Stofl Elküldve Április15, 2012 Elküldve Április15, 2012 Köszi a gyors választ! A módosítás az mindössze az áramkör 100k-s ellenállással való kiegészítése ugye?Gondolom az Astra Classic II-be is ugyanúgy beépíthető a kütyü?. Üdv! Igen így van. Annyi, hogy én a tranzisztort is cseréltem DV utasítása alapján.
Stofl Elküldve Április15, 2012 Elküldve Április15, 2012 Igen így van. Annyi, hogy én a tranzisztort is cseréltem DV utasítása alapján. BC547 helyett BC337 került be + az ellenállás.
bami Elküldve Április15, 2012 Elküldve Április15, 2012 Köszi az infókat!Én is megpróbálkozom vele.Azért tetszik ez a megoldás mert nem kell ajtókárpitot leszerelni és a diódás megoldásnál a vezetékcsupaszításos rákötés sem igazán szimpatikus nekem.
caveman Elküldve Április15, 2012 Elküldve Április15, 2012 Üdvözletem! A vezérműláncot olajnyomás spanolja. Elképzelhető, hogy haldoklik a szivattyú, és nem termel eleget. Ezért csörren a lánc. Mérni kellene olajnyomást. Az olajnyomást már mérték pénteken és normálisnak találták. Azt az előb nem írtam, hogy mikor üzemmeleg let az autó akkor nagyban csökkent ez a rezgő hang. Ettől függetlenül lehet az olaj a probléma? Többször is néztem mostanában és én (bár mint írtam nem vagyok túl nagy szakértő) nagyon vékonynak, hígnak találom az olajat ami benne van, illetve a szerelőm is tőlem függetlenül tett erre megjegyzést, hogy túl hígnak találja, pedig Mobil 5w30 van benne (bár az olajcserekor ilyen hordós változatból raktak bele, remélem nem az rossz). Ezt megelőzően Castrol 10w40 volt benne és azzal semmi baj nem volt.
mantec Elküldve Április16, 2012 Elküldve Április16, 2012 T caveman! "... túl híg ..." Már ahhoz is ért? Nem is szerelő az, hanem egy professzor beépített műszeregységekkel.
Guest Endy Elküldve Április16, 2012 Elküldve Április16, 2012 T caveman! "... túl híg ..." Már ahhoz is ért? Nem is szerelő az, hanem egy professzor beépített műszeregységekkel. T mantec! Bizonyára elkerülte a figyelmét, hogy ketten is hígnak találják az olajat. :icon1: :lipssealed:
Zachi Elküldve Április16, 2012 Elküldve Április16, 2012 T caveman! "... túl híg ..." Már ahhoz is ért? Nem is szerelő az, hanem egy professzor beépített műszeregységekkel. Na, ja! Tőről metszett szakember a következő alap "szakkifejezésekről" ismerhető fel:hígsűrűvékonyvastag Továbbá a kopottságból eredő hibákat "vastagabb" olajjal orvosolja. :devlish:
mantec Elküldve Április16, 2012 Elküldve Április16, 2012 T Endy! "... ketten is ..." A minőség nem mennyiségi kategória. Egyszerűbben: A butaság attól még butaság marad, még ha többen mondják, még ha többségből mondják, akkor is.
Alex75 Elküldve Április16, 2012 Elküldve Április16, 2012 T Endy! "... ketten is ..." A minőség nem mennyiségi kategória. Egyszerűbben: A butaság attól még butaság marad, még ha többen mondják, még ha többségből mondják, akkor is. Mond neked vmit az a szó: irónia? ;)
szopcsi13 Elküldve Április16, 2012 Elküldve Április16, 2012 Az olajnyomást már mérték pénteken és normálisnak találták. Azt az előb nem írtam, hogy mikor üzemmeleg let az autó akkor nagyban csökkent ez a rezgő hang. Ettől függetlenül lehet az olaj a probléma? Többször is néztem mostanában és én (bár mint írtam nem vagyok túl nagy szakértő) nagyon vékonynak, hígnak találom az olajat ami benne van, illetve a szerelőm is tőlem függetlenül tett erre megjegyzést, hogy túl hígnak találja, pedig Mobil 5w30 van benne (bár az olajcserekor ilyen hordós változatból raktak bele, remélem nem az rossz). Ezt megelőzően Castrol 10w40 volt benne és azzal semmi baj nem volt. Hát akkor passz... De egy biztos: az általad említett olaj megfelelő a gépbe, nem úgy mint a korábban használt 10w40.
caveman Elküldve Április16, 2012 Elküldve Április16, 2012 Kedves Fórumozók! Szopcsi13 hozzászólását köszönöm! Mint hozzászólásaimban többször leírtam én nem vagyok autószerelő, sőt szinte mondhatni egyáltalán nem értek az autószereléshez és ezt vállalom is. A fórumra való beírásomnak egy célja volt, hogy a témában nálam sokkal jártasabb Opel tulajok válaszai segítségével, a leírt tünetek alapján esetlegesen felvértezhessem magam némi tudással a problémát illetően, hogy ne sík hülyén kelljen hallgatnom majd az autószerelő szavait. Elnézést ha amatőr hozzászólásommal vagy fogalmazásommal megsértettem valakit, (természetesen a leírt: "híg, sűrű, vékony, vastag" szavakkal csak én éltem, az autószerelő ennél szakszerűbben fogalmazott), de nem tudtam hogy a fórumra csak profik regisztrálhatnak. Mindenesetre a fórumon nagyon hasznos dolgokat találtam, amiért már érdemes volt beleolvasni, de ha a leírt problémát illetően valakinek lenne még esetleg építő javaslata, azt előre is köszönöm! Minden fórumozónak szép napot és "hasznos" ;) hozzászólásokat kívánok!
Zachi Elküldve Április16, 2012 Elküldve Április16, 2012 Kedves Fórumozók! Szopcsi13 hozzászólását köszönöm! Mint hozzászólásaimban többször leírtam én nem vagyok autószerelő, sőt szinte mondhatni egyáltalán nem értek az autószereléshez és ezt vállalom is. A fórumra való beírásomnak egy célja volt, hogy a témában nálam sokkal jártasabb Opel tulajok válaszai segítségével, a leírt tünetek alapján esetlegesen felvértezhessem magam némi tudással a problémát illetően, hogy ne sík hülyén kelljen hallgatnom majd az autószerelő szavait. Elnézést ha amatőr hozzászólásommal vagy fogalmazásommal megsértettem valakit, (természetesen a leírt: "híg, sűrű, vékony, vastag" szavakkal csak én éltem, az autószerelő ennél szakszerűbben fogalmazott), de nem tudtam hogy a fórumra csak profik regisztrálhatnak. Mindenesetre a fórumon nagyon hasznos dolgokat találtam, amiért már érdemes volt beleolvasni, de ha a leírt problémát illetően valakinek lenne még esetleg építő javaslata, azt előre is köszönöm! Minden fórumozónak szép napot és "hasznos" ;) hozzászólásokat kívánok! Félre értetted! Ne hidd, hogy csak te élsz ilyen szavakkal! Sajnos gyakran belefutunk kerülendő "szakemberekbe". Ezek a kifejezések is figyelmeztető jelek, de a tettek magukért fognak beszélni. Itt a mindenki a tapasztalatát osztja meg illetve - hál' istennek - többek a valódi szakértelmüket. Majd írj a történtekről, mert abból is tanulunk! :hiya:
manta Elküldve Április16, 2012 Elküldve Április16, 2012 Caveman! Nyugi, inkább nagyon is tisztelendő (nem, mint az atya a templomban :D), hogy még a látszatát sem próbálod annak kelteni, hogy valamiféle expert vagy :) (Én spec folyamatosan játszom az eszem és trollkodom) (Szopcsi bakker... a te neveden meg nem tudok napirendre térni :D egyfolytába a szoopás jut róla eszembe.... :ninja: ) Szerintem nem az itt a kérdés hogy vékony (híg) az olaj, hanem az, hogy mitől... elvileg mindkettő jó abba a motorba (bár ismét jelzem, hogy én egyszerű jetronic technikával mozgok, ehhez annyira nem értek - de) ha nem votl egyből gebasz, amikor beletetted az olajat, akkor könnyen elképzelhető, hogy menetközben higult fel. Fogyasztásod vízből, benzinből nem nőtt?
Csigipapa Elküldve Április16, 2012 Elküldve Április16, 2012 Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni, találkozott-e valaki olyannal hogy a motor (x16szr) 5500 körüli fordulatszámon megtorpan, és semelyik fokozatban nem hajlandó tovább forogni, üresben simán elforog leszabáyzásig, de terhelésen nem, friss olaj van bent, szűrőkkel, uj vezérlés stbstb, olyan kérdésem lenne hogy azon a szűrőn kívül ami a vezető ülés mögött/alatt van kívülröl a padlolemezen, van-e máshol még benzinszűrő, ami esetleg nem tud már nagyobb fordulaton elég anyagot átengedni, vagy valami más tippje van-e valakinek? Eddig a fordulatig minden rendben történik, nem érezni semmi hibára utaló jelet, teszt jelleggel kipróbáltam, tudja tartani a 170-es tempót folyamatosan, tehát nagy terhelésnél sincs érezhető gond, csak ha eléri az 5500 környékét.
ampervadasz Elküldve Április16, 2012 Elküldve Április16, 2012 Caveman! Nyugi, inkább nagyon is tisztelendő (nem, mint az atya a templomban :D), hogy még a látszatát sem próbálod annak kelteni, hogy valamiféle expert vagy :) (Én spec folyamatosan játszom az eszem és trollkodom) (Szopcsi bakker... a te neveden meg nem tudok napirendre térni :D egyfolytába a szoopás jut róla eszembe.... :ninja: ) Szerintem nem az itt a kérdés hogy vékony (híg) az olaj, hanem az, hogy mitől... elvileg mindkettő jó abba a motorba (bár ismét jelzem, hogy én egyszerű jetronic technikával mozgok, ehhez annyira nem értek - de) ha nem votl egyből gebasz, amikor beletetted az olajat, akkor könnyen elképzelhető, hogy menetközben higult fel. Fogyasztásod vízből, benzinből nem nőtt? Ez nekem is megfordult a fejemben, hogy mi van, ha nem azért látta hígnak az olajat az a szerelő mert ő olyan expert, hogy ránézésből megmondja egy motorolaj viszkozitás értékét, hanem mert esetleg látott már olyat a kannából kiöntve, és valóban más állagúnak tűnik, mégpedig azért, mert valami nem odavaló került bele. Hozzáteszem én sem érek hozzá, de ez alapján én még nem írnám le azt a szerelőt.
manta Elküldve Április16, 2012 Elküldve Április16, 2012 szerintem azért lehet látni az olajból, ha fel van higulva....
csicsó Elküldve Április16, 2012 Elküldve Április16, 2012 Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni, találkozott-e valaki olyannal hogy a motor (x16szr) 5500 körüli fordulatszámon megtorpan, és semelyik fokozatban nem hajlandó tovább forogni, üresben simán elforog leszabáyzásig, de terhelésen nem, friss olaj van bent, szűrőkkel, uj vezérlés stbstb, olyan kérdésem lenne hogy azon a szűrőn kívül ami a vezető ülés mögött/alatt van kívülröl a padlolemezen, van-e máshol még benzinszűrő, ami esetleg nem tud már nagyobb fordulaton elég anyagot átengedni, vagy valami más tippje van-e valakinek? Eddig a fordulatig minden rendben történik, nem érezni semmi hibára utaló jelet, teszt jelleggel kipróbáltam, tudja tartani a 170-es tempót folyamatosan, tehát nagy terhelésnél sincs érezhető gond, csak ha eléri az 5500 környékét. Amúgy miért szükséges azt valamelyik fokozatban is 5500 fölé pörgetni?
Zachi Elküldve Április16, 2012 Elküldve Április16, 2012 Amúgy miért szükséges azt valamelyik fokozatban is 5500 fölé pörgetni? Jogos a kérdés. A teljesítmény csúcsát (55 kW azaz 75 LE) 5000 1/min fordulatnál eléri, a nyomatékcsúcson (128 Nm 2800 1/min. ford.) már rég túl van. Viszont ez is kedvelt motortípus volt a tunerek körében és nem is dízel. Így hát mégiscsak érdekes, hogy miért nem forog 5500 1/min fölé. meg ott a válasz. Minek és hova forogjon? Nézzétek meg a user többi anyagát is: itt már fogy a benzin rendesen (13 l/100km fölött).
astra 1 Elküldve Április16, 2012 Elküldve Április16, 2012 Üdvözletem! A vezérműláncot olajnyomás spanolja. Elképzelhető, hogy haldoklik a szivattyú, és nem termel eleget. Ezért csörren a lánc. Mérni kellene olajnyomást.
astra 1 Elküldve Április16, 2012 Elküldve Április16, 2012 Sziasztok! Szeretnék tőletek egy kis segítséget kérni! Van egy 2006-os Astra Classic II 1.4-es autóm Z14XEP motorral, 74000 km-vel és egy pár napja egy olyan hiba jelentkezett, hogy amikor gyorsítok és kb. 2500-3000 körül van a fordulatszám akkor elkezd vibrálni az olajvisszajelző lámpa, nem világít folyamatosan hanem csak bevibrál és utána elalszik. Utána van hogy sokáig nem jelez, de néhe kigyorsításnál jelentkezik. Az olajszintet folyamatosan nézem, a maximum jelzésnél van az olajszint, tavaly októberben cseréltem, Mobil 5w30-as van benne. A csere óta kb 5000 km-et mentem vele. Továbbá van egy másik dolog is amit észre vettem és igazából ez a dolog zavar jobban, mégpedig az említett gyorsításoknál, amikor pl. 2-esben gyorsítok és olyan 2500-3000 közötti fordulatnál, amikor váltok és leveszem a lábam a gázról akkor a motorból valami zizegő hang jön, de csak egy pillanatra, akkor amikor váltok és főként ekkor villog be az olajvisszajelző is. Beszéltem egy szerelővel, ő azt mondta, hogy esetleg a vezérműlánc nyúlhatott meg és az verődik oda valahova, vagy a lánc feszítővel van valami vagy az olajgomba, de holnap elviszem hozzá hogy nézze meg tüzetesebben, de örülnék, ha esetleg is tudnátok adni valami tippet, hogy mi lehet ez! A válaszokat előre is köszönöm! Elnézést, ha esetleg hülyeséget írtam, nem vagyok egy nagy autószerelő fenomén! :) http://kauffer.hu/in...1112437&cat=129 én ezt használom.az olaj szűrőd gyári vagy után gyártott? mert ha után gyártott akkor lehet ,hogy össze rántotta és ez okozza a hibát láttam már ilyet.
Highstore Elküldve Április16, 2012 Elküldve Április16, 2012 Üdv mindenkinek Astra G dizel hőfok melyik állásban van optimális helyzetben , mert nálam 80-90 Fok közt ingadozik terheltségtől függően.
gezoli Elküldve Április16, 2012 Elküldve Április16, 2012 Sziasztok! Ma autóztam egy keveset és azt vettem észre, hogy gyorsításnál 2000-3000 között dadog a motor. Állóhelyzetben is. 4000 körül viszont már nem veszem észre. Kitakarítottam az EGR-t és a folytószelepházat is, de a hiba maradt. Arra gondoltam, hogy kicserélem az üzemanyagszűrőt, mert egyszer már jártam így. Azt vettem észre ha bekapcsolom a klímát mintha erőteljesebb volna a dadogás. Valakinek valami tipp? Előre is köszi Meg lett a hiba oka (legalábbis remélem)! Gyújtótrafó! :sowwy: :icon7:
tgabika76 Elküldve Április16, 2012 Elküldve Április16, 2012 ...egyfolytába a szoopás jut róla eszembe.... :ninja: Khm... rossz az aki rosszra gondol... :D
imy Elküldve Április16, 2012 Elküldve Április16, 2012 Üdv mindenkinek Astra G dizel hőfok melyik állásban van optimális helyzetben , mert nálam 80-90 Fok közt ingadozik terheltségtől függően. Az be szokott állni stabilan, de a hőmérő nem pontos, nálam 80-90 között van, olyan 86 fokon... De az enm ingadozhat, kivéve ha hosszan pl motorféken gurulsz...
PGA Elküldve Április16, 2012 Elküldve Április16, 2012 Meg lett a hiba oka (legalábbis remélem)! Gyújtótrafó! :sowwy: :icon7: Benne van a pakliban az ilyesmi. Gondolom, gyárit raktál bele.
Recommended Posts