imy Elküldve Április13, 2012 Megoszt Elküldve Április13, 2012 én aztán le nem megyek :D meg nem is izgat :) Ráér hétvégén. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
ampervadasz Elküldve Április13, 2012 Megoszt Elküldve Április13, 2012 Köszönöm mindenkinek a segítséget generátor témában, a probléma megoldódott. Tanúlsággként írom le a tapasztalatokat. Az hogy nem tölt a generátor, ingadozik az alapjárat, elfogy az energia nem biztos hogy generátor. Kicseréltem másikra, lekötöttem minden fogyasztót de ugyan az maradt a hiba. Ekkor jutott eszembe hogy kb 2 hete kiszedtem a műszeregységet led csere miatt, hát kiszedtem megint és láss csodát kiderült mekkora barom vagyok. Kiszerelésnél a csúszócsatlakozóbol kiesett a műanyag betét /aki szerelte már tudja/ amit nem vettem észre és anélkül tettem vissza, szóval sima kontakt hiba. Most már tudom hogyha a töltésjelző nem világit nem kap jelet a generátor és nem kezd el tőlteni. Amúgy jó pár éve mikor ledesítettem tudtam is ezt de azóta kiment a fejemből. Most a dudorokat kezelem a fejemen falabverés miatt. Előnye hogy 15 perc alatt ki és visszaszerelem a generátort is már. Lehet röhögni és szidni kinek kénye kedvére, a hülye saját kárán tanul. pruto Na ez örvendetes fejlemény, neked most bejött az 1% :) Mondjuk érdekes a jelenség, mert attól, hogy a visszajelzőlámpán keresztül gerjed attól még általában fel szoktak gerjedni akkor is, ha nincs rajta az izzó (régen, mikor önindítós, generátoros műhelyben dolgoztam próbáltuk, van annyi mágnesesség a forgórészben alapból, hogy fokozatosan fölgerjeszti magát). Azért megválaszolom az előző hsz.-edet is: A diódavizsgálatot ugyan úgy csinálod, mintha műszerrel mérnéd, csak kell hozzá egy 21W-os próbalámpa, meg az akkumulátor. Akksi egyik kivezetésére ráteszed a diódahíd egyik pólusát, másik kivezetésre a próbalámpa egyik végét, másik végével meg elkezded nézegetni az áramot a diódákon. Aztán polaritást cserélsz. Ugyan úgy végignézegeted, mint a szakadásvizsgálóval, egyik irányba vezetnie kell, másik irányba zárni. Gondolom így érted mire gondolok. Hogy érdemben üzemi körülmények között lehessen valamit mérni rajta, ahhoz kb. 1000/perc fordulattal kellene megpörgetni a generátort legalább. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pruto Elküldve Április14, 2012 Megoszt Elküldve Április14, 2012 Na ez örvendetes fejlemény, neked most bejött az 1% :) Mondjuk érdekes a jelenség, mert attól, hogy a visszajelzőlámpán keresztül gerjed attól még általában fel szoktak gerjedni akkor is, ha nincs rajta az izzó (régen, mikor önindítós, generátoros műhelyben dolgoztam próbáltuk, van annyi mágnesesség a forgórészben alapból, hogy fokozatosan fölgerjeszti magát). Azért megválaszolom az előző hsz.-edet is: A diódavizsgálatot ugyan úgy csinálod, mintha műszerrel mérnéd, csak kell hozzá egy 21W-os próbalámpa, meg az akkumulátor. Akksi egyik kivezetésére ráteszed a diódahíd egyik pólusát, másik kivezetésre a próbalámpa egyik végét, másik végével meg elkezded nézegetni az áramot a diódákon. Aztán polaritást cserélsz. Ugyan úgy végignézegeted, mint a szakadásvizsgálóval, egyik irányba vezetnie kell, másik irányba zárni. Gondolom így érted mire gondolok. Hogy érdemben üzemi körülmények között lehessen valamit mérni rajta, ahhoz kb. 1000/perc fordulattal kellene megpörgetni a generátort legalább. Köszi azért elraktározom ezt az infót is hátha még szükség lesz rá valamikor. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve Április14, 2012 Megoszt Elküldve Április14, 2012 Sziasztok! Ma autóztam egy keveset és azt vettem észre, hogy gyorsításnál 2000-3000 között dadog a motor. Állóhelyzetben is. 4000 körül viszont már nem veszem észre. Kitakarítottam az EGR-t és a folytószelepházat is, de a hiba maradt. Arra gondoltam, hogy kicserélem az üzemanyagszűrőt, mert egyszer már jártam így. Azt vettem észre ha bekapcsolom a klímát mintha erőteljesebb volna a dadogás. Valakinek valami tipp? Előre is köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
GH Elküldve Április14, 2012 Megoszt Elküldve Április14, 2012 Sziasztok! Ma autóztam egy keveset és azt vettem észre, hogy gyorsításnál 2000-3000 között dadog a motor. Állóhelyzetben is. 4000 körül viszont már nem veszem észre. Kitakarítottam az EGR-t és a folytószelepházat is, de a hiba maradt. Arra gondoltam, hogy kicserélem az üzemanyagszűrőt, mert egyszer már jártam így. Azt vettem észre ha bekapcsolom a klímát mintha erőteljesebb volna a dadogás. Valakinek valami tipp? Előre is köszi gyertyák? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zozi86 Elküldve Április14, 2012 Megoszt Elküldve Április14, 2012 Helló zozi! Még nem tudom mi lesz, ha muszáj cserélni a műszeregységet akkor mindenképpen érdekel. Egy email címet légyszíves írjál majd, hogy tudjalak keresni ha kell a cucc :icon1: Küldtem üzenetet privátban, megkaptad? Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve Április14, 2012 Megoszt Elküldve Április14, 2012 gyertyák? Igen, gondoltam rá. 40Ekm van bennük. Visszarakom a régieket és próba. Link to comment Megosztás: More sharing options...
GH Elküldve Április14, 2012 Megoszt Elküldve Április14, 2012 Igen, gondoltam rá. 40Ekm van bennük. Visszarakom a régieket és próba. azért az már csereérett szerintem, főleg ha nem gyári.. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve Április14, 2012 Megoszt Elküldve Április14, 2012 azért az már csereérett szerintem, főleg ha nem gyári.. Régi gyertyákkal ugyanaz. Bosch FLR 8 LDCU+ gyertya van benne. Nekem gyárilag ugyanezzel jött ki csak +-os.Azért tettem be ezt cserekor. Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Április14, 2012 Megoszt Elküldve Április14, 2012 Ahogy az imy írta! Csak a csere órában levőt fogod látni. OP-COM, vagy TECH2-vel korrigálható. Az atra g is tárolja! Különben honnan tudnám, hogy tgabika76 órájában 114789 km volt, amikor LED-eztem... a motorvezérlő nem tárolja.... amüszeregység igen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve Április14, 2012 Megoszt Elküldve Április14, 2012 Sziasztok! Ma autóztam egy keveset és azt vettem észre, hogy gyorsításnál 2000-3000 között dadog a motor. Állóhelyzetben is. 4000 körül viszont már nem veszem észre. Kitakarítottam az EGR-t és a folytószelepházat is, de a hiba maradt. Arra gondoltam, hogy kicserélem az üzemanyagszűrőt, mert egyszer már jártam így. Azt vettem észre ha bekapcsolom a klímát mintha erőteljesebb volna a dadogás. Valakinek valami tipp? Előre is köszi Erre valakinek van ötlete? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Április14, 2012 Megoszt Elküldve Április14, 2012 Erre valakinek van ötlete? attól hogy kitakarítottad az egeret attól még beállhatott mint a szög :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve Április14, 2012 Megoszt Elküldve Április14, 2012 attól hogy kitakarítottad az egeret attól még beállhatott mint a szög :) Biztos, hogy hamarosan cserés lesz, de megtápolva tette a dolgát. Esetleg ötlet, hogy merre induljak el? Még bízom az üzemanyag szűrőben, mert amikor a klímát bekapcsoltam mintha ez a dadogás erősödött volna. :wacko: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Április14, 2012 Megoszt Elküldve Április14, 2012 Biztos, hogy hamarosan cserés lesz, de megtápolva tette a dolgát. Esetleg ötlet, hogy merre induljak el? Még bízom az üzemanyag szűrőben, mert amikor a klímát bekapcsoltam mintha ez a dadogás erősödött volna. :wacko: nincs ötletem :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
Livi Elküldve Április15, 2012 Megoszt Elküldve Április15, 2012 Üdv mindenkinek na szóval az van hogy a motor hűtöfolyadéka állandóan fogy nektek is?Egyébként a tartályban meddig kell lennie a lötyinek félig?Nem tudom mikor töltöttem tele kb 2 éve és most már a felénél van a tartályban!De pár évvel ezelött még 2 litert is bele kellet raknom én molosat raktam bele!Jó igaz amikor még a kerskedésben volt tele volt de rá egy két évre hirtelen 2 literrel kevesebb volt benne igaz ki tudja mi volt benne elötte lehet hogy valami víz? :omg: :goofy: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zachi Elküldve Április15, 2012 Megoszt Elküldve Április15, 2012 Üdv mindenkinek na szóval az van hogy a motor hűtöfolyadéka állandóan fogy nektek is?Egyébként a tartályban meddig kell lennie a lötyinek félig?Nem tudom mikor töltöttem tele kb 2 éve és most már a felénél van a tartályban!De pár évvel ezelött még 2 litert is bele kellet raknom én molosat raktam bele!Jó igaz amikor még a kerskedésben volt tele volt de rá egy két évre hirtelen 2 literrel kevesebb volt benne igaz ki tudja mi volt benne elötte lehet hogy valami víz? :omg: :goofy: Vazze, Livi! Már megint adsz az érzésnek! Vízfogyás csak a HHO-generátoros autóknál normális, de az meg nem azonos a motor hűtőközegével. Az más kérdés, hogy ezt a HHO-t beépíteni normális dolog-e. A tartályon jelölve van a hidegen (COLD) tartandó szint. Nem a gyártó, a minőség a fontos. Alu hűtőhöz való, piros/rózsaszín fagyálló hűtőközeg a kellő higításban (-38°C-ra beállítva). Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Április15, 2012 Megoszt Elküldve Április15, 2012 Üdv mindenkinek na szóval az van hogy a motor hűtöfolyadéka állandóan fogy nektek is?Egyébként a tartályban meddig kell lennie a lötyinek félig?Nem tudom mikor töltöttem tele kb 2 éve és most már a felénél van a tartályban!De pár évvel ezelött még 2 litert is bele kellet raknom én molosat raktam bele!Jó igaz amikor még a kerskedésben volt tele volt de rá egy két évre hirtelen 2 literrel kevesebb volt benne igaz ki tudja mi volt benne elötte lehet hogy valami víz? :omg: :goofy: A tartályon rajta van a jelölés! A közepéig amúgy... Annyi nem fogyhat... Nincs olaj a vízben, vagy fordítva? Vagy még ereszthet valahol a csatlakozásoknál, vagy a füttéscsapnál.. Nekem évente max 1-2dl megy bele. Én pont pénteken töltöttem utána, de nem vizet, hanem vettem GM-es fagyállót, mert már így is gyenge volt a fagyállóm (-26Cfok) Link to comment Megosztás: More sharing options...
bocs Elküldve Április15, 2012 Megoszt Elküldve Április15, 2012 Üdv mindenkinek na szóval az van hogy a motor hűtöfolyadéka állandóan fogy nektek is?Egyébként a tartályban meddig kell lennie a lötyinek félig?Nem tudom mikor töltöttem tele kb 2 éve és most már a felénél van a tartályban!De pár évvel ezelött még 2 litert is bele kellet raknom én molosat raktam bele!Jó igaz amikor még a kerskedésben volt tele volt de rá egy két évre hirtelen 2 literrel kevesebb volt benne igaz ki tudja mi volt benne elötte lehet hogy valami víz? :omg: :goofy: Szia Livi! Ime egy kép,hogy meddig kell legyen a hűtőfolyadék szint a tartályban: Ez jelen esetben az én autóm vízszintje,lehet egy kicsit feljebb van a szint mint kéne,kb. a perem felett kell lennie picivel hideg motornál. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lazlo Elküldve Április15, 2012 Megoszt Elküldve Április15, 2012 Meg amúgy is ha 50e-ként leveszed a szelepfedelet, ha nyúlott érzed... A vezérműtengelyeket sem árt megnézni néha... ha veszek egy vezérműlánc készletet,akkor a problémám örökre megoldodna? vagy egy idő után ugyan úgy előjönne a probléma! Link to comment Megosztás: More sharing options...
bami Elküldve Április15, 2012 Megoszt Elküldve Április15, 2012 Sziasztok! Érdeklődni szeretnék,hogy van-e valaki aki a mr. DarthVödör oldalán levő távirányítós ablakfeltolós megoldásokból az utolsó variációt, a kis tranzisztoros áramkörrel beszerelte - és hogy működik-e rendesen,mert én is be szeretném építeni a komfort variációt. Esetleg még egy kérdés: tudná valaki hogy mi az a multitimer? Köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
caveman Elküldve Április15, 2012 Megoszt Elküldve Április15, 2012 Sziasztok! Szeretnék tőletek egy kis segítséget kérni! Van egy 2006-os Astra Classic II 1.4-es autóm Z14XEP motorral, 74000 km-vel és egy pár napja egy olyan hiba jelentkezett, hogy amikor gyorsítok és kb. 2500-3000 körül van a fordulatszám akkor elkezd vibrálni az olajvisszajelző lámpa, nem világít folyamatosan hanem csak bevibrál és utána elalszik. Utána van hogy sokáig nem jelez, de néhe kigyorsításnál jelentkezik. Az olajszintet folyamatosan nézem, a maximum jelzésnél van az olajszint, tavaly októberben cseréltem, Mobil 5w30-as van benne. A csere óta kb 5000 km-et mentem vele. Továbbá van egy másik dolog is amit észre vettem és igazából ez a dolog zavar jobban, mégpedig az említett gyorsításoknál, amikor pl. 2-esben gyorsítok és olyan 2500-3000 közötti fordulatnál, amikor váltok és leveszem a lábam a gázról akkor a motorból valami zizegő hang jön, de csak egy pillanatra, akkor amikor váltok és főként ekkor villog be az olajvisszajelző is. Beszéltem egy szerelővel, ő azt mondta, hogy esetleg a vezérműlánc nyúlhatott meg és az verődik oda valahova, vagy a lánc feszítővel van valami vagy az olajgomba, de holnap elviszem hozzá hogy nézze meg tüzetesebben, de örülnék, ha esetleg is tudnátok adni valami tippet, hogy mi lehet ez! A válaszokat előre is köszönöm! Elnézést, ha esetleg hülyeséget írtam, nem vagyok egy nagy autószerelő fenomén! :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
caveman Elküldve Április15, 2012 Megoszt Elküldve Április15, 2012 Ja, az autó amúgy rendesen megy, ugyanúgy húz mint eddig és a fent leírtakon kívül a motornak is rendes hangja van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
szopcsi13 Elküldve Április15, 2012 Megoszt Elküldve Április15, 2012 Sziasztok! Szeretnék tőletek egy kis segítséget kérni! Van egy 2006-os Astra Classic II 1.4-es autóm Z14XEP motorral, 74000 km-vel és egy pár napja egy olyan hiba jelentkezett, hogy amikor gyorsítok és kb. 2500-3000 körül van a fordulatszám akkor elkezd vibrálni az olajvisszajelző lámpa, nem világít folyamatosan hanem csak bevibrál és utána elalszik. Utána van hogy sokáig nem jelez, de néhe kigyorsításnál jelentkezik. Az olajszintet folyamatosan nézem, a maximum jelzésnél van az olajszint, tavaly októberben cseréltem, Mobil 5w30-as van benne. A csere óta kb 5000 km-et mentem vele. Továbbá van egy másik dolog is amit észre vettem és igazából ez a dolog zavar jobban, mégpedig az említett gyorsításoknál, amikor pl. 2-esben gyorsítok és olyan 2500-3000 közötti fordulatnál, amikor váltok és leveszem a lábam a gázról akkor a motorból valami zizegő hang jön, de csak egy pillanatra, akkor amikor váltok és főként ekkor villog be az olajvisszajelző is. Beszéltem egy szerelővel, ő azt mondta, hogy esetleg a vezérműlánc nyúlhatott meg és az verődik oda valahova, vagy a lánc feszítővel van valami vagy az olajgomba, de holnap elviszem hozzá hogy nézze meg tüzetesebben, de örülnék, ha esetleg is tudnátok adni valami tippet, hogy mi lehet ez! A válaszokat előre is köszönöm! Elnézést, ha esetleg hülyeséget írtam, nem vagyok egy nagy autószerelő fenomén! :) Üdvözletem! A vezérműláncot olajnyomás spanolja. Elképzelhető, hogy haldoklik a szivattyú, és nem termel eleget. Ezért csörren a lánc. Mérni kellene olajnyomást. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stofl Elküldve Április15, 2012 Megoszt Elküldve Április15, 2012 Sziasztok! Érdeklődni szeretnék,hogy van-e valaki aki a mr. DarthVödör oldalán levő távirányítós ablakfeltolós megoldásokból az utolsó variációt, a kis tranzisztoros áramkörrel beszerelte - és hogy működik-e rendesen,mert én is be szeretném építeni a komfort variációt. Esetleg még egy kérdés: tudná valaki hogy mi az a multitimer? Köszi! Szia! Nekem az van megépítve a honlap alján említett módosításokkal. Tökéletesen működik, építsd meg bátran! :) A multitimer az egy időzítő. Az felel pl. a beltér világítás időzítéséért, az autooff elektromos kütyükért (világítás, rádió stb.) és még nagyon sok mindenért. Link to comment Megosztás: More sharing options...
bami Elküldve Április15, 2012 Megoszt Elküldve Április15, 2012 Szia! Nekem az van megépítve a honlap alján említett módosításokkal. Tökéletesen működik, építsd meg bátran! :) A multitimer az egy időzítő. Az felel pl. a beltér világítás időzítéséért, az autooff elektromos kütyükért (világítás, rádió stb.) és még nagyon sok mindenért. Köszi a gyors választ! A módosítás az mindössze az áramkör 100k-s ellenállással való kiegészítése ugye?Gondolom az Astra Classic II-be is ugyanúgy beépíthető a kütyü?. Üdv! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts