Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Heló, sziasztok! Szeretnék egy kis segítséget illetve infórmációt kapni arról hogy ha alkatrészt rendelek az autómhoz online webshop-on keresztül, melyik opciót kellene kiválasztanom az alábbiak közül,mert némi ellent mondásba keveredek. egy Astra G 1.4 Twinport-ról van szó!

OPEL ASTRA G Hatchback (F48_, F08_) 1.4 16V 1998/02 2005/01 X 14 XE, Z 14 XE 1.4 Benzin 4

1389

Ccm

66

KW

90

LE Ferdehátú

OPEL ASTRA G Hatchback (F48_, F08_) 1.4 2003/09 2009/12 Z 14 XEP 1.4 Benzin 4

1364

Ccm

66

KW

90

LE Ferdehátú

Forgalmiban szereplő adatok:

gyártási év: 2005

motorkód: Z14XEP.............

alvázszám: .......F48................

hengerürtartalom: 1364ccm

teljesítmény: 66 Kw

típus: ASTRA GCC 1.4

pedig le is írtad a választ....

beszinezem neked :)

Link to comment
Megosztás:

Hát... van neki tengely, chip, gondolom azért. Bár sztem eléggé túlméretezettek a gyáriak is ha nem tévedek.

Igen, így van, még egyszer köszi a közreműködést! :)

Kettővel szemezgetek:

http://extremeauto.a...chtext=JBV138D3

3bar-on, 85L/h és 3,8 bar-on dolgozik, amit sikerült róla kideríteni

ill.

http://extremeauto.a...chtext=JBD138D4

3bar-on 90L/h, viszont 4bar-on dolgozik(?)

Ennek elegendőnek kell lenni, xer-hez is ezeket hozza.

ELEK:

http://a7.sphotos.ak...426051636_n.jpg

Link to comment
Megosztás:

a Tied is 16V ,neked az a lényeg hogy Z14XEP-hez kérjed az alkatrészt

rendben, köszönöm még egyszer! és ha már így itt vagyunk még egy kérdés! ha eléri az üzemi hőmérsékletet az autóm frankón dizeles hangja van! már próbálkoztam nagyon drága olajjal de nem szünt meg a zaj! sok "okoskodó illetve sokat tudó" ismerőseim különböző verziokkal álltak elő mint pl: hidrótőke, lánc, szívótorok stb esetleg? szerelőknél is jártam ők meg találgattak persze amit megértek mert nem láttak bele mert arra nem volt pénzem :)

Link to comment
Megosztás:

rendben, köszönöm még egyszer! és ha már így itt vagyunk még egy kérdés! ha eléri az üzemi hőmérsékletet az autóm frankón dizeles hangja van! már próbálkoztam nagyon drága olajjal de nem szünt meg a zaj! sok "okoskodó illetve sokat tudó" ismerőseim különböző verziokkal álltak elő mint pl: hidrótőke, lánc, szívótorok stb esetleg? szerelőknél is jártam ők meg találgattak persze amit megértek mert nem láttak bele mert arra nem volt pénzem :)

valszeg láncfeszítő vagy lánc vagy mindkettő

mennyi km van benne?

Link to comment
Megosztás:

Nekem olyant csinál hogy mikor hideg akkor teljesen jó viszont mikor megmelegszik picit halkan elkezd kopogni a motor. Több haver mondta meg szerelő hogy ez hidrotőke . De mitől csetteg a kis mocsok melegen. Az olajban kb 8-9ezer km van az olaj ami benne van 5W40es Q8 formula exel. De ugyanezt csinálta a korábbi gyári oillal is. De csak és kizárólag csak melegen ráadásul mikor már nagyon meleg a motor. Kérdés az hogy ez mitől lehet ez? Kopott tőke melegen hidegen is csettegne. Lehet hogy az olajfuratok kicsit turhásak? És vmikor nem kap rendesen oilt a tőke? Egy olajrendszer tisztítás segíthet?

Link to comment
Megosztás:

Nekem olyant csinál hogy mikor hideg akkor teljesen jó viszont mikor megmelegszik picit halkan elkezd kopogni a motor. Több haver mondta meg szerelő hogy ez hidrotőke . De mitől csetteg a kis mocsok melegen. Az olajban kb 8-9ezer km van az olaj ami benne van 5W40es Q8 formula exel. De ugyanezt csinálta a korábbi gyári oillal is. De csak és kizárólag csak melegen ráadásul mikor már nagyon meleg a motor. Kérdés az hogy ez mitől lehet ez? Kopott tőke melegen hidegen is csettegne. Lehet hogy az olajfuratok kicsit turhásak? És vmikor nem kap rendesen oilt a tőke? Egy olajrendszer tisztítás segíthet?

Öreg szaki módszere: végy egy flakon fékolajt, töltsd be a motorolajhoz. Röviden járasd meg a motort, majd olaj le. Állítólag mindenhonnan minden mocskot leold.

A fene tudja ... én nem biztos, hogy kipróbálnám. Talán valami régi konstrukción, mint Lada, stb.

Link to comment
Megosztás:

Öreg szaki módszere: végy egy flakon fékolajt, töltsd be a motorolajhoz. Röviden járasd meg a motort, majd olaj le. Állítólag mindenhonnan minden mocskot leold.

A fene tudja ... én nem biztos, hogy kipróbálnám. Talán valami régi konstrukción, mint Lada, stb.

Én meg nem tenném bele...astrába nem, Ladának meg semmi sem árt...

A fékolaj nem jó bizonyos anyagoknak...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne, hogy leszeretném zárni én is a szelepet és hogy az alábbi ötletem jó-e?

2003-as Z14XE a motorkód

Van ugye az alátét és egy teljesen ugyanolyan mm-re pontos alátétet/tömítést ki esztergálok(mert ráérek munkaidőbe:) és csak a két torx csavar helyét hagyom meg,tehát középen ahol a "rudazat" van és a kipuf gáz megy ott semmi lyuk nem lesz.

Vagy esetleg kicsit vastagabbra esztergáljam? Mert ugye nem egy vastag alátét ez.....

Jó lesz ez így?

Ahogy olvastam a hibajelzést kidobja,de már megszoktam mert világít a műszerfalon közel 2éve......

Tehát akkor programozni se kell,mert olvastam ilyenről is?

Link to comment
Megosztás:

Nos, előbb-utóbb mindenkit érinteni fog, úgyhogy beírom, amit sikerült kideríteni:

A gyári pumpát kiváltva kerestem alternatívát (lásd: olcsóbb, de elfogadható minőségű :))

Az Astrákat jellemzően ezekkel a benzinpumpával szerelték:

-központi injektoroshoz (C ill. X motorkód)

JBB2T8S1

aru440.jpg

-hengerenkénti injektoros (C ill. X motorkód)

JBB249S3

aru436.jpg

JBB249Z3 (zavarszűrő ellenállással?)

aru437.jpg

-hengerenkénit injektoros (Z motorkód, de a későbbi X is előfordulhat ilyennel: pl. X20XER G Astra)

JBV138D3

aru487.jpg

JBD138D3

aru483.jpg

Ha pedig valaki tuningban gondolkodik, és ehhez szeretné a biztos üzemanyagellátást biztosítani:

4bar-os pumpa, az emelt benzinnyomással üzemelő hengerenkénti befecskendezéshez, kb. 120L/h-t tud 4baron kiszolgálni, tehát elegendő négy 350cc-s injektor 4 bar-os ellátásához

aru567.jpg

Link to comment
Megosztás:

De irigylem azokat akik ilyen benzinárak mellet tuningolnak. Én legszívesebben még a mostani állapotot is felére venném hogy jóval kevesebbet fogyasszon a kocsi! Tényleg fordítva nem igaz? Ha csökkentem az üzemanyag nyomást akkor kevesebb lesz a fogyasztás :D Gondolom azért ez nem igy meg de azért ha már tuning akkor anti tuning is legyen :D

Link to comment
Megosztás:

De irigylem azokat akik ilyen benzinárak mellet tuningolnak. Én legszívesebben még a mostani állapotot is felére venném hogy jóval kevesebbet fogyasszon a kocsi! Tényleg fordítva nem igaz? Ha csökkentem az üzemanyag nyomást akkor kevesebb lesz a fogyasztás :D Gondolom azért ez nem igy meg de azért ha már tuning akkor anti tuning is legyen :D

Nem lesz kevesebb, részterhelésnél a lamda jele alapján történik a befecskendezés, padlógáznál viszont elszegényedik a keverék, és károsodhat a motor. Valamennyit jelent, ha részterhelésen van elszegényítve (szoftveresen), a károsanyagkibocsájtás, ill. a teljesítmény rovására, de ez is csak decikben mérhető. Ha kénytelen vagy sokat használni az autót, inkább gázosíts, akár még hitelből is. Ha meg nem... Sajnos minden drágul... <_<

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.