Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Köszönöm mindenkinek a segítséget generátor témában, a probléma megoldódott. Tanúlsággként írom le a tapasztalatokat. Az hogy nem tölt a generátor, ingadozik az alapjárat, elfogy az energia nem biztos hogy generátor. Kicseréltem másikra, lekötöttem minden fogyasztót de ugyan az maradt a hiba. Ekkor jutott eszembe hogy kb 2 hete kiszedtem a műszeregységet led csere miatt, hát kiszedtem megint és láss csodát kiderült mekkora barom vagyok. Kiszerelésnél a csúszócsatlakozóbol kiesett a műanyag betét /aki szerelte már tudja/ amit nem vettem észre és anélkül tettem vissza, szóval sima kontakt hiba. Most már tudom hogyha a töltésjelző nem világit nem kap jelet a generátor és nem kezd el tőlteni. Amúgy jó pár éve mikor ledesítettem tudtam is ezt de azóta kiment a fejemből. Most a dudorokat kezelem a fejemen falabverés miatt. Előnye hogy 15 perc alatt ki és visszaszerelem a generátort is már. Lehet röhögni és szidni kinek kénye kedvére, a hülye saját kárán tanul.

pruto

Na ez örvendetes fejlemény, neked most bejött az 1% :) Mondjuk érdekes a jelenség, mert attól, hogy a visszajelzőlámpán keresztül gerjed attól még általában fel szoktak gerjedni akkor is, ha nincs rajta az izzó (régen, mikor önindítós, generátoros műhelyben dolgoztam próbáltuk, van annyi mágnesesség a forgórészben alapból, hogy fokozatosan fölgerjeszti magát).

Azért megválaszolom az előző hsz.-edet is:

A diódavizsgálatot ugyan úgy csinálod, mintha műszerrel mérnéd, csak kell hozzá egy 21W-os próbalámpa, meg az akkumulátor. Akksi egyik kivezetésére ráteszed a diódahíd egyik pólusát, másik kivezetésre a próbalámpa egyik végét, másik végével meg elkezded nézegetni az áramot a diódákon. Aztán polaritást cserélsz. Ugyan úgy végignézegeted, mint a szakadásvizsgálóval, egyik irányba vezetnie kell, másik irányba zárni. Gondolom így érted mire gondolok.

Hogy érdemben üzemi körülmények között lehessen valamit mérni rajta, ahhoz kb. 1000/perc fordulattal kellene megpörgetni a generátort legalább.

Link to comment
Megosztás:

Na ez örvendetes fejlemény, neked most bejött az 1% :) Mondjuk érdekes a jelenség, mert attól, hogy a visszajelzőlámpán keresztül gerjed attól még általában fel szoktak gerjedni akkor is, ha nincs rajta az izzó (régen, mikor önindítós, generátoros műhelyben dolgoztam próbáltuk, van annyi mágnesesség a forgórészben alapból, hogy fokozatosan fölgerjeszti magát). Azért megválaszolom az előző hsz.-edet is: A diódavizsgálatot ugyan úgy csinálod, mintha műszerrel mérnéd, csak kell hozzá egy 21W-os próbalámpa, meg az akkumulátor. Akksi egyik kivezetésére ráteszed a diódahíd egyik pólusát, másik kivezetésre a próbalámpa egyik végét, másik végével meg elkezded nézegetni az áramot a diódákon. Aztán polaritást cserélsz. Ugyan úgy végignézegeted, mint a szakadásvizsgálóval, egyik irányba vezetnie kell, másik irányba zárni. Gondolom így érted mire gondolok. Hogy érdemben üzemi körülmények között lehessen valamit mérni rajta, ahhoz kb. 1000/perc fordulattal kellene megpörgetni a generátort legalább.

Köszi azért elraktározom ezt az infót is hátha még szükség lesz rá valamikor.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma autóztam egy keveset és azt vettem észre, hogy gyorsításnál 2000-3000 között dadog a motor. Állóhelyzetben is. 4000 körül viszont már nem veszem észre. Kitakarítottam az EGR-t és a folytószelepházat is, de a hiba maradt. Arra gondoltam, hogy kicserélem az üzemanyagszűrőt, mert egyszer már jártam így. Azt vettem észre ha bekapcsolom a klímát mintha erőteljesebb volna a dadogás.

Valakinek valami tipp?

Előre is köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma autóztam egy keveset és azt vettem észre, hogy gyorsításnál 2000-3000 között dadog a motor. Állóhelyzetben is. 4000 körül viszont már nem veszem észre. Kitakarítottam az EGR-t és a folytószelepházat is, de a hiba maradt. Arra gondoltam, hogy kicserélem az üzemanyagszűrőt, mert egyszer már jártam így. Azt vettem észre ha bekapcsolom a klímát mintha erőteljesebb volna a dadogás.

Valakinek valami tipp?

Előre is köszi

gyertyák?

Link to comment
Megosztás:

Ahogy az imy írta! Csak a csere órában levőt fogod látni. OP-COM, vagy TECH2-vel korrigálható.

Az atra g is tárolja! Különben honnan tudnám, hogy tgabika76 órájában 114789 km volt, amikor LED-eztem...

a motorvezérlő nem tárolja.... amüszeregység igen.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma autóztam egy keveset és azt vettem észre, hogy gyorsításnál 2000-3000 között dadog a motor. Állóhelyzetben is. 4000 körül viszont már nem veszem észre. Kitakarítottam az EGR-t és a folytószelepházat is, de a hiba maradt. Arra gondoltam, hogy kicserélem az üzemanyagszűrőt, mert egyszer már jártam így. Azt vettem észre ha bekapcsolom a klímát mintha erőteljesebb volna a dadogás.

Valakinek valami tipp?

Előre is köszi

Erre valakinek van ötlete?

Link to comment
Megosztás:

attól hogy kitakarítottad az egeret attól még beállhatott mint a szög :)

Biztos, hogy hamarosan cserés lesz, de megtápolva tette a dolgát.

Esetleg ötlet, hogy merre induljak el?

Még bízom az üzemanyag szűrőben, mert amikor a klímát bekapcsoltam mintha ez a dadogás erősödött volna. :wacko:

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek na szóval az van hogy a motor hűtöfolyadéka állandóan fogy nektek is?Egyébként a tartályban meddig kell lennie a lötyinek félig?Nem tudom mikor töltöttem tele kb 2 éve és most már a felénél van a tartályban!De pár évvel ezelött még 2 litert is bele kellet raknom én molosat raktam bele!Jó igaz amikor még a kerskedésben volt tele volt de rá egy két évre hirtelen 2 literrel kevesebb volt benne igaz ki tudja mi volt benne elötte lehet hogy valami víz? :omg: :goofy:

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek na szóval az van hogy a motor hűtöfolyadéka állandóan fogy nektek is?Egyébként a tartályban meddig kell lennie a lötyinek félig?Nem tudom mikor töltöttem tele kb 2 éve és most már a felénél van a tartályban!De pár évvel ezelött még 2 litert is bele kellet raknom én molosat raktam bele!Jó igaz amikor még a kerskedésben volt tele volt de rá egy két évre hirtelen 2 literrel kevesebb volt benne igaz ki tudja mi volt benne elötte lehet hogy valami víz? :omg: :goofy:

Vazze, Livi! Már megint adsz az érzésnek!

Vízfogyás csak a HHO-generátoros autóknál normális, de az meg nem azonos a motor hűtőközegével. Az más kérdés, hogy ezt a HHO-t beépíteni normális dolog-e.

A tartályon jelölve van a hidegen (COLD) tartandó szint. Nem a gyártó, a minőség a fontos. Alu hűtőhöz való, piros/rózsaszín fagyálló hűtőközeg a kellő higításban (-38°C-ra beállítva).

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek na szóval az van hogy a motor hűtöfolyadéka állandóan fogy nektek is?Egyébként a tartályban meddig kell lennie a lötyinek félig?Nem tudom mikor töltöttem tele kb 2 éve és most már a felénél van a tartályban!De pár évvel ezelött még 2 litert is bele kellet raknom én molosat raktam bele!Jó igaz amikor még a kerskedésben volt tele volt de rá egy két évre hirtelen 2 literrel kevesebb volt benne igaz ki tudja mi volt benne elötte lehet hogy valami víz? :omg: :goofy:

A tartályon rajta van a jelölés! A közepéig amúgy...

Annyi nem fogyhat... Nincs olaj a vízben, vagy fordítva? Vagy még ereszthet valahol a csatlakozásoknál, vagy a füttéscsapnál..

Nekem évente max 1-2dl megy bele. Én pont pénteken töltöttem utána, de nem vizet, hanem vettem GM-es fagyállót, mert már így is gyenge volt a fagyállóm (-26Cfok)

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek na szóval az van hogy a motor hűtöfolyadéka állandóan fogy nektek is?Egyébként a tartályban meddig kell lennie a lötyinek félig?Nem tudom mikor töltöttem tele kb 2 éve és most már a felénél van a tartályban!De pár évvel ezelött még 2 litert is bele kellet raknom én molosat raktam bele!Jó igaz amikor még a kerskedésben volt tele volt de rá egy két évre hirtelen 2 literrel kevesebb volt benne igaz ki tudja mi volt benne elötte lehet hogy valami víz? :omg: :goofy:

Szia Livi!

Ime egy kép,hogy meddig kell legyen a hűtőfolyadék szint a tartályban:

K_p293_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ez jelen esetben az én autóm vízszintje,lehet egy kicsit feljebb van a szint mint kéne,kb. a perem felett kell lennie picivel hideg motornál.

Link to comment
Megosztás:

Meg amúgy is ha 50e-ként leveszed a szelepfedelet, ha nyúlott érzed... A vezérműtengelyeket sem árt megnézni néha...

ha veszek egy vezérműlánc készletet,akkor a problémám örökre megoldodna? vagy egy idő után ugyan úgy előjönne a probléma!
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Érdeklődni szeretnék,hogy van-e valaki aki a mr. DarthVödör oldalán levő távirányítós ablakfeltolós megoldásokból az utolsó variációt, a kis tranzisztoros áramkörrel beszerelte - és hogy működik-e rendesen,mert én is be szeretném építeni a komfort variációt.

Esetleg még egy kérdés: tudná valaki hogy mi az a multitimer?

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretnék tőletek egy kis segítséget kérni! Van egy 2006-os Astra Classic II 1.4-es autóm Z14XEP motorral, 74000 km-vel és egy pár napja egy olyan hiba jelentkezett, hogy amikor gyorsítok és kb. 2500-3000 körül van a fordulatszám akkor elkezd vibrálni az olajvisszajelző lámpa, nem világít folyamatosan hanem csak bevibrál és utána elalszik. Utána van hogy sokáig nem jelez, de néhe kigyorsításnál jelentkezik. Az olajszintet folyamatosan nézem, a maximum jelzésnél van az olajszint, tavaly októberben cseréltem, Mobil 5w30-as van benne. A csere óta kb 5000 km-et mentem vele. Továbbá van egy másik dolog is amit észre vettem és igazából ez a dolog zavar jobban, mégpedig az említett gyorsításoknál, amikor pl. 2-esben gyorsítok és olyan 2500-3000 közötti fordulatnál, amikor váltok és leveszem a lábam a gázról akkor a motorból valami zizegő hang jön, de csak egy pillanatra, akkor amikor váltok és főként ekkor villog be az olajvisszajelző is. Beszéltem egy szerelővel, ő azt mondta, hogy esetleg a vezérműlánc nyúlhatott meg és az verődik oda valahova, vagy a lánc feszítővel van valami vagy az olajgomba, de holnap elviszem hozzá hogy nézze meg tüzetesebben, de örülnék, ha esetleg is tudnátok adni valami tippet, hogy mi lehet ez! A válaszokat előre is köszönöm! Elnézést, ha esetleg hülyeséget írtam, nem vagyok egy nagy autószerelő fenomén! :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretnék tőletek egy kis segítséget kérni! Van egy 2006-os Astra Classic II 1.4-es autóm Z14XEP motorral, 74000 km-vel és egy pár napja egy olyan hiba jelentkezett, hogy amikor gyorsítok és kb. 2500-3000 körül van a fordulatszám akkor elkezd vibrálni az olajvisszajelző lámpa, nem világít folyamatosan hanem csak bevibrál és utána elalszik. Utána van hogy sokáig nem jelez, de néhe kigyorsításnál jelentkezik. Az olajszintet folyamatosan nézem, a maximum jelzésnél van az olajszint, tavaly októberben cseréltem, Mobil 5w30-as van benne. A csere óta kb 5000 km-et mentem vele. Továbbá van egy másik dolog is amit észre vettem és igazából ez a dolog zavar jobban, mégpedig az említett gyorsításoknál, amikor pl. 2-esben gyorsítok és olyan 2500-3000 közötti fordulatnál, amikor váltok és leveszem a lábam a gázról akkor a motorból valami zizegő hang jön, de csak egy pillanatra, akkor amikor váltok és főként ekkor villog be az olajvisszajelző is. Beszéltem egy szerelővel, ő azt mondta, hogy esetleg a vezérműlánc nyúlhatott meg és az verődik oda valahova, vagy a lánc feszítővel van valami vagy az olajgomba, de holnap elviszem hozzá hogy nézze meg tüzetesebben, de örülnék, ha esetleg is tudnátok adni valami tippet, hogy mi lehet ez! A válaszokat előre is köszönöm! Elnézést, ha esetleg hülyeséget írtam, nem vagyok egy nagy autószerelő fenomén! :)

Üdvözletem!

A vezérműláncot olajnyomás spanolja. Elképzelhető, hogy haldoklik a szivattyú, és nem termel eleget. Ezért csörren a lánc. Mérni kellene olajnyomást.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Érdeklődni szeretnék,hogy van-e valaki aki a mr. DarthVödör oldalán levő távirányítós ablakfeltolós megoldásokból az utolsó variációt, a kis tranzisztoros áramkörrel beszerelte - és hogy működik-e rendesen,mert én is be szeretném építeni a komfort variációt.

Esetleg még egy kérdés: tudná valaki hogy mi az a multitimer?

Köszi!

Szia! Nekem az van megépítve a honlap alján említett módosításokkal. Tökéletesen működik, építsd meg bátran! :)

A multitimer az egy időzítő. Az felel pl. a beltér világítás időzítéséért, az autooff elektromos kütyükért (világítás, rádió stb.) és még nagyon sok mindenért.

Link to comment
Megosztás:

Szia! Nekem az van megépítve a honlap alján említett módosításokkal. Tökéletesen működik, építsd meg bátran! :)

A multitimer az egy időzítő. Az felel pl. a beltér világítás időzítéséért, az autooff elektromos kütyükért (világítás, rádió stb.) és még nagyon sok mindenért.

Köszi a gyors választ!

A módosítás az mindössze az áramkör 100k-s ellenállással való kiegészítése ugye?Gondolom az Astra Classic II-be is ugyanúgy beépíthető a kütyü?.

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.