Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

Kilyukadt a hűtőm, vennem kell egy újat és arra gondoltam, ha már veszek, akkor valami nagyobbat kéne belerakni a gépbe, az lenne a kérdésem, hogy mondjuk egy 2.0 astrának be lehet e rakni a hűtőjét az 1.6ba különösebb probléma nélkül???

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kilyukadt a hűtőm, vennem kell egy újat és arra gondoltam, ha már veszek, akkor valami nagyobbat kéne belerakni a gépbe, az lenne a kérdésem, hogy mondjuk egy 2.0 astrának be lehet e rakni a hűtőjét az 1.6ba különösebb probléma nélkül???

Ennek szerinted mi értelme van?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kilyukadt a hűtőm, vennem kell egy újat és arra gondoltam, ha már veszek, akkor valami nagyobbat kéne belerakni a gépbe, az lenne a kérdésem, hogy mondjuk egy 2.0 astrának be lehet e rakni a hűtőjét az 1.6ba különösebb probléma nélkül???

Nem.

Nincs így átjárás a hűtők között, 1.6-é csak 1.6-ba jó, dízelé a dízelbe, és így tovább, egyedül a 2.2-es hűtője jó a 2.0 Turbósba is, meg az 1.4 Twinporté az 1.6 Twinportba (de a sima 1.6-ba már nem!). Ja és még aszerint is meg van különböztetve hogy klímás vagy klíma nélküli az autód. Neked az X16XEL-be a bele valón kívül az X16SZR, a Z16SE és a Z16XE hűtője jó egyedül.

Link to comment
Megosztás:

Gondolom melegszik neki, de ha nagyobbat rakna bele, akkor meg túlhűtött lesz az autója, és az életben nem fogja elérni az üzemi hőfokot, tehát sokat fog fogyasztani. Ha nem jó a hűtés hatásfoka, én először a termosztátot nézném meg.

Ha túlhűtőt lenne akkor a termosztátja nem jó. Nagyobb hűtővel max. gyorsabban visszahűl ha melegszik.

Link to comment
Megosztás:

Ha túlhűtőt lenne akkor a termosztátja nem jó. Nagyobb hűtővel max. gyorsabban visszahűl ha melegszik.

Valóban gyorsabban hűl vissza. De hova? Hát az üzemi hőfok alá, márpedig nem nem az a célja. A jó termosztát egy túlméretes hűtő mellett folyton nyitni-zárni fog, mégsem lesz a motor az üzemi hómérséklet közelében sem csak pillanatokra és már rögtön nyit, le is hűti. Tehát mégis csak túlhűtött lesz az.

Link to comment
Megosztás:

Segítségeteket kérném az alábbi ügyben.

Kb 2 hónapja arra lettem figyelmes, hogy az autóm melegen is és hideg-meleg indításnál is kopog. Jellegzetes fémes kopogás (valószinüleg hidrotőke) hallatszott. Az olajam elég fáradt volt, ezért gondoltam lecserélem.Jelzem eddig csak hidegen kopogott 1-2 percig de nem foglalkoztam különösebben vele.Szóval lecseréltem az olajat aztán úgy nézett ki beválik a dolog majd 1 hónap után (tegnap) egy 40km es út után beindítottam és már indításkor hallatszott a kemény kopogás, egyenletesen alapjáraton, és a fordulatszám emelkedésével egyenletesen gyorsult a hang.Hangosabb mint amit hidegen produkált eddig. Ma reggel beindítottam semmi kopogós hangja nem volt viszont mentem vele 20km-t és 30 perc után az indításnál ismét kopogott. Aztán út közben elhallgatott, és most sem csinálja.Lehetséges, hogy olajnyomás problémáim vannak, vagy pedig egyértelmű h cserélni kell a tőkéket??? Így meg h nem mindig csinálja nem tudom megmutatni a szerelőnek h mi a baja.Érdekelne hogy a tőkék ha rosszak mindig kopognak vagy pedig csak néha?

Bármilyen véleményt vagy ötletet szivesen veszek és előre is köszönöm.

üdv.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Astra G Z14XE

A hiba 5 napja jelentkezett először. Az autó leállt és hiába indítóztam nem indult újra, félretoltam vártam vontatásra, kb. 1,5 órát ücsörögtem az autóban amikor sikerült beindítani.

Előtte figyeltem, hallgattam az ac pumpa nem zúgott, mivel egyedül voltam így a relét nem tudtam ellenőrizni.

Másnap hibakód kiolvasás, ac pumpa relé. Mivel némi közöm van elektronikához így nem rohantam relét venni, nézzük meg.

Ac relé nincs beégve, és mivel elindult működik is, felvérteztem magam műszerrel és szerszámokkal. Autóztam tovább, Következő nap megint leállt, ac pumpa relére rámértem negatív nincs meg (ECU kapcsolja).

Böngésztem a fórumot egy ehhez hasonló esetet találtam, ott ECU csere oldotta meg a problémát.

Jelenleg úgy tudok autózni, hogy amíg nem melegszik fel a rendszer addig megy az autó, amint leáll, vagy várok 1,5 órát vagy áthidalom a relét.

Kérdésem az lenne, hogy van valakinek ötlete vagy tapasztalata erre a dologra, már olyat is halottam szerelőtől, hogy ez típushiba.? Ténylegesen ECU probléma vagy valami érzékelő lehet a ludas (pl.: hőérzékelők)? Vagy túlmelegszik az ECU-ban valami és az okozza?

Előre is köszönök minden segítséget.

Zsolt

Link to comment
Megosztás:

a légtömegmérő az cserés ... nem javítható

de közel sem biztos hogy az a baj :)

gépen élőadatokat nézve sok minden kiderülne

És hogy tudok biztosra menni hogy a légtömegmérő a rossz? Az számít valamit hogy csak akkor jön elő a hiba, ha bemelegszik a motor, és "terhelem"? :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Astra G Z14XE

A hiba 5 napja jelentkezett először. Az autó leállt és hiába indítóztam nem indult újra, félretoltam vártam vontatásra, kb. 1,5 órát ücsörögtem az autóban amikor sikerült beindítani.

Előtte figyeltem, hallgattam az ac pumpa nem zúgott, mivel egyedül voltam így a relét nem tudtam ellenőrizni.

Másnap hibakód kiolvasás, ac pumpa relé. Mivel némi közöm van elektronikához így nem rohantam relét venni, nézzük meg.

Ac relé nincs beégve, és mivel elindult működik is, felvérteztem magam műszerrel és szerszámokkal. Autóztam tovább, Következő nap megint leállt, ac pumpa relére rámértem negatív nincs meg (ECU kapcsolja).

Böngésztem a fórumot egy ehhez hasonló esetet találtam, ott ECU csere oldotta meg a problémát.

Jelenleg úgy tudok autózni, hogy amíg nem melegszik fel a rendszer addig megy az autó, amint leáll, vagy várok 1,5 órát vagy áthidalom a relét.

Kérdésem az lenne, hogy van valakinek ötlete vagy tapasztalata erre a dologra, már olyat is halottam szerelőtől, hogy ez típushiba.? Ténylegesen ECU probléma vagy valami érzékelő lehet a ludas (pl.: hőérzékelők)? Vagy túlmelegszik az ECU-ban valami és az okozza?

Előre is köszönök minden segítséget.

Zsolt

Elég gyakran előfordul z14xe-nél ECU probléma. Nem nevezném típushibának, inkább csak gyenge pontja.

Link to comment
Megosztás:

Helló,

A hűtő dologban igazatok van, ezt így végig sem gondoltam.....! Igazából az a baj, hogy kilyukadt és majdnem annyi lenne megjavíttatni mint egy új!

Más! Mostanában, mikor kiszállok a kocsiból folyton megráz és nagyon idegesítő, mitől lehet ez és mi a megoldás? Olyan kis lógó gumiizét nem szívesen raknék a kocsimra!

Link to comment
Megosztás:

Helló,

A hűtő dologban igazatok van, ezt így végig sem gondoltam.....! Igazából az a baj, hogy kilyukadt és majdnem annyi lenne megjavíttatni mint egy új!

Más! Mostanában, mikor kiszállok a kocsiból folyton megráz és nagyon idegesítő, mitől lehet ez és mi a megoldás? Olyan kis lógó gumiizét nem szívesen raknék a kocsimra!

Üdv!

Sokat ficeregsz az ülésben :D

Link to comment
Megosztás:

Más! Mostanában, mikor kiszállok a kocsiból folyton megráz és nagyon idegesítő, mitől lehet ez és mi a megoldás? Olyan kis lógó gumiizét nem szívesen raknék a kocsimra!

Én fogni szoktam az ajtókeretet addig amíg kiszállok...

Link to comment
Megosztás:

Helló,

A hűtő dologban igazatok van, ezt így végig sem gondoltam.....! Igazából az a baj, hogy kilyukadt és majdnem annyi lenne megjavíttatni mint egy új!

Más! Mostanában, mikor kiszállok a kocsiból folyton megráz és nagyon idegesítő, mitől lehet ez és mi a megoldás? Olyan kis lógó gumiizét nem szívesen raknék a kocsimra!

Kevesebb műszálas cuccot hordj! :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.