Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Van egyéb hibajelenség is? Pl. nem úgy megy az autó mint kéne, szaggat-rángat, 3hengerezik stb... A sárga hibajelző lámpa csak kigyullad menet közben, vagy villog is?

Igen háromhengerezik. Először elkezd remegni az autó, majd kisidő mulva kigyullad a lámpa. Nem mindig, de van amikor villog. Persze közben rángat, szaggat, nincs ereje és néha kuplungolásnál le is áll.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Igaz nem Astra, de ugyanaz a motor van benne, csak itt hátha hamarabb kapok választ. !!!

Sziasztok,

Már kicsit végső kétéségbeesésemben írok, hátha valaki tud segíteni (bízom benne :)

Van egy 2001-es C Corsa z14xe 90 Le, Sport, 132.000 km, szervízkönyves, megmérték, tehát tuti ennyi.

A hiba:

- gázadásra fulladni/hörögni kezd, egészen 2000-es fordulatig, erőtlen. Eléri a 2000-et, erőre kap, és megy.

- voltam szerelőnél, EGR kitakarítva, lambda bemérve (sőt cserével kizárta a hibáját), AC cserélve-nyomás ok, benzinszűrő cserélve stb.

- ECu nem jelez semmit....

- a fordulat is leesett, 700-650

- a fogyasztásom, meg egy kicsit felment... nagyon

- rapszódikus, mert pl. ma reggel egy ideig ment, és nem is hőfoktól függ, tehát nem csak melegen csinálja.

A folytószelepnél, már gyanakodtam, hogy falsot szívhat, hideg fújkáltam féktisztítóval, de semmi... Viszont utánna, mintha valami folyás lett volna az oldalán... Hiba elhárítva, de csaknem.

EGR szelep, szépen körbetömítve, hogy nehogy onnan szívja a falsot... de az sem...

Folytószelep, tiszta...

Várom a tamácsokat, ötleteket, mindenre nyitott vagyok, mert húsvétra szeretnék menni vele, de ha ezt csinálja, a gatyámat leeszi hosszú úton...

Előre is köszönöm!!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van nekem egy Opel astra 1.7 DTI Isuzu motoros kombi autóm, És az a probléma hogy az alapjárat ugrál! és úgy hogy lejjebb megy a fordulat utánna visszaáll és ezt folyamatosan csinálja (alapjáraton), És még ráadásul egyszer húz az autó egyszer nem, de ha teljesen leállítom és újrainditom utánna megint el kezd húzni. Az olajat meg nem eszi, a turbóra gyanakodtam, de akkor enné az olajat. 2001 es évjárat.

Valaki tudna-e tanácsot adni hogy mi baja lehet az autónak???

Előre is köszönöm!!

Link to comment
Megosztás:

Igen háromhengerezik. Először elkezd remegni az autó, majd kisidő mulva kigyullad a lámpa. Nem mindig, de van amikor villog. Persze közben rángat, szaggat, nincs ereje és néha kuplungolásnál le is áll.

Akkor csatlakoznék én is az előttem szólókhoz, mikor nem háromhengerezik, lépj oda neki. Ha pedig nem jön össze, akkor hengerfej le. Már én is jártam így, ugyanezekkel a hibajelenségekkel, persze ettől még nem 100%, de valószínű hogy nálad is ez a bibi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Ablaktörlőt vennék előre és szeretném megtudni, hogy az alábbi két termék között tényleg van-e ekkora különbség (konkrétan dupla ár), vagy nyugodtan vegyem meg a Valeo-t.

GM ablaktörlő pár előre 5313 ft.-

http://www.mulleraut...torlolapat.html

Valeo ablaktörlő pár előre 2690 ft.-

http://www.olajstore...=2303&nyelv=hun

Köszi a segítséget. Üdv.

Én valeo-t tettem rá, asszem most lesz két éve. Még hibátlan, pedig nem is kímélem. (gyakran töröltem vele a még jeges szélvédőt)

Link to comment
Megosztás:

Igen háromhengerezik. Először elkezd remegni az autó, majd kisidő mulva kigyullad a lámpa. Nem mindig, de van amikor villog. Persze közben rángat, szaggat, nincs ereje és néha kuplungolásnál le is áll.

Hát nem kecsegtet sok jóval a tünet, én most jártam meg egy hasonló kört és 80 ezerbe fájt a dolog! Az első hengernél felszorultak a szelepek és emiatt 3 hengerezett! Hengerfej le, összes tömítés csere, gépműhelybe a szelepek meg a hengerfej, síkoltatás stb.! De ha már úgyis szét van szedve a hengerfej szerintem cseréltess szelepszár és vezműtengely szimeringet is ha szükséges nem sok többletköltség és meghálálja a motor!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van nekem egy Opel astra 1.7 DTI Isuzu motoros kombi autóm, És az a probléma hogy az alapjárat ugrál! és úgy hogy lejjebb megy a fordulat utánna visszaáll és ezt folyamatosan csinálja (alapjáraton), És még ráadásul egyszer húz az autó egyszer nem, de ha teljesen leállítom és újrainditom utánna megint el kezd húzni. Az olajat meg nem eszi, a turbóra gyanakodtam, de akkor enné az olajat. 2001 es évjárat.

Egyik szerelő se tudta megmondani hogy mi baja van, Gépre is lett

Valaki tudna-e tanácsot adni hogy mi baja lehet az autónak???

Előre is köszönöm!!

Link to comment
Megosztás:

Próbáld meg az EGR szelepelt kitisztítani.

Leveszed, beáztatod benzin, hígító, féktisztítód, finoman leszeded róla a rárakódott dzsuvát.

Ugyanúgy leszeded a koszt a motor részéről is.

Ha tiszta, visszaszerelés előtt javaslom egy valamilyen hőálló tömítéssel kend be az alátétet, de csak finoman.

Ha kész 3x gyújtás amíg elalszanak a lámpák (nem indítasz!), utána röff, és hagyod felmelegedni, gázadás nélkül.

90%-ban ez szokott lenni a hiba, és a megoldás is.

Sziasztok!

Van nekem egy Opel astra 1.7 DTI Isuzu motoros kombi autóm, És az a probléma hogy az alapjárat ugrál! és úgy hogy lejjebb megy a fordulat utánna visszaáll és ezt folyamatosan csinálja (alapjáraton), És még ráadásul egyszer húz az autó egyszer nem, de ha teljesen leállítom és újrainditom utánna megint el kezd húzni. Az olajat meg nem eszi, a turbóra gyanakodtam, de akkor enné az olajat. 2001 es évjárat.

Egyik szerelő se tudta megmondani hogy mi baja van, Gépre is lett

Valaki tudna-e tanácsot adni hogy mi baja lehet az autónak???

Előre is köszönöm!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

friss G tulajdonos vagyok, és természetesen vásárlás utáni "apróságok" javításába fogtam bele. a legjobban a külső/belső levegő választó zsalut szabályozó motor idegesít. ezzel kapcsolatban azt olvastam hogy a motor állítólag folyamatosan kapja a feszültséget, ezért előbb utóbb leég, eltörik stb., máshol ezt cáfolták és azt állítják hogy amikor a motor végállásba kerül, megnő az áramfelvétel amit az áramkör érzékel és lekapcsolja. ez csak azért érdekes számomra mert szeretném rendesen megjavítani és ha lehet a konstrukció hibát is javítanám két mikrokapcsolóval és két diódával, ha szükséges. ha nem szükséges nem szarakodok ezzel csak szimplán kicserélem a motort. van ezzel kapcsolatban tapasztalatotok? (zsalu, összekötő nem törött.csak a motor szarakodik)

előre is köszönöm ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

friss G tulajdonos vagyok, és természetesen vásárlás utáni "apróságok" javításába fogtam bele. a legjobban a külső/belső levegő választó zsalut szabályozó motor idegesít. ezzel kapcsolatban azt olvastam hogy a motor állítólag folyamatosan kapja a feszültséget, ezért előbb utóbb leég, eltörik stb., máshol ezt cáfolták és azt állítják hogy amikor a motor végállásba kerül, megnő az áramfelvétel amit az áramkör érzékel és lekapcsolja. ez csak azért érdekes számomra mert szeretném rendesen megjavítani és ha lehet a konstrukció hibát is javítanám két mikrokapcsolóval és két diódával, ha szükséges. ha nem szükséges nem szarakodok ezzel csak szimplán kicserélem a motort. van ezzel kapcsolatban tapasztalatotok? (zsalu, összekötő nem törött.csak a motor szarakodik)

előre is köszönöm ;)

Akkor inkább használd DarthVödör elektronikáját, sokkal jobb. ;) https://sites.google.com/site/opelccled/behr-delphi

Ki kell cserélni, és ezt az elektronikát beépíteni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy "kis" problémám.Vettem egy 1.7 dti Astra G dieselt,olajcsere után sokkal magasabb a szint a nivópálca max vonása után.Olyan mintha 1 literrel több lenne benne.És túl világos diesel mivoltához.A motor " belselje" is gyönyörű tiszta.Mintha a gázolaj befolyna valahol az olajtérbe vagy túl sokat kapna a gép és mossa a karterba a gázolajat.Talákozott már valaki ilyen problémával vagy hasonló jelenséggel.3 napja vettem és máris így járok,remélem nem komoly baj....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!!Olyan problémám van,hogy olajos a klímakompresszor alja,meg a főtengely végén lévő ékszíjtárcsa,motorblokk oldala.Szerintetek lehetséges,hogy főtengely-szimmeringes a gép kemény 27.000km-nél??Ha igen,mennyire macerás dolog ezt kicserélni??Vagy máshonnan is kerülhet még oda olaj(klímából??)??Tegnapelőtt volt az olajcsere,akkor vettük észre.Előtte nem kellett a blokba utántölteni semmit,nem fogyott belőle.2007-es évjárat,1.6-os Twinport.Esetleg más is tapasztalt már ilyesmit,ilyen kevés használat mellett (is)???

Link to comment
Megosztás:

Szép napot mindenkinek! Voltunk ma rokon látogatóban 5 személlyel. Hazafelá jövet egy balra kanyarodást követően (gödrös, kátyús rész) valami súroló hangot hallottam. Arra gondoltam lehet, hogy leért az alja. Kicsit később egy balos kanyarban ami kicsit hullámzos szintén előjött a hang. Magnó lehalkít, halgatózás. De amíg haza értünk már nem hallottuk. Hazaérve kocsi rángatás rugóztatás, hang nincs. Valakinek van valami ötlete? Lehet haldoklik a teleszkópom?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!!Olyan problémám van,hogy olajos a klímakompresszor alja,meg a főtengely végén lévő ékszíjtárcsa,motorblokk oldala.Szerintetek lehetséges,hogy főtengely-szimmeringes a gép kemény 27.000km-nél??Ha igen,mennyire macerás dolog ezt kicserélni??Vagy máshonnan is kerülhet még oda olaj(klímából??)??Tegnapelőtt volt az olajcsere,akkor vettük észre.Előtte nem kellett a blokba utántölteni semmit,nem fogyott belőle.2007-es évjárat,1.6-os Twinport.Esetleg más is tapasztalt már ilyesmit,ilyen kevés használat mellett (is)???

Törölgesd le a trutymót, és aztán használat közben próbáld lokalizálni a folyás helyét. Ha tényleg főtengelyszimering, akkor annak cseréjéhez 1.6-osnál a vezérlést is meg kell bontani.

Link to comment
Megosztás:

Astra G-ben nincs semmi védelem! Állandó táplálás (gyújtás). Se túláram, se időzítés!

de ezt mégis hogyan képzelték? már 12 éves koromban tudtam hogy bekapcsolt elektromotort nem szabad megállítani. még tüzet is okozhatna. ejjj

Link to comment
Megosztás:

még 2 dolog, bár ez nem hiszem hogy ilyen egyszerű lenne.

1., injektorok körül benzinszag van, de kizárólag járó motornál. okozhat-e ilyet elkoszolódott injektor, vagy tömítés, esetleg cső??

2., hideg motornál nem, de ahogy bemelegszik, lassan felfújja a vízcsöveket. tartály nem habzik, olaj nem vizes. Talán kiegyenlító "kupak"?

z16se

egyelőre más gondom nincs. nagyon jól fogyaszt, Budapesten városi forgalom 8 liter. x16xel vectra után ez szinte álomszép :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Új vagyok a fórumon és még új, első astra G tulaj is, ezért kérdezni szeretnék, mielőtt költséges javításba verem magam.

kb. 1 hónapja vettem egy 2000-es Benzines X14xe Caravant. Sajnos már vétel után kiderült, hogy a benzin mutató, hajlamos bármilyen nem teli tank esetén kifeküdni és FULL tele tankot visszajelezni.

Azóta mióta megvan, már volt benzinszűrő csere, 2x teletank kontroll lámpáig kifogyasztás, és még mindig előfordul a hiba, mintha kikopott volna a mutató és emiatt kifeküdne néha, ha rázkódás éri.

Manapság, már azt is észrevettem, hogy ha megkocogtatom kézzel a műszerfalon a műanyagot a kijelző felett akkor visszamegy eredeti állapotba.

A kérdésem az lenne, hogy ez típushiba, vagy csak kifogtam egy ilyet? Illetve, hogy lehet ezt javítani? Teljes műszerfal óracsoport csere egyben, vagy lehet csak a kijelző ment tönkre, esetleg nagyobb a baj?

Óracsoport csere esetében bármilyen benzines óracsoportja jó lenne donornak, illetve ilyenkor ugye nem bukom a benne lévő 224ekm-t? Vagy cserekor is figyelni kell valamire?

Köszönöm előre is a segítségeteket!

Link to comment
Megosztás:

Többnyire, csak át kell forrasztani, az óracsoportban levő alkatrészeket, processzort, és jó lesz.

De bízd inkább szakemberre!!!

(kereszt tekercses műszer. az egyik tekercs a gyújtás 12V-ra van kötve, a másikat a proc vezérli.)

Köszönöm szépen!

Akkor jól sejtettem, hogy nem olyan egyszerű lesz mint gondoltam. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem indul az Astra ügyben segítségre lenne szükségem :confused: . Adott egy 2003-as Astra G kombi, motorjele Z12XE. Tegnap reggel hidegen szépen beindult, mentünk vele 3-4 kilométert. 5 perc állás után simán beindult, pár kilométer normál működés után (semmi durrogás vagy rángatás) megálltunk vásárolni 2 percre, és azóta nem indul :huh: .

Az önindító forgatja rendesen, még az olajnyomás lámpa is elalszik közben. Hibaüzenetet kivillogtattam, de semmi, csak folyamatos, azonos ütemű pislogás. Próbáltam levenni az akkumlátor sarut 5 percre, hátha összeakadt a lelkében valami, de semmit nem segítettem vele.

Pillanatnyilag itt tartok, ha van valami hasznos tanács szívesen venném... Jelenleg a munkahelyem parkolójában áll, ott kicsit korlátozottak a lehetőségek javításra.

Köszönet, ha valami ötlet van.

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Törölgesd le a trutymót, és aztán használat közben próbáld lokalizálni a folyás helyét. Ha tényleg főtengelyszimering, akkor annak cseréjéhez 1.6-osnál a vezérlést is meg kell bontani.

Köszi szépen!!

Egyébként a klímakompresszorban is van olaj,vagy csak egy kevés a gázban??

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem indul az Astra ügyben segítségre lenne szükségem :confused: . Adott egy 2003-as Astra G kombi, motorjele Z12XE. Tegnap reggel hidegen szépen beindult, mentünk vele 3-4 kilométert. 5 perc állás után simán beindult, pár kilométer normál működés után (semmi durrogás vagy rángatás) megálltunk vásárolni 2 percre, és azóta nem indul :huh: .

Az önindító forgatja rendesen, még az olajnyomás lámpa is elalszik közben. Hibaüzenetet kivillogtattam, de semmi, csak folyamatos, azonos ütemű pislogás. Próbáltam levenni az akkumlátor sarut 5 percre, hátha összeakadt a lelkében valami, de semmit nem segítettem vele.

Pillanatnyilag itt tartok, ha van valami hasznos tanács szívesen venném... Jelenleg a munkahelyem parkolójában áll, ott kicsit korlátozottak a lehetőségek javításra.

Köszönet, ha valami ötlet van.

Üdv!

Szervusz!

Leginkább AC pumpa gyanús a helyzet. Reléjét kéne kivenni megnézni hogy szemmel látható -e rajta vmi. Ha igen akkor cserés. Ha relén nem látszik semmi akkor megpróbálhatod áthidalni úgy próba ha indul akkor vagy relé vagy ECU. Ha úgy sem indul akkor az AC vagy az oda vezető kábel a rosz. Kulcsos auto nem villog mikor indítózol? Ha igen akkor immo hiba. Ha ez fenntáll akkor próba másik kulcsal. Ezeket próbáld meg hátha. De leginkább ez a jellemző ha egyszercsak nem indul.Főtengely jeladó lehetne még de arra egyből dobja a kódot sőt néha már előtte is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem indul az Astra ügyben segítségre lenne szükségem :confused: . Adott egy 2003-as Astra G kombi, motorjele Z12XE. Tegnap reggel hidegen szépen beindult, mentünk vele 3-4 kilométert. 5 perc állás után simán beindult, pár kilométer normál működés után (semmi durrogás vagy rángatás) megálltunk vásárolni 2 percre, és azóta nem indul :huh: .

Az önindító forgatja rendesen, még az olajnyomás lámpa is elalszik közben. Hibaüzenetet kivillogtattam, de semmi, csak folyamatos, azonos ütemű pislogás. Próbáltam levenni az akkumlátor sarut 5 percre, hátha összeakadt a lelkében valami, de semmit nem segítettem vele.

Pillanatnyilag itt tartok, ha van valami hasznos tanács szívesen venném... Jelenleg a munkahelyem parkolójában áll, ott kicsit korlátozottak a lehetőségek javításra.

Köszönet, ha valami ötlet van.

Üdv!

Szervusz!

Leginkább AC pumpa gyanús a helyzet. Reléjét kéne kivenni megnézni hogy szemmel látható -e rajta vmi. Ha igen akkor cserés. Ha relén nem látszik semmi akkor megpróbálhatod áthidalni úgy próba ha indul akkor vagy relé vagy ECU. Ha úgy sem indul akkor az AC vagy az oda vezető kábel a rosz. Kulcsos auto nem villog mikor indítózol? Ha igen akkor immo hiba. Ha ez fenntáll akkor próba másik kulcsal. Ezeket próbáld meg hátha. De leginkább ez a jellemző ha egyszercsak nem indul.Főtengely jeladó lehetne még de arra egyből dobja a kódot sőt néha már előtte is.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.