Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Üdvözlet az Uraknak!Friss vagyok nagyon a fórumon és egyből egy problémámra szeretnék az okosoktól segítséget kérni.Van egy Z16XE-s astra 4dr (2004)gép a családban.A probléma a következő:Csöpög belőle az olaj de csak ha meleg a motor,szétszedtük,főtengely szimeringnél meg is találtuk a hiba okát,kicseréltük (hozzá teszem nem gyárira de nem a gagyi fos fajtából).Nah gondoltuk minden oké de 60-70 km megtétele után megint megjelent egy tenyérnyi olaj folt...Valakinek van valami ötlete mi lehet a gond??Máshol keressük a problémát?Esetleg csak és kizárólag a gyári szimering ami megoldaná?Válaszokat elöre is köszönöm.Üdv. Fefe
Valószínű, hogy a szimering csere nem fogja orvosolni, legyen az bármilyen gyártóé. A tengelynek válla lett a kopástól és nem fog zárni semmelyik sem.
Link to comment
Megosztás:

Valószínű, hogy a szimering csere nem fogja orvosolni, legyen az bármilyen gyártóé. A tengelynek válla lett a kopástól és nem fog zárni semmelyik sem.

Először is kösz a gyors választ,jól gondolom hogy azt mondod,hogy a szimering gumi része "kidörzsölte"az acélt??Létezik ilyen?Nem tűnt vállasnak az a része...néztük de szemmel láthatólag semmi ilyen nem mutatkozott.Ötlet???

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet a fórumozóknak.

Boldog "gazdija" vagyok egy: 2001-es Opel Astrának. (1.2L a motor:Z12XE)

148.000km ebböl 104 ezer az én kezeim közt. (nem hajszolva :) )

A segítségeteket szeretném kérni az alábbi problémára:

Szombaton napközt autópálya és föút kb.400-500 km nagyon szépen ment,

de aznap este 10 km múlva elkezdett vílágítani az olajnyomás visszajelző lámpa.

Motor azonnal leállít.. Olajszint rendben.. Hazahúz.. (szerencsére nem messziröl)

Reggel megvan a hiba olajgomba csatlakozó tiszta olaj. (gondoltam én.)

Ma kicseréltem , de amint eléri a 80-90C alapjáraton világit, ha kicsit megemelem a fordulatot elalszik, s a hangja is szebb lesz.

Elöször az olajra gyanakodnék de csak 8.000km van benne. Castrol Magnatec 10W40. előzőleg is ezt raktam bele.

Ami furcsa hogy az előző olajcserénél is 10.000km után ki kellet cserélnem mert már gezdett hangos lenni a moci.

Az olajszüröt most 4-5.000 km megtétele után ismét cseréltem mivel az elözö olajcserénél "összehorpadt" állapotban szedtem ki.

Lehet hogy teljessen koszos belül a mocim?

Okozhatja esetleg hogy az olajpumpa kezdi feladni a szolgálatot?

Vagy tényleg az olaj okozza a problémát?

Segítségeteket előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet a fórumozóknak.

Boldog "gazdija" vagyok egy: 2001-es Opel Astrának. (1.2L a motor:Z12XE)

148.000km ebböl 104 ezer az én kezeim közt. (nem hajszolva :) )

A segítségeteket szeretném kérni az alábbi problémára:

Szombaton napközt autópálya és föút kb.400-500 km nagyon szépen ment,

de aznap este 10 km múlva elkezdett vílágítani az olajnyomás visszajelző lámpa.

Motor azonnal leállít.. Olajszint rendben.. Hazahúz.. (szerencsére nem messziröl)

Reggel megvan a hiba olajgomba csatlakozó tiszta olaj. (gondoltam én.)

Ma kicseréltem , de amint eléri a 80-90C alapjáraton világit, ha kicsit megemelem a fordulatot elalszik, s a hangja is szebb lesz.

Elöször az olajra gyanakodnék de csak 8.000km van benne. Castrol Magnatec 10W40. előzőleg is ezt raktam bele.

Ami furcsa hogy az előző olajcserénél is 10.000km után ki kellet cserélnem mert már gezdett hangos lenni a moci.

Az olajszüröt most 4-5.000 km megtétele után ismét cseréltem mivel az elözö olajcserénél "összehorpadt" állapotban szedtem ki.

Lehet hogy teljessen koszos belül a mocim?

Okozhatja esetleg hogy az olajpumpa kezdi feladni a szolgálatot?

Vagy tényleg az olaj okozza a problémát?

Segítségeteket előre is köszönöm.

Elösször is meg kellene mérni a tényleges olajnyomást, az majd megmondja, hogy mi a gond.

De valószínű vagy a pumpa, vagy a járatok, de az első az esélyesebb. De először méretds meg!

Link to comment
Megosztás:

Valvoline max life-ot én nyugodt szívvel ajánlom, személy szerint nekem nagyon bevált! A sajátom hangja jobban tetszik , mint castrol magnatec 10w40-el....

Köszönöm a hozzászólásod, kipróbálom a Valvoline-t, a neve sem annyira "karcos" mint a Castrol... :))

Az előző cserénél már kacsintgattam feléje de nem mertem mellette dönteni.

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Elösször is meg kellene mérni a tényleges olajnyomást, az majd megmondja, hogy mi a gond.

De valószínű vagy a pumpa, vagy a járatok, de az első az esélyesebb. De először méretds meg!

Köszönöm a hozzászolásod, keresek egy nagyon közeli szervízt megméretem,de mit lehet megtudni a nyomás értékéről?

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Először is kösz a gyors választ,jól gondolom hogy azt mondod,hogy a szimering gumi része "kidörzsölte"az acélt??Létezik ilyen?Nem tűnt vállasnak az a része...néztük de szemmel láthatólag semmi ilyen nem mutatkozott.ötlet???

Igen, jól értelmezed. Létezik, mivel súrlódnak egymással. A szimering a puhább és az hamarabb megadja magát. A fémen is van kopás, csak minimális és ezért nem látszik szemmel.

Ez féltengelynél is előfordulhat?

Ez minden ilyen jelegű dolognál előfordulhat, mivel dörzsölik egymást. Csak a puhább anyagnál ez hamarabb jelentkezik.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. A hűtővizem nem éri el a 90 fokot bármennyit megyek vele.....olyan 81-83 nál megáll. Egyértelmű h termosztát hiba???

Jó az! Az óra nem egy precíziós mérőműszer csak tájékoztat. Majd nézd meg nyáron! Ha közelíti a 90°C-t már megy is a hűtőventillátor és esik vissza a mutató.

Link to comment
Megosztás:

Az olajnyomást. :)

És hogy merre indulj el.

Ma megkérdeztem a szomszé u. lévő szervízt sajna nem tudnak olaj nyomást mérni... (Mijen szervíz az ilyen?)

(Néztem a neten kb 16E-töl már lehetne kapni)

Még próbálkozom 1-2 szervízzel. Nem szeretnék vele messzire menni..

Csak azt nem értem,hogyha esetleg a szennyezödések miatt leszükülne a járat akkor a nyomásnak inkább nönie kellene.

Lehet hogy tényleg olaj pumpa lessz a probléma...

Sajna tény hogy az olaj nem, viszont a hűtővíz az kicsit fogyogat. / fél évente 2-3dl/

Ebből konbinálva nem lehet hogy esetleg eszi az olajat de, pont ugyanannyit eszik a hűtőből is,

és az olaj viszkozítása a hűtővízzel való keveredés miatt megy tönkre?

Mert tényleg ez már a második 8 ezres csereintelvallum lenne. (Elözöleg csak a hídrotökék kopogtak)

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Igen, jól értelmezed. Létezik, mivel súrlódnak egymással. A szimering a puhább és az hamarabb megadja magát. A fémen is van kopás, csak minimális és ezért nem látszik szemmel.

Ez minden ilyen jelegű dolognál előfordulhat, mivel dörzsölik egymást. Csak a puhább anyagnál ez hamarabb jelentkezik.

Értem,tudnál valamit tanácsolni,hogyan szüntessem meg a fennálló problémát?Ez számomra nem megszokott dolog...pár motort már szedtem szét de még ilyen probléma nem volt.A motorban 160.000 km van elvileg,elég fura,hogy ilyen futásnál ilyen gondom van... :(

Link to comment
Megosztás:

Jó az! Az óra nem egy precíziós mérőműszer csak tájékoztat. Majd nézd meg nyáron! Ha közelíti a 90°C-t már megy is a hűtőventillátor és esik vissza a mutató.

Csak azért gondoltam h termosztát halt meg, mert eddig mutatta a 90-et kb. 2 hete nem megy fel addig....

Link to comment
Megosztás:

Értem,tudnál valamit tanácsolni,hogyan szüntessem meg a fennálló problÉmát?Ez számomra nem megszokott dolog...pár motort már szedtem szÉt de mÉg ilyen problÉma nem volt.A motorban 160.000 km van elvileg,elÉg fura,hogy ilyen futásnál ilyen gondom van... :(

Én, mint gépész technikus, jelzem nem dolgoztam benne sosem, tanultam róla. Megoldást inkább egy autószerelő tud javasolni neked. De valószínű cserét fog javasolni.

Link to comment
Megosztás:

Ma megkérdeztem a szomszé u. lévő szervízt sajna nem tudnak olaj nyomást mérni... (Mijen szervíz az ilyen?)

(Néztem a neten kb 16E-töl már lehetne kapni)

Még próbálkozom 1-2 szervízzel. Nem szeretnék vele messzire menni..

Csak azt nem értem,hogyha esetleg a szennyezödések miatt leszükülne a járat akkor a nyomásnak inkább nönie kellene.

Lehet hogy tényleg olaj pumpa lessz a probléma...

Sajna tény hogy az olaj nem, viszont a hűtővíz az kicsit fogyogat. / fél évente 2-3dl/

Ebből konbinálva nem lehet hogy esetleg eszi az olajat de, pont ugyanannyit eszik a hűtőből is,

és az olaj viszkozítása a hűtővízzel való keveredés miatt megy tönkre?

Mert tényleg ez már a második 8 ezres csereintelvallum lenne. (Elözöleg csak a hídrotökék kopogtak)

Üdv.

Hello,

Szerintem a hutoviz az termosztat problema lesz nekem is pont ilyen mertekben fogy a hutofolyadek es a termosztatnal

latszik egy kis fogyas, a tulfolyonal vizkoves. Ott ereszti a vizet.

Link to comment
Megosztás:

Hello,

Szerintem a hutoviz az termosztat problema lesz nekem is pont ilyen mertekben fogy a hutofolyadek es a termosztatnal

latszik egy kis fogyas, a tulfolyonal vizkoves. Ott ereszti a vizet.

A gumicsöveket is érdemes megnézni. Nálam is ilyen 2-3 dl/fél év fogyással ment jó 2 évig. Idén nyaraláskor - mikor máskor - 22 l/1200km.

Link to comment
Megosztás:

Hello,

Szerintem a hutoviz az termosztat problema lesz nekem is pont ilyen mertekben fogy a hutofolyadek es a termosztatnal

latszik egy kis fogyas, a tulfolyonal vizkoves. Ott ereszti a vizet.

Szia,

Nekem is ott ereszt valaho. A túlfolyó alatt azt termosztátból jövő fekete pöcköt érted, amiből egy vékonyabb gumicső megy a kiegyenlítő tartályba?

Nekem ott folyik. Azt sajnos nem tudom, hogy a gumicső ért-e el, vagy a termosztátból jövő müanyag pöcök tövében ereszt. Ha utóbbi azt lehet külön cserélni, vagy csak komplett termosztátcserével oldható meg a probléma?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 2001-es évjératú Astra g 1.2 benzines autóm Z12XE motorkóddal. Az autó kora ellenére gyönyörű, óra szerint 112.000 km van benne, 1 éve va nállam. Az autóval semmi gond nem volt eddig. Ahogy megérkezett a hideg idő, úgy kb október-novembertől azt vettem észre, hogy amikor beindítottam reggel először az autót, a motor felől valami kopogó hangot hallottam. Ez a jelenség azóta is megvan. Ekkor a szívató dolgozik, és kopog a motortérben valami. Szokásom szerint az autót legalább addig melegítem, amíg a szívató dolgozik, de amint visszaesik a fordulat a normál alapjárati értékre elindulok. Ez a kopogó hang picit fémes hangnak tűnik. A motor indítása után kb. 2-3 percig hallható, utánna viszont egyáltalán nem. Üzem meleg állapotában hangtalan, szépen jár. Mi lehet ez?

Volt az autó most olajcserén, ezt is megnézettem egy szakival, aki elmondta, hogy ő is hallotta ezt a hangot, ami valószínűleg a szívótorokból jön, hideg hatására műveli, ahogy melegszik elhalkul. Azt mondta nem kell vele foglalkozni. Engem dühít és zavar. Van esetleg valakinek ötlete, hogy mi a teendő? Alkatrészt kell cseréljek? Ha igen pontosan mit?

Köszönöm előre is mindenkinek!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 2001-es évjératú Astra g 1.2 benzines autóm Z12XE motorkóddal. Az autó kora ellenére gyönyörű, óra szerint 112.000 km van benne, 1 éve va nállam. Az autóval semmi gond nem volt eddig. Ahogy megérkezett a hideg idő, úgy kb október-novembertől azt vettem észre, hogy amikor beindítottam reggel először az autót, a motor felől valami kopogó hangot hallottam. Ez a jelenség azóta is megvan. Ekkor a szívató dolgozik, és kopog a motortérben valami. Szokásom szerint az autót legalább addig melegítem, amíg a szívató dolgozik, de amint visszaesik a fordulat a normál alapjárati értékre elindulok. Ez a kopogó hang picit fémes hangnak tűnik. A motor indítása után kb. 2-3 percig hallható, utánna viszont egyáltalán nem. Üzem meleg állapotában hangtalan, szépen jár. Mi lehet ez?

Volt az autó most olajcserén, ezt is megnézettem egy szakival, aki elmondta, hogy ő is hallotta ezt a hangot, ami valószínűleg a szívótorokból jön, hideg hatására műveli, ahogy melegszik elhalkul. Azt mondta nem kell vele foglalkozni. Engem dühít és zavar. Van esetleg valakinek ötlete, hogy mi a teendő? Alkatrészt kell cseréljek? Ha igen pontosan mit?

Köszönöm előre is mindenkinek!

Nem lehet, hogy a tankszellőztető szelep? Keress rá erre itt a fórumon.

Szívótorokban nem tudom mi tudna kattogni.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a választ. Egyébként ez nem kattogó hang, ez kopogó hang. Hasonló, mint amikor a hidrotókék kopognak, de azok inkább "csattognak". Ahogy nyomom a gázt, megemelkedik a fordulatszám, ezzel párhuzamosan gyorsabb a kopogás is. A tőkék meg lettek nézve, azoknak nincs bajuk. De hihetetlen módon, amikor egy picit melegszik, elhalgat. Egyébként nyáron teljes csend volt a hidegindításnál. Röhej, iszonyat idegesítő, hogy nincs meg a forrása. A szaki (nem szakszervíz, ismerős mester) egyébként azt mondta, hogy ezt a szívó torok kicserélésével lehetne megoldani a dolgot, de az kb. 200E ft.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a választ. Egyébként ez nem kattogó hang, ez kopogó hang. Hasonló, mint amikor a hidrotókék kopognak, de azok inkább "csattognak". Ahogy nyomom a gázt, megemelkedik a fordulatszám, ezzel párhuzamosan gyorsabb a kopogás is. A tőkék meg lettek nézve, azoknak nincs bajuk. De hihetetlen módon, amikor egy picit melegszik, elhalgat. Egyébként nyáron teljes csend volt a hidegindításnál. Röhej, iszonyat idegesítő, hogy nincs meg a forrása. A szaki (nem szakszervíz, ismerős mester) egyébként azt mondta, hogy ezt a szívó torok kicserélésével lehetne megoldani a dolgot, de az kb. 200E ft.

Szopcsihoz csatlakoznék ,én is arra tippelek, hallgasd meg a tankszellőztetőt,ott van a légszűrőház mellett!Próbacseresznye! :D

Link to comment
Megosztás:

Szopcsihoz csatlakoznék ,én is arra tippelek, hallgasd meg a tankszellőztetőt,ott van a légszűrőház mellett!Próbacseresznye! :D

A tankszellőztető gázpedál állástól függetlenül azonos ütemben kattog, a cartársnak meg fordulatszámmal arányos a kattogás üteme.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.