kötni, véletlenül bedadog egy pillanatra és nem minden gyorsításnál, van, hogy 10 km-en keresztül semmi, van hogy hogy 1 km-en 5-ször is csinálja!

Nem tudom mi lehet a probléma, most önteni fogok bele catacleant, hátha az segít!

Ha lenne valami ötletetek, tanácsotok, megköszönöm.

Köszönettel

Zsolt

Opel Astra G (N-joy felszereltségű)

Z16XE (74KW)

2002.12.

162000 km (valós!)

Olajfogyasztása, legutóbb 1800km-en kb 3 dcl. Ez 90 ezernél is ennyi volt, nem nőtt!

A fogyasztása 6,5 - 7,5 között változik használattól függően.

Minden évben lecserélem az olajat: Mobil Super 2000

Előző nagyszerviznél Gates vezérműszíj készlet és HEPU vízpumpa!

Próbáltam minden infót leírni....

Link to comment
Megosztás:

Holnap reggel megnézem a gyertyákat, hogy milyenek és ha feketék, akkor visszteszem a 3 jó bosch-t (azok nem voltak kormosak) és a fekete denso-t, csak nem arra a helyre, amelyikben a denso volt, hanem oda bosch-t teszek s megnézem, hogy az a henger a bosch gyertyát is bekormolja-e, vagy hogy a denso gyertya másik hengernél kormos lesz-e. (vagy mivel más márka, a hőértéke nem teljesen ugyan az és attól is lehetett, hogy az kormos lett. Nem tudom, de a henger ment. fogalmam sincs :(

Na majd reggel, addigra kihül a motor....

Link to comment
Megosztás:

Holnap reggel megnézem a gyertyákat, hogy milyenek és ha feketék, akkor visszteszem a 3 jó bosch-t (azok nem voltak kormosak) és a fekete denso-t, csak nem arra a helyre, amelyikben a denso volt, hanem oda bosch-t teszek s megnézem, hogy az a henger a bosch gyertyát is bekormolja-e, vagy hogy a denso gyertya másik hengernél kormos lesz-e. (vagy mivel más márka, a hőértéke nem teljesen ugyan az és attól is lehetett, hogy az kormos lett. Nem tudom, de a henger ment. fogalmam sincs :(

Na majd reggel, addigra kihül a motor....

Próbálj szerezni kölcsönbe egy trafót, nekem is hasonló volt a hiba.

Kicserélték és jó lett.

Láttam, hogy decemberben cseréltél, de attól még lehet sz@r.

Link to comment
Megosztás:

Próbálj szerezni kölcsönbe egy trafót, nekem is hasonló volt a hiba.

Kicserélték és jó lett.

Láttam, hogy decemberben cseréltél, de attól még lehet sz@r.

Arra gondoltam én is, az lesz a következő lépés. Mivel 1 év garanciát adtak a trafora a unixnal (persze ehhez a szakszervizben kellett berakatnom, hogy a garancia éljen), így vissza viszem nekik, ha most sem lesz jó.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Ma reggelre meghalt a középső kijelző (óra+hőmérséklet). Úgy gondolom, hogy az izzó égett ki, de azért érdeklődnék, hogy a biztosítéktáblánál is érdemes-e előbb körülnéznem, mielőtt megbontom a középkonzolt?

Mivel van egy körön ez a kijelző? Minden egyéb világítás működik.

Link to comment
Megosztás:

http://kauffer.hu/in...1112437&cat=129

én ezt használom.az olaj szűrőd gyári vagy után gyártott? mert ha után gyártott akkor lehet ,hogy össze rántotta és ez okozza a hibát láttam már ilyet.

Sziasztok!

Megoldódott a probléma! Kiderült, hogy az utolsó olajcserét végző műhelyben valami iszonyatosan sz*r minőségű kínai olajszűrőt tettek bele és ez okozta az olajnyomás problémát, mivel a szűrő nem végezte a dolgát. Az autóból kivett szűrő borzalmas állapotban volt, totálisan el volt deformálódva az egész, pedig 5 hónapot és kb 4000 km-et volt csak az autóban. MIután kicseréltük az olajszűrőt egy jó minűségűre az olajnyomás probléma és a motorból jövő zörgő hang megszűnt. A biztonság kedvéért cseréltettem olajat is az autóban. Azért majd az előző szervízbe lehet hogy beugrok egy nagy baráti ölelésre, hogy megköszönjem kitünő szakértelmüket, amivel majdnem sikerült igen nagy kárt okozniuk. A szép a dologban az, hogy a kínai vacak meg a jó minőségű szűrő között volt kb. 400 Ft különbség, de ők inkább a vackot tették bele, pedig nem kértem tőlük hogy spóroljanak ilyeneken. Na mindegy, örülök hogy megúsztam ennyivel.

A hozzászólásaitokat utólag is mégegyszer köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Most a gyertyák a következőképpen alakultak:

Jobb oldalról a második tiszta, a többi kormos! ( ezek az új gyertyák) Valakinek ötlete?

Bizonyítottan jó cseretrafóval próbálj menni valamennyit, ha nincs rángatás, meg kiégnek a gyertyák, akkor kérj cserét. A helyedben én ráfizetnék és gyárit kérnék.

Link to comment
Megosztás:

Kicseréltetem most, de sajna nem tudom másik trafóval kipróbálni, mert nincs olyan ismerősöm, akinek ilyen autója lenne.

Gyárin mit értesz? Most már tudom, hogy nem valami jó a Meyle, de ezt is úgy adták, hogy gyári! Akkor milyet kérjek? HÜCO? HELLA?

Néztem egy másik fórumot és ott 3-an is hasonlóproblémákkal küzködnek. Bemásolok pár hozzászólást, linket nem akarok:

Ha valaki tudna valami ötletet írni, szívesen fogadom.

köszi

harmadik:

"Szia!

A történetem nekem is hasonló, mint a tiéd. 3 éve vettem az autót, Opel astra G 1.4 16v 100.000 km-rel, azóta így járok vele. Kezdetben rángatott, hol kevésbé, hogy jobban, azután a 4. henger meg-megállt. Folyamatosan hordtam az autót szervizekbe, hibakód egr szelep, + traffó, ezeket ki is cseréltem, + 2* gyertyát, persze teljesen feleslegesen, mert a hiba nem szünt meg. Sőt ahogy Te is írtad 2 hete többször lefulladtam üresben, elment az alapjárat+ egyre jobban rángat. A dilemmám az, hogy a következő lépésben a szelepek, és a hengerfej felújítását terveztem, annak reményébe, hogy megoldódik a problémám. De mint írtad nálad ez sem használt! Talán akkor vettem észre egy enyhe javulást, amikor az alapjárati motort kitisztították. Jelenleg is gyújtáskimaradás hibája van, holnap megyek érte a szervizbe.

Nagyon várom a fejleményeket a villamossági szakember véleményéről, vagy ha esetleg jutsz valamire kérlek mindenképp írd meg. Én is írok, ha kiderült valami!"

második:

"

Szia.

Nekem ugyanez a hiba van. 2002-es G Astrám van. Decemberben jött elő. A 4. hengernél írt gyújtáshibát. Először gyertyákat cseréltünk, azzal jó volt pár napig, aztán trafóhidat cseréltünk, azzel ment egy hétig. Végül levettük a hengerfejet. El volt kokszolódva. Meg lett esztergálva, a szelepek is meg lettek csiszolva. Mindezek egy 100-asba fájtak. Karácsonyi ajándék letudva :) Minden jó volt egészen 1 hétel ezelőttig. Akkor megint elkezdte csinálni. Sőt most már alapjáraton van hogy leáll az autó. Eddig csak 2-3 ezres fordulat között kezdett el szarakodni. Most ott tartok hogy a héten viszem egy villamosságis szakihoz hátha valami okosat tud mondani. Amint kiderült valami, megírom ide is hátha segít."

első:

"Sziasztok. Segítséget szeretnék kérni,abban bízván hogy ti hátha már megéltétek a problémát és találtatok megoldást! 2066-os opel astra 1.4 em van. Idöközönként amikor kedve van,a műszerfal kijelzőre kiteszi a motorjiba jelet,villog,és nem megy egy henger. Majd leállítom kb 1 percre,és nem rángat,megy a henger,a jel az ott van,vagy eltünik vagy nem. Egyszerűen nem tudom mi okozza ezt. A multkór Hódmezővásárhelyre mentem meg se nyikkant,tele csomi,5 ember. De pl este a Deákig nem bírja,mármint a pályán elöjön a jel,henger és paff,leállítom a lámpánál és minden ok. De persz volt olyan hogy a leállítás ellenére sem müködött a henger. De ez kb1szer volt. Tavaly cseréltettem gyertyát,gyári opel,zsír új,majd ugyanekkor kicseréltettem a központi eolsztot,azt a feketé. Kérem ha valaki tapasztalt ilyet és sikerült megoldani írja meg nekem,kérem. Utálom hogy van egy ilyen autóm és így kell beülnöm hogy na mikor,hol kezdi........ Nagyon szépen köszönöm"

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Szelepcsattogással lenne problémám. A tünetek nemrég kezdődtek. Először még azt hittem hogy egy olajcsere megoldhatja a problámát egy jobb minőségű olajjal, de tévedtem. A szelepek jellemzően alacsony fordulatszámnál csattognak ugy 2000-2500-ig alapjárattól, aztán teljesen tünetmentes. Ha visszamegy alapjáratra, kb 1 perc múlva újra kezdi a csattogást. Szóval pár napja ugy döntöttem rakok bele Castrol 10w40-et mivel az autó már a 155 ezredik km-t tapossa. előtte vettem bele motormosó olajadalékot és láss csodát megszűnt a csattogás, aztán olaj leereszt új olaj új szűrő és már az indításnál elkezdett csattogni.azóta is alacsony fordulatszámon csattog, pörgetve nem. Esetlegesen megérné egy vékonyabb olajat rakni bele???? 5w30 vagy 5w40??? előtte is 10w40 volt benne csak GM. Vannak még esetleg más megoldások vagy itt tőkéket kell egyértelműen cserélni. Egyébként hidegen, melegen teljesen véletlenszerűen kezdi a csattogást el. Olajnyomás problémát nem jelez a műszerfal.

Legyetek szívesek segítsetek, hogy milyen irányba induljak el..

Egyébként G Astra Z12XE 2001.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Szelepcsattogással lenne problémám. A tünetek nemrég kezdődtek. Először még azt hittem hogy egy olajcsere megoldhatja a problámát egy jobb minőségű olajjal, de tévedtem. A szelepek jellemzően alacsony fordulatszámnál csattognak ugy 2000-2500-ig alapjárattól, aztán teljesen tünetmentes. Ha visszamegy alapjáratra, kb 1 perc múlva újra kezdi a csattogást. Szóval pár napja ugy döntöttem rakok bele Castrol 10w40-et mivel az autó már a 155 ezredik km-t tapossa. előtte vettem bele motormosó olajadalékot és láss csodát megszűnt a csattogás, aztán olaj leereszt új olaj új szűrő és már az indításnál elkezdett csattogni.azóta is alacsony fordulatszámon csattog, pörgetve nem. Esetlegesen megérné egy vékonyabb olajat rakni bele???? 5w30 vagy 5w40??? előtte is 10w40 volt benne csak GM. Vannak még esetleg más megoldások vagy itt tőkéket kell egyértelműen cserélni. Egyébként hidegen, melegen teljesen véletlenszerűen kezdi a csattogást el. Olajnyomás problémát nem jelez a műszerfal.

Legyetek szívesek segítsetek, hogy milyen irányba induljak el..

Egyébként G Astra Z12XE 2001.

A kocsidba a 10W 40 sztem nem is jó! 5W kell bele... és dexos2

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.