_Robi_ Elküldve Március15, 2012 Megoszt Elküldve Március15, 2012 kb 1 éve cseréltem....klassz volt , nem tudtam hol van az a kis pöcök....megszenvedtem vele mert elég hülye helyen van de sikerült! Alul van a motorblokknál a kipufogo csöve ahol megy hátra ott keresd utban is lesz majd a fránya. Csati lehuz csavar ki az uj be csati vissza és kész.... Elég drága kis jószág az. Ha a gyárit veszi (márpedig az UGY-k kalap szarok) akkor kb 25-30 ezer HUF ba kell gondolkodni. Ami még jó az a Bosch de az szintén hasonló árkategória. Link to comment Megosztás: More sharing options...
peter... Elküldve Március15, 2012 Megoszt Elküldve Március15, 2012 én hella-t vettem bele anno 58euroért, koppkopp azóta semmi bajom vele Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Március15, 2012 Megoszt Elküldve Március15, 2012 nem szabad lomot tenni bele , mert egyszer megveszed majd talán még egyszer,és rájön az ember fia hogy lehet hogy mégis csak normális minőséget kellet volna berakni :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bazsa74 Elküldve Március16, 2012 Megoszt Elküldve Március16, 2012 Sziasztok az volna a kérdésem ha fötengely szimreinges akkor le a földre csöpög az olaj?Tudom hülye kérdés de le cseréltem a nyári gumikat és alánézve olaj sáros alja a fötengelynél, de a földön nincs olaj,De hozzá tenném 3 éve volt egy olaj kiömlésem a nivópálcánál mert jégdugó volt a kartercsőben,és akkor tiszta olaj volt minden.Alig egy hónapja volt szervízben olajcserén és akkor mindent rendben találtak.Olaj fogyásom nincs tehát tanácstalan vagyok.Ha fötengyely szimeringes akkor milyen hibajelenségel jár olaj fojáson kivül?Mennyibe kerül a megcsináltatása?köszönöm a válaszokat. Az enyém is szimeringes volt,nem nagy tétel és pikk-pakk megcsinálták.Max 10k anyaggal együtt,de lehet még sokat is mondtam.Köszönöm a válaszokat a kérdésemre! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve Március16, 2012 Megoszt Elküldve Március16, 2012 Az enyém is szimeringes volt,nem nagy tétel és pikk-pakk megcsinálták.Max 10k anyaggal együtt,de lehet még sokat is mondtam.Köszönöm a válaszokat a kérdésemre! Főtengelyszimmering csere, és 10-ből megcsinálták? Akkor, gondolom, nem a váltó felöli engedett... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bazsa74 Elküldve Március16, 2012 Megoszt Elküldve Március16, 2012 Főtengelyszimmering csere, és 10-ből megcsinálták? Akkor, gondolom, nem a váltó felöli engedett... Nem,a generátor felöli oldalon folyt az olaj,de azt hiszem még jóval olcsobb volt.Műszakit is a szerelő intézte,és a generátornál az ékszíjat is kicserélte mert oda volt,27k körül volt az egész egyben. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Március16, 2012 Megoszt Elküldve Március16, 2012 Nem,a generátor felöli oldalon folyt az olaj,de azt hiszem még jóval olcsobb volt.Műszakit is a szerelő intézte,és a generátornál az ékszíjat is kicserélte mert oda volt,27k körül volt az egész egyben. Az hosszbordás szíj. Link to comment Megosztás: More sharing options...
bami Elküldve Március16, 2012 Megoszt Elküldve Március16, 2012 Sziasztok! Valaki meg tudná mondani hogy hányas torx kell a motorolaj leeresztő csavarhoz? Hálás köszönet! Link to comment Megosztás: More sharing options...
peti468 Elküldve Március16, 2012 Megoszt Elküldve Március16, 2012 Sziasztok! Valaki meg tudná mondani hogy hányas torx kell a motorolaj leeresztő csavarhoz? Hálás köszönet! Helló 45ös asszem :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
avalon Elküldve Március16, 2012 Megoszt Elküldve Március16, 2012 Üdv mindenkinek, Nemrég vásároltam életem első saját autóját, 1.6 Astra G-t (2001, 173ekm). Először még halkan, de nemrég iszonyatosan el kezdett csattogni és van, hogy beszaggat és 2500as fordulatig nincs benne erő. Hidegen melegen szabályosan csattog már indítás után egyből, gyorsításra jobban. (gyári olaj, és szűrők cserélve voltak) Előre is köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
bami Elküldve Március17, 2012 Megoszt Elküldve Március17, 2012 Helló 45ös asszem :) Közben megtaláltam az Opel könyvben: T40-es belső Torx kell. Link to comment Megosztás: More sharing options...
_Robi_ Elküldve Március17, 2012 Megoszt Elküldve Március17, 2012 Üdv mindenkinek, Nemrég vásároltam életem első saját autóját, 1.6 Astra G-t (2001, 173ekm). Először még halkan, de nemrég iszonyatosan el kezdett csattogni és van, hogy beszaggat és 2500as fordulatig nincs benne erő. Hidegen melegen szabályosan csattog már indítás után egyből, gyorsításra jobban. (gyári olaj, és szűrők cserélve voltak) Előre is köszönöm. Hali nem szeretnélek ijesztgetni de lehet "átdobtak a palánkon". Ez tipikusan olyan mint ahogy haver járt, hogy eladás előtt betettek vmi motortömítő adalékot amitől a tőkék elhallgatnak, aztán mikor eljön az olajcsere akkor persze bekötözik a harkálycsapat a gépháztető alá. A 2500 ig nem megy jelenség az meg kicsit nekem EGR szagú. Első körbe ki kéne venni aztán megtakarítani hátha segít. Sárga lámpa nem villog? Ha igen jó lenne tudni mit rejt. De ettől függetlenül EGR re tippelnék. Nem tudom mennyiért vetted a gépet de ha nem vészesen sokért, és amúgy meg jó állapotban van akkor megéri rákölteni. A tőkék 2800-4000 ft ig terjednek. Egy EGR lezárás ha te csinálod akkor egy lemez ára ami megint nem sok. Tehát ha máshogy rendben van az autó és a hibádat az EGR lezárása okozza akkor szerintem még sokáig jó társad lehet. Még annyit esetleg ki lehet próbálni, hogy egy motormosó adalékkal kimosni a motort hátha csak szennyezettek a járatok és nem jut elég olaj a tőkéknek. Ez igaz hogy egy olajcserével jár, de hát ha bejön akkor a tökék cseréjének a töredéke. Link to comment Megosztás: More sharing options...
avalon Elküldve Március17, 2012 Megoszt Elküldve Március17, 2012 Hali nem szeretnélek ijesztgetni de lehet "átdobtak a palánkon". Ez tipikusan olyan mint ahogy haver járt, hogy eladás előtt betettek vmi motortömítő adalékot amitől a tőkék elhallgatnak, aztán mikor eljön az olajcsere akkor persze bekötözik a harkálycsapat a gépháztető alá. A 2500 ig nem megy jelenség az meg kicsit nekem EGR szagú. Első körbe ki kéne venni aztán megtakarítani hátha segít. Sárga lámpa nem villog? Ha igen jó lenne tudni mit rejt. De ettől függetlenül EGR re tippelnék. Nem tudom mennyiért vetted a gépet de ha nem vészesen sokért, és amúgy meg jó állapotban van akkor megéri rákölteni. A tőkék 2800-4000 ft ig terjednek. Egy EGR lezárás ha te csinálod akkor egy lemez ára ami megint nem sok. Tehát ha máshogy rendben van az autó és a hibádat az EGR lezárása okozza akkor szerintem még sokáig jó társad lehet. Még annyit esetleg ki lehet próbálni, hogy egy motormosó adalékkal kimosni a motort hátha csak szennyezettek a járatok és nem jut elég olaj a tőkéknek. Ez igaz hogy egy olajcserével jár, de hát ha bejön akkor a tökék cseréjének a töredéke. Üdv, Az autót megbízható személytől vettem, szerintem nálam merült fel ez a hiba, amivel már kb. 4000 kilómétere fennáll. Az EGR-t megtisztítottuk, és tényleg elmúlt az erőtlen menet, bár néha beszaggat. A lezárás mit is jelent pontosan?.. Amúgy semmilyen hibajelző nem villan, csak a kis kutacska... bár az érthető. :-) És ha a tőkékkel van a baj mennyibe fájna úgy körülbelül? Előre is köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
törvényenkívüli Elküldve Március17, 2012 Megoszt Elküldve Március17, 2012 Üdv, Az autót megbízható személytől vettem, szerintem nálam merült fel ez a hiba, amivel már kb. 4000 kilómétere fennáll. Az EGR-t megtisztítottuk, és tényleg elmúlt az erőtlen menet, bár néha beszaggat. A lezárás mit is jelent pontosan?.. Amúgy semmilyen hibajelző nem villan, csak a kis kutacska... bár az érthető. :-) És ha a tőkékkel van a baj mennyibe fájna úgy körülbelül? Előre is köszönöm. http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=753&view=findpost&p=39260 "AGR szelep lezárása: Egy vékony de erős fémlemezt kell kivágni az eredeti tömítés mintájára, de az átmenő lyukak (nem a csavarokét...) helyét nem kell kifúrni. Ezt kell a szelep alá rakni, majd a szelepet visszacsavarozni. " Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zachi Elküldve Március17, 2012 Megoszt Elküldve Március17, 2012 http://www.opelforum...indpost&p=39260 "AGR szelep lezárása: Egy vékony de erős fémlemezt kell kivágni az eredeti tömítés mintájára, de az átmenő lyukak (nem a csavarokét...) helyét nem kell kifúrni. Ezt kell a szelep alá rakni, majd a szelepet visszacsavarozni. " Sufnituning: sörös dobozból. Link to comment Megosztás: More sharing options...
PGA Elküldve Március17, 2012 Megoszt Elküldve Március17, 2012 http://www.opelforum...indpost&p=39260 "AGR szelep lezárása: Egy vékony de erős fémlemezt kell kivágni az eredeti tömítés mintájára, de az átmenő lyukak (nem a csavarokét...) helyét nem kell kifúrni. Ezt kell a szelep alá rakni, majd a szelepet visszacsavarozni. " Ezzel csak az a gond, hogy nem hoz végleges megoldást: a szelepbe ettől még bejut a kipufogógáz, és el is fogja koszolni, és hibakód is lesz, és rángatás is lesz... Egy közbetétet kell csinál(tat)ni, amivel teljesen elzárható a szelep. Link to comment Megosztás: More sharing options...
törvényenkívüli Elküldve Március17, 2012 Megoszt Elküldve Március17, 2012 Ezzel csak az a gond, hogy nem hoz végleges megoldást: a szelepbe ettől még bejut a kipufogógáz, és el is fogja koszolni, és hibakód is lesz, és rángatás is lesz... Egy közbetétet kell csinál(tat)ni, amivel teljesen elzárható a szelep. Miért, nem ez volt belinkelve, idézve? Mert akkor a "Hasznos információk vagy másnéven GYÍK" kiemelt topikot kellene megreguláznod félrevezető információk közlése miatt. :icon1: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zachi Elküldve Március18, 2012 Megoszt Elküldve Március18, 2012 Ezzel csak az a gond, hogy nem hoz végleges megoldást: a szelepbe ettől még bejut a kipufogógáz, és el is fogja koszolni, és hibakód is lesz, és rángatás is lesz... Egy közbetétet kell csinál(tat)ni, amivel teljesen elzárható a szelep. Hibakód eztán is lehet: motorfék üzemben, de a "kulcsosautó" villogásán kívül semmi nem fog történni. Persze a korrekt megoldás az egércsere + kitakarítás (nem csak az EGR-t). Link to comment Megosztás: More sharing options...
PGA Elküldve Március18, 2012 Megoszt Elküldve Március18, 2012 Miért, nem ez volt belinkelve, idézve? Mert akkor a "Hasznos információk vagy másnéven GYÍK" kiemelt topikot kellene megreguláznod félrevezető információk közlése miatt. :icon1: Elkészült az AGR-lezáró közbetétem. :rolleyes: Nem tudom, milyen megregulázásról beszélsz. :icon1: A fenti képen idézett közbetétről beszéltem csupán, ami Z14XE, Z16XE, X14XE, X16XEL motoroknál oldja meg VÉGLEGESEN az AGR-problémát, amit egy egyszerű bevágott lemezzel nem lehet elérni: http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg Link to comment Megosztás: More sharing options...
_Robi_ Elküldve Március18, 2012 Megoszt Elküldve Március18, 2012 Üdv, Az autót megbízható személytől vettem, szerintem nálam merült fel ez a hiba, amivel már kb. 4000 kilómétere fennáll. Az EGR-t megtisztítottuk, és tényleg elmúlt az erőtlen menet, bár néha beszaggat. A lezárás mit is jelent pontosan?.. Amúgy semmilyen hibajelző nem villan, csak a kis kutacska... bár az érthető. :-) És ha a tőkékkel van a baj mennyibe fájna úgy körülbelül? Előre is köszönöm. Hát az első kérdésedre már válaszoltak előttem. A második kérdésedre pedig a következőt mondanám. 1 Db tőke kb 2500-4000 ig terjed ugye ebből van 16, ha most biztonsággal meg tudjátok állapítani hogy melyik a rossz ,akkor elég csak azokat kicserélni. Bár ennek megvan a hátulütője hogy előbb utóbb újra előjön. Nagyságrendileg a következőképpen alakulnak egy győri bolt árai alapján az alkatrészárak: Hidrotőke(gyári): 3670 /db *16 = 58720 Szelepdekli tőmítés(gyári GM): 4950 Ft Vezértengely szimmering: Kipuf oldal (gyári): 2790 Vezértengely szimmering szívó oldal (gyári): 2690 Az én szerelőm 15000 kéne a cseréért tehát ez összessen 84150 Ft. Én azt mondom hogy ez nem egy olyan hatalmas összeg autós témába, bár nem szeretnék a senki zsebébe nyúlkálni mert az anyagi körülményeket nem ismerem. Viszont még egy ha már meg van bontva a vezérlés és csereérett akkor érdemes azt most kicserélni nyílván az is +lóvé de hát egy szereléssel kevesebb. Szerintem azzal együtt 100-110be megállna. Viszont még egyszer megemlíteném hogy ha olaj miatt csettegnek akkor elég lehet egy motormosás is ami ennek az összegnek egy töredéke. Illetve ha szét van szedve akkor látszik a tőkék állapota elképzelhető hogy egy benzines kiöblítés is jót tesz nekik. Szóval nem tuti hogy cserélni kell. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zolee77 Elküldve Március19, 2012 Megoszt Elküldve Március19, 2012 Sziasztok! Z14XE motorkódú, ferdehátú, 15"-os 4 csavaros gyári lemezfelnivel szerelt Astra G-hez, milyen gyári méretű első féktárcsa és fékbetét szükséges ha cserélni szeretném őket? A vasról amit le tudtam olvasni ATE féknyergek vannak az autón. Milyen márkát, és tárcsa-betét párosítást érdemes használni, hogy ne nyikorogjon rögtön mint a gyári? Én valami közép árkategóriás, esetleg Brembo vagy ATE tárcsa és Textar betét párosításon gondolkodom. Köszi minden segítséget! Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Március19, 2012 Megoszt Elküldve Március19, 2012 Sziasztok! Z14XE motorkódú, ferdehátú, 15"-os 4 csavaros gyári lemezfelnivel szerelt Astra G-hez, milyen gyári méretű első féktárcsa és fékbetét szükséges ha cserélni szeretném őket? A vasról amit le tudtam olvasni ATE féknyergek vannak az autón. Milyen márkát, és tárcsa-betét párosítást érdemes használni, hogy ne nyikorogjon rögtön mint a gyári? Én valami közép árkategóriás, esetleg Brembo vagy ATE tárcsa és Textar betét párosításon gondolkodom. Köszi minden segítséget! Motor kellene. :smartass: 1.7 motorig átmérő 256 mm 1.8-tól átmérő 280 mm Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Március19, 2012 Megoszt Elküldve Március19, 2012 én a gyárit javaslom. ugyanis ahogy minőségi fékbetétet akarsz venni az már nem olcsó. a gyári meg jó. Ma kerestem egy fordhoz fékbetétet, volt 8 ezres kinai, volt 12 ezres Japanparts, és volt 19.800 Ft os Textar. A gyári meg 15.700 Ft :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyalázó Elküldve Március22, 2012 Megoszt Elküldve Március22, 2012 Sziasztok!! Ismét segítséget kérek töletek! Z14XEP Reggel arra lettem figyelmes, hogy az indítás furcsa volt, mindtha nem ment volna 1 henger aztán aztán ugrált az alapjárat odaléptem neki és semmi gond nemvolt! Majd pár órával újra megpróbáltam aztán megint ugyan ez a probléma ismétlődött! Lehet, hogy a gyertya szarakodik ? újjak pedig GM kék. Vagy esetleg ganyé a benzin? Link to comment Megosztás: More sharing options...
GH Elküldve Március22, 2012 Megoszt Elküldve Március22, 2012 Sziasztok!! Ismét segítséget kérek töletek! Z14XEP Reggel arra lettem figyelmes, hogy az indítás furcsa volt, mindtha nem ment volna 1 henger aztán aztán ugrált az alapjárat odaléptem neki és semmi gond nemvolt! Majd pár órával újra megpróbáltam aztán megint ugyan ez a probléma ismétlődött! Lehet, hogy a gyertya szarakodik ? újjak pedig GM kék. Vagy esetleg ganyé a benzin? HIbakódot nem villogtat? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts