Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

kb 1 éve cseréltem....klassz volt , nem tudtam hol van az a kis pöcök....megszenvedtem vele mert elég hülye helyen van de sikerült! Alul van a motorblokknál a kipufogo csöve ahol megy hátra ott keresd utban is lesz majd a fránya. Csati lehuz csavar ki az uj be csati vissza és kész....

Elég drága kis jószág az. Ha a gyárit veszi (márpedig az UGY-k kalap szarok) akkor kb 25-30 ezer HUF ba kell gondolkodni. Ami még jó az a Bosch de az szintén hasonló árkategória.
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok az volna a kérdésem ha fötengely szimreinges akkor le a földre csöpög az olaj?Tudom hülye kérdés de le cseréltem a nyári gumikat és alánézve olaj sáros alja a fötengelynél, de a földön nincs olaj,De hozzá tenném 3 éve volt egy olaj kiömlésem a nivópálcánál mert jégdugó volt a kartercsőben,és akkor tiszta olaj volt minden.Alig egy hónapja volt szervízben olajcserén és akkor mindent rendben találtak.Olaj fogyásom nincs tehát tanácstalan vagyok.Ha fötengyely szimeringes akkor milyen hibajelenségel jár olaj fojáson kivül?Mennyibe kerül a megcsináltatása?köszönöm a válaszokat.

Az enyém is szimeringes volt,nem nagy tétel és pikk-pakk megcsinálták.Max 10k anyaggal együtt,de lehet még sokat is mondtam.Köszönöm a válaszokat a kérdésemre!
Link to comment
Megosztás:

Az enyém is szimeringes volt,nem nagy tétel és pikk-pakk megcsinálták.Max 10k anyaggal együtt,de lehet még sokat is mondtam.Köszönöm a válaszokat a kérdésemre!

Főtengelyszimmering csere, és 10-ből megcsinálták? Akkor, gondolom, nem a váltó felöli engedett...

Link to comment
Megosztás:

Főtengelyszimmering csere, és 10-ből megcsinálták? Akkor, gondolom, nem a váltó felöli engedett...

Nem,a generátor felöli oldalon folyt az olaj,de azt hiszem még jóval olcsobb volt.Műszakit is a szerelő intézte,és a generátornál az ékszíjat is kicserélte mert oda volt,27k körül volt az egész egyben.
Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek,

Nemrég vásároltam életem első saját autóját, 1.6 Astra G-t (2001, 173ekm). Először még halkan, de nemrég iszonyatosan el kezdett csattogni és van, hogy beszaggat és 2500as fordulatig nincs benne erő. Hidegen melegen szabályosan csattog már indítás után egyből, gyorsításra jobban. (gyári olaj, és szűrők cserélve voltak)

Előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek,

Nemrég vásároltam életem első saját autóját, 1.6 Astra G-t (2001, 173ekm). Először még halkan, de nemrég iszonyatosan el kezdett csattogni és van, hogy beszaggat és 2500as fordulatig nincs benne erő. Hidegen melegen szabályosan csattog már indítás után egyből, gyorsításra jobban. (gyári olaj, és szűrők cserélve voltak)

Előre is köszönöm.

Hali nem szeretnélek ijesztgetni de lehet "átdobtak a palánkon". Ez tipikusan olyan mint ahogy haver járt, hogy eladás előtt betettek vmi motortömítő adalékot amitől a tőkék elhallgatnak, aztán mikor eljön az olajcsere akkor persze bekötözik a harkálycsapat a gépháztető alá. A 2500 ig nem megy jelenség az meg kicsit nekem EGR szagú. Első körbe ki kéne venni aztán megtakarítani hátha segít. Sárga lámpa nem villog? Ha igen jó lenne tudni mit rejt. De ettől függetlenül EGR re tippelnék. Nem tudom mennyiért vetted a gépet de ha nem vészesen sokért, és amúgy meg jó állapotban van akkor megéri rákölteni. A tőkék 2800-4000 ft ig terjednek. Egy EGR lezárás ha te csinálod akkor egy lemez ára ami megint nem sok. Tehát ha máshogy rendben van az autó és a hibádat az EGR lezárása okozza akkor szerintem még sokáig jó társad lehet. Még annyit esetleg ki lehet próbálni, hogy egy motormosó adalékkal kimosni a motort hátha csak szennyezettek a járatok és nem jut elég olaj a tőkéknek. Ez igaz hogy egy olajcserével jár, de hát ha bejön akkor a tökék cseréjének a töredéke.

Link to comment
Megosztás:

Hali nem szeretnélek ijesztgetni de lehet "átdobtak a palánkon". Ez tipikusan olyan mint ahogy haver járt, hogy eladás előtt betettek vmi motortömítő adalékot amitől a tőkék elhallgatnak, aztán mikor eljön az olajcsere akkor persze bekötözik a harkálycsapat a gépháztető alá. A 2500 ig nem megy jelenség az meg kicsit nekem EGR szagú. Első körbe ki kéne venni aztán megtakarítani hátha segít. Sárga lámpa nem villog? Ha igen jó lenne tudni mit rejt. De ettől függetlenül EGR re tippelnék. Nem tudom mennyiért vetted a gépet de ha nem vészesen sokért, és amúgy meg jó állapotban van akkor megéri rákölteni. A tőkék 2800-4000 ft ig terjednek. Egy EGR lezárás ha te csinálod akkor egy lemez ára ami megint nem sok. Tehát ha máshogy rendben van az autó és a hibádat az EGR lezárása okozza akkor szerintem még sokáig jó társad lehet. Még annyit esetleg ki lehet próbálni, hogy egy motormosó adalékkal kimosni a motort hátha csak szennyezettek a járatok és nem jut elég olaj a tőkéknek. Ez igaz hogy egy olajcserével jár, de hát ha bejön akkor a tökék cseréjének a töredéke.

Üdv,

Az autót megbízható személytől vettem, szerintem nálam merült fel ez a hiba, amivel már kb. 4000 kilómétere fennáll.

Az EGR-t megtisztítottuk, és tényleg elmúlt az erőtlen menet, bár néha beszaggat. A lezárás mit is jelent pontosan?.. Amúgy semmilyen hibajelző nem villan, csak a kis kutacska... bár az érthető. :-)

És ha a tőkékkel van a baj mennyibe fájna úgy körülbelül?

Előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Üdv,

Az autót megbízható személytől vettem, szerintem nálam merült fel ez a hiba, amivel már kb. 4000 kilómétere fennáll.

Az EGR-t megtisztítottuk, és tényleg elmúlt az erőtlen menet, bár néha beszaggat. A lezárás mit is jelent pontosan?.. Amúgy semmilyen hibajelző nem villan, csak a kis kutacska... bár az érthető. :-)

És ha a tőkékkel van a baj mennyibe fájna úgy körülbelül?

Előre is köszönöm.

http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=753&view=findpost&p=39260

"AGR szelep lezárása: Egy vékony de erős fémlemezt kell kivágni az eredeti tömítés mintájára, de az átmenő lyukak (nem a csavarokét...) helyét nem kell kifúrni. Ezt kell a szelep alá rakni, majd a szelepet visszacsavarozni. "

Link to comment
Megosztás:

http://www.opelforum...indpost&p=39260

"AGR szelep lezárása: Egy vékony de erős fémlemezt kell kivágni az eredeti tömítés mintájára, de az átmenő lyukak (nem a csavarokét...) helyét nem kell kifúrni. Ezt kell a szelep alá rakni, majd a szelepet visszacsavarozni. "

Ezzel csak az a gond, hogy nem hoz végleges megoldást: a szelepbe ettől még bejut a kipufogógáz, és el is fogja koszolni, és hibakód is lesz, és rángatás is lesz...

Egy közbetétet kell csinál(tat)ni, amivel teljesen elzárható a szelep.

Link to comment
Megosztás:

Ezzel csak az a gond, hogy nem hoz végleges megoldást: a szelepbe ettől még bejut a kipufogógáz, és el is fogja koszolni, és hibakód is lesz, és rángatás is lesz...

Egy közbetétet kell csinál(tat)ni, amivel teljesen elzárható a szelep.

Miért, nem ez volt belinkelve, idézve? Mert akkor a "Hasznos információk vagy másnéven GYÍK" kiemelt topikot kellene megreguláznod félrevezető információk közlése miatt. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Ezzel csak az a gond, hogy nem hoz végleges megoldást: a szelepbe ettől még bejut a kipufogógáz, és el is fogja koszolni, és hibakód is lesz, és rángatás is lesz...

Egy közbetétet kell csinál(tat)ni, amivel teljesen elzárható a szelep.

Hibakód eztán is lehet: motorfék üzemben, de a "kulcsosautó" villogásán kívül semmi nem fog történni.

Persze a korrekt megoldás az egércsere + kitakarítás (nem csak az EGR-t).

Link to comment
Megosztás:

Miért, nem ez volt belinkelve, idézve? Mert akkor a "Hasznos információk vagy másnéven GYÍK" kiemelt topikot kellene megreguláznod félrevezető információk közlése miatt. :icon1:

Elkészült az AGR-lezáró közbetétem. :rolleyes:

Z14XE__AGR_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Nem tudom, milyen megregulázásról beszélsz. :icon1:

A fenti képen idézett közbetétről beszéltem csupán, ami Z14XE, Z16XE, X14XE, X16XEL motoroknál oldja meg VÉGLEGESEN az AGR-problémát, amit egy egyszerű bevágott lemezzel nem lehet elérni:

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Üdv,

Az autót megbízható személytől vettem, szerintem nálam merült fel ez a hiba, amivel már kb. 4000 kilómétere fennáll.

Az EGR-t megtisztítottuk, és tényleg elmúlt az erőtlen menet, bár néha beszaggat. A lezárás mit is jelent pontosan?.. Amúgy semmilyen hibajelző nem villan, csak a kis kutacska... bár az érthető. :-)

És ha a tőkékkel van a baj mennyibe fájna úgy körülbelül?

Előre is köszönöm.

Hát az első kérdésedre már válaszoltak előttem. A második kérdésedre pedig a következőt mondanám. 1 Db tőke kb 2500-4000 ig terjed ugye ebből van 16, ha most biztonsággal meg tudjátok állapítani hogy melyik a rossz ,akkor elég csak azokat kicserélni. Bár ennek megvan a hátulütője hogy előbb utóbb újra előjön. Nagyságrendileg a következőképpen alakulnak egy győri bolt árai alapján az alkatrészárak:

Hidrotőke(gyári): 3670 /db *16 = 58720

Szelepdekli tőmítés(gyári GM): 4950 Ft

Vezértengely szimmering: Kipuf oldal (gyári): 2790

Vezértengely szimmering szívó oldal (gyári): 2690

Az én szerelőm 15000 kéne a cseréért tehát ez összessen 84150 Ft. Én azt mondom hogy ez nem egy olyan hatalmas összeg autós témába, bár nem szeretnék a senki zsebébe nyúlkálni mert az anyagi körülményeket nem ismerem. Viszont még egy ha már meg van bontva a vezérlés és csereérett akkor érdemes azt most kicserélni nyílván az is +lóvé de hát egy szereléssel kevesebb. Szerintem azzal együtt 100-110be megállna. Viszont még egyszer megemlíteném hogy ha olaj miatt csettegnek akkor elég lehet egy motormosás is ami ennek az összegnek egy töredéke. Illetve ha szét van szedve akkor látszik a tőkék állapota elképzelhető hogy egy benzines kiöblítés is jót tesz nekik. Szóval nem tuti hogy cserélni kell.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Z14XE motorkódú, ferdehátú, 15"-os 4 csavaros gyári lemezfelnivel szerelt Astra G-hez, milyen gyári méretű első féktárcsa és fékbetét szükséges ha cserélni szeretném őket? A vasról amit le tudtam olvasni ATE féknyergek vannak az autón.

Milyen márkát, és tárcsa-betét párosítást érdemes használni, hogy ne nyikorogjon rögtön mint a gyári? Én valami közép árkategóriás, esetleg Brembo vagy ATE tárcsa és Textar betét párosításon gondolkodom.

Köszi minden segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Z14XE motorkódú, ferdehátú, 15"-os 4 csavaros gyári lemezfelnivel szerelt Astra G-hez, milyen gyári méretű első féktárcsa és fékbetét szükséges ha cserélni szeretném őket? A vasról amit le tudtam olvasni ATE féknyergek vannak az autón.

Milyen márkát, és tárcsa-betét párosítást érdemes használni, hogy ne nyikorogjon rögtön mint a gyári? Én valami közép árkategóriás, esetleg Brembo vagy ATE tárcsa és Textar betét párosításon gondolkodom.

Köszi minden segítséget!

Motor kellene. :smartass:

1.7 motorig átmérő 256 mm

1.8-tól átmérő 280 mm

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!

Ismét segítséget kérek töletek!

Z14XEP

Reggel arra lettem figyelmes, hogy az indítás furcsa volt, mindtha nem ment volna 1 henger aztán aztán ugrált az alapjárat odaléptem neki és semmi gond nemvolt!

Majd pár órával újra megpróbáltam aztán megint ugyan ez a probléma ismétlődött!

Lehet, hogy a gyertya szarakodik ? újjak pedig GM kék. Vagy esetleg ganyé a benzin?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!

Ismét segítséget kérek töletek!

Z14XEP

Reggel arra lettem figyelmes, hogy az indítás furcsa volt, mindtha nem ment volna 1 henger aztán aztán ugrált az alapjárat odaléptem neki és semmi gond nemvolt!

Majd pár órával újra megpróbáltam aztán megint ugyan ez a probléma ismétlődött!

Lehet, hogy a gyertya szarakodik ? újjak pedig GM kék. Vagy esetleg ganyé a benzin?

HIbakódot nem villogtat?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.