Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

A gyári gyertya nem jó bele, vagyis nekem a pécsi LandiRenzosok azt mondták.

Bosch FR7DC+ gyertya van benne, és a gyertyahézagot 0.7mm-re állították! A gyertyákat 20e km-enként cseréni kell!

A gyári gyertyák hézaga 0.9mm ha jól emlékszem, illetve alacsonyabb a hőértéke, így nem bírják az LPG-s üzemet hosszú távon...

Ha már gyertyánál járunk, igaz az enyém nem gázos, gyárilag Bosch FLR8LDCU+ van benne. Amikor 60.000-nél cseréltem a katalógus az NGK valamelyik típusát hozta. Meg is vettem de 1000km után úgy kidobtam a p.csába, mert rángatott, prüszkölt. Vettem bele újra Bosch-t azóta semmi baja.

Link to comment
Megosztás:

Ha már gyertyánál járunk, igaz az enyém nem gázos, gyárilag Bosch FLR8LDCU+ van benne. Amikor 60.000-nél cseréltem a katalógus az NGK valamelyik típusát hozta. Meg is vettem de 1000km után úgy kidobtam a p.csába, mert rángatott, prüszkölt. Vettem bele újra Bosch-t azóta semmi baja.

Nekem motoros időkből csak pozitív tapasztalatom van az NGK-val, és motoros cimborák is NGK-t használtak. (ott nagyobb volt az összetartás, nem mint olajban Castrol és Motulosok voltak)

Szóval gyertya hibám sosem volt ott, igaz japán gépekbe japán gyertya volt. Pedig ott a fordulatszám nem 2-6e volt hanem 3-10.5e. Lehet a német és japán cucc nem szereti egymást. :smartass:

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Pár napja kiégett a jobb első helyzetjelzőm. Gondoltam, ma szép idő van, kicserélem. Hát a keze száradjon le annak a konsruktőrnek, amelyik tervezte az első lámpát! Nem hiszem el, hogy nőgyógyásznak kell lenni egy nyamvadt izzócsere miatt. Azért nagy nehezen sikerült, de nagyon gondolkoztam,hogy az egész lámpát kiszerelem és úgy cserélem.

Az ilyenek miatt (meg a bunkerszerű, lőrésnek nevezett ablakok miatt) rühellem és érzem kicsit félrevezetőnek, ahogy az autógyárak a biztonságról beszélnek. A látni és látszani elemi dolog lenne...

Azt csak halkan teszen hozzá, hogy egy Rönó Megánon még nagyobb szívás az izzócsere... Sógor rendszeresen szív is vele rendesen...

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Pár napja kiégett a jobb első helyzetjelzőm. Gondoltam, ma szép idő van, kicserélem. Hát a keze száradjon le annak a konsruktőrnek, amelyik tervezte az első lámpát! Nem hiszem el, hogy nőgyógyásznak kell lenni egy nyamvadt izzócsere miatt. Azért nagy nehezen sikerült, de nagyon gondolkoztam,hogy az egész lámpát kiszerelem és úgy cserélem.

Az ilyenek miatt (meg a bunkerszerű, lőrésnek nevezett ablakok miatt) rühellem és érzem kicsit félrevezetőnek, ahogy az autógyárak a biztonságról beszélnek. A látni és látszani elemi dolog lenne...

Azt csak halkan teszen hozzá, hogy egy Rönó Megánon még nagyobb szívás az izzócsere... Sógor rendszeresen szív is vele rendesen...

akkor neked is lapát kezed van :D én is küzdeni szoktam..

a rönyónál azt írja a tudomány : vedd le a kereket .... :)

múltkor egy yarisba kellet volna cserélnem... hát nem fért be a kezem ,legalább is a baloldalon nem :)

Link to comment
Megosztás:

akkor neked is lapát kezed van :D én is küzdeni szoktam..

a rönyónál azt írja a tudomány : vedd le a kereket .... :)

múltkor egy yarisba kellet volna cserélnem... hát nem fért be a kezem ,legalább is a baloldalon nem :)

Sógi rájött a keréklevétel helyett alkalmazható trükkre és mindig úgy csinyájja, hogy koppra kitekeri az ellenkező irányba, így hozzáfér a kerékdobban lévő kis ajtócskához, amin keresztül ki lehet műteni az adott izzót. De azért tényleg beteg dolog. Szerintem alap lenne, hogy télen éjjel hófúvásban is tudjon az ember izzót cserélni, mert mint említettem látni és látszani kell... Egyébként talán ezért is látni annyi félszemű autót az utakon. Régen, 10-15-20 éve mintha nem lett volna ennyi.

Link to comment
Megosztás:

a rönyónál azt írja a tudomány : vedd le a kereket .... :)

Citrom xsara ugyanez: kerék le (hogy hozzáférj a lökhárító csavarjaihoz), utána lökös le (mert az alatt van a fényszóró csavarja), majd fényszóró ki, izzócsere, és az egész fordított sorrendben vissza. :icon7:

Link to comment
Megosztás:

Sógi rájött a keréklevétel helyett alkalmazható trükkre és mindig úgy csinyájja, hogy koppra kitekeri az ellenkező irányba, így hozzáfér a kerékdobban lévő kis ajtócskához, amin keresztül ki lehet műteni az adott izzót. De azért tényleg beteg dolog. Szerintem alap lenne, hogy télen éjjel hófúvásban is tudjon az ember izzót cserélni, mert mint említettem látni és látszani kell... Egyébként talán ezért is látni annyi félszemű autót az utakon. Régen, 10-15-20 éve mintha nem lett volna ennyi.

:)

ráadásul a rönyó is szereti enni az égőt :)

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Pár napja kiégett a jobb első helyzetjelzőm. Gondoltam, ma szép idő van, kicserélem. Hát a keze száradjon le annak a konsruktőrnek, amelyik tervezte az első lámpát! Nem hiszem el, hogy nőgyógyásznak kell lenni egy nyamvadt izzócsere miatt. Azért nagy nehezen sikerült, de nagyon gondolkoztam,hogy az egész lámpát kiszerelem és úgy cserélem.

Az ilyenek miatt (meg a bunkerszerű, lőrésnek nevezett ablakok miatt) rühellem és érzem kicsit félrevezetőnek, ahogy az autógyárak a biztonságról beszélnek. A látni és látszani elemi dolog lenne...

Azt csak halkan teszen hozzá, hogy egy Rönó Megánon még nagyobb szívás az izzócsere... Sógor rendszeresen szív is vele rendesen...

Na nekem ezért van kiégve ez a helyzetjelző már vagy két hónapja... és úgy is marad, legalább +15 fokig :)

Link to comment
Megosztás:

Este hazafelé végleg megadta magát a kocsi, úgy kellet hazahúzatni. :(

Eddig ráfogtam a gázra, hogy azzal van valami, de most benzinnel is egyszerűen kb fél perc és leáll a motor.

A hibakódok ugyan azok amit írtam korábban.

Nem tudom mi lehet, remélem a szerelő megtalálja.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Pár napja kiégett a jobb első helyzetjelzőm. Gondoltam, ma szép idő van, kicserélem. Hát a keze száradjon le annak a konsruktőrnek, amelyik tervezte az első lámpát! Nem hiszem el, hogy nőgyógyásznak kell lenni egy nyamvadt izzócsere miatt. Azért nagy nehezen sikerült, de nagyon gondolkoztam,hogy az egész lámpát kiszerelem és úgy cserélem.

Az ilyenek miatt (meg a bunkerszerű, lőrésnek nevezett ablakok miatt) rühellem és érzem kicsit félrevezetőnek, ahogy az autógyárak a biztonságról beszélnek. A látni és látszani elemi dolog lenne...

Azt csak halkan teszen hozzá, hogy egy Rönó Megánon még nagyobb szívás az izzócsere... Sógor rendszeresen szív is vele rendesen...

Szerintem nekünk isteni dolgunk van a cserével. Fater corollájában kell a műtős kéz. Jobb oldalon nem férsz az abs vezérlő miatt,ami fix. A bal oldalon jobb a helyzet, mert az aksi mozgatható. A rosszat kiszedni nehéz, az új izzót berakni lehetetlen. És csak a tompítottról beszéltem.

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet

Gond adódott a vassal: eltűnik a víz... szét szedtem a fűtés alatti részt... száraz mint a múmia... végignéztem csöveket nem ereszt.... kb 2 hónap alatt 1,5 -2 liter fagyálló lett a semmivé :) további jelenség, hogy sokszor érzem beltérben ígyis a fagyáló szagot, másik, hogy ha megyek az autóval semmi gond a fűtéssel, de ha alapjáraton van, akkor érezni lehet, hogy hűl vissza, vagyis a befújt levegőn érezni hogy hűl vissza, de a vizhőmérséklet nem változik a mutató szerint, ill lefelé semmiképp. Annyi tippet kaptam hogy lehet átszakadt a HF. tömítés és lehet elcsipegeti a vizet a hengerben... Esetleg valami más ötlet?

Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Pár napja észrevettem egy furcsa hangot: kátyú vagy rázós úton (futómű rázós munka alatt) jobb oldalról (talán elölről) fémes hang jött. Olyan hangot adott, mint amikor egy fémtárcsa a másik mellett forog egy laza tengelyen és oldalól hozzáütődik, kb. mint amikor a fém súlyokat felrakod a sulyzós rúdra, és nem teszed rá a szorítót, majd a tárcsát lazán megforgatva mozgatod. Üresben gurulva is csinálta, kb 20km/h felett. Mire odajutottam volna szerelőhöz, tegnap este valami leesett menet közben, utána mintha még kicsit hallottam volna, de azóta semmi. Belüről is lehetett hallani, de jobb első ablakot nyitva rendesen hallatszott menet közben.

Otthon benézegettem a jobb első kerék mögé, még amikor csinálta, de akkor nem láttam semmit, igaz nem emeltem fel. Laikusként a jobb féltengelyen levő súlyra gyanakodtam, de elég szirárdan állt a helyén.

Van valami tippetek hogy mi lehetett? Még elviszem a szerelőmhöz, csak lehet nem látja meg hogy mi hiányzik.

Link to comment
Megosztás:

Pár napja észrevettem egy furcsa hangot: kátyú vagy rázós úton (futómű rázós munka alatt) jobb oldalról (talán elölről) fémes hang jött. Olyan hangot adott, mint amikor egy fémtárcsa a másik mellett forog egy laza tengelyen és oldalól hozzáütődik, kb. mint amikor a fém súlyokat felrakod a sulyzós rúdra, és nem teszed rá a szorítót, majd a tárcsát lazán megforgatva mozgatod. Üresben gurulva is csinálta, kb 20km/h felett. Mire odajutottam volna szerelőhöz, tegnap este valami leesett menet közben, utána mintha még kicsit hallottam volna, de azóta semmi. Belüről is lehetett hallani, de jobb első ablakot nyitva rendesen hallatszott menet közben.

Otthon benézegettem a jobb első kerék mögé, még amikor csinálta, de akkor nem láttam semmit, igaz nem emeltem fel. Laikusként a jobb féltengelyen levő súlyra gyanakodtam, de elég szirárdan állt a helyén.

Van valami tippetek hogy mi lehetett? Még elviszem a szerelőmhöz, csak lehet nem látja meg hogy mi hiányzik.

Lehet, hogy elfogyott a fékbetéted és megszólalt az akusztikus kopásjelző? Karistoló lemez hangja, ami egy idő után elfogy, ezért elhalgat. Persze attól meg nem javul. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Lehet, hogy elfogyott a fékbetéted és megszólalt az akusztikus kopásjelző? Karistoló lemez hangja, ami egy idő után elfogy, ezért elhalgat. Persze attól meg nem javul. :icon1:

Szia!

Nekem is csinálta, akkor mikor minusz fokok voltak rendesen.

Felemeltem azt a kereket és mozgattam, rángattam de akkor nem csinálta, nem láttam szembetűnő dolgot mi lehet az ok.

Hogy jobb lett az idő azóta nem hallottam.

Gondoltam lengéscsillapítóra, meg stabilizátorra de ahhoz már nem konyítok annyira.

Üdv: Karesz

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretnék motorolajat cserélni . Az olajcsere lámpa még nem világít, de nem rég vettem az autót és leszeretném cserélni az olajat. Otthon az tudom én nullázni, vagy kell hozzá computer?

köszönöm válaszotok!

Üdv! Karesz

Miközben ráadod a gyújtást, nyomva kell tartani a napi km-számláló nullázó gombját.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretnék motorolajat cserélni . Az olajcsere lámpa még nem világít, de nem rég vettem az autót és leszeretném cserélni az olajat. Otthon az tudom én nullázni, vagy kell hozzá computer?

köszönöm válaszotok!

Üdv! Karesz

Miközben ráadod a gyújtást, nyomva kell tartani a napi km-számláló nullázó gombját.

Itt kérem van egy kis félreértés!

  1. Ami nincs, azt nem lehet nullázni
  2. Amit PGA cartárs leírt, az mindössze az INSP felirat törlésre/nyugtázásra jó.
  3. Igen, a szerviz intervallum kijelzését számítógépesen lehet módosítani. Tech2 v. OBD2 szinte minden autóvillamosági szerelőnek van.

Link to comment
Megosztás:

Este hazafelé végleg megadta magát a kocsi, úgy kellet hazahúzatni. :( Eddig ráfogtam a gázra, hogy azzal van valami, de most benzinnel is egyszerűen kb fél perc és leáll a motor. A hibakódok ugyan azok amit írtam korábban. Nem tudom mi lehet, remélem a szerelő megtalálja.

Gondoltam megosztom veletek mi baja volt a kocsinak.

Volt berakva egy rejtett kapcsoló, amit még az autó előző gazdája rakatott bele. Az szarakodott, olyan kört szakított meg ami megszakította a benzin szivattyú tápját is. Ez már alapból injektor hibát dob, és leáll a kocsi. Kimérték és manuálisan kapcsolgatták is a twinport szelepet, az is működik.

Kiszedték ezt az utólag berakott kapcsolót, és meg szűnt minden hiba.

Úgyhogy ennyi volt a történetem :)

De majd a gyertyákat azért kicserélem, megnéztem amúgy pontosan most van benne 20500km a normál GM gyertyába, nem gázos változat...

Link to comment
Megosztás:

Gondoltam megosztom veletek mi baja volt a kocsinak.

Volt berakva egy rejtett kapcsoló, amit még az autó előző gazdája rakatott bele. Az szarakodott, olyan kört szakított meg ami megszakította a benzin szivattyú tápját is. Ez már alapból injektor hibát dob, és leáll a kocsi. Kimérték és manuálisan kapcsolgatták is a twinport szelepet, az is működik.

Kiszedték ezt az utólag berakott kapcsolót, és meg szűnt minden hiba.

Úgyhogy ennyi volt a történetem :)

De majd a gyertyákat azért kicserélem, megnéztem amúgy pontosan most van benne 20500km a normál GM gyertyába, nem gázos változat...

bameg :D :D :D

ez nagyon komoly :)

mi meg szétszedtük a kocsit :D

gyertya : 1214031 ,jó lesz az ;)

http://opelcentrum.hu/aruhaz/elektromossag/gyujtogyertyak/gyujtogyertya-fqr8leu2-z12-14-16xep

Link to comment
Megosztás:

bameg :D :D :D

ez nagyon komoly :)

mi meg szétszedtük a kocsit :D

gyertya : 1214031 ,jó lesz az ;)

http://opelcentrum.h...u2-z12-14-16xep

Köszi, ilyen Bosch-ra gondoltam. De most az nagyon fontos korábban olvastam, hogy 0,9 mm-ről 0,7-re át kell lőni a hézagot? Talán van a garázsban valahol szelephézag mérő :)

Először a főtengely jeladó szenzorra gondoltak, mert az is okozhat ilyen hibát, de az is jó volt, és akkor "találták" meg ezt a kis kedves kapcsolót amit én egyébként 1x sem használtam :(

A használt kocsi rejtelmei, a másik tulaj számára :)

Link to comment
Megosztás:

Megnézettem ma a kocsit, minden rendben van. nem hiányzik semmi sem róla.

Újak a fékbetétek/tárcsák, másrészt meg csak berugózás-kátyú-úthibákon csinálta, fékezéstől függetlenül. Ha lehetséges hogy az volt, akkor meg le kellett törnie. Majd kiderül ha legközelebb tisztítva lesz.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.