Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Hoppá, látom itt van DarthVödör Nagy Úr is, éppen most installáltam az általa közölt komfort ablakot az Astrámba 2db 6 Ft-os diódával, amit ezúton is nagyon köszönök! :icon1:

De megragadnám az alkalmat, hátha tudna nekem segíteni egy folyton visszatérő problémában:

A jobb oldali légzsák csati kontakthibás, megtisztogattam, az érintkezőkön is próbáltam spanolni, de mind hiába, eltelik egy kis idő és kigyullad a piros lámpa. És ugye csak tech2-vel törölhető a hiba. Ezt sajna nem lehet fixre forrasztani mint az ülés alatti vezetékeket, mivel közvetlen a gyújtóegységbe csatlakozik a sárga csatlakozó.

De akkor mit tegyek? Az autóvillamossági szerelő is csak kontaktsprayzte és azt mondta, gyenge minőségű a csatlakozó. Hol lehet ilyen csatit beszerezni? Nincs valami megoldás arra, hogy ha nincs jelen a hiba automatikusan törlődjön? Persze ehhez lehet programozni kellene.

Ha valakinek van valami infója erről azt nagyon szívesen olvasnám, mert már lassan 5 éve küzdök ezzel a problémával.

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

Elküldve

Nem cseréltél mostanában fejegységet? Csak mert ha a sebességfüggő hangerőszabályzás szál rossz helyre van kötve az is tud fura dolgokat művelni. Tapasztalatból mondom... :blush:

Ilyen nálam is volt nem mért a kilóméteróra, talán még a fordulatmérő sem :)

Elküldve

Köszi, szénkefe a feszszabályzóval egy egységet képez az jó, fő kábeleket természetesen átnéztem így elsőre jók.Diódasor mérőműszerrel megmérve fesz nélkül, szakadás nincs. A motor amúgy Z16XE , generátor BOSCH márkájú.Mégegyszer kösz, majd holnap még jelentkezem.

A diódahidat ne műszerrel mérd, azt le kell terhelni legalább egy 21W-os izzóval, hogy valós képet kapj.

Nem cseréltél mostanában fejegységet? Csak mert ha a sebességfüggő hangerőszabályzás szál rossz helyre van kötve az is tud fura dolgokat művelni. Tapasztalatból mondom... :blush:

Ezt a lehetőséget elvetném, azért egy generátort nem fog tudni kinyírni :)

Elküldve

A diódahidat ne műszerrel mérd, azt le kell terhelni legalább egy 21W-os izzóval, hogy valós képet kapj.

Ezt a lehetőséget elvetném, azért egy generátort nem fog tudni kinyírni :)

Köszi. Esetleg leírnád ezt a terhelést az izzóval hogyan végezzem? Illetve mekkora fordulatszámmal kellene pörgetni a generátort hogy feszt generáljon mondjuk próbapad szerűen? A cseregenerátoron amivel nemsokára próbálkozom más a diódasor, ha csak azt cserélem jó lesz-e vagy ne próbáljam?

Elküldve

Csak a műszeregység? Az ECU nem tárolja még pluszban?

De ECU is tárolja.

De műszer cserekor a műszerben lévőt fogod látni...

Elküldve

segitséget szeretnék kérni. Vagyon egy x16xel astrám. km 195e. Hétvégén semmi gond nem volt a paripával, kb 500km es futás után ám vasárnap induláskor kihagyott egy henger. Meglestem a gyertyákat amiknek a cseréje már aktuális volt és nem voltak vmi szépek. Kedden 2 pólusú gm gyertya berakása megtörtént. viszont 1 henger kihagyogat. pontosabban mintha nem cseréltem benne gyertyát olyan volt. aztán egy kis v power benya meg e85 tankolás után fordulat 4500 fordulaton kb 20 km megtétele után semmi változás. Másnap mintha helyre állt volna de a látszat csal. mivel fix fordulaton ok de amint kis gázt adok dadog. a trafó 2008 ban lett cserélve gyári új ra azóta kb 45 e km-et ment az autó. Mi lehet a gond nem merem használni félek hogy be kokszosodik a henger, viszont az új gyertyák teljesen tiszták nincs beköpve. Ismerősöm azt mondta mivel pénztárca takarékosan 6.1 l el járok az autóval annyit fűzött hozzá" aki spórol a benyán az rákölti javitásra"

Mit tanácsoltok mi lehet a probléma?

Volt vkinek ilyen tünet?

sajna a hibát nem ir a comp.

Elküldve

Helló!

Kérdésem az lenne hogy mi lehet a gond ha igen füstöl a kipufogom, fehér füstel, 1999 évjárat

Előre is köszi

Hát azt jelenti, hogy jár a motor :evilgrin:

(Bocs, ma ilyen trollkodós kedvem van... :smartass: )

Hát barátom... nézz körbe a hengerfej környékén... ha vizes a téma, akkor lehet fehér, akkor pedig hengeres a fejed :goofy: ezt könnyen megnézheted: baj akkor van, ha a vízben olaj, olajban víz van - szóval ha láthatóan keveredik; mondjuk leveszed a hűtősapkát és belekukkolsz. Ha olajfoltok vannak a vízben, akkor b@szhatod...

Fehér füst akkor van, ha vizes az égés, kéknél olajos, feketénél sok a benya... nagyjából ez a lényeg....

Elküldve

Ahogy az imy írta! Csak a csere órában levőt fogod látni. OP-COM, vagy TECH2-vel korrigálható.

Az atra g is tárolja! Különben honnan tudnám, hogy tgabika76 órájában 114789 km volt, amikor LED-eztem...

Csak Imy az ECU-val kapcsolatban téved. Ebben Uhuhunak van igaza. Astra G-nél, ha manipulálás gyanús az óra állása, akkor csak az általános állapot alapján lehet megsaccolni a futásteljesítményt. A valós érték visszakereshetetlen. Sajnos.

Elküldve
Köszi. Esetleg leírnád ezt a terhelést az izzóval hogyan végezzem? Illetve mekkora fordulatszámmal kellene pörgetni a generátort hogy feszt generáljon mondjuk próbapad szerűen? A cseregenerátoron amivel nemsokára próbálkozom más a diódasor, ha csak azt cserélem jó lesz-e vagy ne próbáljam?

Köszönöm mindenkinek a segítséget generátor témában, a probléma megoldódott. Tanúlsággként írom le a tapasztalatokat. Az hogy nem tölt a generátor, ingadozik az alapjárat, elfogy az energia nem biztos hogy generátor. Kicseréltem másikra, lekötöttem minden fogyasztót de ugyan az maradt a hiba. Ekkor jutott eszembe hogy kb 2 hete kiszedtem a műszeregységet led csere miatt, hát kiszedtem megint és láss csodát kiderült mekkora barom vagyok. Kiszerelésnél a csúszócsatlakozóbol kiesett a műanyag betét /aki szerelte már tudja/ amit nem vettem észre és anélkül tettem vissza, szóval sima kontakt hiba. Most már tudom hogyha a töltésjelző nem világit nem kap jelet a generátor és nem kezd el tőlteni. Amúgy jó pár éve mikor ledesítettem tudtam is ezt de azóta kiment a fejemből. Most a dudorokat kezelem a fejemen falabverés miatt. Előnye hogy 15 perc alatt ki és visszaszerelem a generátort is már. Lehet röhögni és szidni kinek kénye kedvére, a hülye saját kárán tanul.

pruto

Elküldve

Hát azt jelenti, hogy jár a motor :evilgrin:

(Bocs, ma ilyen trollkodós kedvem van... :smartass: )

Hát barátom... nézz körbe a hengerfej környékén... ha vizes a téma, akkor lehet fehér, akkor pedig hengeres a fejed :goofy: ezt könnyen megnézheted: baj akkor van, ha a vízben olaj, olajban víz van - szóval ha láthatóan keveredik; mondjuk leveszed a hűtősapkát és belekukkolsz. Ha olajfoltok vannak a vízben, akkor b@szhatod...

Fehér füst akkor van, ha vizes az égés, kéknél olajos, feketénél sok a benya... nagyjából ez a lényeg....

Hát azt jelenti, hogy jár a motor :evilgrin:

(Bocs, ma ilyen trollkodós kedvem van... :smartass: )

Hajni mi így szeretünk :)

Elküldve

Helló zozi! Még nem tudom mi lesz, ha muszáj cserélni a műszeregységet akkor mindenképpen érdekel.

Egy email címet légyszíves írjál majd, hogy tudjalak keresni ha kell a cucc :icon1:

Elküldve

Nekem tud vki segiteni. Nem toklakodás de jó volna pár hasznos infó

Először is:

http://www.webbeteg.hu/cikkek/ful-orr-gegeszet/9371/fultisztitas--hasznos-tanacsok

(ezek elég hasznos infók)

Másodszor (mivel trollkodós kedvem van, és fejembe vettem, hogy széjjelcseszem mindenhol az összes topikot :evilgrin: ):

mióta jársz te e85-el? Csak azért kérdezem, mert az állítólag a legjobb tankmosó, ami gyönyörűen leszedi az összes szmötyit és megakasztja a benzinszűrőn, amitől dadoghat a gép. Azért is érdekes ez, mert azt mondod, hogy alapjáraton semmi gond, csak ha gázt adsz (ha jól értem). De lehet AC is - bár érdekes, hogy pont a héten szembesültünk ilyen problémával, és ott nem az AC volt <_< viszont ott tényleg koszos volt a szűrő, és az is e85-el ment... <_< mindenesetre ezeket könynen tudod csekkolni, nagyobb szétszedés nélkül.

Az meg szerintem hülyeség, hogy "aki spórol a benyán az rákölti javitásra" ... én valahogy azt gondolom (nagyon leegyszerűsítve) hogy robbanó motornál a robbanás a lényeg (amint azt a neve is mutatja), azt meg előidézheti e85, gáz és benzin is.... a többi az csak beállítás kérdése...

(mondjuk egy öngyilkos iszlám terrorista is előidézhet robbanást, de most spec nem arra gondoltam, hogy belemászik egy ilyen a motorba és ott robbantgat... mert ugye az hülyeség... :pinch: hát hogyan is mászna bele? :icon11: És ha belemászik, akkor minden robbanásnál utána mászik egy másik? :icon11: nem... <_< ez hülyeség... <_< )

Elküldve

Ok. Tehát nem használok e85 öt csak akkor tankoltam bele mivel nem ment a henger és azt tanácsolták próbáljam hátha be indul a. Üzemanyag szürőt meg fogom nézni nem is gondoltam rá még. Hát egy biztos a mondásában lassan tötymörgő városi modern dizelek betegek már 100e km-nél és a régi se motoros 8v hez képest lehet van ilyen hatása a 16 v re is.

Ha trafó lennen akkor lenne hiba kód? Tény gyertya csere után jobb lett mert csak ki hagyogat a henger de igy 1 cm t se megyek már vele.

Elküldve

elég hülye tanács volt... :blink: nem megy egy henger és ez rá a tanács..? :blink: érdekes...

mennyi e85 ment bele és mennyit használtál el belőle?

Elküldve

Pusztán a tényeket akarom leírni, nem vitatkozni!

Ha másik órát teszel bele, más lesz a kilométer!

Puszta tény: ECU-ból futott km-t nem olvasol ki Astra G-nél. Ha lehetne, akkor az enyém is a pontos értéket mutatná és nem azt, amire egy fatökű kéretlenül visszaállította.

Másik óra: ugyanezt mondtam.

peace.gif

Elküldve

elég hülye tanács volt... :blink: nem megy egy henger és ez rá a tanács..? :blink: érdekes...

mennyi e85 ment bele és mennyit használtál el belőle?

lehet hogy az volt felesbe ment bele tavaly is használtam e 85 öt felesbe. nyáron tööbször is és semmi hasonló tünet nem volt mindenesetre meglesem a szűrőt. remélem az lesz a baj bár bizonytalan vok mindenesetre megnézem.

Elküldve

Puszta tény: ECU-ból futott km-t nem olvasol ki Astra G-nél. Ha lehetne, akkor az enyém is a pontos értéket mutatná és nem azt, amire egy fatökű kéretlenül visszaállította.

Másik óra: ugyanezt mondtam.

peace.gif

:)

talán ,de nem biztos :)

hogy jól emlékszek...

talán látszik az óraállás amikor az ecu agyába vagy benne..

de ez semmit se jelent ,mert ha az órába átírom akkor az ecuba is az jelenik meg ( ha egyáltalán látszik ) :)

tehát píííísz van :)

Elküldve

:)

talán ,de nem biztos :)

hogy jól emlékszek...

talán látszik az óraállás amikor az ecu agyába vagy benne..

de ez semmit se jelent ,mert ha az órába átírom akkor az ecuba is az jelenik meg ( ha egyáltalán látszik ) :)

tehát píííísz van :)

Ki kell próbálni, aki tudja.

A legjobb, ha közben a km óra le van húzva...

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.