Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Lehet, de emlékezetem szerint a Fiatomnál mikor a kanyarban ránehezedett a kocsi súlya, nem búgott sosem.

egy szónak is száz a vége SZERVÍZ KELL Veszprém megyében!!!
Elküldve

Sziasztok!

Segítséget kérnék, attól aki már cserélte a váltószoknyát árulja el, hogy hogyan lehet levenni a gyárit, szét kell vágni a tetejénél hogy lejöjjön, vagy le kell szedni a váltógombot? Köszi minden infót.

Le kell húzni a váltógombot, a rugóra figyelj majd. Utána kipattintod óvatosan a műanyagot, amire rá van fogatva a szoknya. Nagyjából ennyi lenne.

Elküldve

Le kell húzni a váltógombot, a rugóra figyelj majd. Utána kipattintod óvatosan a műanyagot, amire rá van fogatva a szoknya. Nagyjából ennyi lenne.

Oszt' mé'?

  1. A váltókar és a kézifék közti műanyaglapot kipattint
  2. Két csavar kiszed
  3. Kerettel együtt a váltószoknyát felemel
  4. A rögzítést (gyorskötöző) elcsíp
  5. Áthúz a váltógombon

Visszaszerelés fordított sorrendben. Csak a gyorskötözőt nem kell elcsípni! :D

Elküldve

Oszt' mé'?

  1. A váltókar és a kézifék közti műanyaglapot kipattint
  2. Két csavar kiszed
  3. Kerettel együtt a váltószoknyát felemel
  4. A rögzítést (gyorskötöző) elcsíp
  5. Áthúz a váltógombon

Visszaszerelés fordított sorrendben. Csak a gyorskötözőt nem kell elcsípni! :D

Így is lehet, de úgy megspórolja a csavarozást. :)

Elküldve
Mindenképp muszáj csavaroznia. Csak a váltógombot nem muszáj szétbarmolnia.

Én nemrég cseréltem és nem csavaroztam semmit. A váltógomb lehúzását és visszatolását nem nevezném barmolásnak. Nem tudom, hogy az újabb változatokon változtattak-e valamit (X14XE-hez képest).

Elküldve

Én nemrég cseréltem és nem csavaroztam semmit. A váltógomb lehúzását és visszatolását nem nevezném barmolásnak. Nem tudom, hogy az újabb változatokon változtattak-e valamit (X14XE-hez képest).

A keret alján az OBD csatlakozó felől van két fül csavarral. Fölül csak két fül, amit be kell akasztani a helyére. 98' óta így van.

Elküldve

Sziasztok!

Köszi mindenkinek az infókat és segítséget. Igazából a csavarozásig, és az alsó keret kipattintásáig eljutottam, csak ott akadtam el hogy a hátramenetet kapcsoló "felhúzónál" hogy van rögzítve a váltószoknya, mert első szétszedésre ott nem láttam semmiféle gyorskötözőt, hanem inkább úgy tűnt mintha a váltórúd méretére lenne pont szabva az anyag, és csak felfelé a váltógomb levétele után lehetne levenni, de a gombot nem szívesen szedném le, mert nem biztos hogy visszarakás után nem lötyögne. No majd megnézem még egyszer, lehet hogy van mégis valami gyorskötöző csak nem vettem észre.

Elküldve

Sziasztok!

Köszi mindenkinek az infókat és segítséget. Igazából a csavarozásig, és az alsó keret kipattintásáig eljutottam, csak ott akadtam el hogy a hátramenetet kapcsoló "felhúzónál" hogy van rögzítve a váltószoknya, mert első szétszedésre ott nem láttam semmiféle gyorskötözőt, hanem inkább úgy tűnt mintha a váltórúd méretére lenne pont szabva az anyag, és csak felfelé a váltógomb levétele után lehetne levenni, de a gombot nem szívesen szedném le, mert nem biztos hogy visszarakás után nem lötyögne. No majd megnézem még egyszer, lehet hogy van mégis valami gyorskötöző csak nem vettem észre.

Kb. két hete cseréltem le az eredetit, mert nagyon gáz volt ahogy kinézett. Most szép bőrszoknyában feszít (Vateráról 3.000Ft). Gyárilag is kis vékony gyorskötözővel volt rögzítve és az újhoz is küldték. Nézd/tapogasd meg jobban! Csak arra vigyázz, hogy a fészkébe kerüljön!

Elküldve

Kb. két hete cseréltem le az eredetit, mert nagyon gáz volt ahogy kinézett. Most szép bőrszoknyában feszít (Vateráról 3.000Ft). Gyárilag is kis vékony gyorskötözővel volt rögzítve és az újhoz is küldték. Nézd/tapogasd meg jobban! Csak arra vigyázz, hogy a fészkébe kerüljön!

Teljesen igazad van! Nem kell a váltógombot leszedni!

Kicsavarni a keret csavarjait és kifordítani a szoknyát.

Belül elvágni a gyorskötözőt.

Visszaszerelés fordított sorrend.

Elküldve

Teljesen igazad van! Nem kell a váltógombot leszedni!

Kicsavarni a keret csavarjait és kifordítani a szoknyát.

Belül elvágni a gyorskötözőt.

Visszaszerelés fordított sorrend.

Érdekesség:Megpróbáltam lehúzni erőszakkal a váltógombot,és az egész váltókar kiszakadt a műanyagból odalent...volt ám sírás...két hetes volt a kocsi!:)

Elküldve

Egyszer megpróbáltam lehúzni a váltógombot,de nem adta magát,erre én kicsit erőszakosabb lettem,mire kiszakadt az egész váltókar a lejjebb lévő műanyagból,ami aztán azt eredményezte,hogy olyan volt váltani,mint egy békebeli IFA-val...:)

Elküldve

hali, szereztem egy szerviz kábelt, és letöltöttem tech 2 szoftvert, mivel télen gyakran égett a check engine, megnéztem a hibakódokat. Egyik az egr szelep volt mivel le van zárva, erre számítottam is. A másik hibakód P0400. Ez leírás szerint túlzott, vagy alacsony kipufogógáz visszavezetés. Foglalkozzak ezzel, vagy ezis csak az egr szelep miatt van? Nemhiszem hogy van köze hozzá, de ki lett vágva a középdobom, előtte nem rémlik hogy dobott ilyen hibakódot. Másik kérdésem, Debrecenben valakinek valami ötlete van, hogy hova lenne érdemes elvinnem a kocsit gépre rárakni, azzal kapcsolatban hogy mitöl lehet magasabb a fogyasztásom a normálisnál? 10 felett eszik városban benzinböl, havernak ugyan ez a motor 7,5-8 körül eszik, és más ismerős is hasonló adatokat mondott...

Elküldve

hali, szereztem egy szerviz kábelt, és letöltöttem tech 2 szoftvert, mivel télen gyakran égett a check engine, megnéztem a hibakódokat. Egyik az egr szelep volt mivel le van zárva, erre számítottam is. A másik hibakód P0400. Ez leírás szerint túlzott, vagy alacsony kipufogógáz visszavezetés. Foglalkozzak ezzel, vagy ezis csak az egr szelep miatt van? Nemhiszem hogy van köze hozzá, de ki lett vágva a középdobom, előtte nem rémlik hogy dobott ilyen hibakódot. Másik kérdésem, Debrecenben valakinek valami ötlete van, hogy hova lenne érdemes elvinnem a kocsit gépre rárakni, azzal kapcsolatban hogy mitöl lehet magasabb a fogyasztásom a normálisnál? 10 felett eszik városban benzinböl, havernak ugyan ez a motor 7,5-8 körül eszik, és más ismerős is hasonló adatokat mondott...

Mondd csak! Te olvasod is amit írsz?

És igen, is-is. A kipu "tuning" is felelős érte.

Elküldve

Sziasztok!

A mai nap történt, amikor az ajtót nyitottam ki, egy nagy reccsenést hallottam. Hát kiderült, hogy sajnos (mostmár rájöttem a nevére) az ajtó határoló megadta magát. Kérdésem lenne, hogy ezt csak úgy lehet cserélni, hogy az ajtókárpitot meg az ajtó borítást le kell venni?

Válaszokat előre is köszi!

Elküldve

hali, szereztem egy szerviz kábelt, és letöltöttem tech 2 szoftvert, mivel télen gyakran égett a check engine, megnéztem a hibakódokat. Egyik az egr szelep volt mivel le van zárva, erre számítottam is. A másik hibakód P0400. Ez leírás szerint túlzott, vagy alacsony kipufogógáz visszavezetés. Foglalkozzak ezzel, vagy ezis csak az egr szelep miatt van? Nemhiszem hogy van köze hozzá, de ki lett vágva a középdobom, előtte nem rémlik hogy dobott ilyen hibakódot. Másik kérdésem, Debrecenben valakinek valami ötlete van, hogy hova lenne érdemes elvinnem a kocsit gépre rárakni, azzal kapcsolatban hogy mitöl lehet magasabb a fogyasztásom a normálisnál? 10 felett eszik városban benzinböl, havernak ugyan ez a motor 7,5-8 körül eszik, és más ismerős is hasonló adatokat mondott...

Nekem is X14XE motorkóddal rendelkezik az autó. Vegyesben fogyaszt 7,4 litert. Ebben kb 60% autópálya, 40% város van. Ha csak autópályázok, akkor volt példa 6,5-ös fogyasztásra is..

Elküldve

Sziasztok!

A mai nap történt, amikor az ajtót nyitottam ki, egy nagy reccsenést hallottam. Hát kiderült, hogy sajnos (mostmár rájöttem a nevére) az ajtó határoló megadta magát. Kérdésem lenne, hogy ezt csak úgy lehet cserélni, hogy az ajtókárpitot meg az ajtó borítást le kell venni?

Válaszokat előre is köszi!

Sajnos, igen. Én bontóban vettem egyet,(a bolti ár kb. negyedéért) egy céges 2 ajtósból, mégpedig a bontós tanácsára a jobb oldalit, valószínüleg kevesebbet van használva, meg csereszabatos a bal oldalival. Nem lutri megvenni, mert ki tudod próbálni, ha fogja az ajtót jó, ha nem nem.

Elküldve

Sziasztok!

A mai nap történt, amikor az ajtót nyitottam ki, egy nagy reccsenést hallottam. Hát kiderült, hogy sajnos (mostmár rájöttem a nevére) az ajtó határoló megadta magát. Kérdésem lenne, hogy ezt csak úgy lehet cserélni, hogy az ajtókárpitot meg az ajtó borítást le kell venni?

Válaszokat előre is köszi!

Konzervnyitóval bontsd meg kívülről az ajtót, és már cserélheted is a kütyüszt :D

Tudtommal csak az ajtókárpit levételével oldható meg az ajtóhatároló cseréje. Ha a panel lent van, akkor a hangszóró ki, ott benyúlhatsz, és a rossz alkatrészt ki tudod venni a jót meg be tudod szerelni.

Arra vigyázz, hogy az ajtóra felragacsolt nylont ne szakítsd ki, mert az oldallégzsák működéséhez szükség van rá!

Elküldve

Sziasztok,

Stabilizátort kell cserélnem a kocsiban. Kértem be ajánlatokat, de horror árakat mondtak rá (20-22 eFt).

Arra gondoltam, hogy kicserélem magam. Nem tűnik bonyolultnak. Van valakinek tapasztalata a cserével kapcsolatban? Mire kell odafigyelni? Milyen márkájú stab rudat vegyek? (gyárira 10eFt/db-ot mondtak, Olasz utángyártott 2 eft/db, Delphi 6 eft/db)

Továbbá most cserélném először az olajat (eddig mindig szervízben cseréltettem). Az üzemanyagszűrőt cseréjénél mire kell odafigyelni? Hallottam olyat, hogy a tömítést érdemes előre bekenni olajjal, hogy a meghúzásnál ne tudjon véletlenül sem megsérülni. Kézzel elegendő meghúzni, vagy mindenképpen szükséges a célszerszám hozzá?

Elküldve

Sziasztok,

Stabilizátort kell cserélnem a kocsiban. Kértem be ajánlatokat, de horror árakat mondtak rá (20-22 eFt).

Arra gondoltam, hogy kicserélem magam. Nem tűnik bonyolultnak. Van valakinek tapasztalata a cserével kapcsolatban? Mire kell odafigyelni? Milyen márkájú stab rudat vegyek? (gyárira 10eFt/db-ot mondtak, Olasz utángyártott 2 eft/db, Delphi 6 eft/db)

Továbbá most cserélném először az olajat (eddig mindig szervízben cseréltettem). Az üzemanyagszűrőt cseréjénél mire kell odafigyelni? Hallottam olyat, hogy a tömítést érdemes előre bekenni olajjal, hogy a meghúzásnál ne tudjon véletlenül sem megsérülni. Kézzel elegendő meghúzni, vagy mindenképpen szükséges a célszerszám hozzá?

Én most cseréltem stabilizátort, FRAP-et raktam be (4.180,-Ft/db). A beszerelés gyerekjáték volt, azonban a régit még kirobbantani is alig lehetett. Csak a flex segített.

Elküldve

Én most cseréltem stabilizátort, FRAP-et raktam be (4.180,-Ft/db). A beszerelés gyerekjáték volt, azonban a régit még kirobbantani is alig lehetett. Csak a flex segített.

Jól gondolom, hogy csap 2 csavar és ennyi (persze ha ki tudom csavarni)? Nem tudom túlhúzni, elállítani stb?

Elküldve

Sziasztok,

Stabilizátort kell cserélnem a kocsiban. Kértem be ajánlatokat, de horror árakat mondtak rá (20-22 eFt).

Arra gondoltam, hogy kicserélem magam. Nem tűnik bonyolultnak. Van valakinek tapasztalata a cserével kapcsolatban? Mire kell odafigyelni? Milyen márkájú stab rudat vegyek? (gyárira 10eFt/db-ot mondtak, Olasz utángyártott 2 eft/db, Delphi 6 eft/db)

Továbbá most cserélném először az olajat (eddig mindig szervízben cseréltettem). Az üzemanyagszűrőt cseréjénél mire kell odafigyelni? Hallottam olyat, hogy a tömítést érdemes előre bekenni olajjal, hogy a meghúzásnál ne tudjon véletlenül sem megsérülni. Kézzel elegendő meghúzni, vagy mindenképpen szükséges a célszerszám hozzá?

én TRW-t ajánlanám mert az van benne gyárilag is :)

én azt raktam bele

nyomatékra húztam mindent , de ez én hülye felfogásom miatt van :D mert én úgy szeretem :D

Elküldve

Jól gondolom, hogy csap 2 csavar és ennyi (persze ha ki tudom csavarni)? Nem tudom túlhúzni, elállítani stb?

két kulcs kell hozzá hogy ellen tudjál tartani

és talán lengőkart vagy minek hívják még egy emelővel megemelni hogy ne feszüljön

Elküldve

én TRW-t ajánlanám mert az van benne gyárilag is :)

én azt raktam bele

nyomatékra húztam mindent , de ez én hülye felfogásom miatt van :D mert én úgy szeretem :D

Nyomatékkulcs hiányában remélem elegendő lesz annyi, hogy jól meghúzom (nem szakítom meg).

Elküldve

Jól gondolom, hogy csap 2 csavar és ennyi (persze ha ki tudom csavarni)? Nem tudom túlhúzni, elállítani stb?

65 Nm nyomatékkal kell meghúzni a csavarokat, de ezt csak úgy tudod megtenni, ha a golyós-csuklórésznél egy keskeny villáskulccsal ellentartasz (a gumiharang oldalán). Óvatosan kell csinálni, nehogy a gumi porvédő megsérüljön, mert akkor dobhatod ki stabrudat, és rakhatsz be újat.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.